drone mavik pro 1 (Custom).jpgdrone mavik pro 2 (Custom).jpgdrone mavik pro 3 (Custom).jpgdrone mavik pro 4 (Custom).jpg

درود

در عکس های فوق،هلی شات های جدید Mavic 2 Zoom و Mavic 2 Pro با هم مقایسه فنی شده اند.
در پاسخ جناب کیاوش باید بگویم که ویدئویی در یوتیوب دیدم که فردی علاقه مند،اقدام به تعویض دوربین مدل زوم با پرو در بدنه مدل زوم نمود و برخلاف انتظار،بهنگام آپدیت فریم ویر،دوربین و هلی شات پرو شناسایی شد! البته فرد یاد شده خاطر نشان کرد که این کار سبب باطل شدن گارانتی هلی شات می شود.
اگر چیزی که مدنظر شماست مشابه هلی شات سینمایی Inspiron در نظر می گیرید،باید بگویم که خیر امکان تعویض دوربین و یا لنز مقدور نیست.
مدل فانتوم پرو چهار نیز برای عکاسی و فیلم برداری غیر سینمایی بسیار مناسب است..در ویدئو هایی که در یوتیوب تاکنون دیده ام،برخی گفته اند که ماویک پرو جدید بسیار به فانتوم پرو چهار نزدیک شده و شرکت سازنده نخواسته که به اصطلاح فروش فانتوم پرو چهار به خطر بیفتد.ولی در فانتوم پرو پنج که شایعه حضورش در ماه های آتی بسیار قوی است،این اختلاف همچنان بیشتر خواهد شد.

دیدن این ویدئو را نیز هرچند نسبتا طولانی است،ولی به دوستداران هلی شات توصیه می کنم.یکی از بهترین یوتیوب هایی است که دیده ام و به مقایسه و توصیف هلی شات جدید می پردازد:
https://www.youtube.com/watch?v=szFHefWWNDo

بدرود تا درودی دیگربار