صفحه 684 از 689 نخستنخست ... 184 584 634 674 680 681 682 683 684 685 686 687 688 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,831 تا 6,840 , از مجموع 6884
Like Tree33617تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #6831
    كاربر فعال Moty آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    آمل
    نوشته ها
    787
    تشکر شده
    2494
    تشکر کرده
    3738

    پیش فرض

    احتمال معرفی دو لنز برای دوربین های بدون آینه نیکون در هفته آینده
    لنز 50mm f1.2 s و 14-24 f1.2s برای مانت Z
    هردو لنز دارای پنل ال سی دی رو بدنه لنز هستند
    لنز 50 میلیمتری در 18 المان و 15 گروه عدسی ساخته شده که اندازه نسبتا بزرگی دارد ، ظاهرا المان جلویی لنز 14 24 مسطح شده تا بشود از فیلتر های معمولی پیچشی استفاده کرد باید دید این خبر تا چه حد واقعیت دارد و عملکرد این لنزها همچنین قیمت تمام شده این لنزها چقدر خواهد بود
    1600052155249.jpg
    Nima Sadigh، kiavash، kiavash و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    با احترام فراوان مرتضی صادقیان
    http://instagram.com/Morteza__sadeghian
    http://instagram.com/man.sa_photography

  2. #6832
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    365
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    2020-09-15_140245.jpg

    همانطور که حدس زده بودم اکثر واکنش ها به A7c منفی بوده، با این تفاوت که این بدنه رده پایینتر نیست ، نسخه جمع و جور تر همان A7 هست که بهمراه کیت 100 دلار ارزانتر از مارک سه و در صورت خرید بدنه به تنهایی 200 دلار ارزانتر از A7 مارک سه هست.

    y_ILCE-7C_CompactKitLens.jpg
    y_ILCE-7C_E-mount.jpg

    شاید مهمترین دلیل عدم استقبال از چنین بدنه هایی عدم وجود لنز های کوچک باشد مثل همین 60-28 ، حداقل برای سونی که فکر میکنم 49 یا 50 لنز برای بدون آینه تولید کرده ، وجود 5 لنز با این ساختار ضروری هست . در مجموع بدنه طراحی خوبی داره و ترکیب دو رنگ مشکی و نقره ای جذاب تر از تک رنگ مشکی هست (نظر شخصی)

    alpha_7c_life_00_15_23_18.still004.jpg
    saeed2vfx، Moty، obsidiyan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #6833
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Moty نمایش پست ها
    احتمال معرفی دو لنز برای دوربین های بدون آینه نیکون در هفته آینده
    لنز 50mm f1.2 s و 14-24 f1.2s برای مانت Z
    هردو لنز دارای پنل ال سی دی رو بدنه لنز هستند
    لنز 50 میلیمتری در 18 المان و 15 گروه عدسی ساخته شده که اندازه نسبتا بزرگی دارد ، ظاهرا المان جلویی لنز 14 24 مسطح شده تا بشود از فیلتر های معمولی پیچشی استفاده کرد باید دید این خبر تا چه حد واقعیت دارد و عملکرد این لنزها همچنین قیمت تمام شده این لنزها چقدر خواهد بود
    1600052155249.jpg
    سلام مرتضی جان این اف۱.۲ قطعااشتباست همچین چیزی اونقدراندازه ش بزرگ میشه وسنگین که عملا منتفیه. همون اف۲.۸ هست.ارادت
    Moty و obsidiyan تشکر می‌کنند.

  4. #6834
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    یکی ازبزرگترین دستاوردهای حوزه اپتیک :
    مهندسان MIT در اطلاعیه‌ای اعلام کردند موفق‌به ساخت لنز چشم‌ماهی با استفاده از یک تکه شیشه‌ی تخت با ضخامت میلی‌متری شده‌اند که دستاورد بسیار مهمی به‌حساب می‌آید.
    تیمی متشکل‌از مهندسان در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه ماساچوست در لوول موفق‌به خلق چیزی شده‌اند که در نگاه اول غیرممکن به‌نظر می‌رسد: این افراد موفق شده‌اند نوعی لنز چشم‌ماهی (Fisheye Lens) با زاویه‌ی دید ۱۸۰ درجه‌ای را با استفاده از یک تکه شیشه‌ی کلسیم فلوراید که صرفا یک میلی‌متر ضخامت دارد و کاملا تخت است، بسازند.
    mit-fisheye-lens-180-glass-closeup.jpg
    مهندسان MIT و دانشگاه ماساچوست در لوول ادعا می‌کنند لنز چشم‌ماهی موردبحث، نخستین لنز چشم‌ماهی تخت دنیا است که می‌تواند تصاویر پانورامای ۱۸۰ درجه‌ای واضح را خلق کند. آن‌طور که مهندسان می‌گویند، لنز موردبحث از نوعی فناوری خاص تحت عنوان متالنز استفاده می‌کند؛ تحلیلگران اعتقاد دارند که متالنز، جهش عظیم بعدی در صنعت فناوری‌های حوزه‌ی نوری است.متالنزها لنزهای تخت را با «ویژگی‌های میکروسکوپیک» ادغام می‌کنند؛ مهندسان MIT می‌گویند این قابلیت‌های میکروسکوپیک می‌توانند پرتوهای نور را به‌هنگام ورود به لنز، تغییر دهند. بدین ترتیب‌ به‌جای استفاده از انحنا، ضخامت یا دیگر مشخصه‌های المان شیشه‌ای، یک تکه شیشه‌ی تخت با ماده‌ای ویژه پوشانده شده است که همین پوشش می‌تواند تمامی کارهای لازم نظیر منحرف‌کردن پرتوهای نور را انجام ‌دهد. این سبک ویژه در طراحی باعث می‌شود امکان تولید لنزهایی بسیار باریک وجود داشته باشد؛ لنزهایی که می‌توانند چند کار المان‌های شیشه‌ای را به‌صورت هم‌زمان انجام دهند. آن‌طور که رسانه‌ی MIT News می‌نویسد، مهندسان مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست دقیقا به‌همین روش توانسته‌اند لنز چشم‌ماهی جدید خود را که یک میلی‌متر ضخامت دارد به‌مرحله‌ی تولید برسانند. بنابه ‌نوشته‌ی MIT News، لنز چشم‌ماهی موردبحث شامل یک تکه شیشه‌ی تخت با ضخامت میلی‌متری است که یک طرف آن توسط ساختارهایی کوچک پوشانده شده؛ این پوشش می‌تواند به‌شکلی دقیق نور ورودی را پخش کند تا امکان تولید تصاویر پانوراما فراهم شود؛ دقیقا همان کاری که لنزهای چشم‌ماهی معمولی که دارای انحنا هستند و چندین المان دارند، انجام می‌دهند.در تصویر زیر می‌توانید نظاره‌گر نحوه‌ی کارکرد لنز کوچک جدید که حاصل همکاری MIT و دانشگاه ماساچوست در لوول است باشید:

    mit-fisheye-lens-tree-grass.jpg
    جیوجون هو، از استادان دانشگاه MIT و یکی از محققان پروژه‌ی لنز چشم‌ماهی جدید، می‌گوید طراحی لنز موردبحث دست‌کمی از شگفتی ندارد؛ زیرا بعضی از کارشناسان تصور می‌کردند تولید متالنزی که زاویه‌ی دید فوق عریض داشته باشد غیرممکن است. او می‌گوید این حقیقت که لنز جدید به‌درستی کار می‌کند و توانایی ثبت تصاویر فوق عریض دارد، کاملا فراتر از انتظارات است؛ او در ادامه می‌گوید: «در اینجا صرفا با خم کردن نور طرف نیستیم؛ بلکه با خم کردن ذهن (Mind-Bending) طرف هستیم» [منظور،‌ پیچیدگی بیش از حد پروژه و سطح بالا بودن آن است]. افزون‌بر این موارد، مهندسان MIT ادعا می‌کنند که لنز چشم‌ماهی جدیدشان توانسته در تقریبا تمامی نمای ۱۸۰ درجه‌ای که ارائه می‌دهد، به عملکرد «بی‌نقص» در تصویربرداری دست پیدا کند که ادعای بسیار مهم و بزرگی است. درحال‌حاضر، لنز چشم‌ماهی طراحی‌شده توسط MIT صرفا در طیف نوری مادون قرمز کار می‌کند، بااین‌حال مهندسان MIT معتقد هستند که در آینده می‌توان این لنز را برای کار کردن با نور مرئی نیز به‌مرحله‌ی تولید رساند. اگر زمانی امکان تولید لنز چشم‌ماهی MIT برای استفاده با نور مرئی فراهم شود، احتمالا کم‌کم شاهد حضور آن در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. حتی ممکن است روزی فرا رسد که این لنز برای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای نیز عرضه شود. مهندسان MIT جزئیات مربوط به جدیدترین دستاورد خود را جمعه‌ی گذشته در مجله‌ی علمی Nano Letters منتشر کردند. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پروژه و فهمیدن نحوه‌ی کارکرد متالنزها می‌توانید نسخه‌ی کامل مقاله رامطالعه کنید.یا به‌تماشا در یوتیوب بنشینید .
    به نقل از زومیت.

  5. #6835
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    سونی درحال کاربرروی یک دوربین قدر ۵۰ مگاپیککسلی است که توانایی های فیلمبردااری بالایی بدون مشککلات داغی خواهدداشت. از ایین دوربین بنام a93 یاa99sنام برده شده که عجیبه. هرچنداین. ادعارا سونی رومرز مطرح کرده ولی اگه صحتت داشته باشه کم کم باید توانایی های ورزشی ومگاپیکسسل بالارا باهم متصورباشیم.
    همچنین گفته شده کنون درحال تستهای نهایی. برروی دوربین۹۰ مگاپیککسلی هست که سه ماهه ی ابتدایی ۲۰۲۱ عرضه. خواهدشد.
    درحال حاضربه نظرمیرسد کنون باوجود لنزهای فووق العاده ای که تولیدکرده روزبه روز جذابترمیشود. هرچندسونی هم بدنه های جذابی عرضه کرده اما لننزهای rfکنون کشش بیشتتری اییجادممیکنند. هرچنددوربین مشهوراخرشش مشکلاتی دارد اما قطعادرنسخه های بعدی حل میشو د
    درنهایت نیکون همچنان دربی خبرری ست
    saeed2vfx، Moty و obsidiyan تشکر می‌کنند.

  6. #6836
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    365
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    کمتر از 24 ساعت تا رونمایی z7 و z6 مارک دو باقی مانده ، نسل اول این دو محصول بسیار بد ظاهر شد ، نیکون با افت فروش زیادی روبرو شد هم ایرادت زیادی داشتن و قابلیت ها بروز نبود اما هیچکدام اینها علت اصلی بد فروش بودن سری Z نبود ، برخلاف کنون و سونی عملکرد بسیار بد لنز های نیکون به حدی بود که کاربران تفاوت معنا داری بین slr و بدون آینه های این شرکت احساس نمیکردند و دلیلی برای کوچ کردن نمیدیدند حتی در کشورمان علاقه مندان سر سخت نیکون هم حاضر نشدند به سمت این سری کوچ کنند حتی برخی با خرید بدنه سونی ترجیح دادن فقط یک طرفدار نیکون باشند تا یک خریدار.

    Nikon-Z6-II-and-Z7-II.jpeg
    obsidiyan و sahneh32 تشکر می‌کنند.

  7. #6837
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    365
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    Exec3.jpeg

    سرانجام نیکون از بدنه های مارک یک دوباره رو نمایی کرد و برچسپ مارک دو را روی آنها چسپاند ، چند روز قبل از رونمایی این دوربین ها مدیر نیکون Keiji Oishi با Dpreview مصاحبه کرد و گفت "وقت آن است که هیجان زده شوید" (لینک زیر) اما مشخص نکرد چطور باید باید هیجان زده شویم محصولات با همان قابلیت های مارک یک که حتی با وجود دو پردازنده نه نقاط فوکوس تغییر داشته نه سنسور جدیدی دارد نه محدوده ISO جدید دیده میشود و حتی سرعت عکاسی از 9Fps به 10FPS آن هم با همان بافر قبلی یعنی هیچ تغییری نکرده و مشخص نیست از چه چیزی باید هیجان زده شویم. حتی اضافه شدن دو دریچه برای کارت حافظه قابلیتی بود که در 2018 میتوانست جذاب باشد حالا که همه دوربین ها این امکان را دارند.

    https://www.dpreview.com/interviews/...to-get-excited

    https://www.dpreview.com/products/co...tDir=ascending

    در دو ماه گذشته کانال های وابسته به نیکون سعی در عیب گذاری روی محصولات فوجی و سپس کنون را داشتند اما پس از انتشار تست ها شکست خوردند، در بخش دوم بررسی R5 که توسط Lensrentals انجام شد و یک تست حرارتی دقیق بود ، Roger Cicala متوجه شد کنون بشکل هوشمندانه ای گرما را از طریق محل اتصال سه پایه دفع میکند بدون آنکه در گاه های روی برد اصلی یا حتی پیچ های اطراف آن داغ شوند (تصویر زیر) .


    - نکته دیگر و مهم در مورد R5 رفتار کاربران کنون بود ، در زمانی که بیشترین اتهام متوجه این بدنه بود آنها رکورد پیش فروش کنون که تا پیش از این در اختیار 5D MK3 بود را شکستند و این موضوع نشان میدهد یوز های کنون هیچ اهمیتی به نظرات اینترنتی نمی دهند و به این شرکت اعتماد کامل دارند.

    lensrentals-eos-r5-overheating-bottom.jpeg


    شاید اگر نیکون هم بجای رفتار کودکانه خود و کاربرانش بدنبال راهی برای ارتقا بود الان واقعا هیجان زده بودیم و مارک یک را با برچسپ مارک دو تولید نمی کردند ، شاید الان خیلی ها معنای خداحافظی مت گرنجر از دوربین های نیکون را بهتر درک کنند.
    yaghoobi، Canon!، saeed2vfx و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #6838
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    365
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    2020-10-27_211729.jpg

    Pentax_K-3_Mark_III_1.jpeg

    پنتاکس قصد دارد همچنان در دنیای DSLR باقی بماند ، مدیر پنتاکس Shinobu Takahashi در ویدیویی با کابران در مورد عملکرد پنتاکس و محصول جدید که K3 مارک سه نام دارد صحبت کرد.بنظر میاد این شرکت تصمیم عاقلانه ای گرفته چرا که رقابت در بدون آینه پس از پیوستن چند شرکت جدید به سخت ترین حد ممکن رسیده و حتی تولید کنندگان با سابقه این روز ها افت فروش سنگین را تجربه میکنند بنابراین شانس پنتاکس در آن بازار بسیار کم است و این شرکت میتواند علاقمندان به OVF و طراحی SLR که هنوز تعداد اونها زیاد هست رو به سمت خودش جذب کنه.



    BCNvfd34.jpg

    https://www.ricoh-imaging.eu/uk_en/b...agship-camera/

    https://www.youtube.com/watch?v=vDO0esYahRw
    usef، Nima Sadigh، saeed2vfx و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #6839
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    درود برهمه ی دوستان عزيز وعکاسان گرانقدر. امیدوارم به دور از دشمنی ها و تیرگی ها وبیماری باشد. و ارزو ی بهترین ها را دراین روزهای سخت برای شما دارم. اندک دلخوشی های ما مانده از دوستان قدیمی وفهیممان ،هرجندکم پیداباشند، گرانی وویروس و وخامت جیب را با یاد دوستان و سلامتی جان کناری میگذارم، این نیز بگذرد. این پست هم بهانه ای برای نوشتن به رسم قدیم است!!! باشد که سهیم شوید!

    نیکون Z9
    بدنه D6 با تصویربرداری Canon EOS R5، فوکوس خودکار a9II و EVF بدون خاموشی ترکیب شده است!

    • سنسور 46 مگاپیکسلی
    • 20 فریم بر ثانیه
    • فیلم برداری 8K 30 فریم بر ثانیه، فیلم برداری 4K 120/60/30 فریم بر ثانیه
    • فوکوس خودکار بهبود یافته( فوکوس خودکار تشخیص شئ)
    • پردازنده جدید EXPEED طراحی شده برای فیلم برداری 8K
    • دو جایگاه کارت حافظه XQD/CFX type B
    • ISO 64-25.600
    • وضوح بالا، EVF بدون خاموشی
    • رابط کاربری جدید (صفحه LCD دوم در پشت مانند D6 )
    • باتری جدید: Nikon EN-EL18x
    • Gbit LAN ، USB-C ، WiFi ، GPS
    • قیمت: 6000 – 7000 دلارومعرفی احتمالی در پاییز۲۰۲۱




    • کلا یاد D3xافتادم!



    کانن و سونی و نیکون هرسه قصد دارند سال آینده‌ی میلادی دوربین بدون آینه‌ی پرچم‌دار عرضه کنند. گفته می‌شود دوربین پرچم‌دار جدید سونی شباهت‌های زیادی به نیکون Z9 دارد. مدل رده‌بالای جدید Sony a9 احتمالا دارای حسگر ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود و برای رقابت مستقیم با کانن EOS R5 عرضه خواهد شد. از بین مهم‌ترین مشخصات نسبت‌داده‌شده به دوربین سونی می‌توانیم به منظره‌یاب الکترونیکی ۹٫۴۴ میلیون نقطه‌ای، سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه (IBIS)، فیلم‌برداری 8K، درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه و قیمتی در حدود ۶٬۰۰۰ دلار اشاره کنیم.
    شایعه‌ها می‌گویند کانن قصد دارد در سال ۲۰۲۱ دوربین R5s را با حسگر ۹۰ مگاپیکسلی عرضه کند. این دوربین که به‌تازگی وارد مراحل آزمایشی شده «پروضوح‌ترین دوربین خانواده‌ی EOS» خواهد بود و از منظره‌یاب الکترونیکی بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر نسبت‌به EOS R5 استفاده خواهد کرد.

  10. #6840
    كاربر فعال Moty آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    آمل
    نوشته ها
    787
    تشکر شده
    2494
    تشکر کرده
    3738

    پیش فرض

    درود
    این روزها خبر احتمال معرفی سه دو بین از نیکون به همراه چندین لنز در سال جدید بسیار خبر ساز شده
    احتمالا دو دوربین در رده dslr ها با مانت f و یک دوربین با بدنه میرورلس و مانتz
    البته احتمال معرفی چند لنز با مانت f و هشت لنز با مانت z هم وجود دارد
    احتمالا یکی از دوربین جانشین دوربینی مثل d3500 یا d5600 خواهند بود که فروش خوبی داشته اند
    و دوربین بعدی احتمالا برای رقابت با 90d کنون معرفی میشود که از سری ۷۰۰۰ باشد
    در سری z هم احتمالا رقیبی برای. A9 سونی خواهد بود
    kiavash، obsidiyan و MEHRDAD.D تشکر می‌کنند.
    با احترام فراوان مرتضی صادقیان
    http://instagram.com/Morteza__sadeghian
    http://instagram.com/man.sa_photography

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •