نياز به کمک فوری دوستان دارم
سونی r1 يا نيکون d50 ????
کدوم يک ميتونه انتخاب بهتری باشه ؟؟؟
Printable View
نياز به کمک فوری دوستان دارم
سونی r1 يا نيکون d50 ????
کدوم يک ميتونه انتخاب بهتری باشه ؟؟؟
چه کاربری از دوربین دارید؟ من میگم D50.البته دلیل هم دارم. ( خیلی هم )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط nima12
هردو !!!
ببینید دوست عزیز ، اینطوری نمیشه سوال کرد و جواب داد و به نتیجه مطلوب رسید.
بودجه فعلی شما چقدر است؟
امکانات ویژه DSLR ها براتون تا چه اندازه حیاتی است؟
برنامه ریزی ، اهداف و کاربرد آینده شما چیست؟
بنا به خیلی دلایل R1 بهتره و بنا به خیلی دلایل D50 بهتره .
برتریهای هر کدام را در اینجا ببینید.
سلام
جناب هژیر زاده با نکات خوبی اشاره کردن اما:
سونی R1 قیمتی در حدود 820 داره و نیکون دی 50 رو نمیدنم ولی فکر کنم تو همین حدود باشه.
اما در مورد R1 باید بگم که اول و آخر یک دوربین کامپکت هست و به احتمال زیاد بعدا از این دوربین زده میشی.
اما دی 50 هم دوربین خوبی است و هم Slr هست و هیچ محدودیتی رو برای عکاس نداره.
از 10 مگاپیکسل تا 6 تفاوت قابل توجه هست اما نمی تونه ملاک خوبی برای انتخاب باشه.البته من کیفیت تصاویر R1 رو دیده ام.واقعا عالی است و احتمالا عکاسی با این دوربین میتواند برای بعضی ها لذت بخش باشه.
از نکات منفی که در مورد R1 میتونم به آن اشاره کنم سرعت شات کم تا یک 2000 .
سرعت شاتر B حداکثر تا 3 دقیقه.
لنز ثابت و غیر قابل تعویض و داشتن محدودیتهایی در این مورد.
بالا بودن حجم فایل Rawحدودا 18 مگ.
نویز بالا در ایزوی 400 و بالاتر.
تعداد کم عکاسی پی در پی حداکثر 3 فریم و 3 عکس. و .........
البته منکر قابلیتهای خوب این دوربین نمی شم اما به عقیده شخصی من دی 50 انتخاب بهتری هست.
سلام
فکر می کنم که نباید این دو را دریک کلاس قرار دهیم-چون nikon d50 جزء دوربیتهای slr می باشد ولی sony r1 جزء
دوربینهای slr like
کیفیت عکسهایNIKON d50 بسیار بهتر شفافتر و دارای نویز کمتری در ایزوهای بالاست-و این که دست شما در انتخاب لنزهای تله ماکرو و..... باز است.البته باید پول بیشتری را هم هزینه کنید-ضمنا قیمت nikon d50 کمتر از sony R1
می باشد.
البته جای توضیح بسیار است-اما به همین بسنده می کنم.
در آخر من شخصا دوبین NIKON D50 را به شما پیشنهاد می کنم.
هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت
موفق باشید.
mza_54@yahoo.com
در ضمن از اونجایی که r1 یک DSLR نیست عملکرد عکاسیش پایینه. یعنی جدای بحث پراسس و... بحث عکاسی برای عکاس هم هست. یعنی اینکه عکاس چه جوری بتونه بسرعت مدهای عکاسی و تنظیمات نوردهی رو تعویض کنه و از نوردهی منوال بهترین استفاده رو ببره. این چیزی هست که توی دوربینهای SLR وجود داره. باز یک بار دیگه هم میگم من خودم پیشنهادم D50 هست.
هادي عزيز و جناب قديري نكات خوبي رو اشاره كردن ... البته قيمت دي 50 الان حدود 670 هستش ! يعني يك قيمت بي نظير براي يك اس ال آر ... ! با اين تفاسير نميشه اين دو دوربين رو با هم مقايسه كرد ... اگر قصد ادامه عكاسي رو داريد و ميخوايد حرفه اي كار كنيد حتما دي 50 رو انتخاب كنيد ... در واقع خريد R1 به نوعي انتهاي كار محصوب ميشه و D50 ابتداي يك كار حرفه اي ...نقل قول:
سونی R1 قیمتی در حدود 820 داره و نیکون دی 50 رو نمیدنم ولی فکر کنم تو همین حدود باشه.
