سلام
با بودجه حدود 6 میلیون تومان برای عکاسی تئاتر و سینما چه دوربین و لنزهایی را پیشنهاد می دهید؟
تجهیزاتی که الان دارم 50D هست با لنز 24-105 f/4
خودم 5D Mark II رو در نظر دارم و مسلما لنزهای سریع در اولویت هستند.
Printable View
سلام
با بودجه حدود 6 میلیون تومان برای عکاسی تئاتر و سینما چه دوربین و لنزهایی را پیشنهاد می دهید؟
تجهیزاتی که الان دارم 50D هست با لنز 24-105 f/4
خودم 5D Mark II رو در نظر دارم و مسلما لنزهای سریع در اولویت هستند.
سلام.
در برند کنن بهترین گزینه برای شما 1D IV هست اما قیمتش زیاد میشه.
گزینه بعدی همون بدنه ای هست که خودتون اشاره کردید. امکانش هست که چند وقت دیگه آپدیت بشه اما اینکه کی بخواد آپدیت بشه معلوم نیست و اگر همین 50D کارتون رو راه می اندازه شاید بد نباشه کمی دست نگه دارید.
در مورد لنز فکر کنم بهترین توصیه ای که میشه بهتون کرد لنز 70-200 اف 2.8 ورژن 2 هست. در صورت خرید 5D II و 70-200 II 2.8 حدود 600-700 براتون باقی می مونه که می تونید 24-205 رو بفروشید و این پول رو بزارید روش و یه 24-70 بگیرید. فکر کنم اون 1 استاپ برای شما که می خواین کار تئاتر کنید لازم میشه.
با لنز پرایم که مشکل ندارم ولی فکر کنم اگه بخوام پرایم داشته باشم بهتر هست که دو تا بدنه رو داشته باشم حداقل
البته فکر می کنم با لنز زوم راحت تر باشم.
برای فروش دوربین هم٬ اگه بدون فروش بتونم مجموعه خوبی تهیه کنم به عنوان یدک نگه اش می دارم ولی اگه لازمه بفروشم اش تا تجهیزات بهتری بخرم٬ میشه فروختش
سلام
اگر این تاپیک را ندیده اید بهتر است نیم نگاهی به آن بیاندازید :انتخاب لنز Canon برای عکاسی تئاتر
برای عکاسی تاتر همانطور که خودتان فرمودید احتیاج به لنز های سریع هست.کار با لنز های زوم هم راحت تر است:
یعنی : 70-200 f 2.8 و 24-70 f2.8
(قیمت ها را از روی وب سایت در آورده ام و ممکن است حدودی باشد)
Canon EOS 5D Mark II: 2.650.000
Canon EF 70-200 F/2.8 L IS USM II: 2.700.000
Canon EF 70-200 F/2.8 L IS USM :2.100.000
Canon EF 70-200 F/2.8 L USM :1.600.000
Canon EF 24-70 f/2.8 L USM: 1.600.000
در مورد انتخاب 70-200
با این فوکال لنت به نظرم من وجود IS بسیار مفید است.
اما لنز نسخه جدید Canon هم بسیار گران است ! ( آیا واقعا بهبود هایی که در این لنز ایجاد شده به درد شما میخورد؟ )
به نظرم باید اول به این نتیجه برسید که کدامیک از این سه مدل را خواهید خرید (چون اختلاف قیمت هایشان بسیار زیاد است)
اصولا به نظرم داشتن دو بدنه بهتر است ! ( هم میتوانید در هنگام عکاسی از لنز مختلف روی آنها استفاده کنید و هم اینکه میتواند بک آپ باشد)
اگر فرض کنیم شما نسخه II را تهیه خواهید کرد به 6.950.000 میرسیم
با فروش 24-105 میتوانید این اختلاف را جبران کنید و بدنه 50D و لنز 18-200 را هم نگه دارید. یا 18-200 را بفروشید و با کمی افزایش بودجه 24-105 را به عنوان لنز Walk around خود بر روی 5D Mark II انتخاب کنید.
ولی اگر نسخه I را تهیه کنید اختلاف 350.000 تومان با سقف هزینه شما می شود که فکر کنم در این حالت کمی افزایش بودجه بد نباشد !
اگر 50D و 18-200 هردو را بفروشید و 24-105 را هم نگه دارید میتوانید نسخه II لنز 70-200 را تهییه کنید و احتمالا میتوانید یک فلاش هم برای 5D Mark II بخرید.
کلا انتخاب های زیادی هست ! نظر خودتان چیست؟
تشکر فراوان
متاسفانه اون تاپیک رو ندیده بودم.
