مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
دوستان من یه مشکلی پیدا کردم گفتم با شما اساتید در میون بزارم تا کمکم کنید .
دوربین من Sony.DSC R1 هست
وقتی توی آتلیه با فلاش چتر و سافت باکس عکاسی میکنم گهگاه گوشه ای از عکسم سفیدک میزنه (یعنی اون قسمت کنتراستش میاد پایین ) اغلب توی عکاسی عروس این اتفاق میفته . اوایل هر 10-15 تا عکس یدونه اینجوری میشد و جای این سفیدک وسط صفحه سمت راست بود ولی الان تعداد اون بیشتر شده و جاهای مختلف عکس میاد .
توی نمونه عکس این سفیدک معلومه
http://img.majidonline.com/thumb/152...ahe-no.org.jpg
اینم از تنظیمات من :
ٍExposure Time 1/1000
F Number : f/11
ISO : 160
Metring Mode : Spot
Focal Lenth 39mm
فلاش چترم 3 شاخست (2 باکس و 1 چتر ) باکس ها بغل ها هستند . چتر هم وسط (موقع عکاسی مد عروس )
از سیم سینک استفاده میکنم (از این بیسیم ها ندارم )
هیچ نور مستقیمی هم داخل لنزم نمی تابه
عکس رو هم بصورت Jpg میندازم . (از Raw استفاده نمیکنم )
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
دوست عزیز... گمان میکنم یکی از فلاشها به لنز میتابد... :::happy:::
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
دوست عزیز متوجه چگونگی قرار گرفتن سافت باکس ها و چتر شما نشدم .کاش یک عکس از فلاش ها و محل قرار گرفتن دوربین همراه با سوژه ر ا می گذاشتی .
دوست عزیز شما مطمنید که وقتی از عروس داماد عکس می گیرید و فلاشها را جابجا می کنید هیچ نور فلاش وارد دوربین نمی شود .آیا از هود روی لنز هم استفاده می کنی
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
هم تابش نور به لنز كه دوستان فرمودند و هم كثيفي روي لنز
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
گاهي هم خود Hood باعث اين قضيه مي شود. ممكن است نور هيچ يك از سافت باكس ها يا فلاش ها مستقيما داخل لنز نتابد ولي زاويه ي فلاش به گونه اي باشد كه به بدنه ي داخلي هود بتابد و رفلكس آن باعث اين نور مزاحم بشود.
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
ممنونم از نظر هایی که دادید .
دوستان من از لنز هوود استفاده نمیکنم (فقط توی فضا های باز و زیر نور آفتاب استفاده میکنم )
لایوت کار هم به این صورت هست
http://img.majidonline.com/pic/153013/Layout-1.png
توی عکس Box1 و 2 و همچنین Chatr نشان دهنده موقعیت فلاش ها هستند توی مد عروس
ولی گاها بسته به نور پزدازی عکس جاهاشون تغییر میکنه و جلو تر میره
مموقعیت قرارگیری من هم مشخصه یعنی :
فلاش چتر از من عقب تر هست . باکس ها هم از من جلوترند ولی رو به سوی سوژه هستند و نورشون به لنز نمیتابه و معمولا دوربین من در حالت زوم هست . لنزم از 24-135 داره .
http://img.majidonline.com/thumb/153006/DSC06155.jpg
حالا با این شرایط شما فکر میکنید دلیل این سفیدک میتونه از این باشه که گاها من تا کنار سافت باکس ها میام جلو و لنز توی یه زاویه ای قرا میگیره که نورش داخل لنز میتابه . یا اینکه حسگر دوربین خدایی نکرده نیم سوز شده .
اگه اینطوری دوربین من که از نوع سیموس هست حسگرش قابل تعویضه یا اینکه چنده ؟
یا علی
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
دوست عزیز موضوع قدری پیچیده است.
احتمال اول رفلکس نور سافت و یا چتر در لنز است.
کثیفی لنز نمی تواند چنین اثر داشته باشد.
ممکن است ایراد از سنسور هم باشد.
Sony R1 به نظرم دیگر قدیمی است.چند شات زده است و چه مدت است که کار می کند؟
در حالت های دیگر هم تست کنید.مثلا از یک صفحه مشکی در حالت ماکرو عکاسی کنید و ببینید که اشکالی وجود دارد و یا خیر.
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
مطمئنيد از پشت سافت باكسها ليك نور نداريد ؟
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
نکتهای در حاشیه: فقط حمل بر جسارت نشود، اما چنین نورپردازی، یعنی با سه نور اصلاً متداول نیست. چون وجود هر نوری فلسفهای دارد. نورهای موجود در استودیو به خاطر خساست نیست که محدود به نور اصلی و نور فیل هستند (به غیر از نورهای کیکر - یعنی هیرلایت و بکلایت)
تعداد زیاد نور هیچ کمکی نمیکند، بلکه فقط مشکلات عکاس را در نورپردازیهای پیچیده چندین برابر میسازد. چون با سایههایی پیچیده روبهرو میشود که کار با آنها خیلی خیلی سخت است.
گاه فقط در استودیوهای بزرگ، و فقط برای نور فیل، از چند نور استفاده میکنند که چیدمان آنها هم داستان مفصلی دارد.
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
دوست عزیز راستش من هم تو نور پردازی شما موندم احساس می کنم هنگام عکاسی از عروس و داماد شما باید کمی معذب باشید بخاط طرز قرار گرفتن نور های شما .
گاهی به خواهر م هنگامی که از عروس وداماد عکس میگیرد می گویم چند شات با تک فلاش (با main light) هم بگیر .عکس های بدی نمی شوند .
با شرایطی که شما عکاسی می کنید دوست عزیز حتما هود را روی لنز نصب کن .
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
دوست عزیز با این شیوه که در تصویر است نور ها رو تنظیم کن و 40 تا شاتی بزن ببین اون مشکل باز هم پیش می اید
http://www.cubeupload.com/files/5c4c90light.jpg
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
دوست عزيز اينكه در چيدمان فلاشها قانون وجود داشته باشه و شما حتما بايد از اونها پيروي داشته باشيد نيست شما ميتوانيد براي رسيدن به مفهومهايي كه ميخواهيد از هر زاويه و شكلي استفاده كنيد با سافت باكس بي سافت باكس با چتر و .....
منتها اينكه در اغلب شاتها همچين نورپردازي غير متعارفي استفاده بشه جاي تعجبه توصيه آقاي مداح و محبي رو انجام بديد احتمال زياد از چيدمان فلاشها باشه
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kaveh Ghobadi
دوست عزیز موضوع قدری پیچیده است.
احتمال اول رفلکس نور سافت و یا چتر در لنز است.
کثیفی لنز نمی تواند چنین اثر داشته باشد.
ممکن است ایراد از سنسور هم باشد.
Sony R1 به نظرم دیگر قدیمی است.چند شات زده است و چه مدت است که کار می کند؟
در حالت های دیگر هم تست کنید.مثلا از یک صفحه مشکی در حالت ماکرو عکاسی کنید و ببینید که اشکالی وجود دارد و یا خیر.
با این دوربین حدود 7-8 هزار تا شات زدم
راجع به اون عکس سیاه در حالت ماکرو نه هیچ مشکلی نبود . تو عکسهایی که در طبیعت میندازم هم همچین مشکلی نیست .
پس احتمالا میمونه یه نوری که از یه جایی داره میاد توی لنزم .
شما ها تاحالا شده نو باکس و این حرفها از روی گوش واره گردنبند و این حرفها رفلکت کنده توی لنز ؟
شما فرمودید R1 دیگه قدیمی شده . میخواستم ببینم شما چه دوربینی رو پیشنهاد میکنید . خداییش خیلی با R1 حال میکنم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farhad44
سلام
مطمئنيد از پشت سافت باكسها ليك نور نداريد ؟
یعنی منظورتون اینکه که از لابلای پارچه سافت باکس (از عقبش ) نور مزاحم میاد بیرون و لنزو اذیت میکنه ؟
یه خورده لایه پاچه ها باز هست ولی نمیدونم واقعا اون نور میتونه مزاحم باشه ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Amir A
نکتهای در حاشیه: فقط حمل بر جسارت نشود، اما چنین نورپردازی، یعنی با سه نور اصلاً متداول نیست. چون وجود هر نوری فلسفهای دارد. نورهای موجود در استودیو به خاطر خساست نیست که محدود به نور اصلی و نور فیل هستند (به غیر از نورهای کیکر - یعنی هیرلایت و بکلایت)
تعداد زیاد نور هیچ کمکی نمیکند، بلکه فقط مشکلات عکاس را در نورپردازیهای پیچیده چندین برابر میسازد. چون با سایههایی پیچیده روبهرو میشود که کار با آنها خیلی خیلی سخت است.
