یک ریویوی ویدیوئی
http://www.digikala.com/?Page=Video-...S-600D-Kiss-X5
Printable View
یک ریویوی ویدیوئی
http://www.digikala.com/?Page=Video-...S-600D-Kiss-X5
این دوربین گزینه ی Clean Manually نداره. از قسمت Dust Delete Data هم استفاده کردم اما جواب نداد. اما امروز یکی از دوستان می خواست از من عکس بگیره. لنز تامرون 17-50 در فاصله کانونی 50 بود که از درون لنز متوجه یک نقطه ی سیاه شدم ( از درون لنز نه از داخل چشمی ). آیا این نقطه سیاه همان لکه سفید است که در تمام عکس ها میبینم؟ چه جوری پاکش کنم؟
من درست متوجه نشدم!
یعنی چه که Clean Manualy ندارد؟ و اینکه به چه صورت از Dust Delete Data استفاده کردید؟
آن لکه سفید چه شکلی است؟ کراپ 100% لطفا.
و اینکه برای تست گرفتن وجود Dust راه اش ساده است.
دوربین را بر روی اف 22 یا بالاتر قرار دهید.بین 4 یا 5 ثانیه شاتر را تنظیم کنید.به سمت یک کاغذ A4 سفید نشانه بروید به صورتی که کل کادر را از درون ویزو سفید ببینید.
بعد هم شاتر را بچکانید.
بعد عکس را در کامپیوتر باز کنید و با ابزار Level ان را سفید و سیاه ( اور و آندر ) کنید جای لکه ها را به خوبی خواهید دید.اندازه و تاثیرشان را.
عکسی که می گیرید باید کاملا OVER EXPOSE باشد.
http://a.img-dpreview.com/reviews/Ca.../setupmenu.gif
Sensor cleaning
• Auto cleaning
Enable
Disable
• Clean now
Cancel
OK
• Clean manually
Cancel
OK Defines the settings for the built-in cleaning system, by default the system is enabled and cleans at startup and shutdown (although this can be interrupted).
The 'clean manually' option locks the mirror and shutter up for manual access to the sensor.
داشتن که دارد اما آن آپشن برای هنگامی است که می خواهید به صورت دستی و با انواع مواد و ابزار های پاک کننده سنسور سنسور دوربین را به صورت دستی و سخت افزاری پاک کنید که اگر تجربه ای در این موضوع ندارید توصیه می کنم این کار را انجام ندهید.
تاپیک مفصلی در مورد تمیز کردن سنسور داریم جستجو کنید پیدایش می کنید.
سلام
در عکسی که اقای قبادی زحمتشو کشیدن میتونید گزینه Cleaning رو پیدا کنید. این کار باعث برطرف شدن هاپ پیکسلها میشه بدون نیاز به هیچ کار اضافی مثل پاک کردن سنسور و .... .
از پست قبلیتون من حدث زدم مشکل شما گردو غبار روی سنسور نیست و سنسور شما پیکس سوخته دارد بهمین دلیل اون مطلبو براتون فرستادم ممکنه مشکل پیکسهای سوخته هم رفع بشه. اگر یه عکس با کراپ 100% بگذارید بهتر میشه قضاوت کرد.
اگر مشکل شما هم گرد و غبار یا به قول خودتون dust باشه برای سرویس بهتره به تعمیرگاه ببرید. البته خودتون هم میتونید با استفاده از کیت تمیز کنند سنسور اینکارو انجام بدید. قبلش حتما تاپیک مربوط را مطالعه کنید.
ببخشيد من اماتور هستم تازه قرار برم کلاس و 600d بخرم فقط از روی علاقه حالا جریان این زوم چیه مثلا با لنز خود دورببن که گفته 18-55 چقدر زوم در فیلمبرداری دارم من فیکر میکردم همون 55 باشه. مثلا اینکه میگن sx30 24-840 و میشه 35 برابر زوم در فیلمبرداری داشت که 840 اخرشه منظورتون از 12800 یعنی میتونیم تقریبا 15 برابر sx30 که یه سوپر زوم هستش زوم داشته باشیم؟؟
فاصله کانونی هر لنز در مقدار کراپ فاکتور سنسور دوربین ( در مقایسه با سنسور های فول فریم ) ضرب میشه تا فاصله کانونی که لنز مورد نظر به شما میده به دست بیاد ....
هر چقدر سنسور کوچک تر باشه این ضریب بیشتر میشه و فاصله کانونی لنز شما هم بالاتر میره ...
