معرفی Adobe Mercury Playback Engine
http://www.nvidia.com/docs/IO/86069/..._adobe_mpe.jpg
به نظر میاد که رویای داشتن سیستم خانگی پرقدرت جهت تدوین بلادرنگ ویدئو دیجیتال کم کم در حال محقق شدن است.
کمپانی adobe و Nvidia به طور ویژه در دو سال اخیر رویکرد خاصی به مبحث GPU Computing داشته اند و Nvidia با ارائه کارت گرافیک Quadro cx اولین قدمها را در عرصه تدوین و ارائه خروجی بلادرنگ(RealTime) در محیطهای افتر افکت و پریمیر را برداشت.
اما اشکال عمده راه حل فوق به اعتقاد بنده قیمت بسیار بالای کارت گرافیک Quadro cx بود حدود 2500 دلار.
در نسخه CS5 محصولات ادوب Engine جدیدی تحت عنوان Mercury جهت Rendering و Playback بلادرنگ ارائه خواهد.
نکته قابل توجه در خصوص Engine جدید پشتیبانی از کارت GTX 285 که از رده کارتهای Gaming می باشد است.لازم به ذکر است با استفاده از سری Quadro تمامی لایه های TimeLine تحت پوشش توان کارت گرافیک Quadro قرار میگیرند اما در صورت استفاده از کارت Gtx 285 تنها سه لایه اول تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
نکته قابل توجه دیگر وجود preset برای دوربینهای DSLR کنون است.
http://www.nvidia.com/object/adobe_m...ck_engine.html
http://www.adobe.com/products/creati...n/performance/
.