گاه فقط در استودیوهای بزرگ، و فقط برای نور فیل، از چند نور استفاده میکنند که چیدمان آنها هم داستان مفصلی دارد.
دوست عزیز و گرامی راجع به سایه های پیچیده عرض شود که من توی نور پزدازی عروس با این سه شاخه هیچ مشکلی ندارم و تمامی عروس هایی که داشتم عکساشونو بردن و با بقیه آتلیه ها مقایسه کردن و پسندیدن . اما راجع به نورپردازی عکسهای پرتره و فشن و غیره این سیستم نور پردازی کاملا تغییر میکنه . که در اون حالت اغلب با 2 فلاش یکی باکس و دیگری سافت باکس و یا به 2 سافت باکس کار میکنم . همین لینک فایل Pdf ی که در زیر امضای شما هست رو حدود 7-8 ماه پیش خوندم و خیلی ازش استفاده کردم و از سازندش هم ممنونم ( فکر کنم کار خودتون بوده )
نمونه ای از عکس که کار خودمه رو ببینید . راجع به نور اگه میشه یه نظری بدید ممنون میشم .
http://img.majidonline.com/thumb/153239/Poster 05.jpg
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
A_Maddah
سلام
دوست عزیز راستش من هم تو نور پردازی شما موندم احساس می کنم هنگام عکاسی از عروس و داماد شما باید کمی معذب باشید بخاط طرز قرار گرفتن نور های شما .
گاهی به خواهر م هنگامی که از عروس وداماد عکس میگیرد می گویم چند شات با تک فلاش (با main light) هم بگیر .عکس های بدی نمی شوند .
با شرایطی که شما عکاسی می کنید دوست عزیز حتما هود را روی لنز نصب کن .
درسته کمی مشکل کمبود فضا دارم ولی کلا دفتری که کرایه کردم 70 متره که 15 مترش به آتلیه تعلق گرفته !!!! بقیه دفتر و کارگاه میکس :eek:
راجع به تک شاخه هم خیلی این کارو دوست دارم و همیشه میپسندمش ولی اکثر عکسهای عروس رو با 3 شاخه و تعداد کمی رو با 2 شاخه و یا تک شاخه شات میزنم . نمونه تک شاخه رو گذاشتم .
http://img.majidonline.com/thumb/153233/Mohandes.jpg
ولی اگر آلبوم ژورنالی سفارش داشته باشم تک شاخه بیشتر میندازم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
A_Maddah
راستش تنها دلیلی که منو متفاعد میکنه که رو این سیستم تست کنم اینه شما تجربه ای بس طولانی در این زمینه دارید و حتما این کارو انجام میدم (یعنی تا حالا این سیستم رو تست نکرده بودم )
ولی یه سوال اینجا مطرحه . تو این حالت نصف صورت تیره تر از اون وری به نظر میاد و اون قسمت از صورت که نور چتر روشه سوختگی در اثر برخورد نور مستقیم فلاش هست (نه سوختگیی که در اثر اوراکسپژور باشه ها . یعنی روی دماغش رفلکت فلاش میفته ) و از این موضوع اصلا خوشم نمیاد ولی حتما 40-50 تا عکس خانومم رو مدل مینم از عکس میندازم
wow چقدر حرف زدم . فردا باید همه اینا رو عمل کنم .