برای مثال کراپ فاکتور دوربینی که معرفی کردید 1.6 هستش در نتیجه فاصله کانونی که شما با لنز 55-18 خواهید داشت حدودا میشه 88-28
هنگام فیلمبرداری با این دوربین وقتی شما 10X زوم میکنید ، دوربین باز هم از سطح کمتری از سنسور استفاده میکنه و در واقع کراپ فاکتور رو افزایش میده که باعث میشه یه مقدار کیفیت تصویر کمتر بشه ولی زوم بیشتری داشته باشید . ( این امکان فقط برای فیلمبرداری وجود داره ) و لنز 55-18 شما در نهایت تا فاصله کانونی 880mm در حالت فیلمبرداری میتونه زوم کنه ...
اون 12800 هم برای لنز 400 با تله کانورتر 2x هستش
سلام
شنیدم که این دوربین تو بازار هم ساخت ژاپن دارد و هم ساخت هنگ کنگ و اینکه ساخت هنگ کنگ هم قیمتش پایینتر است و هم گویا بعضیهاش دارای مشکل میباشد
آیا این گفته صحت دارد؟
فكر نميكنم اين قضيه صحت داشته باشه!بيشتر اين چيزها رو دلال ها ميگن كه جنس خودشونو بفروشن و جو سازي كنن
کلا دوربینهای 600D که دوستان دارند یا دیده اند تولید چه کشوری است؟
بنده نسبتا تصمیم برای خرید دوربین کانن 600 قطعی شده
گزینه های خریدم 550 دی کانن و 5100 و 90 نیکون بود که به خاطر اینکه نیکون تجهیزاتش توی شیراز خوب ساپرت نمیشه و البته بیشتر اینکه علاقه شخصی بنده بیشتر به سمت کانن هست و کمی هم شاید نه خیلی تاثیر گذار بالاخره طبق فرمایش دوستان فیلم برداری کانن قوی تر هست (البته که دورین عکاسی مهمترین نکته اش عکس هست :دی!) دیگه گزینه های نیکون رو کنار گذاشتم
و شد انتخابم 550 و 600 دی البته 60 هم بود که مقداری برام گرون هست :دی البته می تونم مثلا 60 دی بخرم با یه لنز 18- 55 :دی که کمی کمدی هست!
و اینکه 600 رو به 550 ترجیح دادم به خاطر نمایش گر چرخان و توانایی فلاش بود
دوستانی که 600 دی رو دارند چه پیشنهادی دارند؟ و این دوربین عیب خاصی نداره ؟ مشکلی چیزی؟
و آیا 60 دی انقدر بالاترهست که این مقدار تفاوت که خیلی هم نیست نسبت به 600 دی رو ادم بپردازه و یه پله بالاتر بخره یا خیر؟ (البته 60 رو باید با 18-55 بخرم:دی!)
متشکرم
سلام.نقل قول:
نده نسبتا تصمیم برای خرید دوربین کانن 600 قطعی شده
گزینه های خریدم 550 دی کانن و 5100 و 90 نیکون بود که به خاطر اینکه نیکون تجهیزاتش توی شیراز خوب ساپرت نمیشه و البته بیشتر اینکه علاقه شخصی بنده بیشتر به سمت کانن هست و کمی هم شاید نه خیلی تاثیر گذار بالاخره طبق فرمایش دوستان فیلم برداری کانن قوی تر هست (البته که دورین عکاسی مهمترین نکته اش عکس هست :دی!) دیگه گزینه های نیکون رو کنار گذاشتم
و شد انتخابم 550 و 600 دی البته 60 هم بود که مقداری برام گرون هست :دی البته می تونم مثلا 60 دی بخرم با یه لنز 18- 55 :دی که کمی کمدی هست!
و اینکه 600 رو به 550 ترجیح دادم به خاطر نمایش گر چرخان و توانایی فلاش بود
دوستانی که 600 دی رو دارند چه پیشنهادی دارند؟ و این دوربین عیب خاصی نداره ؟ مشکلی چیزی؟
و آیا 60 دی انقدر بالاترهست که این مقدار تفاوت که خیلی هم نیست نسبت به 600 دی رو ادم بپردازه و یه پله بالاتر بخره یا خیر؟ (البته 60 رو باید با 18-55 بخرم:دی!)
در مورد خرید از شیراز که با وجود اینکه ربطی به تاپیک ندارد ولی چون قصدم راهنمایی کردن هست باید عرض کنم اگر براتون مقدور هست از شیراز خرید نکنید و از تهران بخرید..اکثر فروشگاه های "به اصطلاح معتبر" شیراز عده ای کلاه بردار هستن تا فروشنده..
باید ببینید نیازتون چی هست.. آیا مزایای 60D مثل سرعت شاتر 1/8000 یا سیلینگ بهتر بدنه براتون مهم هست یا نه ...
به نظر من اگر 600D رو با یه لنز بهتر بگیرید معقول تر هست.
مشکل خاصی هم که من ندیدم تا به امروز :)
درود
دوستان بنده هم مدتیه که 600D رو زیر نظر دارم.میخواسم بپرسم دوربین کذایی گزینه مناسبی هست واسه عکاسی حیات وحش؟ یا توی این رنج قیمت گزینه ی بهتری هم وجود داره؟
سلام
ممنونم
اما یه جور هایی دیگه به اجبار باید از شیراز بخرم !
احتمالا همین 600 دی رو بگیرم
الان دیگه دارم حس می کنم کمی وسواسی شدم! توی انتخاب همین 600 دی خوبه برای من!
حالا توی همین شیراز کدوم مغازه و فروشگاه بهتره؟ (به قولی کدوم بده؟ همان بین بد و بدتر باید انسان انتخاب کنه!)
یه مشکلی که من با 600 دی دارم حدس می زنم به زودی سری بعدی کانن بیاد بیرون و از این خیلی بهتر باشه!!! این حدس من چقدر نزدیک به واقعیت هست ؟!
600دی نسبت به 550دی و مدل های قبل از آن خوشدست تر شده (به شخصه اینو حس کردم) و توی سایت dpreview هم چند روز پیش دیدم که نوشته (به نظر خودشون) 600دی اولین slr کوچک خوشدست کنون هست.
خیلی دوربین خوبیه و مشکلی نداره. از خصوصیات این رده از دوربین ها، نداشتنِ top lcd و dial پشت دوربین هست که کمی جلوی سرعت عمل رو میگیره. به همین دلیل برای عکاسی حیات وحش که سرعت عمل و تسلط به تنظیمات دوربین خیلی مهم هست گزینه ی بهتری مثل 60دی رو پیشنهاد میکنم (طبق تجربه خودم با 600دی)
برای 600دی، لنز 18-135 که بصورت کیت با 600دی موجود هست رو پیشنهاد میکنم که حدود 1.300 هزار تومان میشه
kiss X5 هم مدتیه که اومده و 80 تومن ارزونتر از 600دی است.
چون نام (600D) در بازار ما مصطلح است و Kiss یا Rebel در بازار غریبه است ، کسبه در بحث فروش آن دچار مشکل هستند و این اختلاف قیمت ناشی از این است ( البته دقت کنید در فورم گزارشاتی داشتیم مبنی بر اینکه اینجور مدل ها منوی غیر انگلیسی (مثلا ژاپنی) دارند یا اینکه دفتر چه آنها به زبانی غیر از انگلیسی است.و نکته دیگه اینکه وقتی یه همچین مدلی بخرید در فروش آن دچار مشکل خواهید شد(درست مثل کسی که بخواهد مثلا یک کمری سولارا بفروشد) )
و البته اگه اشتباه نکنم تو مجله عکس نوشته بود کسانی که پاسپورت ژاپن دارن حق دارن این دوربین (KISS) رو به وارد کشورهای دیگر و خارج کنند(به همون دلیل اینکه مخصوص بازار داخلی ژاپن هستش) و بازم اگه اشتباه نکنم گفته بود که هنگام ورود و خروج از کشور (مثلا تو فرودگاه گیر میدن) جلوی دوربین رو میگیرن
حالا اگه شد میرم مجلشو از تو بایگانی پیدا میکنم عین مطلب رو براتون میذارم
شاد باشید.......
ممنون که اشاره فرمودید جناب قبادی:::happy:::
با سلام
آیا به همراه این دوربین یا سایر دوربین های حرفه ای کانن دفترچه راهنمای فارسی هم از طرف شرکت گارانتی کننده عرضه میشه یا نه .؟
اگر دفترچه 600D رو پیدا نکردید میتونید از دفترچه 550D استفاده کنید که در بازار موجود هست.. تفاوت چندانی ندارهنقل قول:
با سلام
آیا به همراه این دوربین یا سایر دوربین های حرفه ای کانن دفترچه راهنمای فارسی هم از طرف شرکت گارانتی کننده عرضه میشه یا نه .؟
من فیلم باز کردن جعبه این دوربین رو دیدم که همراش شارژر و باتری بود
ممکنه کسی به من بگه همراه دوربین چه لوازمی موجود هست تو بازار ایران؟
باتری و شارژر اصل و تقلبی رو چه طوری میشه فهمید؟
من از چند جا تو اصفهان قیمت گرفتم که به خاطر لنز کیتش (۱۸-۵۵)که ساخت ژاپن یا تایوان یا تایلند بود به من قیمتهای متفاوت دادن
بخوام بگیرم لنزش حتما باید ساخت ژاپن باشه؟
با سلام به مشكلي در مورد اين دوربين برخوردم كه فكرمو مشغول كرده :
حتما همتون متوجه شدين كه عكسهاي اين دوربين به صورت پيش فرض با aspect ratio 3:2 هست و وقتي در اين حالت عكسها رو در تلويزيون lcd يا مانيتور به صورت تمام صفحه ببينيد، كل صفحه پر نميشه و بالا و پايين عكس خالي ميمونه. اما خوشبختانه ميشه spect ratio اين دوربين رو به 4:3 تغيير داد ولي يه مشكل بزرگ وجود داره !