در تکمیل فرمایش دوستان باید عرض کنم که کلا دوربینهای slr کمی مراقبت بیشتری نیاز دارن اگر مثل من از دردسر غبار سنسور نگران هستید و حوصله تمیز کردن اونو ندارید و یا برنامه ای برای کار حرفه ای ندارید یا ایزو بالا سرعت بالای عکاسی براتون ملاک نیست وهدفتون فقط داشتن یه دوربین خوب است به نظز من r1 رو انتخاب کنید ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که r1 یه slr like هست و لذت عکاسی با یه slr واقعا متفاوت و در نهایت قیمت رو هم مد نظر داشته باشید r1 در نهایت یک سال دیگه براتون جذابه (البته اگر پی گیر کار عکاسی باشید)اما با داشتن یه slr برای دستیابی به تنوع یا کیفیت بالاتر فقط نیاز به خرید لنزهای بهتر دارید البته نا گفته نماند کیفیت slr هم با هم متفاوت در نهایت تصمیم با خود شماست.نقل قول:
نوشته اصلی توسط nima12
نکته همينجاست که من ۸۲۰ تومن دارم
فکر نميکنم حالا حالا هم پولی برای خريد لنز دستم بياد ...
کسی ميدونه مشکل نويز تو نور پايين که در slr like ها وجود داشت در R1 حل شده يا نه ؟؟؟
بخاظر سایز سنسور بزرگ در R1 شاید بتوان گفت بین SLR-Like ها بهترین وضعیت را از لحاظ نویز دارد.
http://www.luminous-landscape.com/im...ise-r1-119.jpg
Sony R1 @ ISO 400
http://www.luminous-landscape.com/im...noise-2135.jpg
Canon 5D @ ISO 400
http://www.luminous-landscape.com/im...-119-ninja.jpg
Sony R1 @ ISO 400 processed with Noise Ninja
پس به نظر میرسه که نویز نینجا در صورت خرید R1 میتونه کمک زیادی بکنه
این هم نظر مایکل ریچمن
نقل قول:
Noise
My initial tests have not been rigorous. But, enough so that I can say that the R1 is essentially noise free at ISO 160 (its base level), though at ISO 400 it starts to get a bit noisy. This is compared with a contemporary Canon DSLR, such as the 20D or 5D, which remains essentially noiseless till ISO 800.
Now, don't get stressed over this. Many ISO 400 shots will appear noise free, but if you look in the mid-tones and shadows closely you'll definitely start to see chroma noise (blotchyness).
The examples below were shot indoors in very low light with a Canon 5D and 24-105mm f/4l IS lens and the R1. The shot was wide open at f/4, and 24mm focal length, both at ISO 400. The full frame isn't relevant, but what you see below are 100% crops that show that beginning at ISO 400 there is very definite chroma noise visible in mid-tones, especially because the shot is underexposed by about 2 stops. (These are files processed in Camera Raw with no modifications other than adjusting white balance.
پس با توجه به شرایط شما R1 در بدو امر برای شما لذت بخش تر خواهد بود و عذاب نسبی نویز ، کند بودن ها . وای R2 و امثال آن به بازار اومد و ... شما را تا پایان راه همراهی خواهد کرد !نقل قول:
نوشته اصلی توسط nima12
اما گزینه دیگر اینست که D50 رو انتخاب کنید. از مزایای منحصر بفرد یک DSLR لذت ببرید. از نداشتن لنز مناسب ( به لحاظ محدوده فاصله کانونی ) در عذاب باشید و این عذاب تا زمان پولدار شدن شما ، ادامه پیدا کند !
البته جهنم به این داغی ها که من توصیف کردم نیست ( کمی مزاح هم بود ) ، اما کما بیش داستان از این قرار است.
