-
برای عکاسی صنعتی چی بخرم
سلام
من گرافیست هستم ولی معمولا عکسهای صنعتی کارهایم را خودم میگیرم(درحدنیمه حرفه ای)
خیلی خوب نمیشوند اما نمیتوانم هزینه کنم مگر در مواقع خاص
دوربین E300 الیمپوس داشتم با لنزههای 14-45 و 40-150 (ZUIKO)
برای رزولوشن بالا و چاپ افست در ابعاد بزرگ و بخصوص بنر و فلکس این دوربین 8MG کم میاورد و الان یک ماهی است که آن را فروختم و قصد خرید دوربین دارم
البته غیر از عکس صنعتی من به عکاسی علاقه دارم و دوست دارم دروبین را با خود حمل کرده و عکاسی کنم
خیلی دوست دارم با حداقل تعداد لنز عکاسی کنم (یک) بعد از کمی تحقیق CANON 50D با لنزCanon EF-S 18-200mm IS بعد الیمپوس E3 و در آخر CANON 5D II با لنز 24-105 F/4 L IS USM به شدت نسبت به گزینه های قبلی مرددم کرد .
ممنون میشم اگر کمک کنید.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
CANON 5D II با لنز 24-105 F/4 L IS USM خیلی عالیه!!
نسبت به CANON 50D با لنزCanon EF-S 18-200mm IS ..
یک لنز مخملی سری L یه همراه یک Full Frame خیلی عالی هست
البته 50D هم کار گشای خوبی هست به همراه 24-105 F/4 L IS USM ..
اما به این مواردی که گفتین گویا دستتون از نظر مالی باز هست پس مشکلی ندارین انتخاب عالی میتونین داشته باشین در چاپ افست با CANON 5D II هیچ محدودیتی ندارین .. و بیشترین بازده رو دارین
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
راستش من وقتی دوربینم فروختم قصد داشتم دو تومن بیشتر هزینه نکنم و 50D با لنز 18-200 تو فکرم بود
ولی نمونه عکسایی که ازش تو سایتا دیدم کمی مردد شدم . بعد به فکر 5D افتادم که نمونه عکساش خیلی عالی بود که بعد 5D 2 امد و هر طور بود خودمو راضی کردم که 3/5 هزینه کنم (بادی با لنز24-105)
آیا با این مبلغ این انتخاب درستیه؟
در ضمن منظور از لنز مخملی چیه؟
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
50D MKII یک مقداری گران هست .. ولی ارزش داره.. شاید 6 ماه 1 سال دیگر خیلی ارزان شود .. مانند خیلی از دوربین های دیگر.. اما دوربینی هست که چند سالی لنزش برای شما میچرخه..
در رابطه با مخملی بودن سری L ..کیفت اپتیکی بالا به همراه IS 2.5 Step و همچنین بوکه ی نرم و لطیف..
همچنین خوشدست بودن لنز و این که زمانی که با هرکدام از لنز های سری L عکاسی میکنید .. هر بار بیشتر قدر این لنز ها رو میدونید.. همچنین 24-105 یک رنج پر کاربرد در فول فریم هست ..
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
در این مورد میشه به کیس های دیگه ای فکر کرد؟
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
چون من تا به حال کاملا حرفه ای با این موضوع برخورد نکردم ، خواستم بدونم اساسا شرایط و امکانات عکاسی صنعتی در حالت معقول چی میتونه باشه؟
یا اگه سایتی تو این زمینه کسی بتونه معرفی کنه ممنون میشم...
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
سلام
ديدن كامل اين دو تا تاپيك را به شما توصيه ميكنم:
عكاسي تبليغاتي
عكاسي از اجسام شفاف
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
متاسفانه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اینقدر گستردگی داره که نمیشه نسخه عمومی پیچید.
در زیر این نامها عکاسی از خودنویس قرار میگیره تا عکاسی از تریلی ۱۸ چرخ و یا هواپیما!
عکاسی از انسان و یا حتی حیوان در کار نیاز میشه!
و هرکدام از اینها لنزها و تجهیزات نورپردازی خاص خودش رو لازم داره و گاهی دوربین خاص خودش رو.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
دوستمون اشاره کردن که گرافیست هستن .. و تمایل دارن از کاهای خودشون عکس بگیرن..تو کار کامیون و همواپیما نیستن!!
انتخاب های دیگر در برند های دیگر هست ..
