سلام به همه .من به تازگي دوربين fz20تهيه كردم . اين موضوع جديد را براي تمام كساني كه از اين دوربين استفاده ميكنند و يا قصد خريد ان را دارند باز كردم تا از نظرات شما استفاده ببرم .
Printable View
سلام به همه .من به تازگي دوربين fz20تهيه كردم . اين موضوع جديد را براي تمام كساني كه از اين دوربين استفاده ميكنند و يا قصد خريد ان را دارند باز كردم تا از نظرات شما استفاده ببرم .
فكر خوبيست.
فكر كنم در اين فروم تا حالا دو نفر (شما و آقاي كهنسال) اين دوربين خوب رو دارند. منتظريم كه بيشتر در موردش از زبان شما بشنويم.
تكمله: علت انتخاب اين نام يوزر چيست؟ علاقه به فيلمهاي اصيل دراكولايي ( bram stoker drakula) يا علاقه به فضاي سينماي جنگهاي صليبي و رنسانس / يا دليل ديگه اي داره؟
حدود يك ماهي است كه با اين دوربين سر و كله ميزنم و تا به حال به جز دو مورد مشكلي نداشته ام يكي نويز بالاي تصاوير و ديگري عدم دقت فوكوس در بيشترين حد تله لنز . با توجه به قيمت اين دوربين و رده اي كه قرار دارد حتما شما را راضي خواهد كرد به خصوص كنترل كامل دستي كه در تنظيمات آن پيدا خواهيد كرد.
منتظر نظرات ديگر دوستان هست.
سلام...
دراکولای عزیز مبارک است.
من حدود دو ماهه که از این دوربین استفاده می کنم. با توجه به 495 هزار تومنی که برای آن برداخته ام و الان بایین تر نیز آمده است دوربین بی نظیر و یا لااقل کم نظیریست. نکات ضعف:
1- نداشتن قالب RAW که البته برای من شخصا چندان مهم نیست.
2- نداشتن سرعت شاتر بیشتر از 8 ثانیه و نیز نداشتن Bulb و نداشتن سرعت بالاتر از 1/2000 ( که باز البته این آخری برای من خیلی مهم نیست).
3- وضوح نه چندان زیاد منظره یاب الکترونیکی (114000 بیکسل).
4- کیفیت تقریبا ضعیف حالت فیلمبرداری (Movie) با وضوح 240*320 ( که برای دوربین عکاسی زیاد محل ایراد نیست).
5- مقداری خطای انحراف بشکه ای در حالت حداکثر واید لنز ( به عقیده من برای یک لنز اولترازوم فشرده و عالی با رنج 432-36 اصلا ایراد بزرگی نیست).
و اما نکات قوت:
1- کاربرد بسیار راحت دوربین و منوی آسان.
2- بدنه خوش دست (دست کم از نظر من) و محکم (آلومینیومی) با چیدمان خوب تکمه های کنترل.
3- لنز بسیار جمع و جور و عالی با زوم باور نکردنی. همچنین سرعت بالای لنز در تمام فواصل کانونی.
4- ثابت کننده فوق العاده موثر تصویر با امکان عکاسی بدون سه بایه در سزعت های حتی زیر 1/10 ثانیه با زوم بالا.
5- امکان کنترل های کاملا دستی از جمله فوکوس.
6- شاربنس فوق العاده - رنگ های صحیح و نورسنجی دقیق در تصاویر (و البته دانه یا نویز کمی فراتر از حد متوسط که برای من کاملا قابل اغماض است).
7- سرعت شروع به کار خیلی خوب و فاصله زمانی ناچیز تاخیر شاتر در دوربین.
8- فوکوس سریع ونرم و تقریبا بدون خطا حتی در زوم های بالا (البته از نظر من).
...
n- و سرانجام قیمت باور نکردنی...!!
