کد:http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=4277
با نمونه عکسهایی از این دوربین در ایزو های متفاوت
و این لینک:
کد:http://reviews.photographyreview.com/blog/canon-eos-1d-mark-iv-studio-sample-photos/
Printable View
کد:http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=4277
با نمونه عکسهایی از این دوربین در ایزو های متفاوت
و این لینک:
کد:http://reviews.photographyreview.com/blog/canon-eos-1d-mark-iv-studio-sample-photos/
سلام
مقايسه ي 6 صفحه اي سايت Photoradar ( سايت مجله ي Digital Camera World ) بين Nikon D3s و Canon 1D MK-IV :
نتيجه گيري نهايي :کد:http://www.photoradar.com/reviews/buying-guides/nikon-d3s-vs-canon-eos-1d-mark-iv-head-to-head-review?page=0%2C0
اگر قبلا در اردوگاه هريك از دو برند بوده ايد هيچ كدام از اين دو دوربين اينقدر نسبت به ديگري برتر نيستند كه كسي را راضي به تغيير برند كنند.
1- در تست نويز نيكن برتر است. هرچند تصاوير گرفته شده در ايزو 12800 هر دو دوربين برانگيزاننده (impressive) و قابل استفاده اند.
2- از نظر سرعت عكاسي پياپي و فوكوس سريع هر دو دوربين عالي اند.
3- از نظر نورسنجي و نزديك به واقعيت بودن رنگها Canon قابل اعتماد تر است. هرچند Nikon را نيز به راحتي مي توان براي اين كار Customised كرد.
4- نيكن قابليت فيلمبرداري HD استاندارد( 720 با 24 فريم) را دارد كه نتيجه نيز عاليست ولي قابل مقايسه با فيلمبرداري فول HD كنن (1080 با 29.97 فريم) نيست.
توضيح : اين مطلب استثنائا در تاپيك هاي هر دو دوربين آورده شد.
سلام:
این سایت نمونه عکسهایی در سایز اصلی با این دوربین دارد با لنزهایی چون 400اف 2.8 و ...
کد:http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&sl=es&tl=en&u=http://www.quesabesde.com/noticias/canon-eos-1d-mark-iv-analisis-fotos-enfoque-rafaga,1_6042&rurl=translate.google.com&twu=1&usg=ALkJrhjbkEDutLy2QpCBXkzeDidAdDQL9w
سایت بعدی، خیلی اطمینان ندارم در همینجا لینک آنرا دیده ام یا در فروم های آنور آب.... به هر شکل بودن آن در این تاپیک خالی از لطف نیست
نمونه عکسهایی از این دوربین در قیاس با 1DIII و 5DII و 7D
کد:http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&zn=en&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Freview%2Fnewproduct%2F20100330_357738.html&sl=ja&tl=en
سلام
ريويوي Photo.net:
کد:http://photo.net/equipment/canon/1DmkIV/review/
پیش از ورود این دوربین به بازار ایران نرم افزار canon adjustment این دوربین در اختیار تعمیرگاه مرکزی قرار گرفته است.در این نرم افزار امکانات بسیاری برای رفع اشکالات و عیوب این دوربین پیش بینی شده و به نظرم کامل ترین نسخه از نرم افزار های اصلاح و تعمیر کانن برای دوربین هایش است.
یک سری نرم افزار و سخت افزار که تولز های شرکت کانن هستند برای دوربین های مختلف اش.این نرم افزار در اختیار نمایندگی های کانن در هر کشور قرار می گیرد و به کمک آن اطلاعات فنی دوربین ( تعداد شات عمر شاتر و سریال قطعات و ریست شاتر کنتور و .......... ) مشخص می شود و اگر دوربین اشکالی داشته باشد ( چه نرم افزاری چه سخت افزاری ) به کمک این نرم افزار قابل تشخیص است.کالیبره کردن فوکوس و یا مشکلات نویز ریداکشن و .......... ر ا با این نرم افزار برطرف می کنند.
اصولا یک تولز است برای دوربین های کانن.مثل دستگاه دیاگ برای ECU خودرو ها...