یادتون نره که:
نقل قول:
نوشته اصلی توسط kamikam
هادي عزي خيلي قشنگ و كامل توضيح ميده ... بهتره مواردي رو كه ذكر كرد مد نظر داشته باشيد ... مخصوصا احتمال ورود ورژن جديد R1 به زود خواهد بود و اون موقع هستش كه ممكنه يه مقدار اذيت بشيد ! ... ممكنه الان پولي براي لنز نداشته باشيد ولي بهتره به آينده فكر كنيد نه الان .... من حتي پيشنهاد ميكنم ميتونيد D50 رو با يك لنز نرمال 50 mm f 1.8 براي استارت كار بگيريد ... ( البته قيمت دقيقش رو نميدونم ) و در كنار اون ميتونيد كم كم 18-70 رو هم با قيمتي حدود 240 تهيه كنيد و لذتشو ببريد ....
من هم با بقیه دوستان موافقم. میتونید دوربین رو با یک لنز معمولی که با خود دوربین است خریداری کنید و از بقیه امکانات استفاده ببرید. برای لذت از برتریهای یک DSLR حتما لازم نیست تا لنزهای گران قیمت تهیه کنید.
دقت داشته باشید که فرق بین یک DSLR و slr-like فقط لنز نیست.
ببخشيد جناب هژير عزيز:
ولي اين 5d چه ربطي به D50 داره كه زحمت مقايسه عكسهاي اونو با R1 كشيديد؟
البته اين مقايسه به طور كلي قابل استفاده بود ولي بحث D50 است وr1 ...اشتباه مي كنم؟
سلام...
nima12 جان من در مورد R1 شناخت زيادي ندارم، ولي شما مطمئن باشيد که از D50 آنقدر کيفيت ببينيد که اصلاً از خريدتان پشيمان نشويد!آنهم با اين قيمت مناسب!
در مورد لنز 55-18 که به همراه D50 هست، بگم درسته که مثلاً قابل مقايسه با 70-18 نيست! ولي لنز خوبي هست (به نسبت قيمت و امکانات) و تا مدتها ميتونه رضايت شما را جلب کنه !
در هر صورت به نظر من هم در خريد D50 اصلاً شک نکنيد.
موفق باشيد
دقیقا همین طور هست نویز این دوربین واقعا قابل مقایسه با کامپکتها نیست.نقل قول:
بخاظر سایز سنسور بزرگ در R1 شاید بتوان گفت بین SLR-Like ها بهترین وضعیت را از لحاظ نویز دارد.
جناب بهمن آبادي عزیز بهتر هست کمی به اصل مضوع توجه داشته باشیم.نقل قول:
نوشته اصلی توسط reza_Bahman
اتفاقا به نظر من مقایسه خوبی بود .مهم 5 دی و 20 دی و...نیست ، مهم اینجاست که نویز دوربینهای SLR درهمین اندازه است و همه آنها توانایی رقابت با هم رو دارند.
حالا کمی 5 دی در نویز بهتر از 350 دی یا 20 دی ویا دی 50 و70 باشه ؛ اما آیا اختلاف اینها با هم مثل R1 و 5 دی است؟
پس مقایسه همچین بی ربط هم نبود!!!
اما در مورد پول :
اول اینکه خدا بزرگه ، پس ناراحت نباشید و به قول دوستان بیشتر فکر آینده باشید تا حال.
من زمانی که قصد خرید دوربین داشتم تا حداکثر 1 میلیون جور کرده بودم . اما خدا رو شکر بیشتر شد.
اما اگر هم نمی شد همین 350 دی رو با لنز کیت میگرفتم.چون یک SLR هست و در آینده دست و بالم برای ارتفاع باز تر بود نه برای تعویض مجدد و خرید و............... .!!
فکر میکنم شما هم اگر همین دی 50 رو حالا یا بالنز کیت و یا هر لنز ارزان تر تهیه کنید حداقل از بابت تعویض و به قول دوستان R2 , .... خیالتون راحت میشه.
به نظرمن با خرید کامپکت ضرر میکنید .به این علت که فکر میکم خرید دوربینهایی در این سطح انگیزه رو برای عکاسی و ادامه آن بیشتر میکنه و بعدا که علم بیشتری در این ضمینه پیدا کردید احساس کمبود خواهید کرد .
پولش هم یک قرون و دوزار نیست پس دقت کنید.
