صفحه 485 از 755 نخستنخست ... 385 435 475 481 482 483 484 485 486 487 488 489 495 535 585 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 4,841 تا 4,850 , از مجموع 7544
Like Tree81983تشکر

موضوع: پرتره Portrait

  1. #4841
    كاربر همراه Omidep آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    محل سکونت
    Kerman
    نوشته ها
    469
    تشکر شده
    1787
    تشکر کرده
    1534

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab-gh نمایش پست ها
    با سلام اولا که لحن من اینقدر مچگیرانه نبوده و فقط من سوال پرسیدم و انتقادی فنی کردم که شما با همچین لحن مچگیرانه ای جواب منو دادی ولی برای اینکه پست من هم مثل شما آف تاپیک نباشه :
    در نگاه اول این عکس به نظر من پرتره هست ! به خاطر اینکه با نگاه اول به خاطر ویرایش سیاه سفید و حرکت و خود حالت صورت سوژه(فریاد زدن) ارتباطی برقرار میشه و حس و حالی رو ایجاد میکنه که من به عنوان یه فرد دوس دارم بیشتر راجع به این شخص بدونم !... این عکس می تونه مفهوم خاصی هم داشته باشه ولی میتونه یه پرتره تکنیکی هم باشه که عکاس خواسته با ایجاد حرکت نشون بده ... فعل نمیدانم بهترین فعل دنیاست و اصلا چیزه بدی نیست که انسان چیزی رو ندونه و بپرسه.. اگه کسیم بتونه بیاد جواب بده که چه بهتر ! من اصولا با عکسهای اینچنینی و حس و حال عجیبشون اشنا نیستم و درک خاصی هم ازشون ندارم ! ولی مسلما این عکس پرتره هست و حرکت سر حالت فریاد سوژه حس حال عجیبی رو بیان میکنه و مفهومی رو داره که این مفهوم برای من غریبست...
    سلام
    نخیر ! سوال من مچگیرانه نبوده دوست خوبم، فقط از آنجایی که این عکس مدتهاست توی آرشیو عکسام بوده و آن را به عنوان یک عکس پرنره ذخیره کرده ام برام سوال پیش اومد که نکند این عکس هم پرتره نبوده باشه و من در طی این مدت در اشتباه بودم
    درست است تفاوت زیادی بین این عکس و عکس پدرام وجود داره اما شباهتی که هر دوی اونها رو می تونه در یک قالب قرار بده Movement یا حرکت هستش و اینکه:
    یک عکس می تواند با من ارتباط خوبی برقرار کند و دیگر عکس به راحتی نمی تواند برقرار کند
    یک عکس می تواند به راحتی مفهوم را انتقال دهد و دیگری به سختی می تواند این کار را انجام دهد
    ولی قرار نیست چون نتوانسته ایم ارتباط برقرار کنیم آن عکس را از ریشه دارای مشکل بدانیم
    درست است که شما از عکاس سوال کرده اید اما خودتان هم منظور ِ سوالتان را دچار شبهه کرده اید. از طرفی سوال کرده اید و از طرفی دیگر آنرا از ریشه، مشکل دار دانسته اید.
    عکس پدرام عیب و ایرادهای زیادی داره اما چیزی که اونو متمایز میکنه متفاوت بودن است.
    Fereidoon، Digital Lover، behzad_milad و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امید بنی اسدی
    "Silence, and Deeper silence, When crickets hesitate"

  2. #4842
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4090
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    اولا متاسفم که با اینهمه تاکیدی که از اولین پستم داشتم مبنی بر عدم غرض ورزی،باز هم مغرضانه پستهای بنده رو خوندید و جواب دادید. و همینطور هیچ کدام از سوالهای بنده رو جواب ندادید و بدتر از اون سوال های من رو با سوال جواب دادید.این یا نشان از نداشتن جوابه یا بدتر از اون بخیل بودن در جواب دادن.شما که کباده آموزش و انتقال معلومات میکشید نباید اینطور برخورد کنید! در جواب سوالهاتون در مورد عکسی که گذاشتید باید بگم این عکس کوچکترین شباهتی با عکسی که شما گذاشتید نداره.نه از نظر سطح نه از نظر اجرا و نه حتی از نظر موضوع! که شما اون رو به عنوان شاهد برای تایید کارتون ارائه دادید.(اگر نیاید دوباره بگید نه برای شاهد عکسم نبوده و موضوع رو دوباره به سمت دیگری پرت نکنید). منظور از مفهوم و روایت این نیست که یک داستان کوتاه یا بلند روایت کنه.کما اینکه روایت و برقراری تماس احساسی و روایی از اصلی ترین نشانه های یک عکس((پرتره)) قوی و موفق است.توصیه میکنم برنامه Grid قسمتهایی که جو مکنالی رو مهمان کرده برای نقد عکس پرتره ببینید.لازم شد لینک هم براتون میفرستم.در نهایت باز هم تاکید میکنم به نظر من پرتره موفق و قوی پرته ای است که روایت قوی داشته باشه.وقتی میگم روایت یک داستان طولانی تصور نکنید.این روایت میتونه زیبایی یا حتی سادگی هم باشه.ولی عکس شما از این جهات موفق عمل نکرده. بله درست میگید هیچ عکاس پرتره ای پیش پیش نمیاد در مورد عکس پرتره ای که ارائه کرده داستان سرایی بکنه،اما زمانی که مورد سوال و انتقاد قرار میگیره اخلاق حرفه ای اون رو موظف میکنه بیاد از اثرش دفاع بکنه و کارش رو توضیح بده.نه اینکه مثل شما 10 بار بیاد بگه به من پیام خصوصی دادن یا میدن...و اگر شما با عکس ارتباط برقرار نمیکنی مشکل از خودته و زمینه تخصصی نداره حرفات و ...اونهم نه وقتی از سطح و سبک کاری من مطلعید نه من رو میشناسید.از این بگذریم که من در هر سطحی باشم شما تا این لحظه از جواب دادن به من در مورد عکستون عاجز بودید و موضوع رو به بیراهه کشیدید. این بخشهای آخر صحبتم فقط با شما نیست اما اگر صحبتهای جو مکنالی رو در مورد منتقدهایی که باهاشون کار میکنه و عبارتی که با اون از اونها یاد میکنه میشنیدید هم تعجب میکردید هم احتمالا از خنده منفجر میشدید!...اما بلافاصله بعد از اون چطور از به آغوش گرفتن منتقد صحبت میکنه! چیزی که شما نه به عنوان نو آموز و نه به عنوان حرفه ای در رفتار اخیرتون نشان ندادید. من هر حرفی که باید میزدم رو زدم و ادامه این بحث از جانب خودم رو بیفایده میبینم.چون هرطور که بگم یا به خصم و غرض متهم میشم یا جای دیگری به بچگی.به همین دلیل این بحث رو دیگه ادامه نمیدم و از شما هم میخوام اگر یک زمانی خواستید در مورد اون عکس توضیح بدید یا سوالهامو جواب بدید تالار رو مخاطب قرار بدید من هم کنار دوستان استفاده میبرم.
    behzad_milad، lamagra و arianvalipoor تشکر می‌کنند.
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

  3. #4843
    كاربر فعال behzad_milad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2009
    نوشته ها
    767
    تشکر شده
    4527
    تشکر کرده
    2201

    پیش فرض

    درک بعضی از عکسهای چه پرتره و چه دیگر سبکها شاید کمی و گاهی خیلی سخت هست .
    اینکه عکس از نظر زیباشناسی میتونه مفید باشه یا ارزش گذاری این مورد رو باید بیشتر درنظر گرفت .
    گاهی عکاس هدفش از ارایه عکس فقط بحث زیبایی اون هست و مخاطب اون رو یک عکس مفهومی میبینه .
    درست مثل عکس #4854 که بیشتر یک عکس تکنیکی هست. برداشت نتیجه این عکس چه زیباشناسی و چه ارزش گذاری میتونه مخاطبهای متفاوتی داشته باشه ولی لازم نیست هرعکسی داستان یا روایتی رو داشته باشه .

    درمورد عکسهای پدرام هم سلیقه ی متفاوتی وجود داره و این هم نه با توضیح خود پدرام (که بیاد زیر هرکدام از عکسها توضیح بده ) که با دید و نظر مخاطب میشه گفت (( عکس متفاوتی هست ))

    و این متفاوت بودن عکس خود به خود سبک متفاوتی رو به وجود میاره, تکرار نوع عکاسی و نوع ویرایش به نوعی امضا اون فرد میشه .
    تفاوت ویرایش به تنهایی میتونه سبک رو تغییر بده و اگه قرار باشه فرد دیگه ای این عکسها رو ارسال کنه بلافاصله همه متوجه میشن که این عکس شبیه کدوم عکسها هست .

    پدرام عزیز انتقاد و نظر هرکسی محترم و ارزشمند هست , همیشه تعریف و تمجید باعث موفقیت شما نمیشه .
    هرکسی میتونه انتقاد کنه , مهم اینکه برداشت خودت از نظر مخاطبت چی باشه .
    اینکه نقد طرف درسته و ایرادی که گفته درسته خودت باید تصمیم بگیری و اون رو برطرف کنی .

    مثلا من از عکسهای تو خوشم میاد ولی چون های لایت ها رو خیلی کم میکنی بیشتر گرافیکی دیده میشه . (شبیه HDR)

    حالا خودت لازم هست که تصمیم بگیری که ایراد گرفته شده درست هست یا اشتباه .


    لازم نیست منو قانع کنی که کدوم درسته .
    به فکر ادامه دادن و پیشرفت باش نه وقت تلف کردن .

    یاحق
    Fereidoon، Mehrdad-PL، Digital Lover و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Nikon D600


  4. #4844
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    سلام، لطفا اگر اشکالی هست بفرمایید

    نام: image.jpg نمایش: 1024 اندازه: 62.5 کیلو بایت

  5. #4845
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    جسارتا خدمت دوستان متخصص این ژانر، یک سری نکات به ذهنم رسید که شاید به بحث کمک مثبتی بکند.

    عکس مانند خیلی از مدیا های دیگر فرای ژانر بندی، جنبه های گوناگونی دارد. زیبایی شناسی بصری عکس، مفهوم، داستان، کاربرد و ...

    بعضی عکس ها مثل عکس پرسنلی کاربردی اند. مثل عکس های مطالعاتی گونه های جانوری، نژاد های مختلف انسانی، جغرافیایی و ...
    بعضی عکس ها زیبایی بصری دارند. فرم، رنگ، ترکیب، کنتراست، نورپردازی، زیبایی خود سوژه و ...
    بعضی دیگر مفهوم دارند، لزوما نه مفهوم واحد بلکه مفهومی تفسیر پذیر با تجربه های شخصی گوناگون افراد مختلف که می توانند یکسان یه متفاوت از هم باشند.
    بعضی دیگر داستان دارند، این داستان هم می تواند زوایای مختلفی داشته باشد که افراد مختلف ممکن است همزمان همه این داستان ها را با هم درک نکنند.
    و ...

    به نظر من توی ژانر های مختلف این دسته بندی قابل تعمیم است. پرتره ای از آن جهت ارزشمند است که نشان دهنده سبک زندگی یک انسان در کوهستان های مغولستان را نشان می دهد، پرتره ای دیگر صرفا به زیبایی بصری صورت سوژه یا بدن او می پردازد. پرتره ای دیگر (شبیه پرتره ای که امید اسدی فرستاده است) مفهوم گراست، حس منتقل می کند و الخ!

