براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
سلام دوستان.من بايد خيلي زود دوربيني بخرم براي عكاسي سينما.يعني هم براي عكاسي خارجي و هم عكاسي زير نورپردازي(شرايط استوديويي)و طبعن عمق ميدان و عكاسي از سوژه متحرك و عدم نويز برام خيلي مهمه. .با تحقيقاتي كه خودم كردم به7Dكنون و 50Dكنون و300S نيكون رسيدم.لطفن راهنماييم كنيد.(و اينكه چه لنزهايي بخرم)
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
aleetaba
سلام دوستان.من بايد خيلي زود دوربيني بخرم براي عكاسي سينما.يعني هم براي عكاسي خارجي و هم عكاسي زير نورپردازي(شرايط استوديويي)و طبعن عمق ميدان و عكاسي از سوژه متحرك و عدم نويز برام خيلي مهمه. .با تحقيقاتي كه خودم كردم به7Dكنون و 50Dكنون و300S نيكون رسيدم.لطفن راهنماييم كنيد.
با سلام
دوست عزیز خوش آمدید
نقل قول:
طبعن عمق ميدان و عكاسي از سوژه متحرك و عدم نويز برام خيلي مهمه.
عمق میدان مهمه؟
یعنی چی؟ علاقه مند به عمق میدان زیاد هستید و یا کوتاه؟
عمق میدان عکس های ثبت شده توسط دوربین های فول فریم با دوربین کراپدار متفاوت است.
همچنین عمق میدان به لنز و انداره دیافراگم بستگی دارد.
لطفا دقیق تر توضیح دهید تا دوستان بتوانند درست پاسخ دهند.
پایدار باشید.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
علاقه من به عمق ميدان مهم نيست.توي اين كار هم عمق ميدان خيلي كم پيش مياد هم خيلي زياد.خب ميدونم به نوع لنز و ديافراگم بستگي داره و در همين مورد هم راهنمايي ميخوام.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
سلام بر شما
چون در عکاسی سینما ، نور موجود توسط پروژکتور ها تامین می شود چندان با مشکل نویز مواجه نیستیم و به نوع خاصی از دوربین احتیاج نیست ( این طور نیست که شما فقط با این سه دوربینی که نوشتید بتونید کار کنید مسلما با هر دوربینی که از یک سری حداقل هایی برخوردار باشه می تونید کار کنید.)
نکته مهم لنز هست که باید سریع باشه ، تقریبا دیافراگم های زیادی رو پوشش بده ( برای عمق میدان) و رنج مناسبی داشته باشه
من برای این نوع عکاسی از 70-200 ، f2.8 استفاده می کنم.و البته از دو دوربین ، که نیاز به تعویض لنز نداشته و سریعتر کار کنیم.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
بهترین گزینه D700 + 70-200mm f/2.8 + sb-900
البته از نظر من
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
D700 + 70-200mm f/2.8 + sb-900
سلام
رضا جان sb-900 چرا؟ اگر حین فیلمبرداری فلاش بزنند که کارگردان به اتفاق فیلمبردار و نورپرداز و سایر عوامل صحنه از خجالتشون در می آیند! :biggrin:
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
kholeno
سلام
رضا جان sb-900 چرا؟ اگر حین فیلمبرداری فلاش بزنند که کارگردان به اتفاق فیلمبردار و نورپرداز و سایر عوامل صحنه از خجالتشون در می آیند! :biggrin:
برای موقعی که فیلمبرداری شروع نشده یا تموم شده که بشه از هنرپیشه جات عکس پرتره گرفت:biggrin:
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
سلام
شما باید مشخص کنید که چه مقدار هزینه میتوانید بکنید.
پیشنهاد من در یک رنج متوسط هزینه 7d + 18-200 و با کمی هزینه بیشتر : 7d + 24-105
در مورد برند دیگر هم دوستان نظر داده اند.فقط با توجه به سه مدلی که خودتان گفتید ، من شخصا 7d را به 50d ترجیح میدهم.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
با سلام
دوست عزیز فکر نکنم این لنز 18-200 که شما پیشنهاد دادید زیاد متناسب با فضای کار سینمایی نباشد ( با توجه به دیاف بسته لنز )
یک پیشنهاد کنونی
5 دی مارک 2 + 24-105 هم واید خوبی دارید و تله تقریبا مناسب
اگر بیشتر می توانید هزینه کنید اضافه کردن 70-200 اف 2.8 هم مجموعه خوبی میشه
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid Moradi
با سلام
دوست عزیز فکر نکنم این لنز 18-200 که شما پیشنهاد دادید زیاد متناسب با فضای کار سینمایی نباشد ( با توجه به دیاف بسته لنز )
یک پیشنهاد کنونی
5 دی مارک 2 + 24-105 هم واید خوبی دارید و تله تقریبا مناسب
اگر بیشتر می توانید هزینه کنید اضافه کردن 70-200 اف 2.8 هم مجموعه خوبی میشه
سلام حمید جان. 105-24 رنج خوب و کیفیت عالی دارد ولی آن هم f4 است و در شرایط برابر با 55-18 ریقوی خودم مقایسه کردم، فقط نیم پرده! تفاوت داشت.