مثل آلفا 900 در سونی
و دی 700 نیکون
اما نظر من بین این 3 گزینه Canon 5D MK II هست
هر 3 این بدنه ها فول فریم هستن ..
سونی لرزه گیر داخلی داره
لنز 24-105 هم لرزه گیرش با اون برابری میکنه..
از نظر نویز در ISO بالا کنن برتری داره ..
Canon:
21 megapixel CMOS sensor (very similar to the sensor in the EOS-1Ds Mark III)
Sony:
24.6 MP 35mm format full-frame CMOS sensor (highest res in class)
Nikon:
12.1 megapixel full-frame sensor (8.45µm pixel pitch)
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
سپهر خان؛ من نميدانم چرا شما همش بدنه هاي مختلف و آنهم از نوع فول فريم و گران قيمت را معرفي ميكنيد؟؟ :confused:
در اين مورد مهمترين قسمت كار لنز و نورپردازي است، بدنه و به خصوص سايز و مشخصات سنسور آن چقدر ميتواند اهميت داشته باشد؟؟!!!
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
سلام
نقل قول:
متاسفانه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اینقدر گستردگی داره که نمیشه نسخه عمومی پیچید.
در زیر این نامها عکاسی از خودنویس قرار میگیره تا عکاسی از تریلی ۱۸ چرخ و یا هواپیما!
عکاسی از انسان و یا حتی حیوان در کار نیاز میشه!
بیشتر کار من با قطعات صنعتی صنایع خودرو(پیچ و مهره و تسمه و استد ....) صنعت نفت و پتروشیمی(اتصالات ، لوله ، فلنج ، شیرآلات و ...) البته همیشه شرکتهایی که باهاشون کار میکنم درخواست عکاسی از فضای داخلی و خارجی کارخانه رو می کنن. فکرکردم با این توضیح شاید پیشنهادی بدین.
جنس بعضی از اینا استنلس استیل و حسابی رفلکس و انعکاس تیره و روشن داره.
نقل قول:
مثل آلفا 900 در سونی
و دی 700 نیکون
اما نظر من بین این 3 گزینه Canon 5D MK II هست
هر 3 این بدنه ها فول فریم هستن ..
نقل قول:
در اين مورد مهمترين قسمت كار لنز و نورپردازي است، بدنه و به خصوص سايز و مشخصات سنسور آن چقدر ميتواند اهميت داشته باشد؟؟!!!
راستش یکی از مشکلات من همینه ، با مطالعه تایپیک های این سایت متوجه شدم که بیشتر دوستان برای مبلغی حدود 3/5 بدنه ارزان با لنز و تجهیزات بیشتر رو پیشنهاد میدن
سوالی که برام ایجاد شد اینه که وقتی با یک بدنه خوب و یک لنز خوب شروع کنم رفته رفته میشه لنز و تجهیزات رو
اضافه کرد در حالی که بدنه متوسط در کنار لنزهای خوب پس از مدتی باید فروخته بشه تا بهترش خریداری بشه !!؟
این رو هم در نظر بگیرید که من مثل اکثر گرافیستها روی عکسایی که میگیرم یا برام گرفتن خیلی کار میکنم .
برای من کیفیت تو ابعاد بزرگ . رزولوشن 300 برای افست خیلی مهم.
خیلی ممنون میشم اگه نظراتونو بگین.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
دوستمون اشاره کردن که گرافیست هستن .. و تمایل دارن از کاهای خودشون عکس بگیرن..تو کار کامیون و همواپیما نیستن!!
سپهر خان!
عموما وقتی قرار باشه در مورد چیزی بنویسم و یا به کسی جواب بدم مطلبش رو میخوانم.
اینکه ایشون گرافیست هستند و تمایل دارن از کارهای خودشون عکس بگیرن و تو کار کامیون نیستند یعنی چی؟
یعنی ایشون قراره از پوسترهاشون عکس بگیرن؟
بعد شما برای عکاسی از پوسترهای طراحی خود ایشان دوربین معرفی میکنی؟
نقل قول:
بیشتر کار من با قطعات صنعتی صنایع خودرو(پیچ و مهره و تسمه و استد ....) صنعت نفت و پتروشیمی(اتصالات ، لوله ، فلنج ، شیرآلات و ...) البته همیشه شرکتهایی که باهاشون کار میکنم درخواست عکاسی از فضای داخلی و خارجی کارخانه رو می کنن. فکرکردم با این توضیح شاید پیشنهادی بدین.
جنس بعضی از اینا استنلس استیل و حسابی رفلکس و انعکاس تیره و روشن داره.
دوست عزیز
به نظر من با کیفیت ترین پیشنهاد که قیمت مناسبی هم داشته باشه و امروز هم قابل تهیه باشه یک ۵ دی به همراه ۲۴-۱۰۵ است.
اما با همین اطلاعاتی که دادی هیچ تضمینی وجود نداره که در زمان انجام کار بتوانی تمام کارهات رو با همین لنز انجام بدی.
یعنی به احتمال زیاد نیاز به لنز ماکرو خواهی داشت.
نیاز به لنز اولتراواید خواهی داشت.
برای عکاسی از اجسامی مثل استیلها احیانا احتیاج به لنز تیلت شیفت خواهی داشت(سخت گیرانست البته)
تجهیزات نورپردازی که جدا
سه پایه و هدهای مناسب جدا
سواد و اطلاعات کافی عکاسی هم جدا.
راه سخت اما جذابیست
موفق باشی.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
به نظر من با کیفیت ترین پیشنهاد که قیمت مناسبی هم داشته باشه و امروز هم قابل تهیه باشه یک ۵ دی به همراه ۲۴-۱۰۵ است.
اما با همین اطلاعاتی که دادی هیچ تضمینی وجود نداره که در زمان انجام کار بتوانی تمام کارهات رو با همین لنز انجام بدی.
یعنی به احتمال زیاد نیاز به لنز ماکرو خواهی داشت.
نیاز به لنز اولتراواید خواهی داشت.
برای عکاسی از اجسامی مثل استیلها احیانا احتیاج به لنز تیلت شیفت خواهی داشت(سخت گیرانست البته)
تجهیزات نورپردازی که جدا
سه پایه و هدهای مناسب جدا
سواد و اطلاعات کافی عکاسی هم جدا.
خیلی ممنون از اینکه کمک میکنید
من بین 5D و 5D II کمی تردید دارم 5D واقعا خیلی عالیه نمونه عکساش تو DPRIVIEW و IMAGE RESORCE و PBASE دیدم و حتی رفتم شرکت نور نگار و دوربین و تو دست چک کردم ، اما 12MG بودنش و مقابل 21MG 5D II
برای چاپ افست و کارهای لارج فرمت . تولید سه سال پیش بودن اونم تو صنعت دیجیتال کمی کار رو سخت کرد.
حالا سنسور پیشرفته تر و گرد گیر و فیلم برداری HD و پورت HDMI وISO گسترده تر و.... بهش اضافه کنید کاملا آدم مردد میکنه. !! ؟؟
البته من هنرستان گرافیک خوندم بعد دانشگاه گرافیک و بعد نقاشی رو هم تو دانشگاه دارم میخونم اینا هر کدوم دو سه ترمی عکاسی دارن . در حد همون شناخت اولیه.
چیزایی مثل سه پایه و ... را دارم اما لنز هیچی ندارم.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
کلا فکر نمی کردم دوربین خریدن اینقدر سخت بشه.
برندهای دیگه رو هم کمی بررسی کردم مثلا نیکون D700 خیلی ویژگیهای خوبی داشت ، ولی وقتی نمونه عکسهاشو تو فوتوشاپ تغییر اندازه دادم خاکستریهای روشن (زیر15درصد) تقریبا از بین رفتن (خیلی عجیب بود)
در حالی که عکسای5D اینطور نبودن.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
من بین 5D و 5D II کمی تردید دارم 5D واقعا خیلی عالیه نمونه عکساش تو DPRIVIEW و IMAGE RESORCE و PBASE دیدم و حتی رفتم شرکت نور نگار و دوربین و تو دست چک کردم ، اما 12MG بودنش و مقابل 21MG 5D II
برای چاپ افست و کارهای لارج فرمت . تولید سه سال پیش بودن اونم تو صنعت دیجیتال کمی کار رو سخت کرد.
حالا سنسور پیشرفته تر و گرد گیر و فیلم برداری HD و پورت HDMI وISO گسترده تر و.... بهش اضافه کنید کاملا آدم مردد میکنه. !! ؟؟
جواب سوالتان بسیار سادهاست
اگر میتوانید صبر کنید و میتوانید هزینه زمان از دست رفته + هزینه تفاوت مارک یک و دو را بپردازید؟ خوب صبر کنید و مارک دو را تهیه کنید.
این وسط میتوانید به دوربین جدید سونی هم فکر کنید که کاوه قبادی میتواند راهنمای بهتری باشد.
نقل قول:
برندهای دیگه رو هم کمی بررسی کردم مثلا نیکون D700 خیلی ویژگیهای خوبی داشت ، ولی وقتی نمونه عکسهاشو تو فوتوشاپ تغییر اندازه دادم خاکستریهای روشن (زیر15درصد) تقریبا از بین رفتن (خیلی عجیب بود)
در حالی که عکسای5D اینطور نبودن.
دی ۷۰۰ دوربین بسیار بسیار جذابیست.
اما جذابیتهای آن در بخشهایی است که گمان نمیکنم به کار شما بیاید.
اما این که خاکستریها در هنگام تغییر سایز از بین برود؟ شوخی بامزهای از طرف یک گرافیست نیست.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
کار ارزش مند نیاز مند تجهیزات گران قیمت هست .. زمانی که شما برای معرفی یک محصول پول خوبی بگیرید.. فکر میکنم لازمه اون تجهیزات با ارزش هست..به عبارتی این دوربین ها ساخته شده اند برای این کابرد.. نه کاربرد خانگی
یا مسافرت و تفریح دوربین 1 کیلوگرمی به همرا تجهیزات سنگین..
جریان کامیون و هواپیما جنبه شوخی داشت .. اگر بی احترامی برداشت شده معذرت خواهی میکنم..
ایشون اشاره به سایز برای چاپ سنگین .. افست بنر.. فلکس داشتن.. برای همین نیاز مند این تجهیزاتند..
البته در کشور بیگانگان برای این کار از دوزبین های قطع بزرگ استفاده میشه ..
که در کشور ما هزینه ها این اجازه رو نمیده..
و دقیقا میشه با یک لنز خوب و بدنه خوب شروع کرد و بعد کم کم تجهیزات رو اضافه نمود ..
نه این که چندی بعد یک تاپیک بزنند و بگویند که بادی فلان دوربین فروشی..
فلاش خوب لنز های با ارزش پایه و ....
شما قطعا در آینده نیازمند لنز فیش ای برای عکس برداری از کارگاه و گارخانه و سایت دارین..
با این لنز شما در رنح 24 میتونین پانورمای دیدنی بگیرین..
شما در آینده نیاز به لنز ماکرو و فیلتر کلوز آپ برای بزگ نمایی دارید..
با این لنز با فاصله کانونی حد اقل 30Cm میتوند با کراپ کردن به بزرگ نمایی برسید ..
نیاز به ست فلاش برای استدیو دارید..
5D MK II یک جهش کاملا خوب برای کنن بوده .. امکانات عالی در اختیار ما میگذاره.. برعکس 50D که زیاد فرقی با 40D ندارد...
و از آنجایی که برای عکس برداری از محصول نیاز به استدیو هست و در نور استدیو هم ISO بالا استفاده ندارد..
پس بحث نویز مطرح نمی شود..
اما اینکه دوربین های کنن برای نور کم و سایه خاکستری.. خیلی گزینه خوبی هستند .. شما در این گزینه این مشکل رو نخواهید داشت ..
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
ولی وقتی نمونه عکسهاشو تو فوتوشاپ تغییر اندازه دادم خاکستریهای روشن (زیر15درصد) تقریبا از بین رفتن (خیلی عجیب بود)
در حالی که عکسای5D اینطور نبودن.
نقل قول:
اما این که خاکستریها در هنگام تغییر سایز از بین برود؟ شوخی بامزهای از طرف یک گرافیست نیست
نقل قول:
اما اینکه دوربین های کنن برای نور کم و سایه خاکستری.. خیلی گزینه خوبی هستند .. شما در این گزینه این مشکل رو نخواهید داشت ..
ریسایز ؟ نویز ؟ خاکستری؟ همه چی قاطی شد. lol
-
1 فایل پیوست
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
من گفتم تقریبا ازبین میرفتن (شاید اغراق کردم) ولی واقعا تو این مورد نسبت به کنن خیلی ضعیف تر میشن
به هر حال نمونه بزرگ شده (5D , D700 تقریبا 2/5 برابر شده اند-1D حدود20درصد) میزارم . گرچه فاصله کیفیت بخصوص خاکستری هارو خود فوتوشاپ و همچنین مانیتور کالیبره بهتر نشون میده ، ولی همینطوری هم تا حدی مشخصه.
فایل پیوست 5374
چون خیلی درباره D700 مطالعه نکردم . نمی دونم براتون امکانش هست که مهمترین خوبیاشو خیلی کوتاه بنویسید . ممنون میشم.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
و دقیقا میشه با یک لنز خوب و بدنه خوب شروع کرد و بعد کم کم تجهیزات رو اضافه نمود ..
نه این که چندی بعد یک تاپیک بزنند و بگویند که بادی فلان دوربین فروشی..
آقای سپهر با تشکر از توضیحاتتون راستش من از همین کمی ترس دارم چرا که دوربین قبلیم تقریبا همین شرایط رو پیدا کرد .
البته تو یه تایپیک خوندم که حتی این لنزای زوم L هم توانایی شناسایی کیفیت 21 مگاپیکسلی سنسور جدید 5D II رو ندارن که اصلا نفهمیدم یعنی چی (منظورم روند علمیشه)
یا سوال بعدی که برام ایجاد شده که ممکن خنده دار باشه اینه که این سنسور آیا با توجه به فیلم بردای که باهاش خواهد شد بعد از مدتی دچار افت نمیشه. یا سنسوری که به خاصیت فیلم برداریش هم فکر شده باشه میتونه همون عکسای سنسور مختص عکاسی رو بگیره... ؟
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
من گفتم تقریبا ازبین میرفتن (شاید اغراق کردم) ولی واقعا تو این مورد نسبت به کنن خیلی ضعیف تر میشن
به هر حال نمونه بزرگ شده (5D , D700 تقریبا 2/5 برابر شده اند-1D حدود20درصد) میزارم . گرچه فاصله کیفیت بخصوص خاکستری هارو خود فوتوشاپ و همچنین مانیتور کالیبره بهتر نشون میده ، ولی همینطوری هم تا حدی مشخصه.
گمانم بهتر از من میدانید که در هنگام بزرگ و کوچک کردن رنگ و یا طیفی نباید از دست بره...
اشکالات دیگری در تصویر بوجود میاد که ربط به الگوریتم بزرگ کردن شما داره.
اما اینکه در این تصویر خاکستری های کم رنگ از دست رفتند؟ علت برمیگرده به داینامیک رنج کوتاه دی ۷۰۰ در مد jpg
که اگر در این مورد مطالعه کافی کنید متوجه داستان خواهید شد.
داینامیک رنج دی ۷۰۰ بسیار خوب و گسترده است اما بر اساس سلیقه کمپانی در وضعیت استاندارد عکاسی jpg داینامیک رنج کوتاه شده. در حالت jpg قابلیت گسترش داره... در عکاسی raw هم که بحثش کاملا جداست.
ویژگیهای دی ۷۰۰ بیشتر از همه سرعت عملش هست که میتونه به عنوان دوربینی برای عکاسی خبری استفاده بشه. حالا چه به عنوان بکاپ D3 و یا به عنوان دوربینی مستقل.
که شما چنین استفادهای رو ندارید.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ALII
یا سوال بعدی که برام ایجاد شده که ممکن خنده دار باشه اینه که این سنسور آیا با توجه به فیلم بردای که باهاش خواهد شد بعد از مدتی دچار افت نمیشه. یا سنسوری که به خاصیت فیلم برداریش هم فکر شده باشه میتونه همون عکسای سنسور مختص عکاسی رو بگیره... ؟
خب در واقع مد فیلمبرداری همانند Live View عمل میکند یعنی در این زمان آینه شما بسته است .یعد گویا مد فیلم برداری لیمیت زمانی دارد.. حدود 12 دقیقه در حالت HD و 24 دقیقه برای VGA
برای طول عمر سنسور حتی برای دوربین هایی که مد فیلمبرداری ندارند راه کار هست و باید از آنها مراقبت کرد..
اول دمای سنسور هست که نباید خیلی گرم شود .. یا کلا خود دوربین گرم یا سر شود..دیگری هم در نور مستقیم خورشید قرار گرفتن هست که این دو مورد باعث آسیب به سنسور میشو.. نکات دیگری مانند رطوبت .. گرد و غبار.. ضربه و ..... که همگان میندانند هم باعث آسیب های جدی مشن..