با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز
البته در جوار دوستان و اساتيدي همچون جناب روشن و قبادي عزيز و ... سخن گفتن سخت است من نيز تاكنون سخن نگفته بودن و بيشتر ميخواندم. اما در اين خصوص گفتم شايد بهتر باشد چون اينجانب حدود 6 سال است كار عكاسي خبري انجام ميدهم و با بيشتر دوربين هاي كانن و نيكون كار كرده ام برخي از مواردي را كه با آنها روبرو شده ام را بيان نمايم.
در كار خبري برخي مشخصات ميتواند به عكاس كمك كند و برخي از مشخصات نيز هر چه قدرتمند تر ، توان عكاس را در موارد غير قابل پيش بيني كه هميشه در كار خبري باآن روبرو هستيد بالا تر ميبرد و عكاس با ان موارد ميتواند موقعيت هاي كمتري را از دست بدهد.
1- ديناميك رنج بالا كه توان ثبت نورهاي شديد در كنار نور هاي ضعيف در موقعيت هاي مختلف را بهبود مي بخشد.
2- فكوس ردياب مطمئن تر ( هر جه نقاط cross-type points شما بيشتر باشد فوق العاده به شما در دنبال نمودن سوژه كمك مي نمايد)
3- سرعت درايو بالا (حتي يك فريم بيشتر نيز كمك شاياني مي نمايد)
4- نويز كم در ايزو هاي بالا (البته منظور من ايزو هاي فوق العادع بالا همچون 102400 نيست شما بيشترين نويزي كه براي ثبت يك عكس بتوانيد روي ان تكيه كنيد 3200 يا 6400 است كه 6400 نيز پيشنهاد نمي شود - براي فريز نمودن بهترين راه و درست ترين راه استفاده از لنزهاي سريع است يعني داراي دياف بزرگتر)
5- كاربري راحت و آسان يعني در كوتاه ترين زمان بتوانيد تغييراتي را كه ميخواهيد بدهيد.
6- قدرت سينك فلاش با سرعت هاي بالاتر
و ... برخي مشخصات ديگر كه نسبتا در همگي دوربين هايي كه در يك رده باشند وجود دارد.
حال بدون عرق به مارك خاصي تجربيات خودم را برايتان در موارد بالا مي گويم:
1- از نظر ديناميك رنج و نور سنجي مطمئن تر خب نيكون بدليل كثرت نقاط نور سنجي و ساخت سنسور قويتر ، جلوتر ميباشد خصوصا در عكس هايي كه در نور هاي شديد روز و شرايط غير نرمال پيش مي آيد وبسيار خوب عمل مي نمايد اما در نور هاي مصنوعي بخاطر اشباع رنگي كه دارد (من نمي پسندم) زياد به واقعيت نزديك نيست كه در اينجا كانن بهتر از نيكون عمل مي نمايد (دليل اينكه مدل دوربين را قيد نكردم اين است كه در بيشتر دوربين هاي كانن و نيكون به همين صورت است- با توجه به موقعيت هايي كه من در آنها قرار گرفته ام)
در كل شايد بتوان به اين صورت گفت كه ( اگر بد مي گويم عذر خواهي مي نمايم) عكس هاي نيكون در روز بهتر است وعكس هاي كانن در محيط بسته)
2- از نظر نقاط cross-type points بيشتر و سيستم رديابي بهتر و سريعتر 1d mk4 بهتر است و اختلاف آن را در يك كار ورزشي با يك تله بلند و سريع به وضوح خواهيد ديد.
1d mk4 (45, inc 39 cross-type points) - d3s (51, including 15 cross-type points)
3- از نظر سرعت درايو 1d mk4 سريعتر است.
4- از نظر نويز نيكون بدليل 1- سنسور بزرگتر 2- تراكم پيكسل كمتر 3- سيستم پردازش و نويز ريداكشن، نويز كمتري داشته و تصاوير در آن نرم تر خواهد بود.
5- از نظر كاربري آسان سري هاي 1d كانن بسيار بسيار راحت و امكانات مورد نياز فقط با يك كليد انجام مي شود.
6- قدرت سينك فلاش در دوربين هاي nikon 1/250 و در canon 1d 1/300 مي باشد.