اول اينکه در اين انجمن هر سوالي بپرسيد جوابش يک dslr خواهد بود! : )
نکته جالب درمورد r1 اين تصوير است که جناب شهبازي هم اشاره کردند:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/R1/ZR1SENSOR.JPG
چون من تا به حال مالک هيچ يک از اين انواع نبودم نميتونم توصيه کنم، يک داستان تعريف ميکنم، اولين بار که f707 رو پشت يک ويترين ديدم، خيلي شگفت زده شدم. اولين بار بود که چيزي شبيه يک دوربين قابل اعتنا اما از نوع ديجيتال ميديدم خصوصا در مقايسه با دايناسور بد ترکيبي که قبل از اون سوني ارايه داده بود و روي cd عکس ذخيره ميکرد ...
چندي بعد، d60 اولين dslr بود که دستم گرفتم! هنوزم حسش رو فراموش نکردم! اونموقع بايد 2-3 تومن پياده ميشدي و من ترجيح دادم به همون دوربين آبا اجدادي ...
اما اولين بار که f828 رو ديدم واقعا تو ذوقم خورد، چاق سنگين! بعدا داد همه از نويز عکسهاش هم در اومد و dslr هايي هم مثل d70 اومدند که ظاهرشون هم مثل 300d مايوس کننده نبود و قيمتشون هم ... با بازگشت به مباحث همين انجمن ميبينيم مثلا در مورد r1 اون بحث داغي که در مورد 8 مگاپيکسلي ها بوده هيچگاه رخ نداده
در هرصورت ظاهرا نويز r1 خيلي کمه و واقعا نزديک به dslr ها (dslr هاي ارزانتر از نظر نويز تقريبا مابين r1 و امثال 5d قرار دارند)، سوني گفته ميتونسته مد فيلمبرداري بگذاره اما به دلايلي ... اينجاست که متوجه ميشيم سوالي که شما پرسيديد واقعا جاي تامل داره ...
از لحاظ پرفورمنس فاصله بيشتر ميشود
از لحاظ ارگونومي من اين طرح لنز چاق با دسته کوچک رو نميپسندم و عاشق طرح slrهاي سايز متوسط هستم
همه به دليل دوربينهاي کامپکت و هندي کم خيلي به نگاه از lcd عادت کرديم، اما ميدانيم هنوز بهترين راه فکوس دستي همان مکانيزم تمام اپتيکي انعکاس از طريق لنز واحد است (که r1 ندارد)
ضمن اينکه دوربين با لنز ثابت در ابعاد r1 ديگر از نظر وزني هم مزيتي ندارد
در مورد محصولات جديدتر و ... در هر رده اي اين مسايل هست اما امکان به بن بست خوردن در کاربرد خاص در صورت تعويض لنز کمتر خواهد بود، مثلا حداقل فاصله فوکوس در حالت ماکرو براي r1، سي سانتي متر هست، اگر کاربردي ماکروي نزديکتر لازم داشته باشه، شايد خريد مبدل هاي لازم براي r1 در حد يک يا چند دوربين کامپکت با مد ماکروي خوب باشه و مطمينا در شرايط مشابه که لنز ثابت جواب بازه مورد نياز را ندهد، dslr ها امکان استفاده از راه حلهاي بهتري را خواهند داشت
همه صحبتهایی که دوستان در حمایت از Dslr و مخصوصا دی50 گفتند درست... اما نکته اینکه شما با خرید R1 ماکزیمم! پول لنز اون رو پرداخت کردید! و خود دوربین برای شما مجانی بوده است!
R1 لنز بسیار باکیفیت و با ارزشی داره... مخصوصا واید 24 ... در کمتر لنزی پیدا میشه... (در لنزکیت ها هم که نیست...با توجه به برش سنسور....)
ممنون از راهنمايی همه .
ميخواستم اگه ميشه کسی تشريح کنه برای من اين لنزی که روی d50 هست دقيقا چيه
چون من يه عمره با دوربينهای انالوگ کار نکردم ... اين در واقع تو مايه های يک لنز نرمال آنالوگه آره ؟
لنز زوم هست. یعنی هم میتونه نرمال ...
لنز کیت D50 یک لنز 18-55 هست که با توجه به ضریب برش 1.5 در D50 معادل 27-82 در مقیاس 35 م.م. می شود.