با تشکر. :lol:
با سلام
من چند روز پیش این دوربین را خریده ام ( البته با مطالعه فراوان ) و طی بررسی های سه چهار روزه ان را دوربین بسیار خوب و مناسبی ( با توجه به قیمت ) یافته ام. در کل امکانات بسیار خوبی دارد که مهمترین انها لنز عالی - زوم اپتیکال قوی - سیستم لرزه گیر عالی که در موقعیت
های تله و نور کم بسیار موثر میباشد. کنترل های دستی کامل - منوی بسیار راحت با نمایش
گرافیکی مطلوب و فونتهای درشت و بسیاری امکانات دیگر . یکی از نقاط ضعف دوربین پائین بودن رزولوشن منظره یاب الکترونیکی و نداشتن حالت B در سرعت شاتر میباشد .
با تشکر
سلام...
خطای رنگی در دوربین های اولترازوم ظاهرا تا حدودی اجتناب ناپذیر است. دوربین پاناسونیک (FZ20) هم از این قاعده مستثنی نیست. در عکس های زیر نمونه هایی از این خطا را به صورت حاشیه ارغوانی(purple fringing) می بینید. ظاهرا این وضعیت هنگام کنتراست بالا و در زمان تابش نور قدری شدیدتر است. همچنین این ایراد معمولا در زوم های بالاتر خود را بیشتر نشان می دهد. احتمالا یکی از راه های پیش گیری استفاده از دیافراگم های بسته تر است. آیا راه دیگری برای اجتناب از این خطا می شناسید؟
وضعیت دوربین های مشابه دیگر چگونه است؟
تصاویر زیر با زوم (48X) تهیه شده اند.
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/89.jpg
.
.
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/90.jpg
.
.
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/88.jpg
.
.
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/91.jpg
.
..
chromatic aberration يك مشكل ذاتي اپتيكي لنز هست و تقريبا بجز همون مورد كه خودتون فرموديد كار چنداني نميشه براي پيشگيري كرد
البته يه سري فيلتر اينجا
http://www.astronomics.com/main/Chro...PBWVM94/Page/1
گفته شده كه ميتونه كمي اونو كم شدت تر كند
اما راه نهايي براي حذفCA
اگر دوربين SLR داريد از لنز با كيفيت اپتيكي بهتر استفاده كنيد( داراي المانهاي APO
اگر RAW عكس بگيريد ميتوانيد با خود مبدل، CA را حذف كنيد.
اگر JPEGعكس ميگيريد اينجاها را بخوانيد( شايد هم قبلا خوانده ايد!)
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001310.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001313.php
جناب آقای محمدیان
از راهنمایی شما و وقتی که گذاشتید بسیار ممنونم. مقالاتی که معرفی فرمودید خیلی سودمند بودند.
پاینده باشید.
سلام دوستان
من يه مشكل كوچيك با اين دوربين دارم
در بعضي مواقع علامت قرمز رنگي در گوشه سمت راست بالا كنار خط باطري كه تو دفترچه اسمش خطا رو jitter alert عنوان كرده مياد و بعد عكس من تار ميشه .
ممنون ميشم كمك كنيد .
سانلند عزیز..
آن علامت هشدار مربوط به زمانی است که از سرعت های پایین شاتر استفاده می کنید و امکان لرزش دست و تار شدن تصویر وجود دارد.
برای اجتناب از این خطا لازم است یکی از دو حالت تثبیت کننده تصویر (ois)روشن و فعال باشد و یا از سه پایه استفاده کنید. اگر در حالت حداکثر تله عکاسی کنید و سرعت شاتر از حد معینی مانند یک چهارم ثانیه کمتر باشد ثابت کننده تصویر نیز ثمری نخواهد داشت و کاربرد سه پایه اجتناب ناپذیر خواهد بود.
موفق باشید.
در مورد استفاده از سه پايه باز هم اين اتفاق ( امدن اون علامت و تار شدن عكس ) مي افتد در تمام مد ها
آيا امكان ريست دستگاه به حالت كارخانه وجود داره؟؟؟
علامت اخطار در همه حالت ها ظاهر خواهد شد و طبیعی است. در زمان استفاده از سه پایه ، ثابت کننده تصویر یا باید غیر فعال باشد و یا روی حالت دوم تنظیم گردد. در هر حال اگر عکس هایتان دارای اشکال است، ابتدا می توانید با نمایندگی پاناسونیک تماس بگیرید.