حال خود مي توانيد تحقيقات كامل و جامعي را انجام دهيد اما توصيه من بعنوان يك دوست اين است ، تازماني كه دوربيني را خود امتحان ننموده ايد كاملا متوجه نقاط ضعف و قوت آن نخواهيد شد. و بهتر است اين را نيز بگويم كه هر دو اين دوربين ها از بهترين هاي براي اين كار و كارهاي ديگر ميباشند.
شرمنده از صحبت هاي زيادي كه كردم و اگر اشتباهي را داشته ام به بزرگي خود عفو نماييد.
ممنون از همه شما - رضا فهيمي
سلامنقل قول:
6- قدرت سينك فلاش در دوربين هاي nikon 1/250 و در canon 1d 1/300 مي باشد.
ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربیات خودتون.
در مورد قسمت نقل قول شده درست متوجه نشدم.
این بدنه ها فلاش سر خود ندارند که محدودیت سرعت سینک با آن را داشته باشند!با فلاش اکسترنال نیز که نباید محدودیتی در سرعت سینک وجود داشته باشد.
با سلام مجدد و از اينكه دوباره توانستم در جوار شما دوستان عزيز باشم خدا را شكر مي كنم.
1- درخصوص نقل قول من در زمان پاسخ دادن من بجاي پاسخ به موضوع پاسخ با نقل قول را انتخاب نموده بودم ، كه در اول صحبت هم بيان نمودم كه براي اولين بار است كه در جايي از اين سايت صحبت مي نمايم.
2- درخصوص سرعت سينك فلاش در دوربين هاي سري 1d يا سريهاي D x نيكون (منظورم از x همان رده هاي پاياني دوربين هاي نيكون است) بهتر است اين نكته را بگويم كه هر فلاش و دوربيني بايد بتوانند با هم همزمان شوند و گر نه فايده اي ندارد كه شما فلاش را زده و ميزان تأثير گذاري آن نور دهي در تصوير شما پايين تر از چيزي باشد كه شما نياز داريد (در فلاش هاي استوديو اي نيز اگر ديتيل detail آنها را نگاه فرمائيد متوجه خواهيد شد كه قدرت تخليه نيز در آنها وجود داشته و چه بسا كه در فلاش هاي گران قيمت ، فلاش توانايي تخليه نور را از زمان گرفتن فرمان از سنسور تا تخليه نور در سرعت هاي بالا تري برخوردار باشد) هر چه زمان تخليه فلاش سريعتر باشد شما نيز در فريز نمودن جسم خود توانا تر.
در اين دوربين ها نيز كه در بالا اشاره شد قدرت همزماني فلاش نيز همانند دوربين هايي كه فلاش سرخود دارند وجود دارد.
* حالا كه درخصوص فلاش صحبت شد گفتن اين مورد نيز بد نيست: فلاش در كار خبري اهميت بالايي دارد (البته در هه جا استفاده نخواهد شد) بهتر است فلاشي را كه انتخاب مي نماييد (پيشنهاد من اگر با كانن كار مي نماييد فقط 580exii و اگر با نيكون كار مي نماييد sb900 مي باشد) مشخصات زير را داشته باشد: TTL باشد ، قدرت خروجي بالا داشته باشد ، حالت تخليه (فلاش سريع) بصورت چندين با در ثانيه را داشته باشد ، ميزان پوشش آن در حالت وايد و تله براي استفاده از رنج هاي لنز هاي مورد مصرف شما مناسب باشد.
* با عرض شرمندگي ميخواستم يك نكته را بگويم من بيشتر مواقع كه برخي از موضوعات را مي خوانم كمي دلسرد مي شوم زيرا تكيه بيشتر دوستان بر خواندن و نگاه نمودن برخي از سمپل هاي سايت هاي مختلف است (كه نمي توان هيج دوربين يا لنز يا ... را به اين صورت بررسي نمود چون شما شرايط گرفتن عكس در آن زمان و موقعيت را نديده ايد) لبته نمي شود هميشه هر فرد تمام تجهيزات را داشته باشد اما بهتر است دوستاني هم كه در زمينه برخي از موضوعات مورد بحث فعاليت دارند و با مشكلات و موانع آن كارها مواجه هستند اظهار نظر هاي تكنيكي را بفرمايند تا كمي مسئله از نقد و بررسي تجهيزات مختلف بر اساس مطالب سايت ها خارج شود.
