بله در حد تجربه مطمئنا خوب خواهد بود ولي از كابل و سيم سعي ميكنم در حد امكان فاصله بگيرم، از نظر قيمت چه حدودي هست و تا چه متراژي معمولا پيدا خواهد شد؟نقل قول:
راستی احتمالاً باید استفاده از TTL Cable با 270EXII براتون تجربه ی جالبی باشه
شما داريد؟
Printable View
بله در حد تجربه مطمئنا خوب خواهد بود ولي از كابل و سيم سعي ميكنم در حد امكان فاصله بگيرم، از نظر قيمت چه حدودي هست و تا چه متراژي معمولا پيدا خواهد شد؟نقل قول:
راستی احتمالاً باید استفاده از TTL Cable با 270EXII براتون تجربه ی جالبی باشه
شما داريد؟
بله ... دوری-گزینی از سیم و کابل، حس مشترکی است. از منظر قیمت بعلت محدود بودن، چیزی حدود 50 هزارتومن و بصورت سیم گوشی تلفنی، فنری است. بسته حدود 1 متر و فنرش که کشیده بشه، حدود 1.5 الی 2 متر ... بله بنده یکی دارم و بعلت عدم وجود بیش از این متراژ، در صدد هستم که همان را افزایش متراژ دهم. باید وقت کنم و کابل اکستنشن مناسبی پیدا کنم و دست به هویه بشم :::happy:::
سلام
بهترین مدل فلاش تریگر برای آتلیه ، جدا از مسئله مادی چیه؟
البته برای کانن.
باسپاس
درود بر شما
چاره ی زیرکانه ایست :;) تا جائی که از جوونی هام یادم میاد، به اینها کابلها Ethernet Cat-5 میگفتند که اتفاقاً کابلهای TTL هم 5 رشته ای هستند. آیا مدل نرم این کابلها هم موجودند ؟ چون تمامی این کابلها رو که دیدم، تقریباً خشک هستند. اگر به نرمی کابل آداپتور لپ تاپ باشند، خیلی خوب میشه. حتی میشه وسط کابل فابریک TTL ، یه مفصل درست کرد، که هر وقت به درازای بیشتری نیاز بود، اون اکستنشن Cat-5 رو بین مفصل اضافه کنیم.
افشین گرامی، سپاس از راه حل ابتکاری شما :::happy:::
سلام،
البته ایده من نبود مال یکی از دوستانه که هر دومون با مشکل کوتاهی کابل TTL مواجهیم، قراره بود هفته آینده بره توی لاله زار ببینه کابل با جنس مناسب میشه پیدا کرد، و مشکل دیگه هم اینه که اتصال مادگی که بشه سر کابل وصل کرد پیدا نکردیم (البته فقط پایتخت رو گشتیم!)
در واقع، فلاشهای حرفه ای دنیا، درون خود فلاش، رادیوتریگر تعبیه کرده اند ( Internal RadioTrigger ) که تمامی مشکلات و مسائل جانبی را از قبل دیده و راه حل آنرا لحاظ کرده باشند. مثلاً فلاشهای سری حرفه ای Hensel درون خود این تریگر رو دارند و برای سری نیمه حرفه ای هم، تریگر خود Hensel را میتوان جداگانه خرید و استفاده کرد. یا مثلاً Prophoto D1 سری Air این خاصیت را بصورت فابریک دارد. اگر برای فلاشهای استودیوئی آماتوری نیاز به تهیه تریگر بود، حتماً باید ماکزیمم Sync Speed رو با تست فیزیکی تریگر بر روی فلاش، بدست آورید. البته در محیط استودیوئی، چون مثل منزل، اثاثیه دیگری بین دست و پای عکاس نیست، اغلب از همان سیم سنکرون بلند استفاده میکنند.
و نهایتاً این که ظاهراً برای هر چند شاخه فلاش استودیوئی که دارید، یک فرستنده و یک گیرنده کفایت میکند. بدین نحو که یک گیرنده را بر روی فلاش اول نصب میکنند و الباقی فلاشها بصورت نوری، توسط فلاش اول تحریک و تخلیه میشوند. (اگر مغایر است، دوستان آگاه، اطلاع دهند )
دوستان سوالي داشتم:
ميخوام فلاشهاي هات شو نيكونم رو با سيم سينك به گيرنده يونگنو RF-602 وصل كنم. ( تا الان هميشه از همون كفشك گيرنده يونگنو استفاده ميكردم )
سوال: اين سيم رو از كجا بايد تهيه كنم؟
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
والا من تريگرم رو هم از همون جا خريدم.با كابل شاتر يونگنو.اما اون موقع به فكرم نرسيد كه بپرسم چون فكر ميكردم كه از هات شو روي گيرنده استفاده خواهم كرد.الان به اين نتيجه رسيدم كه استفاده از سيم سينك خيلي بهتره...فكر ميكنيد اونجا اين كابل سينك رو داره؟
فایل پیوست 18421