سلام مجدد
نظر به درخواست دوست خوبم جناب آقای امین خسروشاهی در مورد تهیه عکس هایی با فواصل کانونی مختلف به منظور بررسی CA در دوربین پاناسونیک، که قبلا در تاپیک عکاسی از ماه و ستارگان صحبت شده بود، علی الحساب چند تصویر آزمایشی در این تاپیک کهنه قرار میدم تا شاید قابل استفاده دوستان باشد.
همه عکس ها با سرعت 1/1000 ثانیه و دیافراگم 2.8 وایزوی 80 تهیه شده اند. تنها فاصله کانونی تغییر یافته است:
ّF=72 mm
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/150.jpg
.................................................. ..............
F=49 mm
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/151.jpg
.................................................. ..............
F=41 mm
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/152.jpg
ادامه:
F=26 mm
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/153.jpg
.................................................. ...
F=15 mm
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/154.jpg
.................................................. ...
F=6 mm
http://i5.photobucket.com/albums/y166/Kohansal/155.jpg
همان طور که در عکس ها مشاهده می شه، حاشیه قرمز در فواصل کانونی بیشتر چشمگیر تره و در حالت واید وجود نداره. امیدوارم قابل استفاده دوستان باشه.
نادر جان بسیار ممنونم.. اینطور که معلومه از 26مم شروع میشه و هرچه به انتهای زوم نزدیکتر میشیم بدتر میشه.. من انتظار داشتم وسطهای زوم این پدیده رو نبینیم ولی در سمت وایدزوم هم وجود داشته باشه... عموم لنزهایی که باهاشون برخورد داشتم اینطوری بوده اند.. احساس میکنم در این لنز یک اشتباه طراحی هم وجود داره که این مشکل رو تشدید میکنه..
دوربین من از این لحاظ بهتر عمل می کنه . به این کراپ 100 درصد نگاه کنید . با فاصله کانونی 370 و دیاف 4.5 گرفته شده.
http://www.peyman.persiangig.com/image/AC.jpg
اما به نظرم مشکل حاد دیگه ای داره . مثلا به همین عکس دقت کنید . با ایزو 100 گرفته شده اما نویز بیداد می کنه.
از کیفیت رنگهاش هم راضی نیستم . حتی فکر می کنم دوربینهای کامپکت قدیمی سونی مثل P70 از لحاظ رنگ و شارپنس و نویز بهتر هستن .
از نويز گفتي و كردي كبابم. لعنتي عكساش تو روز روشن تو فضاي باز تو ... نويز داره اندازه هندونه .نقل قول:
نوشته اصلی توسط pha
در مورد رنگ چی ؟نقل قول:
نوشته اصلی توسط morytab
به رنگها دقت کردین. سردی خاصی دارن.
من با كنون جي5 هم عكس گرفتم. رنگها قابل مقايسه نيستند. تو كنون شفاف و تو فوجي5500 اصلا مثل اون نيست. ولي مشكل اصليش همون نويز ه كه انگار هندونه از بالا آسمانخراش پايين انداخته باشن رو عكس ... .نقل قول:
نوشته اصلی توسط pha
خطای رنگ در لنز لایکا در برخی شرایط نوری و تصویری قابل توجه است و حتی در پرینت های متوسط هم دیده می شه. اما ظاهرا به زاویه ی تابش نور و زاویه ی عکس برداری هم وابسته است. در خیلی از شرایط نوری شدید و کنتراست بالا موفق نشدم عکس هایی بگیرم که خطای رنگی در لبه ها معلوم باشه. بنابر این، این ایراد دایمی نیست و در شرایط خاصی بروز می کنه. با چرخی که در سایت ها زدم و نمونه ی عکس های دوربین ها و لنزهای دیگه رو دیدم، متوجه شدم اکثر لنزهای زوم ، حتی لنزهای نیکون و کنون هم کمابیش این ایراد رو دارن. بنظر من لنز پاناسونیک با وجود جمع و جور و فشرده بودن، از نظر قدرت تفکیک و شارپنس نتایج چشمگیری داره.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amin
نکته جالب عکس های موجود در آدرس زیر هست. در این آدرس دوربین های کنون دیجیتال ریبل (300 دی) با لنز سیگما و پاناسونیک FZ20 پهلو به پهلو قرار داده شده و در شرایط یکسان از موضوعات مختلفی عکاسی به عمل اومده. نتایج پاناسونیک صد البته بهتر بودند!!
http://homepage.mac.com/bmacdonald/P...toAlbum31.html
با سلام خدمت همه...
من تا حالا دوربین دیجیتال نداشتم یا بهتره بگم دوربین درست حسابی نداشتم...از وقتی fz20 رو دیدم عجیب مسحور این دوربین شدم...و بالاخره امروز خریدمش...می خواستم بگم من هیچی حالیم نیست لطفا هرکی هر چی می دونه بگه....ممنون می شم...ضمنا میتونم راهنمای فارسی شو گیر بیارم؟؟؟؟
تبریک
از خریدت پیداست که همچینا هم از عکاسی بی اطلاع نیستی
عکاسی هم یک دانش است هم تجربه شما ابزار تجربه رو دارید دانشش هم از مقاله های عالی این سایت حاصل میشه
منتظر عکسای قشنگتم بخدا
سلام
وقتی با بالاترین رزولوشن و فرمت Tiff عکس میگیرم وقتی تو فوتوشاپ بازش میکنم رزولوشن عکس تو Image Size 72 هستش....میشه بگید چجوری میتونم با حد اکثر کیفیت دوربینم عکس بگیرم؟؟؟؟
ممنون
سلام دوست عزیز . تبریک میگم به انتخاب خوبت .
همونطور که میدونی FZ20 یکی از بهترین SLR like های موحود تو بازار هستش . منم هم دوربین دوم خودم FZ20 هستش . کم پیش میاد که باهاش به مشکل بر بخوری ولی خوب یه سری مسائل هست که بد نیست بدونی ( البته ببخشید ممکنه خیلی هاش رو بدونی و واست تکراری باشه )
یکی از مشکلات FZ20 محل قرار گرفتن Illuminator Light هستش ! یعنی دقیقا جایی هستش که شما خیلی موقع ها موقع گرفتن عکس امکان داره دستت رو نا خودآگاه روش بذاری ! پس تو این مورد همیشه حواست باشه چون تو نور کم خیلی به فکوس کمک میکنه این چراغ .
زوم دیجیتال رو هم من پیشنهاد میکنم خاموش کن . چون 12x اپتیکال زومش وقعا مهشره البته تو زومای بالا یه مقدار ca تو عکست دیده میشه که این دیگه مشکل همه FZ20 ها هستش . باز هم سوالی داشتی من در خدمتم .
راستی در مورد باطری هم سعی کن تا جاییکه میتونی ازش کامل استفاده کنی تاخالی بشه بعد دوباره به برق وصلش کن . این کار عمر باطریتو زیادتر میکنه .
دوربینها با رزولوشن 72 ولی اندازه خیلی بالا مثلاٌ یک دوربین 4 مگاپیکسلی عکساشو به اندازه 70*80 سانتیمتر میده. تو فتوشاپ توی همون mage size اندازه رو کوچیک و رزولوشن رو بالا ببرین.نقل قول:
نوشته اصلی توسط tonino_baliardo
اصلاحیه:
با معذرت انشای من از پوریا هم ضعیفتره. منظوریم این بود که دوربین شما در واقع داره با بالاترین رزولوشن عکس رو می گیره فقط روش کارش اینطوریه و ... . (انشاا... که چشمای پوریا ضعیفه).
جناب tonino_baliardo قبول زحمت فرمائيد و يك مقاله راجع به رزولوشن و اندازه عكس در همين سايت بخوانيد. عكس هاي ديجيتال با تعداد پيكسل X تعداد پيكسل شناسايي مي شوند نه دي پي آي. وقتي ميشه صحبت از دي پي آي كرد كه بخواهيم عكس رو چاپ كنيم و الا اگر بگوئيم فايل من چند دي پي آي است، معلوم مي شود الفباي ماجرا رو نميدونيم.
در ضمن خوب است براي احترام به ديگران نام خود را در امضاء خودتان بگذاريد.
كامبيز عزيز! اين داستان خالي شدن كامل تنها به باطري هاي نيكل كادميوم كمك ميكنه تا اثر حافظه نداشته باشند. براي باطري هاي ليتيوم يون، اين نگراني وجود ندارد و با خيال راحت ميتوانيد هروقت خواستيد شارژش كنيد. راجع به اين موضوع مفصلا بحث شده توي سايت.
مرسی امیر جان از لطفت من این قضیه رو نمیدونستم . از این به بعد خیالم راحته پس :)
مرسی امیر جان از لطفت من این قضیه رو نمیدونستم . از این به بعد خیالم راحته پس :)
سلام ..ممنون از توجهتون...می خواستم بدونم چرا تو زوم بالا اصلا تصویر صاف نیست (فکر کنم اصطلاح عکاسیش فوکوس کردن باشه) چجوری می تونم این مشکل رو حلش کنم...نقل قول:
نوشته اصلی توسط kamikam
سلامنقل قول:
نوشته اصلی توسط Amir A
از همه معذرت میخوام باور کنید من قصد بی احترامی به کسی رو ندارم.
ضمنا من گفته بودم این اولین دوربین دیجیتال و اولین دوربین درستیه که من خریدم و هیچی از عکاسی حرفه ای نمیدونم ولی خیلی علاقه دارم...امیدوارم دوستان سوالاتم رو تحمل کنن
ضمنن میخواستم بدونم چجوری میتونم با fz20 چند تا عکس پشت سر هم بگیرم؟؟؟؟
ممنون
مطالعه بفرماييد:
http://www.akkasee.com/forum/showpos...50&postcount=5
خواهش من از جنابعالي به اطلاعات شما از عكاسي ربطي نداشت، فقط چون دوستان آيدي هاي عجيب دارند ، خودتان قضاوت بفرمائيد كه اگر انساني را 1210 يا MTFR يا tonino_baliardo ناميد راحت تر است يا علي و كامبيز و حسين و امير و مريم؟ مسئله تنها همين است و بس. ميتوانيد به راحتي نامتان را در قسمت امضاء وارد كنيد.
این فقط دو حالت میتونه داشته باشه . در ضمن کیفیت عکس کلا مساله جدایی هستش با بحث فوکوس !
اما اون دو حالت ایناست . یا زوم دیجیتال دوربینت روشنه که اینو از تو منو میتونی چک کنی و یا اینکه محلت فوکوس کردن به دوربین نمیدی یا دستت تکون میخوره تو زوم بالا . چون همونطور که میدونی هرچی زوم رو بیشتر کنی احتمال تکون خوردن دستت و اثراتش تو عکس بیشتره و باید بیشتر ثابت باشی . در ضمن تو زوم بالا فوکوس هم زودتر عوض میشه باید بیشتر دقت کنی .
سوالي برايم پيش آمده است.نقل قول:
نوشته اصلی توسط tonino_baliardo
دفترچه راهنماي دوربينتان را خواندهايد؟
سلامنقل قول:
نوشته اصلی توسط nmroshan
بله من اونو خوندم...ولی میخواستم بدونم با بالا ترین سایز و فرمت tiff هم میشه؟؟؟
البته فکر نکنم چون طول میکشه تا عکس رو ذخیره کنه ...
راستی کارتهای sd سرعتهای مختلف دارن؟؟؟؟
گفتین دفترچه راهنمای دوربین رو خوندین و باز هم ... .نقل قول:
نوشته اصلی توسط tonino_baliardo
سلام
می خواستم از کسانی که fz20 دارن خواهش کنم به صفحات 77و78 نگاه کنند و بگویند اون 18xو48xو72x که در صفحهی 78 نوشته منظورش چیه؟؟
ممنون!!!
با سلام
صفحات 77 و 78 در دفتر چه راهنما در باره لنزهاي مبدل تله و وايدي كه به اين دوربين متصل مي شوند توضيح داده است . 48xو 78x مقدار زوم آن لنزها در حالت تله و 2x و 1.6x مقدار زوم در حالت وايد مي باشد .