با اجازه کمی هم من به گفته های دوستان اضافه کنم:نقل قول:
نوشته اصلی توسط nima12
نیما جان در دوربینهای آنالوگ 35 م م یک لنز 50 م م لنز نرمال هست ، یعنی نه نزدیک نمایی و نه دورنمایی داره.
البته عدد 50 یک عدد روند هست , نرمال واقعی در حدود 44م م هست.
طبق فرموده جناب آقای شهبازی این لنز 55-18 در روی این دوربین با این برش برابر میشه با 82-27.
از نظر تئوری چیزی در حدود 3 برابر هم بزرگنمایی داره.
از نظر کیفیت هم با تو جه به عکسهایی که من از این لنز دیدم در اندازه برابر با 55-18 کانن و حتی کمی هم بهتر است.
من به شما این اطمینان رو میدم که با توجه به کیفیت بالای خود دوربین و با استفاده از همین لنز کیت متوانید کیفیتی بیش از R1 داشته باشید.
به گفته آرش کیفیت لنز R1 خوب هست . اما در مجموع تصاویر این دوربین اون جوری که باید باشه نیست ؛ البته در مقایسه با SLR ها.
من دوزاریم افتاد !
ممنون !
پس چون کن هم کار پرتره میکنم و هم منظره اگه یه مقدار بودجه رو افزایش بدم و به جای لنز کیت یه لنز
28 - 300
بگیرم همه چی حله ؟ درسته ؟
بابا تند نرو چپ میکنیانقل قول:
نوشته اصلی توسط nima12
به نطر من دو تاش کن یه 18-70 با یه 70-300 بگیر در مورد مدلهاشم یه سری به قسمت لنز در دوربینهای slr بزن
من خودم برای شروع به یه 18-70 (لنز کیت d70) بسنده کردم.
تا نظر بقیه دوستان چی باشه
والا اگر منظورتون 28-300 تامرون یا سیگما باشه... به گمان من به این درد میخورن که با پونز بچسبونیدشون به دیوار!
اما 18-200 نیکون که لرزه گیر هم داره میتونه بهترین انتخاب شما از نظر من باشه... (بنا به دلایل فراوان از دوتا لنز 18-70 و 70-300 Ed بهتر خواهد بود....)
اینم پیشنهاد خوبیه یعنی تقریبا عالیه ولی 18-200 با اون دو تا پسوند خوشگلش (ED و VR ) باید قیمت بالایی داشته باشه.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Arash
بعد هم با تیر بزنیشون!!!نقل قول:
نوشته اصلی توسط Arash
من يک سوالي دارم،
همين چند روزه خيلي ها براي خريد لنز مشورت خواستن و از نظرات دوستان استفاده کردند ...
چرا ديگه هيچکس سراغ لنزهاي ثابت نميره؟
18-200 VR ED نیکون حدود 700 هزارتومان قیمت داره...
در مورد لنزهای فیکس...
به دو علت:
1- اینکه لنزهای ثابت با کیفیت بسیار گران هستند...(یعنی لنزهای ثابت ارزان تولید نمیشوند!)
2- اینکه لنزهای زوم امکان فوق العاده ای برای کادربندی و سادگی کار به عکاس میده...(البته باید توجه خاصی به پرسپکتیو داشت.... بارها تاکید کردم اگر زوم میکنیم! تصویر فرق میکنه تا اینکه به سمت سوژه حرکت کنیم....بخاطر همین هم اکثر عکاسهای این دوره زمونه اضافه وزن دارن! :biggrin: )
و اینکه قدیم لنزهای زوم خوبی وجود نداشت یعنی یا کیفیت خیلی پایین داشتند و یا دیافراگم های کوچک.... امروز لنزهای زوم بسیار متنوع و با کیفیت با قیمت مناسب در دسترس هست...
برای کسانی که شروع به کار میکنند... بهترین کار انتخاب رنج مناسبی از لنز زوم هست... تا در فرصت های بعدی بتوانند انتخابهایی از بین اولترا واید ها و یا سوپر تله فتو ها داشته باشند... و یا انتخاب هایی از لنزهای ثابت... مثلا 20 1.8 که آقا آرش همش توصیه میکنه و بسیار لنز جذابی هست... و یا 50 1.8 با قیمت استثنایی 80 تا 120 هزارتومان... و یا در صورت نیاز لنزهای 85 یا 105 برای عکاسی پرتره...