من خودم با داشتن دو بدنه موافق هستم. در مورد انتخاب بدنه با این که علاقه زیادی به 1D Mark IV دارم ولی بودجه ای که الان دارم خریدش رو ناممکن کرده. پس فعلا 50D رو نگه میدارم و یه 5D Mark II می خرم تا انشالله وقتی کمی پول دستمان رسید 50D رو هم بفروشیم تا یکی از دوربین های سری 1 رو تهیه کنیم.
اما برای انتخاب لنز٬ با توجه به گفته های شما و مطالعه ای که این چند روزه روی اینترنت داشتم فکر می کنم داشتن 70-200 f/2.8 لازم هست ولی ورژن جدید اون خیلی گران هست و بعید میدونم الان بهش نیاز داشته باشم. پس انتخاب یکی از لنزهای IS یا بدون IS هست.
انتخاب 24-70 هم میشه گفت حتمی هست. چون 24-105 با این که لنز خیلی خوبی هست ولی f/4 اش خیلی وقت ها ممکنه اذیت کنه.
اگه بخوام جمع بندی کنم. نظر خودم برای خرید:
Canon EOS 5D Mark II: 2.650.000که جمعا 5.850.000 میشه که با خرید فیلتر یو وی و مموری به 6 میلیون تومان میرسه.
Canon EF 70-200 F/2.8 L USM :1.600.000
Canon EF 24-70 f/2.8 L USM: 1.600.000
فقط این وسط پول برای باتری گریپ باقی نماند که انشالله پول دستمون بیاد.
شاید هم 24-105 رو بفروشم. پولش رو هزینه فلاش و گریپ کنم.
تا نظر دوستان چه باشد ...
اما درباره 18-200 که در امضا هستش. این لنز چون یک بار شکسته و تعمیری هست خیلی قابل اطمینان نیست و دوست هم ندارم بفروشم اش ! پس فردا نفرین می کنن آدم رو.
سلام دوباره
شخصا ترجیح میدهم روی لنز 70-200 لرزش گیر وجود داشته باشد.
به نظرم وزن زیادش (1350 گرم) خودش باعث لرزش می شود.
با وجود دو لنز سنگین 24-70 و 70-200 میتوانید از 24-105 به عنوان لنز همه کاره روی 5D MarkII استفاده کنید.
در هر صورت لنز ها و بدنه انتخابی عالی است و مجموعه ارزشمندی (بجز فاکتور وزن!) خواهد شد.
مبارک باشد :)
درود
دوستان به قدرت کفایت هر آنچه را که باید فرمودند ،
اما داشتم با خودم فکر میکردم فاکتور هایی که برای عکاسی در چنین شرایطی کلیدی هستند ،
اول: در بدنه کم نویز بودن سنسور در ایزو های بالا هست که به آن احتیاج مبرمی دارید ،
پس سعی کنید با بدنه هایی که در این مورد بهترین هستند آشنا شوید ( با توجه به بودجه خوبی که دارید)
دوم: دیافراگم باز لنز های مورد نظرتان خواهد بود البته لنز زوم در بازترین دیافراگمش F2.8 دارد
اما اگر میشود از لنز پرایم استفاده کنید به F1.8 یا F1.4 یا در محدود لنز هایی F1.2 هم میتوانید فکر کنید.
منتها با لنز های پرایم دوچیز را هم از دست میدهید :
کادربندی با استفاده از زوم کردن با لنز زوم ( که در صورت اینکه نتوانید برای کادر بندی حرکت کنید مجبورید فقط از لنز زوم استفاده کنید) و بعد از آن لرزه گیر ، چون لنز های پرایم غالبا لرزه گیر ندارند.
چون در نور کم و اینکه گاها بازیگران هم در حرکت هستند شما به نور مناسب به همراه سرعت بالاتر دوربین
البته با نویز کم احتیاج پیدا میکنید
شاید این موارد ابتدایی به نظر برسند اما مهمترین موارد هستند
حال میتوانید ببینید چه ابزاری برایتان ایده ال هست و یا خیر.
موفق باشید
انوش
ممنون
مسلما داشتن لنزهای پرایم با f/1.4 و f/1.8 لنزهای نازنین f/1.2 خیلی خوب هستند. ولی معمولا همانطور که خودتان فرمودید برای کادربندی باید حرکت کرد٬ که هنگام اجرای تئاتر امکانش نیست. صدای شاتر بعضی وقت ها باعث اعتراض تماشاچی میشه ! فکر کنید آدم جلوشون حرکت هم بکنه. البته در سینما وضعیت بهتر هست. برای همین به شخصه لنزهای زوم رو حداقل الان ترجیح میدم
برای نویز کم هم کاملا حق با شماست. تا جایی که من تحقیق کرده ام٬ 5D Mark II در این مورد با توجه به بودجه من و این که لنز هم باید بخرم وضعیت نسبتا خوبی داره. اگه شما بدنه دیگه ای رو میشناسید که از لحاظ نویز وضعیت بهتری داره٬ خوشحال میشم بتوانم از اطلاعات شما هم استفاده کنم.
چون قرار هست این پول دوشنبه به دستم برسه. هنوز فرصت برای تصمیم گیری و مطالعه بیشتر هستش.
سلام دوباره
کم لطفی نکنین !
من با اجازتون جمله شمارو کمی ویرایش میکنم !
5D Mark II در این مورد با توجه به بودجه من و این که لنز هم باید بخرم وضعیت نسبتا عالی ای داره :)
انوش جان سلام
در خوب بودن D3s شکی نیست ! اما کل بودجه ایشون 6 میلیون تومن هست.(بدنه D3s حدود 5.5 میلیون تومان است.) ایشون خرید 1D Mark IV رو به دلیل قیمت بالا کنار گذاشتند.
5D Mark II +200-70 2.8 isII و 70-24 2.8 به جای 105-24 و در فاز بعد 35-16 f/2.8 و 50 f/1.4 . بد نیست 50دی رو به عنوان بک آپ نگه دارین ولی من اگه باشم ترجیح میدم ردش کنم و لنز بهتر به جاش بگیرم.
5دی مارک2 ............... 2400
200-70 جدید ............ 2700
از 6 میلیون فقط 900 هزار تومن میماند که باید حدود 700 هزار تومن روش بزارین تا 70-24 رو بتونین بگیرن ، که شاید بهتره از طریق فروش 105-24 تامین بشه.
اگه کمی حوصله کنین شاید دست دو هم گزینه بدی نباشه.
این یه محموعه ایده آل هست، مسلمه که با بخشی از این مجموعه و وسایل قدیمی تری که دارین هم میشه کار تاتر کرد (مسلما سینما کار راحت تره) ولی پیشنهاد میکنم 200-70 جدید رو در راس لیست خرید قرار بدین.
موفق باشین
به طور یقین 5D Mark II از پس کاری که ازش انتطار دارید برمیآید و هیچ مشکل خاصی ندارد(مخصوصاً که لنز کانون هم دارید)
اما اگر خواستید از نو پلتفرم را بسازید، با توجه به خواسته شما(عکاسی تئاتر و سینما)، و این واقعیت که دوربین فوق سیستم فوکوس خود را از 5D به ارث میبرد،
من با توجه به دینامیکرنج و رفتار نویزی در نور کم، و در کل این سه واقعیت، این ترکیب را پیشنهاد میکنم:
D700 + 70-200
البته اختلافها بسیار کم است ولی نظر بنده با توجه به کار خاص شما چنین است.
(میتوانید چندین نمونه از فایلهای خام هر دو دوربین را که در موقعیتهای مورد نظر شما - کم نور و پر کنتراست، یا حتی در نور روز و پرکنتراست - گرفتهشدهاند داونلود کنید و سعی در ویرایش آنها در یک پروژه خیالی بفرمائید)
ممنون از نظر شما
ولی 5D Mark II حدودا 2.640.000 تا 2.700.000 تومان هست که با حساب 2.700.000 تومانی 70-200 جدید جمعا باید 5.400.000 بپردازم که برای 24-70 یک میلیون کم می آورم. حالا از خرج هایی مثل باتری بک آپ یا گریپ و مموری و ... بگذریم.
برای دست دوم هم ترجیح میدهم نو بگیرم. چون این سری دوربین ها و لنز ها معمولا چیزی نیست که هر کسی قصد فروشش را داشته باشد. یا وضعیت نامناسبی دارند یا مشکل مالی هست (که خیلی دوست ندارم در این جور موارد از کسی جنسی را بخرم. چون می دانم که به خاطر نیازش می فروشد و ... چندان جالب نیست) و یا با قیمتی نزدیک به قیمت جنس نو می فروشند٬ که خوب چه بهتر که آدم نو بخرد و خیالش راحت باشد.
مگر این که 5D Mark II را با 70-200 جدید بخرم و با 24-105 فعلی بسازم تا آخر سال بشود 24-70 گرفت.