    حالا مقایسه شانه به شانه این دسته ها با هم به نظر بنده چندان صحیح نیست. مثل مقایسه ماشین شاسی بلند است با یک سدان خانواده یا یک خودروی اسپرت! نمی توانیم بگوییم کدام خوب است یا بد. یا کدام خوب تر است.
    nmroshan، K_NMT، Kholeno و 30 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  6. #4846
    كاربر همراه Pedram.m آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2013
    محل سکونت
    رشت
    نوشته ها
    223
    تشکر شده
    6737
    تشکر کرده
    2486

    پیش فرض

    درود
    الان سه ماهه که به مدلم میگم ایطوری حس بگیر نمیتونه ولی ببینید ای خانم به چه زیبایی کاریو که بهش گفتم رو انجام داد
    نام: IMG_9667.jpg نمایش: 1226 اندازه: 122.5 کیلو بایت
    سهراب جان بنده جوابه سوال شمارو در سوالم جواب دادم ، با اندکی تامل به صحبت من پی میبرید. خیلی سادست . پرتره فاین آرت یکی از محبوبترین سبکها هستش که طرفداران بسیاری داره ، حالا ما در ایران با حداقل امکانات سعی میکنیم بهترین نتیجه رو بگیریم . بله حق با شماست از نظر سطح کار خیلی فرق میکنه چرا ؟ چون اون آقا خارج کشوره و دستش بازه ، با مدلهایی کار میکنه که منو شما در خواب هم نمیبینیم !! ( حداقل من نمیبینم) .
    اصلا بگید میدونید ثبت چنین اثری چه زحمتهایی داره ؟ میدونید آماده کردن شرایط روانی سوژه چه زحماتی داره ؟ اگر شما جای من بودبد شاید حتی نمیتونستید با سوژه ارتباط بر قرار کنید چه برسه به اینکه عکسی بگیرید ؟ شاید هم ار من موفقتر عمل میکردید ؟ میدونید در نحوه پوشش سوژه چقدر باید کار کرد ؟ آیا من یه چیزی پیچیدم دوره سوژه و گفتم بچرخ میخوام ازت عکس بگیرم ؟ من دوماه کارو تمرین روی مدل رو در 2 شات تمام کردم یکی عمودی و دیگری افقی ( که افقی رو ترجه دادم ، اگر کارهامو دنبال کرده باشید دلیل انتخابم رو درک میکنید ) شما بدون در نظر گرفت هیچ چیز اصل کار پرتره رو زیر سوال بردید که در نوع خوش جالبه ... این نشون میده شما تجربه و مطالعه کافی ندارید، نمیدونم از صحبت من چی برداشت میکنید و این که چرا فکر میکنید در جواب دادن عاجزم !! ؟ بنده حتما نکات مثبت صحبتهای شمارو جذب میکنم و مابقی رو کنار میگذارم . این رمز موفقیت هستش که بهزاد عزیز به درستی به اون اشاره کرد.
    من به این سبک علاقه مندم و این شروع کارم هست ، منتظر کارهی بهتر باشید.
    من معتقدم یک اثر باید خودش از خودش دفاع کنه نه این که توجیه بشه ...
    Fereidoon، Digital Lover، behzad_milad و 21 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پدرام میرصادقی
    www.pedramphotography.com

  7. #4847
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    نام: _MG_4242.jpg نمایش: 1099 اندازه: 222.7 کیلو بایت
    bf ، K_NMT، Christ Melikian و 24 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #4848
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    16
    تشکر شده
    237
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    ممنون میشم نظر بدید
    نام: IMG_3392.jpg نمایش: 1089 اندازه: 129.8 کیلو بایت
    bf ، Digital Lover، Reza Safaei و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #4849
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13645

    پیش فرض

    نام: IMG_1323.jpg نمایش: 1116 اندازه: 300.5 کیلو بایت
    K_NMT، Amin Zarif، mreza1001 و 33 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  10. #4850
    كاربر همراه drmottaghizade آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    309
    تشکر کرده
    236

    پیش فرض

    سلام لطفا جناب مبین نوع نورپردازی رو میفرمایید
    akimora تشکر می‌کند.
    7d-15-85mm/50mm f/1.8

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •