سلام دوستان
تعداد شات زده شده در اين دوربين را چگونه مي توان فهميد؟
Printable View
سلام دوستان
تعداد شات زده شده در اين دوربين را چگونه مي توان فهميد؟
این دوربین ها که شاتر مکانیکی ندارند , که طول عمر داشته باشند
سلام دوستان من یه مشکل حین فیلم برداری دارم،در حال فیلم برداری حی تصویر تار میشه درست میشه حتی موقعی که ثابته رم من
toshiba 16g sdhc
بخاطر فوکوس اتوماتیکه.اول فوکوس رو در حالت دستی بگذارید بعد شروع به فیلم برداری کنید.
سلام دوستان
لحاظ كردن عمق ميدان با دوربين هاي SLR - Like مثل SX10 فقط با زوم كردن روي سوژه و ديافراگم باز و فوكوس نقطه اي روي سوژه امكان پذير است آنهم فقط به شرطي كه سوژه حداقل 1 متر با بك گراند فاصله داشته باشد .. اين نتيجه تجربه من در كار با اين دوربين است .. حال سوالم از دوستان اين است كه اين شرايط براي SLR هم بايد رعايت شود يا نيازي به فاصله سوژه با بك گراند نيست؟!!
از شراكت دوستان در بحث پيشاپيش متشكرم
سلام
عزیز برادر چون باید در پوش را به بند آویزان کنی نه به لنز بنده های خدا جا برای این کار گزاشتن
باسلام خدمت دوستان عزيز
پيشاپيش ازاينكه سوالم رادراين تاپيك قراردادم پوزش مي طلبم
عكسهاي دوربين SX10بعدازكپي روي سيستم كامپيوتر داراي فرمت bmp ميباشند ودرضمن عكسهاي فوق رانميتوان درفتوشاپCS3 بازنمود
تاآنجاييكه اطلاع دارم فرمت عكسهاي دوربين SX10 مي بايست Jpeg باشد
لطفا راهنمايي كنيد
باتشكر
سلام دوستان
در اين دوربين اگر بخواهيم با 2 شات در يك زاويه ديد و بدون تغيير دوربين، دو نورسنجي متفاوت از دو قسمت مختلف كادر داشته باشيم، بايد نورسنجي را روي Flexi Zone قرار دهيم؟ و مكان نور نقطه اي را تغيير دهيم؟؟؟
با تشكر
این حالتی که شما میگین فقط برای مشخص کردن نقطه فوکوسه. برای نورسنجی نقطه ای دوربین فقط از مرکز تصویر استفاده می کنه.
یه راه نسبتاً ساده اینه که :
دوربین را روی مود M تنظیم کنید. دیافراگم را مشخص کنید و سرعت شاتر رو طوری تنظیم کنید تا نور قسمت تاریک ایده آل شود و دیتیل داشته باشید.
بعد چند استاپ سرعت شاتر را بالا ببرید تا قسمت پر نور یا روشن به نور ایده آل برسد. سعی کنید از سه پایه هم استفاده کنید
حالا دو شات دارید با دو نورسنجی مختلف. فقط دیافراگم نباید در این دو عکس متفاوت باشد و فقط باید با سرعت شاتر میزان نور را تنظیم کنید
سلام دوست من
با تشكر از پاسخ شما
بله منظور همان نور نقطه اي بود كه با آن روش هم ظاهرا مي شود اما ممكن است كادر كمي جابجا شود كه با نرم افزارهاي مربوطه احتمالا مي توان هر دو شات را تراز كرد .. ولي در كل فكر مي كنم همان روش سرعت شاتر بهترين باشد ..
با احترام
كاويان
اگه منظور شما رو درست متوجه شده باشم :
ابتدا ولوم دیالر رو روی حالت p تنظیم کنید
با کمک دکمه set به سومین گزینه bkt-off بروید و گزینه AEB رو انتخاب کنید
سپس دکمه Disp رو فشار داده و میزان اختلاف نوردهی رو با هر استاپی که می خواهید تنظیم نمایید
زمانی که دکمه شاتر رو فشار می دهید و نگاه می دارید سه عکس با نوردهی های متفاوت بر می دارد
که البته برای ساختن تصاویر HDR مناسب می باشد
موفق باشید
سلام دوستان
كسي از فلاش هاي Nissin روي SX10 استفاده كرده تا نتيجه را به ما هم بگويد؟؟
ظاهرا بدليل عدم استاندارد بودن اين نوع فلاش ها و تغييرات ناگهاني ولتاژ در دراز مدت (بالاي 56 ماه) امكان آسيب زدن جدي به دوربين وجود دارد! البته اين نتيجه تحقيقات من در سايت ها و فروشندگان (آشنا) مي باشد و جملگي بر اين نظرند كه از Speedlight استفاده شود به مراتب بهتر است! اما نكته اين است كه كسي دوربين نمي خرد كه معادل همان هزينه كند براي يك فلاش!!! چه خوب بود شركت canon فكري براي اين مشكل مي كرد (شايد هم كرده) و براي دوربين هاي اين تيپي با اين رنج قيمت فلاش هاي استاندارد مخصوصي توليد مي كرد كه قيمت مناسبي هم داشته باشد ...
با احترام
كاويان
دقیقا!
بنده هم موقعی که این دوربین را داشتم نویزش مرگبار بود! نویز ریداکشن هم ندیدم توش!
سلام كاوه جان
اينك شايد حدود 1 سال و اندي از تاريخ ارسال پست شما مي گذرد .. بد نيست اين بحث مجددا باز شود تا بلكه نتيجه صحبت هاي آن موقع مشخص شود ...