تغييرات در Aspect ratio فقط در حالت live view اثر داره ! چه جوري ميشه به دوربين حالي كرد كه وقتي با ويوفايندر عكس ميگيره بازم اين تاثير رو روي عكس داشته باشه؟؟؟
در غير اينصورت اگه راهي وجود نداشته باشه مجبور ميشيد عكسها رو به صورت دستي كراپ كنين تا به apset ratio دلخواه برسين !
با تشكر.
از دوستان كسي به مورد بالا برخورد نكرده؟ همچنان منتظرم ببينم راحي داره يا نه؟
با اجازه چند روزی هست دیگه بعد از کچل کردن خودم از بس تحقیق کردم
دیدم 60 دی به کارم خیلی نمیاد! و پولش رو بعدا بدم لنز برام بهتر هست! و کانن رو هم که هم دوست دارم و هم شرایطم و اطرافیانم بیشتر به کانن تمایل دارند و... خلاصه یه 600 دی با لنز کیت 18-55 خریدم که ان شا الله تجربه کسب کنیم و یه لنز بخریم! :دی!
قیمت هم 1.090 البته دیگه شیراز هست! و......
چیزی که شما ازش حرف می زنید «مشکل» به حساب نمیاد و این طبیعی هستش و امکانی که مد نظر شماست عملی نیست. Aspect Ratio برای چاپ سایز تمام عکس (بدون برش) به کار می ره و همین که در بخش «نمای زنده» می بینیم نعمتی است شگرف!
مبارک باشه! انتخابی به جا و بسیار ارزشمندی داشتید. حالا کافیه از اینترنت خارج بشید و شروع به عکس برداری کنید!
دقیقاً همون چیزهایی که شما دیدید:
1- بدنه
2- باتری
3- شارژر
4- بند حمل و نقل
5- کابل رابط USB
6- کابل AV به USB
7- دو عدد CD (راهنما - نرم افزارهای همراه)
8- کتابچه راهنما به زبان سفارشی دوربین
9- لنز کیت (در صورت خرید)
اگر از فروشگاه های معتبر خریداری کنید نیازی به چک کردن اصل و تقلبی نیست و بعید می دونم همچین چیزی باشه، اما 2 نوع شارژر وجود داره، شارژر با سیم و مستقیم که با سیم راحت تر هستش.
به جز اینها شما به یک تبدیل 2 شاخه برای اتصال به برق شهر دارید که به راحتی قابل تهیه است، همینطور تبدیل HDMI بزرگ به کوچک، در صورتی که قصد دارید دوربین رو مستقیم به تلویزیون وصل کنید.
در حال حاضر قیمت ها از 80 تومن هستند تا 130 تومن؛ فکر نمی کنم از نظر کارایی فرق چندانی داشته باشند.
پیشنهاد می کنم این مقاله رو مطالعه کنید.
یکی دو تا سوال برام پیش اومده ممنونم میشم جواب بدهید:
یکی اینکه روی ال سی دی فکوس اتومات خیلی طول می کشه! اما در حالت ویزور خیلی سریع و خوب فوکوس میشه؟ مشکل از کجاهست؟ آیا اصلا مشکلی هست ؟ (البته برای اکثر اوقات که توی ویزور نگاه می کنم اما برای زوایای خاص از ال سی دی چرخانش استفاده می کنم!)
توی حالت فیلم برداری یه حالتی هست که با رزولیشن 1980 و 50 فریم در ثانیه این حالت به اصطلاح سینمایی پرشدن هست تا حالات 25 فریم در ثانیه که رج زنی انجام میشه و البته با کیفیت خیلی بهتری فیلم برداری می کنه اما شنیدم برای زمانی که می خواهند تدوینی چیزی انجام بشه (حالا نه خیلی حرفه ای چون بنده دوره فیلم سازی می رم این سوال برام پیش اومده به خصوص برای فیلم کوتاه آماتوری که فعلا بخواهم کار کنم از همین 600 دی می تونم استفاده کنم!) باید حتما سیستم تدوین هم به همین صورت در بیاد درسته؟ (اصطلاحش رو الان یادم نیست اما یادمه استاد فیلم برداریمون یه بار گفتند و یاد داشت کردم)
و باز توی حالت فیلم برداری اتو فوکوس رسما نمی شه روش حساب کرد! یعنی حتی دکمه شاتر رو هم تا نیمه فشار می دهم اما انگار یا کار نمی کنه یا درست کار نمی کنه! و فعلا فوکوس کشی دستی میشه انجام داد!!! :دی!