* شما با هر دوربيني در كار خبري ميتوانيد عكس بگيريد اما هر چه تجهيزات براي آن كار قويتر باشند شما نيز توانا تر با قدرت مانور بيشتر
اگر اجازه بفرمائيد ميخواستم به موضوع تاپك برگردم و مواردي را براي استفاده از دوربين هاي كانن و نيكون بگويم
1- درخصوص كراپ فاكتور 1D MK4 : كانن دو رده محصول در زمينه حرفه اي دارد يكي سري 1D و يكي 1DS
1DS ها بيشتر براي كارهاي پروفشنال استفاده مي شوند (البته در كار خبري نيز جايگاه خوبي دارند همچون كه آقاي جان مك نلي از دو دوربين 1DS MKII , MKIII استفاده مي نمايد ( كار خبري هميشه سرعت بالاي دوربينها نيست ما در كار خبري پرتره هاي خبري نيز داريم يا كساني كه بيشتر كارهاي پوششي انجام مي دهند كه نياز به سرعت بالا ندارند).
1D ها بيشتر براي كارهاي ورزشي و خبري مورد استفاده دارند (البته به عنوان يك دوربين خوب در موضوعات ديگر نيز كارايي خوبي دارند)
شما در كارهاي خبري و بويژه ورزشي نياز به لنز هاي تله داريد (حال اگر تله شما دياف بزرگتري نيز داشته باشد بسيار بسيار بهتر است). براي تله بلند تر و سريعتر نياز به كانورتر پيدا مي نماييد هر چه از كانورتر با ضريب بالاتري استفاده نماييد كيفيت تصوير شما كاهش پيدا كرده و دياف شما نيز بسته تر مي شود . اينجاست كه سري هاي 1D كانن با داشتن كراپ فاكتور كم 1.3 نياز به استفاده از كانورتر 1.4X را از بين برده و بدون تغيير در دياف ، شما را در بدست آوردن يك تصوير سريع در يك صحنه ياري مي نمايند.
* بازهم يك نكته : كاهش دياف (بسته بودن) براي يك عكاس ورزشي و خبري به هر ميزان ** مرگ ** آن عكاس است زيرا فرد را محدود به بالا بردن ايزو مي كند.
موضوع ديگر اينكه شما هزينه يك لنز تله بلند تر را با همان دياف باز نمي دهيد. من خود از لنز IS F2.8 300 استفاده مي نمايم پس براي من اين لنز حكم 390 F 2.8 را دارد اما با همان هزينه. و آنقدر نيز سنسور كوچك نيست همانند كراپ هاي 1.6 كه موارد ديگري را بدنبال داشته باشد.
يكي ديگر از موارد استفاده بيشتر از دوربين هاي كانن در كارهاي خبري و ورزشي از گذشته تاكنون تنوع رنج لنزهاي تله و سوپر تله آن شركت مي باشد كه براي هر نيازي ، لنزي را دارد.
حال رقيب اين 1D MK4:
D3s شايد از نظر سرعت درايو 1 فريم كمتر بوده و از نظر سينك فلاش 1/250 باشد اما براي كار خبري همچون كه در پست اولم گفتم حرفهايي براي گفتن دارد همچون 1- نويز كمتر (مصرف براي فريز نمودن در جايي كه دياف لنز، شما را ياري نمي نمايد) 2- ديناميك رنج بالا تر و توانايي ثبت نورهاي شديد با اختلاف زياد و پر كنتراست.
با هم شرمنده كه ين بار هم زياده گويي نمودم و فعلا خدا حافظ.
سلام،
چطور؟ هر دوربینی با Focal Plane Shutter در یک سرعتی این مشکل را خواهد داشت، شاترهای عمودی معمولاً حداکثر سرعتهایی تا ۱/۶۰ ثانیه و شاترهای افقی (شاتر تمام DSLRهای مدرن) تا همین ۱/۲۵۰ یا ۱/۳۰۰ام ثانیه (و البته یکی دو مدل ۱/۵۰۰ام :) ) حداکثر سرعت سینکشان با هر فلشی است. این که بعضی از فلشها مدهای نوردهی طولانیتری (البته به قیمتِ شدّتِ کمترِ نورِ تابیدهشده) دارند داستان جداگانهایست. ایراد کار هم مکانیکی است. شاتر هیچگاه در یک لحظه تمام فریم را نور نمیدهد، بلکه یک شیار افقی یا عمودی، با یک حرکتی، سطح سنسور یا فیلم را طی میکند. وقتی این حرکت سریعتر از یک مقدار معین باشد، احتمالِ اینکه فلاش بهکل قبل یا بعد از این حرکت نوردهی کند وجود دارد. البته، در شاترهای الکترونیکی این مساله وجود ندارد (چون کل سنسور میتواند دقیقاً در لحظهی سینک روشن و سپس خاموش شود) و ماجرای شاترهای Leaf هم که بهخاطر ماهیت متفاوت مکانیکیاشان بهکل متفاوت است و همیشه سرعت سینک فلش بهاندازهی حداکثر سرعت شاتر خواهد بود (که البته هیچوقت به اندازهی دیگر انواع شاترها سریع نیستند).
شاد باشید.
ممنون از پاسخ شما کاوه عزیز
همینطور آقای قشقایی و جناب فهیمی
منظور من عکاسی با فلاش در حالت های اسپید دوربینهای کنون و اگر اشتباه نکنم FP دوربیهای نیکون بود که فلاش تا حداکثر سرعت شاتر دوربین(مثلا1/8000) نیز با فلاش سینک می شود.
سلام
سايت Photography Bay مقايسه اي بين قابليت فوكوس دو دوربين Canon 1D MKIV و Nikon D3s به عمل آورده كه البته هنوز همه ي قسمت هاي اون منتشر نشده و بايد منتظر نتيجه ماند.
http://www.ericreagan.com/photos/780929142_MXoYB-M.jpg
فعلا قسمت هاي اول و دوم اين بررسي را در لينك هاي زير بخوانيد:
قسمت اول
قسمت دوم
An interview with Canon manager Tsunemasa Ohara on developing the 1D Mark IV
نقل قول:
CPN: Some photographers have said that they would have liked the EOS-1D Mark IV to have been a full frame camera because of the relationship between lenses, particularly wideangle, not giving exact focal lengths. Why was the Mark IV not full frame?
TO: "This camera has a 1.3x APS-H sensor, which is somewhere between full size and APS-C size. The 1.3x magnification means it's very close to full frame and it also has the mobility and usability when handling the camera with longer focal length lenses - 300mm and 400mm for example. That's a key point as to why we kept the APS-H format."
کد:
http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/developing_eos_1dIV.do
قسمت سوم و آخر :
http://www.photographybay.com/2010/0...rmance-part-3/
و سخن آخر :نقل قول:
In ordinary AF tracking though, I found the D3S to perform more consistently than the 1D Mark IV. While both cameras missed the mark at times, the 1D Mark IV missed the subject in favor of the background or another nearby subject much more often than the D3S
نقل قول:
If I were evaluating the 1D Mark IV without ever having used the D3S, my feelings would likely be much different about the camera. It’s not a bad camera – it’s really quite a good one. Each time I went out with the 1D Mark IV, it captured many excellent action sequences with several series of frames in focus. So, don’t get me wrong, I’m not saying that the 1D Mark IV is not an effective camera. I’m just saying that the D3S AF performance is superior and more predictable in most circumstances.
نقل قول:
نه اینکه 1D IV بد باشد ...نه , ولی D3s (در این مورد) بهتر است. ;)
سلام:
یادم نیست این لینک رو تو فروم گذاشتم یا هست... به هر شکل دیدن آنها خالی از لطف نیست
کد:
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Freview%2Fspecial%2F20100325_356558.html
==========
Long Term Test: Nikon D3s vs Canon 1D Mk IV
نقل قول:
Conclusion
Get the camera that suits your system. If you’re a Nikon user, get the D3s. If you’re a Canon user, the 1D Mk IV is a great option. If you’re thinking of switching systems, remember that both cameras are still different beasts and can do different things. Make sure you know what your needs are before you purchase either one
کد:
http://thephoblographer.com/2010/07/22/long-term-test-nikon-d3s-vs-canon-1d-mk-iv/
سلام
توصيه مي كنم دوستان اين فيلم 5 دقيقه اي را كه افشين عزيز لينك داده است (به ويژه قسمت هاي فيلمبرداري شده در نور كم را) حتما ببينند. ضمنا از دو لنز EF 70-200 f/2.8 L IS و EF 24-70 f/2.8 L براي فيلمبرداري استفاده شده است.