در آن تاريخ من يك رم توشيبا 8 گيگ سرعت بالا اورجينال خريدم و دوستان متاسفانه بنده را متهم به ندانم كاري و گران خريدن نمودند .. با اينكه بسيار سعي كردم دوستان را مجاب كنم اما با اين پست شما بحث تقريبا به نفع دوستان خاتمه يافت .. اينك پس از گذشت يكسال و اندي بسيار مايلم نتيجه استفاده از رم هاي مختلف را هم از جانب تجربه شما و خودم و ساير دوستان بدانم .. در اين مدت بنده هيچ مشكلي با عكس ها و فيلم هايم نداشتم .. به همين دليل از اين نوع براي دوستانم بسيار پيشنهاد دادم كه خريدند و استفاده كردند و راضي بودند تا اينكه 6 ماه پيش اين رم ديگر در بازار مشاهده نشد و بجاي آن توشيبا شيري رنگ (سفيد) عرضه شد و فروشندگان مصر بودند كه اين رم بهتر است هرچند كه بنده قبول ندارم! به هر حال مي خواهم بدانم نظر شما در اين مدت چيست؟ آيا كسي با ترسند مشكلي نداشته كه شما بشناسيد؟؟ آيا هنوز هم اين برند را برتر از آن نوع توشيبا مي دانيد؟ به هرحال باز شدن مجدد اين بحث كمك و راهنماي بسيار خوبي است براي دوستاني كه تمايل به خريد رم هاي سرعت بالا دارند ...
با احترام
كاويان
قبلا پيشاپيش معذرت خواهي ميكنم واسه بيرون كشيدن يك كامنت كاملا خاك خورده
من الان اينجا رو ديدم و با اينكه يك دو سالي هست دوربينو دارم واسه استفاده از فرمت RAW به سرم زد كه هكش كنم. همه كارا رو انجام دادم ولي اون گزينه Firmware Update رو توي منوي دوربين پيدا نكردم. ميشه دوستان بگن دقيقا توي كدوم منوي دوربين هست؟؟؟
سلام دوست عزیز. من فلاش NISSIN DI466 رو دارم البته دوربین SX1. فقط در مدهای مانوال جالب جواب میده و در مدهای اتوماتیک خیلی افتضاح هستش. نهایتا مجبور شدم که یک فلاش 430exII به دارایی هام اضافه کنم.
از اونجایی که این دوربین در حین فیلم برداری مدام در حال فوکوس هستش با کوچکترین تغییر در نور محیط یا حرکت شی در محیط دوربین شروع به فوکوس مجدد میکنه. برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار کافیه که manual focus را فعال کنید و دیگر این مشکل به وجود نمیاد و این مسئله ربطی به رم نداره.
موفق باشید
نمونه اصلی رم توشیبا سرعت بالا که در روزهای اول عرضه این محصول بنده آنرا به مبلغ 50 هزار تومان خریدم که البته یک مقدار گران خریدم ولی در طول این 3 سال واقعا راضی هستم
فایل پیوست 19660
سلام دوستان
امروز نگاهي گذرا به دفترچه راهنماي اين دوربين داشتم و به نكته اي عجيب برخوردم:
AF MODE همانطور كه مشخص است در مورد Focus و نوع فكوس مي باشد .. طبعا بايد انتظار داشته باشيم در مورد فكوس صحبت كند اما در دفترچه راهنما در اين مورد نوشته شده كه اگر AF MODE روي Face Detect قرار داده شود به معني نوپردازي و تراز سفيدي روي صورت مي باشد! و هيچ صحبتي در مورد فكوس انجام نشده!
اما نكته اي ديگر: گفته شده اگر AF MODE روي Continuous قرار داده شود حتي قبل از لمس شاتر روي سوژه فكوس اتوماتيك دارد .. بنابراين فرقش با فكوس تعقيب كننده يا Servo AF چيست؟ در Servo موتور فكوس مرتب در حال فكوس است و صداي آن نيز شنيده مي شود گواينكه كاربرد آنچناني ندارد و سوژه اگر ناگهان سريع حركت كند حتي Servo هم جا مي ماند! اما در Continuous نه تنها صدايي نداريم بلكه اصلا متوجه فكوس نمي شويد پس چگونه طبق گفته دفترچه راهنما، بصورت ادامه دار و اتوماتيك روي سوژه فكوس دارد؟
متشكرم
فلاش يانگ نو 460 و SX10
در حالت غير اسليو، فقط روي مد M دوربين مي توان از فلاش استفاده نمود. ايزو بايد حتماً بالاي 200 باشد تا نور مناسب باشد، در حالت زير 200 بايد قدرت فلاش را بالا برد كه در نتيجه عكس Over Expose مي شود و در صورت عمق ميدان زياد، سوژه سفيد شده و بك گراند سياه مي شود. در حالات ديگر مثل تقدم دياف يا شاتر، سرعت مورد نظر با فلاش سينك نمي شود و در اكثر مواقع فلاش با تاخير شليك مي كند.
در حالت اسليو 2 عملكرد خوب است و با خود فلاش built in دوربين سينك مي شود.
با توجه به قيمتش كه در تاپيك فلاش، تاريخ و قيمت نوشته شده، مناسب به نظر مي رسد ولي در كل، عدم وجود TTL بسيار محسوس است.
در تست هاي بعمل آمده نيسين در حالت اسليو با اين دوربين سازگار نبود.