آرش جان این لنزهای 50 دقیقا مورد استفادشون چیه ؟
والا بسته به انتخاب شما داره....
مثلا میتونید امتحان کنید... که با لنز زومی که دارین ؟ روی 50 مم چه جور عکسهایی میتونید بگیرید؟
حالا با این تفاوت که میتونید از F1.8 هم استفاده کنید....
کنترل بهتری روی عمق میدان داشته باشید... و یا در نور کم بتوانید بهتر عکاسی کنید...
از نظر شارپنس هم میتونن اختلاف داشته باشند؟
صد در صد!
به نظر من اونهايي كه كنون يا نيكون دارند بايد همشون يك لنز فيكس 50 اف 1.8 داشته باشند چون خيلي به نسبت ارزونه ولي با كيفيته نمونه كنونش رو ببينيد
http://wvs.topleftpixel.com/archives...306_1483.shtml
سلام....
آرش خان من قبلاً از شما يک سئوال کلي در مورد لنز فيکس 50 مم نيکون کرده بودم، اگر برايتان امکان داره لطف کنيد و اينجا هم يک توضيح کامل تري بديد ( در چه موارد بيشتر و بهتر مورد استفاده قرار ميگيره و مشخصات فني...)
و در صورتي که لنز Nikkor AF 50mm/1.4 D را هم ميشناسيد بفرمائيد چه تفاوتي با Nikkor AF 50mm f/1.8 D داره؟ ( البته به غير از اندازه ديافراگم و قيمت) چون اختلاف قيمتشان که خيلي زياده و حتماً فرق زيادي بايد داشته باشند! در هر حال ممنون ميشم راهنمائي کنيد.
موفق و پيروز باشيد
دوستان با رنج 400 تومان
لنزي هست كه كار ما رو راه بندازه ؟؟ با توجه به همون قضيه اي كه گفتم
وايد مناسب + تله ي آبرومند
نظر دوستان در مورد 70-18 چيه ؟؟
آرش خان و جناب امدادي، از توضيحات جامعتون خيلي تشکر ميکنمنقل قول:
یا 50 1.8 با قیمت استثنایی 80 تا 120 هزارتومان...
به عنوان يک ناظر بيروني، حس ميکنم، بعضا مردم براي مقابله به مثل يا گرته برداري از فرهنگ slr-likeها دنبال لنزهاي ارزون زوم دار ميروند، بعد هم گفته ميشه تو فلان زوم بالاي f/8 عکس خوب ميگيره!!! ... يا حتي در حداقل زوم کيفيت نسبي داره، توصيه ميشه تو اين رنج استفاده کنيد بعد کادر مناسب را کراپ کنيد! : )
احتمال ميدادم مثل قديم بايد لنز ثابتي با کيفيت و قيمت مناسب باشه که همه امکانات نوردهي رو بدون تبصره دست آدم بده
خوب تنها لنزی که مثل قدیم ارزان هست لنز نرما 1.8 هست...
در مورد مشخصات فنی؟ دیگه همه چیز رو خودتون بهتر میدانید... چه توضیحی باید بدم؟
در مورد تفاوت قیمت بالایی که دارن؟ مثل تفاوت قیمت 20 دی با 1دی اس میمونه... خوب بازترین دیافراگم؟ قیمت گرانی داره! همانطور که 1.2 کانن بالای یک ملیون تومان قیمت داره....
ولی تفاوت عمق میدان و یا تفاوت نوری به نظر من ارزش 200 هزارتومان رو برای نیازهای من نداشت.... با هردولنز به اندازه کافی کار کردم...ولی بازهم 1.8 رو میخرم...
http://www.kosoof.com/photo/00177-setare.jpg
نمونه عکس زیاد ندارم... (که روی نت باشه و حضور ذهن داشته باشم)
عکسهای خاصی که کیفیت برام مهم بوده رو با 1.8 گرفتم...
ولی اینکه با این لنزها میشه عکاسی کرد؟ برای دوستانی که با لنز زوم کار کردن و عادت کردن... بسیار سخت خواهد بود عکاسی با لنزهای فیکس! یعنی اصولا لنز کمدی میشه!
