پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
با سلام :::happy:::
ابتدا 2 عکس از بیزینس کلاس هواپیمای ایرباس 340 هواپیمایی اتحاد. نمایشگاه هوایی دوبی 2009
(جهت تقویت روحیه!)
http://www.fixsat-pics.com/images/an...0zqx94tgh5.jpg
http://www.fixsat-pics.com/images/1q...zv2o6cqmj5.jpg
عکسی از عبور 2 هواپیمای آکروباتیک فرانسه از روبروی هم. نمایشگاه هوایی دوبی 2009
شاید اگر فوکوسم روی اون یکی! میبود بهتر میشد. دوستان لطفا ایرادها و اشکالات رو بگید.
http://www.fixsat-pics.com/images/gl...t6m96vnzz6.jpg
و در آخر، بدون شرح!
http://www.fixsat-pics.com/images/op...64xsj55jfs.jpg
با تشکر از توجه شما.
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
عکسی از کاکپیت هواپیمای بازنشسته بوئینگ 747 باری ایران ایر. نمایشگاه هوایی تهران.
* قطعات ناپدید شده، مورد نیاز برای سایر 747 های هما بوده که از روی این هواپیما باز شده. (اهداء عضو)
http://www.fixsat-pics.com/images/8h...n3bbi9plyh.jpg
Canon EOS 10D + Sigma 10-20 + Speedlite 430EX
و لینک آن در ایرلاینرز
کد:
http://www.airliners.net/photo/Iran-Air-Cargo/Boeing-747-2J9F/1747395/L/
راستی چقدر راجع به عکسهای قبلی نظر دادند دوستان! ;)
با احترام
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
سلام بر شهرام عزیز
اقا کارهای زیباییت را دیدم ثبتهایی که از جنگنده های سریF5EوF5F
وF4E گذاشته اید بسیار نظرم را جلب کرد. جای تعجب برای بنده در این کارها این است که شماره ی اختصاصی هر هواپیما که روی NOSE هواژیما نوشته شده کاملا نمایانه و تا جایی که من اطلاع دارم این شماره ها به نوعی در کشور ما سری هستند و در این نوع ثبتها معمولا شماره های هواپیماها را با ادیت تغییر میدهند یا کلا پاک میکنند. اما در ثبتهای شما تمام شماره کاملا نمایان هست . شهریار جان شما در مورد جنگنده ها اطلاعات فنی هم دارید یا فقط از انها عکاسی میکنید
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
سلام کار بسیار جابی هستند مخصوصا هواپیماهای جنگنده
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ali61
سلام بر شهرام عزیز
اقا کارهای زیباییت را دیدم ثبتهایی که از جنگنده های سریF5EوF5F
وF4E گذاشته اید بسیار نظرم را جلب کرد. جای تعجب برای بنده در این کارها این است که شماره ی اختصاصی هر هواپیما که روی NOSE هواژیما نوشته شده کاملا نمایانه و تا جایی که من اطلاع دارم این شماره ها به نوعی در کشور ما سری هستند و در این نوع ثبتها معمولا شماره های هواپیماها را با ادیت تغییر میدهند یا کلا پاک میکنند. اما در ثبتهای شما تمام شماره کاملا نمایان هست . شهریار جان شما در مورد جنگنده ها اطلاعات فنی هم دارید یا فقط از انها عکاسی میکنید
علی جان سلام
ممنون از توجه شما
وقتی نام چابهار رو زیر اسمتون دیدم کلی حسرت اف-4 های چابهاری رو خوردم که خیلی وقته ندیدمشون.
اون شماره هایی که میفرمایید رجیستر یا به قولی شماره ثبتی هواپیماها هستند. در مواقعی سری و حساس هستند که تا به حال جایی منتشر نشده باشند. اما تمام جنگنده هایی که من عسکشون رو میفرستم قبلا توسط عقیدتی سیاسی یا روابط عمومی نیروی هوایی رو نمایی و منتشر شده اند.
تمامی عکسهایی که از من میبینید توسط مسئولین عقیدتی سایسی پایگاه ذیربط چک و برای انتشار تایید شده اند.
من هم مواردی رو که بهم اعلام شده رعایت میکنم و فقط عکسهایی که جنبه زیبایی و هنری داشته باشند رو ارسال میکنم.
در مورد اطلاعات هم باید بگم من تکنسین تعمیرات هواپیما هستم اما هواپیمای غیر نظامی در یکی از ایرلاین های داخلی. کم و بیش از جنگنده هم اطلاعات دارم اما فقط از اطلاعات فنی اونها. نه تعداد و سابقه شون.
به هر حال امیدوارم عکس هام مورد توجه قرار گرفته باشه.
با احترام
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
سلام
اول یک عکس از C-130 (هرکولس) خوش تیپ و دندون خرگوشی! نیروی هوایی.
http://www.fixsat-pics.com/images/dw...5jpwdcnpss.jpg
یک شب سرد زمستانی در مهرآباد. با دم فوکر 100 ایران ایر، 727 آسمان و برج مراقبت.
Exposure: 4" , F/11 , ISO-100 , @260mm
http://www.fixsat-pics.com/images/1s...u4h9tbbbl5.jpg
و عکسی از فرود ایرباس 300 باری ایران ایر در مهرآباد.
http://www.fixsat-pics.com/images/ok...4od3utxg2c.jpg
با تشکر از توجه شما.:::happy:::
راستی دوستان ایراد عکسها رو نمیگن ها !
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
آقا شهرام عکس اولت از C130 خیلی خوب شده. تبریک میگم.
سرعت شاتر مناسب بوده که حرکت پره های موتور رو به زیبایی نشون میده.
کادرتون مناسب بوده که باعث شده تمام قسمت های هواپیما دیده بشه، از جمله چهار موتور، هر دو بال جلو و باله های عقب، باله وسط و چرخ ها و مخزن های سوخت زیر بال.
چیزی که در مورد C130 همیشه برام جالب بوده اون سیم نگه دارنده باله وسط بوده که توی این عکس شما هم دیده میشه.:biggrin:
موفق باشید.
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين
ممنونم آقا بهنام.
دلگرمی خوبی بهم دادید.
فقط در مورد اون سیم، شاید خیلی ها دیده باشن و براشون جالب باشه ولی مطمئن نباشن چیه. خدمتتون عرض کنم که این سیم، آنتن HF هواپیما هستش.
در مورد عکسبرداری از هواپیماهای Propeller (ملخی) هم جزء مستحبات موکد! هستش که از سرعت شاتر نه چندان بالا استفاده کنیم تا گردش ملخ ها مشخص بشه که منظور سرعتی کمتر از 500/1 هستش. هرچه کمتر بهتر.
با احترام
پاسخ : پاسخ: پرنده هاي آهنين