-
نور پردازی موها
سلام
یه سوال راست کار امیر خان محبی!که دوباره با راهنمائی خوبشان شرمنده کنند!
برای نور موها کدامیک را ترجیح میدهید:
1- استفاده مستقیم از فلاش(نور مستقیم)
2- تاباندن نور فلاش به یک رفلکتور در بالای سر سوزه (معمولاًاین رفلکتور رو دستی و با استفاده از فویل آلومینیومی می سازندو جدیداً بعضی ها این کار را میکنند).
آقای محبی چشم ما به تمثال مبارک شما روشن شد. آدرس فتو گلیمور رو ممکنه بفرمائید؟ غرض ایجاد مزاحمت نیست محض فضولی است.:biggrin:
http://amirmohebi.persiangig.com/ima...r_nema_web.jpg
http://amirmohebi.persiangig.com/image/DSCF0022_1.jpg
راستی یه سوال دیگه . در این عکس چطوری از انعکاس نور در شیشه عینک جلوگیری کرده اید ولی انعکاس نور در چشم فرد وجود دارد؟
http://amirmohebi.persiangig.com/image/Aryae_web2.jpg
ممنون میشوم اگر پاسخ دهید.
-
پاسخ: نور پردازی موها
اول اين كه از لطف شما ممنونم، اين كار تنها انجام وظيفه است.
براي مو راحت ترين انتخاب همان اسنوت است، البته اسنوت هايي وجود دارند كه به هاني كامب مجهز هستند و با آن ها ميتوان زاويه پراش نور را نيز تعيين كرد كه ارجحيت دارد. تنظيم اسنوت اصولاً دقيق است و اگر كمي حوصله كنيد بعداً با نشتي نور مواجه نميشويد.. اساتيد توصيه ميكنند نور اسنوت از همان زاويه نور اصليبتابد (يعني اگر نور اصلس سمت چپ سوژه هست، اسن.ت نيز از چپ سوژه بتابد منتهي از پشت سوژه)
اما گاهي ميخواهيد backlit بگيريد (ريم لايتينگ) كه يك كم كار ميبرد و چيدمان دقيقي ميخواهد . افكت بسيار زيبايي با اين نوع نورپردازي ايجاد ميشود.
يك ابزار كه ميتواند خيلي به كار بيايد، يك سافت باكس كوچك 20X20 است كهروي يك بوم بسته شده باشد تا درست از بالاي سر سوژه و با فاصله زميني مثلا يك متر يا يك متر و نيم از سوژه روي موهايش بتابد.
رفلكتور نيز گاهي بسيار كارا و مناسب است، ميتوان يك رفلكتور را با چند نخ به سقف استوديو وصل كرد و سمت ديگرش را طوري تنظيم كرد كه در دوحالت قرار گيرد: تابش به سر سوژه يا عدم دخالت در نور هابي مربوط به او.
نكته جالب براي عكاسي استوديو اين است كه راه حل واحدي وجود ندارد، تا زماني كه اشتباهي مرتكب نشويد، ميتوانيد از ذهن خلاق خود بهره زيادي ببريد. اگر اصول را خوب بدانيد، براي هر مشكلي راه حلي خواهيد داشت.
در مورد انعكاس عينك، با بردن نور (يا نورها) به طرفين، كمي بيش از حالت معمولي انعكاس ها از بين مي روند، حال شما اگر نور را بيشتر به طرفين ببريد، كچ لايت را از دست خواهيد داد. پس محدوده اي طلايي داريد كه در آن رفلكس عينك را نداريد، اما كچ لايت داريد.
آدرس استوديوي ناقابل را نيز در پيغام خصوصي خواهم نوشت، ديدار شما باعث افتخار خواهد بود.
اما نفر دوم در عكس، دكتر نعما عزيز است كه هر وقت مشهد ماموريت ميروم، حسابي مزاحمشان ميشوم. اين عكس هم سندي بر اين ماجراست.
-
پاسخ: نور پردازی موها
جناب محبی، خیلی ممنون از راهنمایی ها.
منظور شما رو از گرفتن backlit متوجه نشدم. یه توضیح مختصر بدید ممنون می شم.