این لنز 400 تومان نیست ولی کیفیت خیلی خوبی داره سبکه نسبتا سریع و نسبتا ارزاننقل قول:
نوشته اصلی توسط nima12
با دی 50 ترکیب جالبی میشه.
آرش جان خيلي ممنون،در واقع با اين نمونه عکس قشنگ که گذاشتي توضيحاتت کامل تر شد(اما اي کاش برايت مقدور بود و جهت مقايسه، 2 عکس از يک سوژه با فيکس 50 و زوم روي 50 ميگذاشتي) در هر حال خيلي لطف کردي.
موفق باشيد
آخه به این سادگی نمیشه لنزها رو تست کرد!
با کدوم لنز زوم مقایسه کنم؟
120 مدل لنز زوم وجود داره... و لنزهای زومی که من دارم رو هم شما نداری!
در کدوم دیافراگم؟
لنزها قابلیتهای مختلفی دارن... و در دیافراگم های مختلف تفاوتهایی با هم دارن...
اينهم مقايسه جالبي بين دوربين هاي شناخته شده به عنوان ديجيكم و DSLRفقط دقت بفرمائيد كه اين مقايسه قبل از عرضه R1 انجام شده و مواردي را به اين دوربين ها نسبت ميدهد كه با سنسور بزرگتر اين دوربين كاملاً حل شده است.
This Corner — DSLRs
Pros...
— a wide range of interchangeable lenses
— availability of Image Stabilized (VR) lenses
— much brighter and clearer viewfinder than digicams
— very good to excellent image quality at low to medium ISO settings (up to ISO 400)
— superior image quality and lower noise at very high ISOs (above ISO 400)
— high frames rates even in RAW mode
— generally large buffers allowing rapid shooting with no freezing
Cons...
— no real-time histogram
— moderate to large in size, especially with long or fast lenses
— sensor dust is a problem with almost all DSLRs
— shutter and mirror noise audible when shooting in quiet situations
In This Corner — digicams
Pros...
— smaller size, lighter weight and lower bulk
— a wide-range zoom lens is included in the price
— no shutter or mirror noise. Ideal for stage, TV, film or other photography where silent operation is required
— very good to excellent image quality at low ISO settings (up to ISO 100)
— availability of real-time histogram and visible effect of exposure settings in EVF or on LCD (most models)
— macro shooting availability without accessory lenses or attachment on most models
— tilting and rotating LCDs allow for easier framing at low angles and overhead
— sensor dust a complete non-issue as the lens is not removable and therefore the sensor is never exposed
— greater depth of field at any given image magnification
— slow and awkward switching between EVF and LCD (Minolta A2 is an exception)
Cons...
— dimmer more problematic viewfinder than DSLRs
— generally slower autofocus and greater shutter lag than DSLRs
— generally poor and noisy image quality above about ISO 100
— generally small buffers with limited multi-frame shooting ability before freezing
— most digicams freeze for 5-15 seconds after each RAW frame shot (Minolta A2 and Canon Pro1 are exceptions)
— low frame rates, and almost never offer fast rates in RAW mode (Minolta A2 is an exception)
— wide and and telephoto attachments are available for some models, but are typically not of high quality
— greater depth of field at any given image magnification (depends on ones needs)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط Arash
سلام آرش جان
منظور من اين بود که مقايسه اي بين مثلاً 200-28 نيکون در بازترين ديافراگم و همان سوژه را با بازترين ديافراگم و با 50 مم نيکون داشته باشم اما اگر مقدور نيست مهم نيست.در هر حال ممنونم اما سئوال ديگري داشتم که ممنون ميشم مثل هميشه راهنمائي کنيد :
1- در مورد لنز Nikon AF Nikkor 35-70 mm 1:3,3-4,5 Macro اگر ممکن هست برايم توضيح بديد که اولاً از لحاظ کيفيت چطوره و بعد اينکه بهترين مورد استفادش چيه ؟؟ و همينطور بفرمائيد اين لنز با دوربين من به خوبي کار خواهد کرد ؟
2- لنز Tamron 28-200 LD IF چطوره و آيا اين يکي هم مثل Tamron 28-300 به درد اين ميخوره که به ديوار بچسبانيمش؟؟
موفق باشيد