اما این مد فیلم برداری هیچ صدمه ای به سنسور نمیزند .. مثال ابن این میماند که شما در حال لایو ویوو در حال عکاسی میباشید..
در رابته با لنز سری L هم فکر نمیکنم گفته ی معقولی باشه .. چون دوربین های قطع بزرگ هایسلار با سنسور 50-60 مگاپیکسلی هم هستند .. که اگر قرار باشد اینگونه فکر کنیم این دوربین ها با یک دوربین معمولی فرقی ندارند..
ساختار لنز پیچیده تر از این است که بگوییم توانایی تشخیص ندارد.. این لنز ها در مقدار شارپنس خیلی متفاوت تر از لنز های معمولی هست ..در لنز های سری L هم مقدار شارپنس متفاوت است ..
این مقدار.. آنقدر نیست که همچین گفته ای دل نشین باشد..
دیگر وژگی نیکون هم StartUp Time آن هست که دوستمان آرش به آن اشاره کرد..
و البته بک نکته شما برای داشتن شارپنس و دیتیل دلخواهتون حتما Raw عکاسی کنید و در پروسس به عکس مورد نظرتون برسید.. ان زمان بهتر میتونین میان کنن و نیکون انتخاب کنید..
اما این دوربین هم مانند هر کدام از دوربین های سری 1D همیشه همیشه برایتان شات میزند..
و دوربینی دوستداشتنی و پرکاری هست..و واقعا نسبت به قیمت یک انتخاب عالی بحساب می اید..
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
sepehrlp
........ چون دوربین های قطع بزرگ هایسلار با سنسور 50-60 مگاپیکسلی هم هستند .. که اگر قرار باشد اینگونه فکر کنیم این دوربین ها با یک دوربین معمولی فرقی ندارند..
......
.
.
دیگر وژگی نیکون هم StartUp Time آن هست که دوستمان آرش به آن اشاره کرد..
هايسلار؟ :confused: شايد هاسلبلاد؟
و ديگر اينكه سرعت عمل فقط StartUp Time نيست!
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
ویژگیهای دی ۷۰۰ بیشتر از همه سرعت عملش هست که میتونه به عنوان دوربینی برای عکاسی خبری استفاده بشه. حالا چه به عنوان بکاپ D3 و یا به عنوان دوربینی مستقل.
که شما چنین استفادهای رو ندارید.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
اشکالات دیگری در تصویر بوجود میاد که ربط به الگوریتم بزرگ کردن شما داره.
من متوجه نشدم . میتونید توضیح بدید.؟
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
توضیح این مورد رو جناب روشن بهتر از من میدهند...
شما میتوانید فایلهایتان را با دهها الگوریتم مختلف بزرگ کنید.
bicubic
lancsoz
bilinear
s-spline
nearest neighbor
bell
mitchel
و و و و و و و !
بسیاری از اینها هم تنظیمات خاص خودشون رو دارند.
اما تا جایی که میدونم باعث از بین رفتن رنگ نمیشوند. بلکه در مرحله بزرگ کردن و در شبیه سازی طیف خاصی ممکنه رنجه رنجه عمل کنند و خرابکاری کنند.(که هرکدام در بخشی قوی تر و جایی ضعیفتر هستند.)
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
سلام بر شما دوست خوب: در ادامه صحبت و راهنمایی دوستان یک نیم نگاهی به این تاپیک داشته باشید. در آنجا بحث بیشتر روی لنز مورد استفاده بود چون صحبت از لنزهای کانن بود ( صرف نظر از کارخانه سازنده ) شما روی رنج مورد استفاده دوستان قضاوت داشته باشید
چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم
http://www.akkasee.com/forum/showpos...4&postcount=31
http://www.akkasee.com/forum/showthr...?t=6697&page=1
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
قبل از هر چیزی ایشان باید بفرمایند که تست مورد نظرشان را چگونه انجام دادند؟ فایلهای اولیه چه بودند؟ آیا از لحاظ اکسپوژر و جزئیات و ... از قبل یکسان بودهاند؟ فرآیند بزرگسازی را چطور انجام دادند؟ برای اینکه لغتنامه مان را نیز یکی کنیم، بفرمایید که منظور از اینکه سایههای خاکستری از بین رفتند، چیست؟
پ.ن: البته این تاپیک یک جورایی غریب است. احکام عجیبی در مورد لنز و دوربین و ... صادر شد.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
نقل قول:
قبل از هر چیزی ایشان باید بفرمایند که تست مورد نظرشان را چگونه انجام دادند؟ فایلهای اولیه چه بودند؟ آیا از لحاظ اکسپوژر و جزئیات و ... از قبل یکسان بودهاند؟ فرآیند بزرگسازی را چطور انجام دادند؟ برای اینکه لغتنامه مان را نیز یکی کنیم، بفرمایید که منظور از اینکه سایههای خاکستری از بین رفتند، چیست؟
پ.ن: البته این تاپیک یک جورایی غریب است. احکام عجیبی در مورد لنز و دوربین و ... صادر شد.