2-3 سال نیست بیشتر که عکاسی حرفه ای مینکم (منظورم اینه که از این راه پول در میارم وگر نه اسم حرفه ای کجا من کجا ؟) اما توی این 6 ماه اخیر انقدر از عکاسی خوشم اومده که خدا میدونه . خیلی باهاش حال میکنم .
از همه دوستان یک دنیا ممنونم
یا علی
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
دوست عزیز شما لطف دارید من تجربه خیلی کمتر از شما دارم و در خصوص تجربه آتلیه داری من انگشت کوچیکه امیر جان هم نمی شوم .
اول اینکه هیچ نوری از درز سافت باکستان خارج نشه بهتر است و مطمئن خواهید شد که سفیدی در عکس از این نور نخواهد بود. اصولا در آتلیه با ید تمام نور ها کنترل شده باشد اگه این نوع نورپردازی را برای شما ارائه کردم بخاطر این است که کنترل کامل بر روی نور فلاشها داشته باشید .و مطمئن بشم که نوری از فلاشها وارد دوربین نمی شود
مورد بعدی شما عکسهایی با نور پردازی Split و rembrandt و Short Loop را چگونه می گیرید؟.مشخصا شما باید یک نور را بعنوان نور اصلی (چتر ) ویک سافت باکس برای دیفیوز استفاده کنید .مشخصا با این نور پردازی نصف صورت تیره در خواهد امد این سافت باکس برای نرم کردن سایه و تنظیم کنتراست می باشد .
در عکسی که شما گذاشته ای از تک فلاش استفاده کرده اید یعنی از یک نور اصلی .حال یا از چتر یا از سافت باکس برای این نور استفاده کرده اید در این شرایط ایا سوختگی در اثر برخورد نور مستقیم فلاش بوجود می آید ؟ مشخصا اگر فاصله فلاش تا سوژه درست تنظیم باشد به همچین مشکلی بر نخواهید خورد . در خصوص اون نور روی بینی اگر درست نور پردازی کنید باید بصورت نقطه ای رو نک بینی بوجود آید که بازم هم اگر فاصله فلاش با سوژه مناسب باشد همون نور نقه ای خیلی کم دیده می شود که می توان انرا با برنامه فتو شاپ رفع کرد .
در خصوص نوع دوربین هم پیشنهادمی کنم با یکی دوتا آتلیه دار که دوربین های متفاوتی با شما دارند بر خورد نزدیکی داشته باشید و نمونه های عکس را ببینید و با عکس های خودتان مقایسه کنید تا تصمیم بهتر بگیرید ..البته اتلیه دار حسابی .در خصوص پیچیدگی نور پردازی شما هم با جنا ب محبی کاملا موافق هستم ..به نظر من هم خیلی راحتر از این حرفها شما می توانید نور پردازی کنید و به نتیجه دلخواه تا ن برسید .
اگر دسترسی به آتلیه های دیگر نداری و نمونه عکس دوربین Canon 40D و نیکون دی 80 را خواستی ببینی بگو انشالله که اومدم تهران بیام برایت بیارم و ببینی و مقایسه کنی .انشالله
(البته باید تا برج 4 یا5 صبر کنی )
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
A_Maddah
جناب مداح من با این روش حدود 30-40 تا شات زدم ولی متاسفانه یه مشکلی که پیش میاد اون طرف صورت که طرف
باکس هست خیلی زرد میشه و نور خیلی زمختی روی صورت میشینه . ولی توی سیستم اولیه که عکاسی میکردم وایت
بالانس به درستی انجام میشد . البته این مشکل و من توی خیلی از آتلیه های شهرمون دیدم ولی دوربین من در شرایط اولی
چنان وایت بالانس نازی میداد (روی اتوماتیک ) که تقریبا موقع کار با ابزار Seledtive Color نیاز به
تغییرات آنچنانی نبود . اما الان نصف صورت زرده نصف دیگش رنگ بدن (کمی قرمز تر از زرد ) حالا برای تصحیح
رنگ باید از کپی لایه عکس و استفاده از ماسک لایه و 2 بار ترکیب رنگ هستم تا دو نصفه صورت هم رنگ بشن !!!
یقینا شما نباید این مشکلو داشته باشین ! پس مشکل من ناشی از چیست ؟
در مرحله بعدی من اومدم اون طرفی که چتر هست رو از بالا بوسیله باکس سوم نور hair Light تابوندم (
بخاطر فقدان یک عدد زنبوری) . توی این مرحله عکس هام بشدت زیبا تر از 2 مرحه قبلی شد . هم نور روی موها
کامل شد و هم از زردی صورت خبری نبود و هم اینکه فضای کاریم بسیار باز شد .
خیلی عالی شد 70-80 تایی هم شات زدم هم زمینه مشکی هم سفید . خبری از اون سفیدک کزایی هم نبود
:::big grin:::
اما در کل اون روش خودم بهترین وایت بالانس و با کمترین سایه میداد . نمونه 3 تا حالت رو میزارم خودتون ببینید .
http://img.majidonline.com/thumb/153537/Test.jpg
(این سه عکس بصورت خام هستند . یعنی تغییراتی با نرم افزار بهشون ندادم )
طرف چپ اولین حالت هست که با 3 شاخه فلاش گرفتم که صفحه اول چیدمانشو گفتم بودم(2 تا باکس طرفین و 1 چتر هم وسط . حالت دوم (وسط) همون حالتی که چند تا از دوستان و آقای محبی فرموده بودید . که توی این حالت اصلا نمیشه وایت بالانس کرد و نصف صورت زرد میشه و نصف دیگش قرمز . و حالت سوم (سمت راست) مثل حالت دوم نورپردازی شده (یه باکس راست ، یه چتر چپ و یه باکس هم از بالا سمت چپ روی سر سوژه ) توی این حالت نور بهتری به سوژه نسبت به 2 حالت دیگه رسیده ولی همچنان کمی وایت بالانس لنگ میزنه و گوشه اطراف سوژه کمی زرد شده .
نظر شما چیه ؟(بحث تاپیک عوض شد !!!)
فردا و پس فردا 2 تا مجلس عروسی دارم روی اونا هم تست میکنم (هم مشکل سفیدک زدن و هم چیدمان جدید رو ) نتایج
رو میام میگم خدمتتون
دم همتون گرم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
A_Maddah
سلام
دوست عزیز شما لطف دارید من تجربه خیلی کمتر از شما دارم و در خصوص تجربه آتلیه داری من انگشت کوچیکه امیر
جان هم نمی شوم .
اول اینکه هیچ نوری از درز سافت باکستان خارج نشه بهتر است و مطمئن خواهید شد که سفیدی در عکس از این نور نخواهد
بود. اصولا در آتلیه با ید تمام نور ها کنترل شده باشد اگه این نوع نورپردازی را برای شما ارائه کردم بخاطر این است که
کنترل کامل بر روی نور فلاشها داشته باشید .و مطمئن بشم که نوری از فلاشها وارد دوربین نمی شود
مورد بعدی شما عکسهایی با نور پردازی Split و rembrandt و Short Loop را چگونه می
گیرید؟.مشخصا شما باید یک نور را بعنوان نور اصلی (چتر ) ویک سافت باکس برای دیفیوز استفاده کنید .مشخصا با
این نور پردازی نصف صورت تیره در خواهد امد این سافت باکس برای نرم کردن سایه و تنظیم کنتراست می باشد .
در عکسی که شما گذاشته ای از تک فلاش استفاده کرده اید یعنی از یک نور اصلی .حال یا از چتر یا از سافت باکس برای این
نور استفاده کرده اید در این شرایط ایا سوختگی در اثر برخورد نور مستقیم فلاش بوجود می آید ؟ مشخصا اگر فاصله فلاش
تا سوژه درست تنظیم باشد به همچین مشکلی بر نخواهید خورد . در خصوص اون نور روی بینی اگر درست نور پردازی
کنید باید بصورت نقطه ای رو نک بینی بوجود آید که بازم هم اگر فاصله فلاش با سوژه مناسب باشد همون نور نقه ای خیلی کم
دیده می شود که می توان انرا با برنامه فتو شاپ رفع کرد .