و سوال آخر در مورد عکاسی آسمان شب:
اگر بخواهم مثلا یه رد ستارگان بگیرم حدود 2 ساعت حداقل باید دوربین عکس برداری کنه
حالا چه از حالت b استفاده بشه که خیلی منطقی نیست!
و اینکه تصاویر حدود 200 تا عکس 30 ثانیه ای گرفته بشه
این میزان زمان عکاسی باعث مشکلی برای سنسور دوربین نمیشه؟
فوكوس خودكار در حالت لايوويو در اكثر دوربينها كند و كم دقت انجام ميشه و اين مورد طبيعيه
براي فعال كردن فوكوس همزمان با فيلم برداري در قسمت منو گزينه AF/w shutter button during رو Enable كنيد. در اين صورت هنگام فيلم برداري با فشردن شاتر تا نيمه عمل فوكوس انجام ميشه كه البته با لنز پر سروصداي 18-55 زياد جالب نميشه !
براي بردن دوربين به حالت فيلم برداري كاملا دستي در منو قسمت Movie exposure رو در حالت Manual قرار بديد در اين حالت براي تنضيم نور ميتونيد ايزو رو هنگام فيلم برداري كم و زياد كنين. ميتونيد در منو قسمت Highlight tone priority رو فعال كنيد تا در محيطهاي كم نور بهتر عمل كنه و غيره ...
براي عكاسي با نور دهي طولاني اگر از 15 ثانيه بيشتر استفاده ميكنيد ايزو رو از 400 بالاتر نبريد چون باعث ايجاد نويز شديد ميشه...
براي كاهش نويز هم ميتونيد در منو قسمت Custom functions شماره 4 Long exp noise reduction و شماره 5 High Iso noise redution رو فعال كنيد يا در حالت Strong قرار بديد.
در مورد قسمت بولد شده، خیر دوست عزیز
این مورد قابل تنظیم هستش
کلا دونوع فوکوس در دوربین داریم Phase یا فازی، فوکوس با استفاده از کنتراست
فازی همون فوکوس در ویزور هستش و فوکوس با استفاده از کنتراست همون فوکوس پیش فرض در لایو ویو
در عمل فوکوس با کنتراست بهتر است (از لحاظ دقت نسبت به فازی) چراکه یا فوکوس نمیکند یا اگر فوکوس کرد دقیق است
شما میتوانید با رفتن به منوی زیر Live View/Movie func. set. انتخاب گزینه ی AF mode
سه گزینه در منوی فوق به شما نمایش داده میشود:
Quick mode با انتخاب این گزینه شما همان سرعت فوکوس در ویزور را در حالت لایو ویو خواهید داشت
Live mode در این حالت (که حالت پیش فرض است) فوکوس کمی کندتر است
Live '|' mode مثل حالت دوم منتها تشخیص چهره را علاوه برقابلیت فوق داراست
شاد باشید و سربلند....
بله حق با شماست ولي بنده منظورم هنگام فيلم برداري بود. حتي اگر قسمتي كه شما گفتيد فعال باشه دوربين هنگام فيلم برداري از فوكوس live mode استفاده ميكنه
البته Quick mode در حالت لايوويو با سروصداي زياد انجام ميشه چون آينه بالا و پايين ميره و حس ميكنم باعث فرسودگي زودرس دوربين ميشه...
برای این نوع عکاسی ریموت های خاصی هست که قابل برنامه ریزی هستند...
مثلا این نمونه به قیمت تقریبا 60 هزار تومان قابل خریداریه
فایل پیوست 17554
تعداد عکس ها به شرایط نوری بستگی داره. در یک شب بدون مهتاب و آسمان بدون آلودگی نوری، میشه یک شات 2 ساعته گرفت و مثلا با نور ماه، شات های چند دقیقه ای. شات 30 ثانیه ای اصلا معقول نیست و در نتیجه نهایی هم اثر میگذارد (چون هر بار که نوردهی قطع می شود، در ردّ ستاره ها اندکی فاصله می افتد و منقطع میشوند)
ممنونم
اما ریموت های خود کانن که همین کار رو می کنند قیمتشون روی 140 تومنه فرقی با همدیگه دارند؟ یا خیر؟
و اینکه شات 2 ساعته اگر یه نور اتفاقی باشه کل عکس خراب میشه!