من یه نمونه از این عکس هارا که از سایت IMAGE RESOURCE گرفته و در فوتوشاپ بزرگ کرده بودم رو گذاشتم
که با سه تا دروبین 1Ds lll و5dوd700 گرفته شده بود، که البته با همان توضیح آقای آرش درباره از بین نرفتن خاکستری ها ...(خاکستری های با درصد پایین تو سمپل های JPG نیکون وضعیت خوبی نداره)
نقل قول:
اما اینکه در این تصویر خاکستری های کم رنگ از دست رفتند؟ علت برمیگرده به داینامیک رنج کوتاه دی ۷۰۰ در مد jpg
که اگر در این مورد مطالعه کافی کنید متوجه داستان خواهید شد.
داینامیک رنج دی ۷۰۰ بسیار خوب و گسترده است اما بر اساس سلیقه کمپانی در وضعیت استاندارد عکاسی jpg داینامیک رنج کوتاه شده.
این مساله رو پذیرفتم .
اما وقتی ایشون گفتن که اشکالات دیگری پیش میاد که مربوط به الگوریتم بزرگ کردن
دوست داشتم بدونم این اشکالات چیه و راههای بزرگ کردن رو کمی اگه امکان داشته باشه توضیح بدین(حداقل یکی از بهترین راههاشو) یا اگه منبع فارسی تو این زمینه باشه و بهم بدین.
این تصاویری که من گرفتم jpg بودن و من خیلی ساده تو فوتوشاپ بخشی از تصویررو با TRANSFORM بزرگ کردم.
در مورد این احکام عجیب هم اگه لطف کنید نظرتون رو بدین ممنون میشم چون به هر حال من درباره عکاسی به طور حرفه ای شناخت ندارم و قصد خرید دوربین تقریبا حرفه ای دارم.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
بابت تاخیر عذر میخواهم.
1- عکس هایی که شما بر روی آن فرآیند Upsizing را انجام دادید، را دیدم. از همان ابتدا مشابه نبوده اند به طوریکه detail در عکس مربوط به 5Dبیشتر بود که مربوط می شود به تفاوت پردازش درونی دوربینها بر روی خروجی JPEG شان. بنابراین از همان ابتدا این مقایسه درست نبوده است.
2- روش مقبول برای افزایش اندازه فایل تصاویر در مورد Photo استفاده از الگوریتم Bicubic است. البته دقت این الگوریتم در نسخههای جدید فتوشاپ ( بعد از CS2) به مراتب بهتر از گذشته شده است.
3- خمیرمایه کار بسیار مهم است. انشالله دوربین که بخرید، حتما و حتما برای بزرگسازی، از فایلهای RAW استفاده کنید. این فایلها را تا درجاتی میتوان در همان Convertor بزرگ کرد. که اتفاقا کیفیت کار، تا اندازههای متوسط با فرآیند های فتوشاپ برابری خواهد کرد.
4- در مورد سایزهای بزرگتر، بهتر است از این فایل RAW به صورت 16 بیتی در یک Color Space وسیع مانند AdobeRGB یا ProPhotoRGB خروجی بگیرید وحاصل را در فتوشاپ بزرگ کنید. با این روش بیشترین حجم اطلاعات در اختیارتان خواهد بود، حتی بیش از آنچه که با چشم قابل مشاهده باشد اما در فرآیند کار کاملا بدرد میخورد. پس بزرگسازی تصاویر JPEG هشت بیتی، نباید به عنوان روشی برای فرآیندهای حرفهای در نظر گرفته شود. چون از قبل تخریب اطلاعات بر روی آنها انجام شده است.