به نظرم دوستمون خیلی چیزها رو باید در سوالشون مشخص کنند.
هم بودجه و هم نوع عکاسی.
مثلا می خواهند عکسهای هنری از گریم و پرتره بازیگران هم داشته باشند یا در حد گزارش پشت صحنه می خواهند استفاده کنند.
در هر صورت شما نیاز به لنز سریع دارید
اگر از نظر بودجه مشکل ندارید، 70-200 f2.8 و 24-70 f2.8 با دو بدنه 7D :::love2:::(البته این نسخه بنده، بدون احتساب لوازم جانبی حدود 7 میلیون آب می خوره)
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ATalebi
... با 55-18 ریقوی خودم ...
این شد توهین به مقدسات علی جان.lol:::shame on you:::
از آف تاپیک معذرت.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
d300+70-200 2.8
من که 7d رو پیشنهاد نمیدم مگر تا حدود شش ماه دیگه ! این همه مورد و مشکل توی این مدت کوتاه یکم ضد حال است !
به هرحال گزینه دیگه
50d+70-200 2.8
البته فول فریم بهتریه برای این روند کار بهتره به دلیل نویز و عمق میدان
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
سلام
متاسفانه دوستان در بعضي از پست ها دچار دو خطا شده اند.
1- گمان ميشود در سينما نور پرداري با پروژكتور فراوان است و نور بسيار زياد است و طبعا از هر دوربين يا لنزي ميتوان استفاده كرد. شايد بتوان گفت كه در سينماي نگاتيو اينطور باشد ولي الان ديگر بسياري از فيلم هاي سينمايي با استفاده از دوربين هاي ديجيتالي ساخته ميشوند و ضمنا تمام تله فيلم ها و تقريبا 95 درصد سريالها هم دوربين ديجيتالي هستند و ديگر خبري از آن نورپردازي هاي خفن در بسياري از فيلم ها نيست. پس شما بايد دوربيني بگيري كه در شرايط نور كم به راحتي پاسخگو باشد. 5DmII
2- ديدم كه غالب دوستان لنز هاي تله پيشنهاد ميدهند و آنهم با دوربين هاي كراپدار. لنز تله در سينما بكار مي آيد ولي نه تا اين حد . زيرا بسياري از فيلم هاي ما آپارتماني هستند و هنر پيشه ها و عوامل و غيره همگي چپيده اند توي يك اطاق و ضمن اينكه مراقبند شصت پاي بقلي تو چشم و چالشان نرود دارند فيلم ميگيرند. در چنين مواقعي نرمال و وايد بسيار لازم است.24-105 رنج بسيار كار آمدي است(البته روي فول فريم) زيرا بسيار سريع ميتوانيد هم كل صحنه را بگيريد و هم يك پرتره مناسب شكار كنيد.
3- معمولا صدا برداران و عكاسان با همديگر مشكلات اساسي دارند ! صداي چيليك زيباي ما براي آنها پتكي مهيب است . ميكرو سه چهارم ها در آينده لوازم واجبي خواهند بود.
در مجموع پيشنهادات من : ( در مورد نيكون وارد نيستم) دوربين حتما 5DmII و لنز 50/1.4 و 24/105 و 70/200 فعلا تا خودتان بعدا وارد تر شويد.
به فكر يك ميكرو سه چهارم هم باش..
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
sibsabz
سلام
متاسفانه دوستان در بعضي از پست ها دچار دو خطا شده اند.
1- گمان ميشود در سينما نور پرداري با پروژكتور فراوان است و نور بسيار زياد است و طبعا از هر دوربين يا لنزي ميتوان استفاده كرد. شايد بتوان گفت كه در سينماي نگاتيو اينطور باشد ولي الان ديگر بسياري از فيلم هاي سينمايي با استفاده از دوربين هاي ديجيتالي ساخته ميشوند و ضمنا تمام تله فيلم ها و تقريبا 95 درصد سريالها هم دوربين ديجيتالي هستند و ديگر خبري از آن نورپردازي هاي خفن در بسياري از فيلم ها نيست. پس شما بايد دوربيني بگيري كه در شرايط نور كم به راحتي پاسخگو باشد. 5DmII
..