چیزی که توی سایت آقای ابوالفتحی هم دیدم به نظرم ایشون هم حتی شات های 30 ثانیه ای می گیرند و کنار هم می گذارند و با قطع زمان خیلی کم (شاید حدود چند ثانیه هم نمیشه حتی!) این مشکل رخ نمیده!
مثلا قبلا با یه کامپکت دستی ! یه رد ستارگان گرفتم:دی! تازه باید هر 10 تا عکس یه بار شاتر رو فشار می دادم و بعدش 15 ثانیه ای بود! و برای پرداز هر 15 ثانیه نور دهی احتیاج به 15 ثانیه زمان بود! ولی باز نتیجه خیلی غیر قابل قبول نبود! به نظر 30 ثانیه نور دهی و چند ثانیه کوتاه (فکر می کنم 2 ثانیه حدودا طول میکشید مطمئن نیستم) باعث نمی شه که در نتیجه کلی اثر خیلی زیادی داشته باشه
اما سوال بنده این بود که این مثلا مدت 2 ساعت نوردهی (چه منقطع و چه پیوسته) به دوربین آسیب نمی رسونه به خصوص در داز مدت؟
و این ریموت های تایمر دار مثلا میشه براشون برنامه ریزی کرد که هر مثلا 5 دقیقه یک عکس بگیره و تعداد مشخصی همین جوری ادامه داشته باشه؟
و باتری خود دوربین این مدت نوردهی رو کامل پوشش میده؟
ممنون میشه اگر لطف بفرمایید.
توانایی 400 عکس با شارژ کامل به نظرم عذاب دهنده باشه حسگر هم همون حسگر 50D هست که مناسب دوربین 14 یا 15 مگاپیکسلیه بدرد 18 نمیخوره
درسته. اگر نور اتفاقی بیفتد عکس خراب میشه ولی شات 30 ثانیه ای هرجایی کاربرد نداره و به شرایط نوری بستگی داره.
این ریموت ها 2 نوع هستند. نوعی که قابل برنامه ریزیست remote timer است. ریموت تایمر کنون ، 1-2 سال پیش 240 تومن بود
در مورد باتری... امتحان کنید. شاید یکی دو ساعت دوام بیاورد
سنسور آسیب نمیبینه و ریموت تایمرها همه جوره قابل برنامه ریزی هستند.
در هر صورت عکاسی علم نیست. باید تجربه کنید. من بر اساس تجربه خودم گفتم که در ردّ ستاره ها فاصله می افتد.
این هم سند :::happy:::
فایل پیوست 17604
فاصله بین عکس ها هم کمترین حد ممکن است (یک ثانیه)
من یه جای دیگه هم این نظر رو دادم بعضیا مسخره کردن اما من فکر میکنم استفاده از حسگر کوچیک تر با مگاپیکسل بیشتر عکسو از یک پارچه گی در میاره البته من اینطور فکر میکنم و ممکن هست درست نباشه پس اگر اشتباه میکنم منو راهنمایی کنید
بعنوان مثال
این یک عکس از 600D هست
http://www.dcresource.com/sites/defa...y/IMG_0035.JPG
و این عکس هم از همون خونه که در بالا عکسشو گذاشتم اما از D5100
http://www.dcresource.com/sites/defa...y/DSC_0039.JPG
در عکس 600D هر چه قدر که از واسط عکس به طرفین میریم از شفافیت کم میشه بعنوان مثال عکس رو چند باز روم کنید و به اون کوه در سمت چپ نگاه کنید کاملا بلور هست اما در دوربین دوم اینطور نمیشه
فایل پیوست 17616فایل پیوست 17617
در کل میخوام بگم وقتی حسگر 23 میلیمتری برای 16 مگاپیکسل گذاشته میشه چطور کانن فکر میکنه حسگر 22 میلیمتری برای 18 مگاپیکسل مناسبه لطفا اساتید منو راهنمایی کنن
من از شما واقعا عذر خواهی میکنم حق با شماست و جواب بنده به هیچ عنوان شایسته و درست نبوده ولی انصافا هرسم گرفته بود شما در مورد چند دوربین سونی هم از این قبیل نظرها بدون هیچ گونه توضیحیه خاصی ارائه کردین بگذریمنقل قول:
من یه جای دیگه هم این نظر رو دادم بعضیا مسخره کردن
امیدوارم شاهد فعالیت تخصصی تر شما در فروم باشیم
دوست عزيز چيزهايي كه گفتيد به سنسور ارتباط زيادي ندارن ! d5100 رفتار نويزي بهتري داره نسبت به 600d اونم به دليل مگاپيكسل كمتر و پردازشي كه در دوربين انجام ميشه. تو نمونه عكسايي كه گذاشتين و با ايزوي 100 اصلا نميشه در مورد نويز نظر داد چون اين دوربينها فقط در ايزوهاي بالا از نظر مقدار نويز تفاوت دارن..