اما نه با دستور Transform/Scale که کنترلش و فرآیندش قابل تنظیم نیست. بلکه از طریق image size و با الگوریتم Bicubic Smoother. احتمالا می دانید که بهترین روش کار، Stair Interpolation است. یعنی اگر بخواهید مثلا عکس را دوبرابر کنید، این فرآیند را به صورت مراحل تدریجی باید انجام دهید و نه یکباره. میزان مناسب برای هربار، حدود 10 درصد است. با این روش آرتی فکت ها و آثار جانبی به حداقل خواهد رسید.
5- اما جزئیات بیشتری را نیز میتوانید در پروسه کارتان بگنجانید. مثلا در هرمرحله که بزرگسازی را انجام میدهید، به دقت تصویر را به خصوص در لبه ها بررسی کنید. و مشکلات تصویری را اصلاح کنید. Filter/Noise/Despeckle گاه برای اصلاح لبههای مضرس مفید است. البته بهتر است با یک ماسک فرآیند را منحصر به لبهها کنید. Filter/Stylize/Diffuse با گزینه Anisotropic هم مفید است. بازهم با ماسک لبه، کار را منحصر به لبه ها کنید. گاه حتی با براش و به صورت دستی باید اشکالات را رفع کنید. اینها کمی باعث سافت شدن می شوند. به تناسب و به صورت یک درمیان استفاده از unsharp mask در هر مرحله با مقادیر تقریبی Amount 60 ,Radius 2 , Threshold 2 برای احیاء جزئیات مفید است.
6- برای احیاء جزئیات در چاپهای بزرگ، گاهی یک کار دیگر نیز میتوان کرد که کیفیت چاپ را به نحو قابل ملاحظهای افزایش خواهد داد و آنهم اضافه کردن نویز است. از طریق Filter/Noise/Add Noise میتوانید بسته به نوع عکس، نویز اضافه کنید که چون در این بحث هدف چاپ است، ( بخصوص در چاپ های بزرگ) این مرحله تاثیر خوبی در نتیجه کارتان خواهد داشت. هم اشکالات را میپوشاند و هم به طور مجازی جزئیات را احیاء خواهد نمود.
7- استفاده از برنامه های جانبی هم مفید است. مثل Genuine Fractals. تجربههای خوبی با این برنامه داشتم. اما در نهایت متوجه شده ام که این برنامهها نیز بهتر است در چند مرحله اعمال شود و لابلای مراحل، اصلاحات دستی فوق را نیز خودمان انجام دهیم.
پس به طور خلاصه، اولا ماده خام خوبی لازم دارید. ثانیا مراحل باید تدریجی باشد. ثالثا تا اندازه های متوسط بزرگ سازی در خود مبدل RAW نتیجه خوبی دارد ( مادرزاد، Bicubic است). رابعا در هر مرحله خودتان باید به طور دستی اصلاحات لازم را انجام دهید.
---------
تذکر من در مورد برخی مطالب این تاپیک از آنجهت بود که در مورد صحت برخی مطالب گفته شده، اعتراضی داشتم که برای مراجعین آینده این تاپیک، این شبهه بوجود نیاید که الزاما همه مطالب مطرح شده، صحیح هستند. اما برای مقاصد کاری شما، مشکلی بوجود نمیآید و خرید 5D MKII البته همراه با لنزهای لازم، و احتمال زیاد یک T/S ، کاملا پاسخگو خواهد بود.
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
آقای روشن واقعا از شما به خاطر راهنمایی ممنونم . باید اعتراف کنم که مطالب شما را مثل آدمای خوره با دقت خوندم .
من فوتو شاپ مدتی کار می کنم اما ظاهرا برخی چیزای مهم رو نمی دونم . چون این تایپیک مرتبط نیست فقط خواستم اگه امکان داره جایی که این سوالا رو بشه کرد رو معرفی کنید .(یا سایتی ، فرومی ... ) که در واقع موارد این چنین رو بحث کنند.
سوال بعدی اینکه من برای شروع فقط لنز 24-105 F/4 L IS USM L میخوام بخرم (همون کیتی که CANON با 5D II ارائه میکنه) .، انتخاب خوبیه؟
-
پاسخ: برای عکاسی صنعتی چی بخرم
قسمت نرمافزارها و ویرایشها در فروم :
http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=18
مقالات مرتبط در سایت :
http://www.akkasee.com/darkroom/
قسمت پردازشها و ویرایشها :
http://www.akkasee.com/articles/category/139/
لنز و دوربین مناسبی انتخاب کردید. موفق باشید.