پي نوشت: بد نيست پولهامون رو روي هم بگذاريم و يك شلوار براي اين خانومه بخريم كه طفلك تو برف و سرما پاش كنه ;)
سلام؛
خوب اينجوري هم ميشه گزينش كرد:
نقل قول:
I believe the reason that the 51 point (3D-tracking) is poor choice for basketball (and likely other team sports) is due to the method in which the D3S stores information for focus tracking. When 3D-tracking is selected and continuous AF is engaged, the D3S stores color information from the area surrounding the focus point and uses that information to aid in tracking your subject as it moves around the frame.
I suspect that the reason the D3S had difficulty hanging onto my subject while in 3D-tracking mode is due to the fact that everyone on the same team is wearing the same color. As a result, when a player that I was tracking would get close to another player, the camera would often shift to tracking the other player wearing the same color uniform.
Additionally, because all 51 points are enabled for 3D-tracking, there was simply too much area available in the frame for the D3S to find other players wearing the same color.
نقل قول:
...You can lose some drive speed with this setting – but never as much as was the case with the D3S. In some situations, the D3S would slow to a crawl when in Focus-priority;
نقل قول:
...however, using this feature on the 1D Mark IV in high action environments made it an almost essential feature. I sorely missed the orientation linked AF points nearly every time I picked up the D3S. I don’t know if this is a technology that Canon has wrapped up in a patent somewhere, but I hope for the sake of all Nikon users out there that Nikon can put something similar in its future DSLR models as well.
نقل قول:
The 1D Mark IV seemed to edge out the D3S when other players crossed the path of the subject I was tracking. However, I felt that the 1D Mark IV responded a little better to tracking sensitivity adjustments than the D3S. The 1D Mark IV would stay with the subject most of the time when another player would cross in front of him.
سلام:
Canon EOS-1D Mark IV
Overview
کد:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E1DMK4/E1DMK4A.HTM
سلام. نمیدونم اینجا بایدسوال میکردم یا نه . اما امیدوارم همین جا درست باشه.:::happy:::
مدتیه که بین 1D mark III و 1Dmark IV موندم. مارک3 فول فریمه . اما مارک 4 فول فریم نیست. لطفا دوستان راهنمایی کنن.
ممنون
سلام فکر میکنم اگر بفرمایید که چه نیازهایی و انتظاراتی از بدنه دارید و قصد استفاده از چه لنزهایی را دارید دوستان بهتر بتوانند شما را راهنمایی کنند.
صرفا جهت عکاسی طبیعت و البته کمی حیات وحش
(البته فکر میکنم 1ds mark 3 حدود 10 تومان باشه و قیمت مارک 4 رو نمیدونم). اگر کسی قیمت جدید بگه ممنون میشم.
اگر حیات وحش خیلی جدی نیست 5دی مارک تو برای شما کفایت میکند ولی اگر جدی تر است 1دی مارک 4.مزیتی در خرید 1دی اس نسبت به 1دی برای کار شما به نظر من نمیرسد.
ممنون ازراهنمایی . اما به نظر شما لنزی مانند 24-105 روی 1دی مارک 4 میتونه برای طبیعت مناسب باشه؟
و ایا قیمت این دوربین رو هم شما داری آقا مسعود؟
قیمت دقیق ندارم ولی بین 6 تا 6.5 ملیون باید باشد.
با تفاوت قیمت دو بدنه+قیمت 24-105 میتوانید 16-35 و 24-70 را خریداری نمایید و مبلغی هم صرفه جویی کنید.
ممنون . واقعا راهنماییه خوبی کردید.
سلام
مقایسه جالبی در سایت دیوید ایی جکسن دیدم که ادم را کمی معطوف به خودش می کنه
فایل پیوست 25449
NERD WARNING :: Random D30 vs. 1D Mark IV Techy Post // David E Jackson // A Photographer
سلام.می خواستم ببینم قیمت این دوربین با ۹۰۰۰ شات چقدر هست.با سپاس