در پاسخ به شما عرض کنم که من دوربین خاصی پیشنهاد ندادم ، اما گفتم در کل در سینما با شرایط کم نور مواجه نیستیم چون در استفاده از دوربین ویدئو هم حداقل هر صحنه با 3 پروژکتور 800 روشن میشه ( حتی اگر یکی هم باشه باز کفاف عکاسی البته از صحنه اصلی رو می ده .)
اما مسلما کسی منکر نیست که اگر این دوست عزیز توان خرج بالاتر رو دارن دوربین با کیفیت به مراتب بهتری مثل دوربینی که شما معرفی کردید بگیرند . چون به هر حال همیشه استثنائاتی وجود دارد و حتی در سینما با دوربین نگاتیو ، و با نور شمع هم ( در فیلم بری لیندون - استنلی کوبریک ) فیلم برداری شده. حتما دوربین با کیفیت تر برای عکاسی در این موارد کارساز تر است.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
این همه مورد و مشکل توی این مدت کوتاه یکم ضد حال است !
میشه بفرمایید این همه مورد و مشکل چیا هستن و چرا 7D رو پیشنهاد نمیدید؟
فعلا که هر کدوم از دوستان من که دوربین من رو دیدن تو بی نظیر بودن این دوربین (حداقل تو کنون) هم عقیده بودن!برای خود من هم این دوربین فراتر انتظارم بود با توجه به صحبتهایی که دوستان کرده بودن!
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
sibsabz
...
2- ديدم كه غالب دوستان لنز هاي تله پيشنهاد ميدهند و آنهم با دوربين هاي كراپدار. لنز تله در سينما بكار مي آيد ولي نه تا اين حد . زيرا بسياري از فيلم هاي ما آپارتماني هستند و هنر پيشه ها و عوامل و غيره همگي چپيده اند توي يك اطاق و ضمن اينكه مراقبند شصت پاي بقلي تو چشم و چالشان نرود دارند فيلم ميگيرند. در چنين مواقعي نرمال و وايد بسيار لازم است.24-105 رنج بسيار كار آمدي است(البته روي فول فريم) زيرا بسيار سريع ميتوانيد هم كل صحنه را بگيريد و هم يك پرتره مناسب شكار كنيد....
حالا از کجا مطمئن هستید که فیلمشون آپارتمانیه؟ ماشالله تهیه کنندگان هم دیگه به کوچکتر از شمس العماره هم راضی نیستند.
پیشنهاد من داشتن یک رنج وسیع بود. و 200 م م حتی روی کراپدار و حتی برای آپارتمان چندان رنج عجیب و غریبی نیست. مخصوصا برای پرتره بازیگران سر صحنه (نه لزوما در حین تصویربرداری)
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
فعلن حداكثر هزينه اي كه ميتونم بكنم 3ميليونه(بادي و لنز)و اينكه هم براي عكاسي پرتره بازيگران و پشت صحنه ميخوام و هم خود فيلم،يعني عكسهايي كه توي مجلات و پوسترها ميبينيد.ممنون
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
با توجه به قیمتی که فرمودید این لنز و بادی پیشنهاد می شود
کنون 7D + 24-105 ( با توجه به کراپدار بودن دوربین مشکلی در تله و انداختن عکسهای پرتره ندارید , اگر واید 24 - معادل 38 فول فریم - کافی بود که هیچ و در غیر این صورت به فکر خرید اولترا واید باشید )
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
سلام.
من هم با همین پک کاملا موافقم.فقط فکر میکنم با 24 مشکل خواهید داشت برای عکاسی در فضاهای بسته و قاب گیری کل صحنه.برای احتیاط یک 18-55 (با توجه به حد هزینه) همراه این پک توصیه میکنم.
پاسخ: براي عكاسي سينما چه دوربيني بخرم؟
پیشنهاد خوبی است ولی اگر بدنه 50D تهیه کنید، بودجه کافی برای خرید فلاش و سه پایه و ... خواهید داشت.
لنزی که دوستان فرمودند ظاهرا بهترین انتخاب است.
هزینه مموری اصلی و اضافه و باطری اضافه و کیف تجهیزات را هم فراموش نکنید.
اینها همه پیشنهادات کاننی بود. در برند نیکون هم پیشنهادات مناسب و راضی کننده ای وجود دارد.