نمونههایی از Fine art Portrait Photography، آثار Berta Vicente
فایل پیوست 37533
فایل پیوست 37534
فایل پیوست 37536
فایل پیوست 37538
فایل پیوست 37539
Printable View
نمونههایی از Fine art Portrait Photography، آثار Berta Vicente
فایل پیوست 37533
فایل پیوست 37534
فایل پیوست 37536
فایل پیوست 37538
فایل پیوست 37539
Tehran in my dream
فایل پیوست 38530
فتومونتاژ نیست
مطلبی درباره عکاسی فاین آرت و بخصوص اهمیت کامپوزیشن در سایت alain Briot دیدم که اقتباس نسبتا آزادی از آن را تقدیم می کنم. عکسها از طبیعت نیوزلاند هستند و از ۵۰۰px انتخاب شده اند
۱- کامپوزیشن قویترین روش دیدن است:
این جمله تعریف ادوارد وستون از کامپوزیشن است. به نظرم، این نوع برخورد با کامپوزیشن، آن را کاربردیتر و مهمتر می کند.
فایل پیوست 38636
۲-کامپوزیشن تنها جایدهی اجسام در قاب تصویر نیست:
کامپوزیشن ارتباط تنگاتنگی با استفاده از رنگ و نور دارد. کامپوزیشن، حتی پستپروسسِ مبدل RAW و فتوشاپ را نیز دربر میگیرد.
۳-هدف کامپوزیشن، بیان Vision و پاسخ احساسی شما نسبت به موضوع عکاسی است
هدف کامپوزیشن فاین آرت، خلق یک بیان مستند از موضوع نیست. همچنین هدفش فقط این نیست که عکسی را تولید کند که از لحاظ تکنیکی بدون عیب و نقص باشد. هدف، خلق تصویری است که والا باشد. هم از لحاظ بیانگری و هم تکنیک. تصویری که اثبات کننده تسلط شما هم در بیان Vision و هم در تکنیک است.
( لغت استفاده شده در این قسمت برای تصویر، image است و نه عکس )
فایل پیوست 38637
۴-آنچه که دوربین ثبت میکند، Objective است و آنچه هنرمند میبیند و حس میکند، Subjective است:
پاسخ احساسی خود را در برابر موضوع عکاسیتان، درک کنید. آن را بنویسید و یا احساستان را به زبان آورید و صدای خود را ضبط کنید.
از نور، رنگ، کنتراست، کامپوزیشن و Crop استفاده کنید تا این احساس را به صورت بصری تبدیل کنید. در این جنبه هم باید در هنگام عکاسی و هم در هنگام پست پروسس، تأکید داشته باشید.
فایل پیوست 38638
۵- ابتدا درباره نور فکر کنید:
عکسها به اندازه نوری که مورد استفاده قرار میگیرد، خوب هستند. حتی سوژه، اهمیت کمتری نسبت به نوری دارد که آن را روشن کرده است.
۶- از ارتباط بین پیشزمینه و پس زمینه استفاده کنید:
پیشزمینه خوبی برای عکاسی منظره بیابید. پیشزمینه باید آنقدر واضح و بزرگ باشد که نقش مهمی در کامپوزیشن بازی کند
فایل پیوست 38639
۷-کامپوزیشن در عکاسی فاین آرت به معنای انجام کارهایی نیست که قبلاً بارها توسط دیگران انجام شده است.
اگر خیلی دوست دارید که شبیه یک عکسی که قبلاً دیده اید، عکسی بگیرید، بهتر است بجای آن کارت پستال آن و یا کتاب عکاسش را بخرید و نگاه کنید. وقتتان را برای انجام کارهای تکراری دیگران تلف نکنید. سعی کنید عکسهای خود را بگیرید.
۸-الهام گرفتن از کارهای دیگران با تکرار کارهای دیگران متفاوت است.
الهام گرفتن از کارهای هنرمندان دیگر جزو ذات هنر است. این جنبه را با تکرار کارهای دیگران اشتباه نگیرید.
فایل پیوست 38640
۹-مسالهای به نام چیز درست در هنر وجود ندارد. اصلاً خود سؤال هنر چیست، پاسخهای گوناگونی دارد. هنر برای هر کسی، معنای خاصی دارد. از تفاوت برداشت خود با دیگران در زمینه هنر نهراسید. بالعکس به آن پر و بال دهید.
۱۰ – خروجی نهایی و چاپ در فاین آرت ممکن است با آنچه که دوربین ثبت کرده است، تفاوت زیادی داشته باشد. حتی تغییر کامپوزیشن. اصلاح نور و رنگ و کنتراست و لبههای تصویر و … همگی جزء جدایی ناپذیر کامپوزیشن به معنای کلی آن در فاین آرت است.
فایل پیوست 38643
۱۱- تعادل رنگی مناسب، یکی از قویترین روشهای دیدن رنگهاست. چیزی به نام بالانس رنگی درست در فاین آرت وجود ندارد. چرا که رنگها یکی از ابزارهایی هستند که شما میتوانید با آن، احساستان و Visionتان را در اثر بگنجانید.
۱۲- بهترین کامپوزیشنها آنهایی هستند که تا قبل از آن دیده نشده اند.
خلق یک کامپوزیشن تکراری کار مهمی نیست. اما خلق یک کامپوزیشن جدید (به معنای کلی که در این مطلب به آن اشاره شده) است که مشکل اما مهم و ماندگار خواهد بود. چرا که در این پروسه باید بینظمیهای طبیعی را به صورت سازماندهی شده درآورید.