در خصوص نوع دوربین هم پیشنهادمی کنم با یکی دوتا آتلیه دار که دوربین های متفاوتی با شما دارند بر خورد نزدیکی داشته
باشید و نمونه های عکس را ببینید و با عکس های خودتان مقایسه کنید تا تصمیم بهتر بگیرید ..البته اتلیه دار حسابی .در
خصوص پیچیدگی نور پردازی شما هم با جنا ب محبی کاملا موافق هستم ..به نظر من هم خیلی راحتر از این حرفها شما
می توانید نور پردازی کنید و به نتیجه دلخواه تا ن برسید .
اگر دسترسی به آتلیه های دیگر نداری و نمونه عکس دوربین Canon 40D و نیکون دی 80 را خواستی ببینی
بگو انشالله که اومدم تهران بیام برایت بیارم و ببینی و مقایسه کنی .انشالله
(البته باید تا برج 4 یا5 صبر کنی )
من تا الان از فرمت Raw استفاده ای نمیکردم . تازه متوجه شدم وقتی نور تحت کنترلم نیست استفاده از این فرمت واقعا
میتونه آدمو نجات بده . مخصوصا توی عکاسی با تک فلاش .
والا چند تا از بچه ها که canon داشتند نمونه عکساشونو دیدم موقع عکاسی اصلا وایت بالانس خوبی نمیده عکساشون
حتی اگه دستی وایت بالانس کرده باشن . همینجوری پوست صورتو خاکستری میندازه حالا چقدر باید توی فتوشاپ با این
ور رفت تا درست بشه .
راستی من تهران نیستم . ساوه هستم . با تهران 120 کیلومتر فاصله دارم . البته هر هفته برای چاپ عکس تهران
میام . قسمت بشه حتما زیارتتون میکنم
یا علی
پاسخ: مشکل در سفیدک زدن قسمتی از عکس در آتلیه
سلام
دوست عزيز من 54 ساعت است كه به نت دسترسي ندارم
نت شهر ما اينه . مخابرات هم مشكل پيدا كرده و اينطور كه بوش ميايد 4-5 روزي ما نت نداريم .
اما اگر در عكس هاي شما مشكل سفيدي تو حالتي كه به شما گفتم عكس بگير اين مشكل را نداشتي كه خوب است . يعني اينكه در نور پردازي شما نور فلاش از يك جايي مستقيم و بدون اينكه شما متوجه شويد وارد لنز مي شه .
اين نور پردازي براي همين بود كه به شما پيشنهاد دادم .كه خاطر مون راحت باشه كه مشكل از دوربين نيست .
اما دوست عزيز مگر شما هنگامي عكاسي وايت بالانس را روي اتو ماتيك مي گذاريد .اگر اين كار را مي كنيد كه سخت در اشتباهيد چون دوربين با نور لامپ هاي فلاش شما وايت بالانس را تنظيم ميكند نه با نور فلاش .
مورد بعدي اينكه اگر شما با شيوهاي كه من در شكل نشان دادم عكاسي كنيد مشخصا طرفي كه سافت باكس روشن است تيره تر و زرد تر مي شود. اگه مي خواهيد روشن تر شود بايد قدرت سافت باكس را بيشتر كنيد تا از نور چتر هم بيشتر شود (نور اصلي ) .اما زردي بخاطر تنظيم اشتباه وايت بالانس شما مي باشد .شما بايد وايت بالانس را روي فلاش يا روز تنظيم كنيد .روي اتو ماتيك كاري بس اشتباه است
هنگام عكاسي از عروس و داماد حتما راو بگير .چون اگر مشكل اكسپوژر و وايت بالانس داشته باشي تا حد زياد ي قابل برگشت مي باشد .
شما با دو تا سافت باكس و يا دو تا چتر هم مي توانيد به صورت بدون سايه هم برسيد .
علت اينكه سافت باكس بجاي نور بالا سر استفاده كردي و وايت بالانس بهتر شد هم گول خوردن دوربين است .شما با اين كارتان وايت بالانس در حالت اتو ماتيك را داريد گول مي زنيد .
ببخشيد عجله اي نوشتم چون حودم نت ندارم .
انشالله امير جان بصورت كامل راهنمايي مي كنند .
يا حق