????? مطمئنين.
مبدلها معمولا 1.6 يا 2 برابر يا چيزي در حمين هدود زوم رو زياد مي كنن نه 48X. اصلا فكر نمي كنم 48 برابر رو !! بعد هم اگه يه مبدل تله رو دو برابر كنه وايد رو هم دو برابر مي كنه.
منم همین رو شنیدم اقای بدرام ....
ولی خوب اون اعداد یه کم گیجم کرد و نتونستم از توضیحات چیزی بفهمم....
کسی دیگه نمیدونه؟؟؟
ممنون!
سلام ...
من فکر می کنم منظور از اون نوشته ها این است که وقتی از لنز مبدل تله استفاده میکنیم، دامنه ی زوم لنز اصلی دوربین بایستی روی 6 برابر یا بیشتر تنظیم شود، زیرا در محدوده ی زوم کمتر، لنز مبدل تله کارایی ندارد. احتمالا در صورت استفاده از فواصل کانونی کمتر (مثلا زوم کمتر از 6 برابر) لنز اصلی دوربین تصویری با میدان نسبتا وسیع تشکیل می دهد و بستن لنز مبدل تله در جلوی لنز اصلی، تولید اشکال می کند. به هر حال، اگر لنز مبدل تله ببندیم، بزرگنمایی 6 برابر لنز اصلی به 9 برابر تبدیل خواهد شد (معادل 324 میلی متر در دوربین های آنالوگ) . به همین ترتیب، زوم 12 برابر لنز اصلی به بزرگنمایی واقعی 18 برابر و زوم دیجیتال 48 برابر به بزرگنمایی 72 برابر تبدیل خواهد گردید.
همچنین در موقع استفاده از لنز مبدل واید، فقط می توان از زوم 1 برابر و 2 برابر لنز اصلی دوربین استفاده کرد و نه بیشتر. بنابراین، زوم دیجیتال نیز در این حالت قابل استفاده نیست. در این شرایط، لنز مبدل واید، بزرگنمایی 1 برابر لنز اصلی دوربین را به اندازه ی 0.8 برابر (معادل 29 میلی متر) و بزرگنمایی 2 برابر را به مقدار واقعی 1.6 برابر(هم ارز 58 میلی متر) کاهش خواهد داد ( یعنی تصویر واید تری با زاویه ی دید وسیع تر تشکیل خواهد شد).
مواردی که اشاره کردم، استنباط من از مطالب دفترچه است. من لنزهای مبدل ندارم و شخصا استفاده نکرده ام؛ بنابراین احتمال دارد این مطالب نادرست باشد. از بزرگان با تجربه طلب کمک می کنیم.
ممنون از شما...نقل قول:
نوشته اصلی توسط Nader Kohansal
خب بالاخره من یه تاپیک پیدا کردم که راجع به دوربین خاصی باشه. واقعا جای خالی همچین تاپیکهایی تو این فروم خالیه که دارندگان دوربین های مختلف تجربیات خودشون رو به اشتراک بذارن.
من این سوالم رو توی تاپیک دیگه ای پرسیده بودم و از اونجایی که کسی تحویل نگرفت نتیجه گرفتم در تاپیک اشتباهی پرسیده بودم!
مشکله من اینه که مدهای مختلف نورسنجی دوربینم هماهنگ عمل نمی کنند. مثلا وقتی در مد اولویت شاتر (ایزو 80 و در وایدترین حالت و نور اتاق)سرعت 4/1 رو انتخاب می کنم دیافراگم 2.8 انتخاب میشه نور سنجی ارور میده. حالا اگه با شرایط کاملا یکسان در مد منوال همان سرعت شاتر و دیافراگم رو انتخاب کنم دیگه ارور نمیده.
یا مثلا در مد اولویت دیافراگم اگه دیافراگم 2.8 رو انتخاب کنم سرعت 1 انتخاب میشه و ارور میده. حالا در همون شرایط و مد منوال با همان دیاف و سرعت 1 یا دو پله پایینتر یا بالاتر هیچ اروری نمیده.
خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
جناب تفرشی، من دقیقا متوجه نشدم که منظور شما از دادن ارور چیست. اگر منظورتان قرمز شدن رنگ اعداد مربوط به سرعت و دیافراگم در مد اولویت شاتر یا اولویت دیافراگم است؛ طبیعی است که در حالت منوال این اعداد قرمز نخواهند شد ( زیرا این مقادیر توسط دوربین انتخاب نشده اند و تنظیمات دستی شما هستند).
حتما دقت فرموده اید که در حالت تنظیم دستی، به جای ارور یا قرمز شدن اعداد، مقیاس مدرجی از -2 تا +2 در ویزور یا صفحه ی Lcd ظاهر می شود که مقدار خطای تنظیم نور را نشان می دهد.
اگر مقصودتان را به درستی متوجه نشده ام توضیح بیشتری بفرمایید تا من هم با دوربینم امتحان کنم.
من قرمز شدن اعداد را در مد منوال هم می دیدم و در راهنمای دوربین هم بر قرمز شدن اعداد در مد منوال تاکید شده (صفحه 52). اما الان که دقت کردم دیدم در این مد فقط وقتی که خطای تنظیم نور از بازه -2 تا 2 بیشتر می شه اعداد قرمز می شوند. به همین دلیل من بنا را بر قرمز شدن سرعت شاتر و دیافراگم گذاشته بودم و سوالم هم همین بود که چرا وقتی مقیاس مدرج خطای تنظیم نور مثلا -1 را نشون می ده چرا سرعت شاتر و دیافراگم قرمز رنگ نمیشوند. الان فهمیدم که چی به چی شد! خیلی ممنون.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Nader Kohansal
اما یه مشکل دیگه هم دارم:
اتوفوکوس در مد S و در آخرین حد تله به سختی انجام میشه و گاهی اوقات اصلا فوکوس نمیشه. این جور مواقع مد M رو انتخاب می کنم با همون سرعت شاتر و دیافراگم و فوکوس به راحتی انجام میشه. دلیلش فکر می کنید چی باشه؟
در مورد مطالب صفحه ی 52 حق با شماست.
در خصوص سختی فوکوس در مد S ، چند بار امتحان کردم؛ فکر می کنم من مشکل خاصی ندارم. اگر هم واقعا ایرادی باشد، کمی عجیب است. با مطالبی که در مورد مکانیسم (ساز و کار) فوکوس خودکار یاد گرفته ام، بعید می دانم ارتباطی بین چگونگی فوکوس و حالات انتخابی نوردهی وجود داشته باشد.
شاید بد نیست دوستان دیگری که این دوربین را دارند هم امتحان کنند.
من خودم هم از همین تعجب می کنم.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Nader Kohansal
فقط اینکه در نور روز این مشکل نیست و یا خیلی کمتره اما در نور اتاق اکثر اوقات این مشکل را دارم. :confused:
با سلام
قبل از شروع از دوستان عذر خواهي مي كنم كه اين مطلب را در اينجا مطرح مي كنم و دليل آن را در انتها شرح خواهم داد.
مدت زيادي بود كه براي خريد دوربين fz20 و ماركهاي ديگر دچار سر درگمي بودم و اين مسئله تا زماني ادامه پيدا كرد كه fz30 وارد بازار شد در مرحله اول از دوستان تقاضا دارم نظرشون رو در باره fz30 بيان كنند و مشكلات احتمالي كه ممكن است اين دوربين داشته باشد را بيان نمايند و در مقايسه آن با fz20 معايب و مزاياي آن را شرح دهيد
و دوم اينكه اگر دوستان نمونه عكس هاي اين دوربين را دارند خواهش مي كنم آنها را به ادرس mt_2200@yahoo.com بفرستند تا كيفيت آن را بررسي كنم
دليل مراجعه من به اتاقي با اين موضوع اين بود كه فكر مي كنم افرادي كه در اين اتاق هستند همه با دوربين هاي شركت پاناسونيك كار كرده اند .