نمونه عكسها هم با تفاوت 2 ماه از يك مكان گرفته شدن ! با مقدار نور متفاوت و همونطور كه مشخصه كلا فصل هم تغيير كرده و خورشيد مكانش تغيير كرده و ....
در مورد وضوح هم به لنز و شرايط عكاسي بر ميگرده ممكنه عكاس جاي ديگه اي فوكوس كرده باشه يا فوكوس به درستي انجام نشده يا حتي دستش لرزيده باشه به هر حال به لنز مربوط ميشه نه سنسور....
بازم اينا دليل قانع كننده و معتبر نيست و نميشه با اين عكساي بي دقت در مورد دوربين و سنسورش نظر داد !
چیز هایی که شما گفتید رو کاملا قبول دارم و شکی ندارم که درست هستند اما در تمام عکس های این دوربین در گوشه سمت چپ این مقدار حالت تاری دیده میشه
این در حالی هست خود عکس شفافه من میتونم 10 عکس از سایتهایی که همه اونارو قبول دارن بزارم که در همه این مشکل دیده میشه گوشه سمت چپ انگار از عکس دیگه ای جدا شده اگر نمونه عکسهای این دوربین رو دارید یکبار دیگه به اونا نگاه کنید
نمیشه گفت همه این عکسها از یک لنز استفاده شده و در یک نور یا فصل بود ه به هر حال اگه از حسگر نیست خیلی دلم میخواد بدونم دلیلش چیه
1
فایل پیوست 17629فایل پیوست 17630
2
فایل پیوست 17632فایل پیوست 17631
3
فایل پیوست 17633
به حق چیزهای نشنیده:think:;نقل قول:
اما در تمام عکس های این دوربین در گوشه سمت چپ این مقدار حالت تاری دیده میشه
این در حالی هست خود عکس شفافه من میتونم 10 عکس از سایتهایی که همه اونارو قبول دارن بزارم که در همه این مشکل دیده میشه گوشه سمت چپ انگار از عکس دیگه ای جدا شده اگر نمونه عکسهای این دوربین رو دارید یکبار دیگه به اونا نگاه کنید
نمیشه گفت همه این عکسها از یک لنز استفاده شده و در یک نور یا فصل بود ه به هر حال اگه از حسگر نیست خیلی دلم میخواد بدونم دلیلش چیه
بنده خودم این دوربین رو دارم و همچین مشکلی اصلا وجود نداره.
تازه اگر هم وجود داشته باشه این مشکل به لنز بر میگرده.
پی نوشت : اینجا یک فروم تخصصی هست و محلی برای یادگیری افرادی همچون خودم.خواهش دارم از درج مباحثی که از وجودشون اطمینان ندارید و اطلاع کافی ندارید اجتناب کنید.
تشکر
دوست عزیز mahshid88؛ حق با دوستان هستش و اون عکس ها سند به حساب نمیان. شما بررسی تخصصی رو دیدید که به این تیرگی ها اشاره ای داشته باشه؟
دقت داشته باشید که اگر مشکلی اینچنین در بدنه وجود می داشت قبلاً در وب سایت هایی که دوربین ها رو بازنگری می کنند، اشاره می شد و بدنه ها از بازار جمع. بنده در هیچ کدام از عکس های نمونه همچین چیزی ندیدم و حتی نمونه های شما رو هم با نرم افزار بررسی کردم و بخشی که تیرگی غیر طبیعی باشه یافت نشد.
با این وجود، در لنزها پدیده ای به نام Vignetting وجود داره که نه در یک گوشه، بلکه در چهار گوشه تصویر موثر هستش. برای مثال تاثیر لنز 18-55 رو از این آدرس ببینید. این پدیده با نرم افزار به راحتی قابل ترمیم هستش.
موفق باشید.
شما درست میگید. اما این به خصوصیات اپتیکی لنز برمیگرده. تمام لنزها در مرکز بیشترین شارپنس را دارند و هرچی از مرکز فاصله بگیریم مشکلات لنز مثل کم شدن شارپنس، CA و Vignetting بیشتر دیده میشه. این مشکلات در هر چهار گوشه دیده میشه و معمولا در چهار گوشه به یک اندازه است. در لنزهای بهتر این مشکلات کمتر دیده میشه.
بهر حال ربطی به سنسور ندارد.
خانم محترم، صد البته که ندانستن عیب نیست و نپرسیدن عیب هست.