با تشكر
نمونه عکسهای fz20نقل قول:
نوشته اصلی توسط msh2200
http://www.dpreview.com/gallery/?gal...cfz20_samples/
http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fz20
و fz30
http://www.dpreview.com/gallery/?gal...cfz30_samples/
http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fz30
در مورد fz30 خیلی گفته شده که در ایزو پایین خیلی نویز داره و اینا! تو همین فروم هم چند تا تاپیک در همین رابطه دیدم. البته مطمئن نیستم این دو دوربین از نظر نویز فرق زیادی باهم داشته باشند. و حقیقتش اینه که این نویز من را شخصا زیاد اذیت نمی کنه. در هر صورت بهتره از سایت dprevew چند تا از عکسها را در سایز اصلی دانلود کنید و پرینت بگیرید.
من خودم یک ماه نشده که fz20 خریدم. دلیل fz30 نخریدنم هم نویزش نبود. چون 7-8 ماهی بود در مورد fz20 و رقباش تحقیق می کردم و دقیقا موقعی که به نتیجه رسیدم fz30 وارد بازار شد. راستش دیگه حوصله نداشتم! و البته فروشگاهی که من fz20 رو خریدم fz30 رو 140 تومان گرانتر می داد که پولش رو هم نداشتم دیگه!!!
در مورد FZ30 به این تاپیک مراجعه بفرمائید:نقل قول:
نوشته اصلی توسط msh2200
http://www.akkasee.com/forum/showthr...2866#post12866
سلام...
میخواستم از دارندگان این دوربین و کلا دوربین های تو این رده یه سوال بپرسم(چون دوربینم fz20هستش اینجا مطرح میکنم)::
ایا تا حالا از فوکوس دستی استفاده کردید؟؟؟ایا نتیجه براتون رضایت بخش بوده؟؟؟می خواستم بدونم کلا تو این رده دوربین ها فوکوس دستی چقدر کاربرد و توانایی داره.
ممنون!
راستش این سوال من هم هست. البته با كمی تمرین تونستم در شرایطی كه اتوفوكوس به خوبی عمل می كرد با فوكوس دستی هم عكسی با فوكوس قابل قبول بگیرم. ولی در كل تا حالا مجبور به استفاده از فوكوس دستی نشده ام و اون جایی هم كه لازم بوده (مثلا نور كم) كه یكی دو بار برام پیش اومده كه دوربین قادر به فوكوس نبوده مد دستی هم كمكی نكرده.
میدونید به نظر من بیشتر باید توی مد ماکرو قابل استفاده باشه اما فکر میکنم اتو فوکوس بهتر عمل میکنه....تو شرایط کم نور هم متاسفانه همونطور که گفتید اصلا نمیتونه کمکی کنهنقل قول:
نوشته اصلی توسط sohashinystar
دوستان شما از چه فیلترهایی برای دوربینتون استفاده می کنید؟ آیا باید دقیقا از همون فیلترهایی که پاناسونیک معرفی کرده استفاده کرد؟ یعنی ام سی و ان دی؟ (نمیشه انگلیسی نوشت)
من از فیلتر استفاده نمیکنم ولی تا اونجا که اطلاع دارم شما با توجه به شماره ی دهنه لنزتون (که در fz2072 هست)میتونید از فیلتر های مختلف استفاده کنید.
در مورد فیلتر ها:::
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001209.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001210.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001211.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001212.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/001213.php
با سلام خدمت دوستان عزيز
من يه مشكلي با اين دوربين دارم و اميدوارم به كمك شما حلش بكنم.
من وقتي با فرمت tiffعكاسي ميكنم عكسهام يه جورهايي سبز ميشن و يه تيكه از سمت راست عكس ميافته سمت چپ اون . يعني درست برعكس.
ميخواستم بدونم ايراد از دوربينه يا از كاربرش!
ضمنا اون عكس معمولي كه همراه عكس tiff انداخته ميشه كاملا درست و معمولي هستش. وصد البته در هنگام نگاه كردن در دوربين همين عكس jpeg سا لم رو نشون ميده.
ممنون مي شم اگه سريعتر جواب بدين.
با تشكر.