به این قسمت نوشتتون توجه کنید :
شما در این قسمت سوال نپرسیدید بلکه دارید چیزی رو با اطمینان بیان میکنید.بنده هم گفتم تا از چیزی اطمینان ندارید درج نکنید.دلیلش هم این هست که مدتی بعد یک دوست میخواد این دوربین رو بخره و به این تاپیک مراجعه میکنه و با مباحث غیر علمی و اشتباه روبرو میشه..نقل قول:
در تمام عکس های این دوربین در گوشه سمت چپ این مقدار حالت تاری دیده میشه
این در حالی هست خود عکس شفافه من میتونم 10 عکس از سایتهایی که همه اونارو قبول دارن بزارم که در همه این مشکل دیده میشه گوشه سمت چپ انگار از عکس دیگه ای جدا شده اگر نمونه عکسهای این دوربین رو دارید یکبار دیگه به اونا نگاه کنید
نمیشه گفت همه این عکسها از یک لنز استفاده شده و در یک نور یا فصل بود ه
ولی در قسمت بعد نوشتتون گفتید :
بنده هم در جواب گفتم اگر هم بر فرض این مشکل وجود داشته باشه از لنز هست نه از حسگر.نقل قول:
به هر حال اگه از حسگر نیست خیلی دلم میخواد بدونم دلیلش چیه
حالا این شد تعصب ؟مگر کمپانی کنون متعلق به بنده هست که تعصب داشته باشم ؟
در ضمن به هر چیزی که در سایت ها درج میشه اعتمادی نیست..مگر سایت های خیلی معتبر که تعدادشون 10 تا فکر نمیکنم باشه.
پی نوشت : از اونجایی که در روز تعداد زیادی به این فروم مراجعه میکنند صورت خوشی نداره که افراد رو با ضمیر های مفرد مثل "میگفتی" مورد خطاب قرار بدید.
دوستان در قسمت M این دوربین به هیچ وجح نمیتونم به صورت دستی Exposure رو عوض کنم ..... مشکل کجاست؟
در حالت M همه چي با اندازه ديافراگم و سرعت شاتر و تنظيمات نورسنجي تنظيم ميشه ديگه نيازي نيست Exposure رو تغيير بديد ! تو اين حالت البته Exposure comp رو داريد كه فقط وقتي فلاش غير فعال باشه ميتونيد ازش استفاده كنيد كه در اين حالت دوربين 3تا عكس با تراز سفيدي متفاوت ميگيره كه از اونها ميتونيد براي تكنيك HDR استفاده كنيد.
سلام.
برای اینکه بیاریدش روی عدد 0 یا باید سرعت شاتر رو بیارید پائین یا دیافراگم رو بازتر کنید.ایزو رو هم میتونید افزایش بدید ولی اگر بیش از اندازه افزایش بدید نویز بوجود میاد.
پیشنهاد میکنم مقالات سایت رو بخونید و تاپیک "سوالات عمومی عکاسی" را مطالعه کنید.با خوندن این تاپیک جواب خیلی از سوالاتتون رو پیدا خواهید کرد
موفق باشید
سلامی 2باره ...
اول از همه واقعا نمیدونم مشکل این فروم چیه چون این یوزر سومه که دارم میسازم، هردفه که اومدم بیرون از فروم بعد که خواستم ساین شم گفته یوزر پس اشتباهه! پسورد جدید هم ارسال نمیشه به ایمیل هر چندبار که درخواست دادم ..
بگذریم
در مورد اون راهنمایی که کردید ..... بازم کار نداد، عکس تاریک میوفته ....... یه نکته ی دیگه هم هست، اونم اینه که وقتی فلاش رو باز میکنم نور طبیعی میشه .....
کسی راهی بلد نیست یا بدونه مشکل از کجاست؟ ......... بازم بکم این مورد فقط توی مود M درمیاد ....
کمک!
با ایزو 6400 نور یکم خوب میشه ....... اما 6400 !!
مشکل از دوربینه یعنی؟ یا کلا این مود این شکلیه؟ پس به چه دردی میخوره این مود؟
سلام.
اگر منظورتون این هست که با 6400 نویز زیاد میشه که این طبیعی هست.شما باید با کنترل دیافراگم و سرعت شاتر کاری کنید که مجبور نشید ایزو رو بیارید روی 6400 ! پیشنهاد میکنم مقالات سایت رو حتما مطالعه کنید.
در مورد این سوالتون که میفرمایید پس به چه درد میخوره باید بگم که بالاخره برای موارد اضطراری کارساز هست.. بالاخره ثبت یک لحظه "هر چند نویزی" شاید در مواقعی ارزشمند باشه . در ضمن با استفاده از پلاگین های مختلف و خود فتوشاپ میشه تا حدی نویز رو کاهش داد..