اين پارادوكس در مورد همه لنزهاي سريع وجود دارد يعني تقريبا همه با بستن اپرچر تصوير شارپتري ايجاد مي كنند(نيازي به تست هم نيست) ولي كسي اين لنزها رو براي عكاسي در اپرچر بسته نمي خره.
Printable View
در 50 f/1.8 و در f/2.8 به تعادل خوبي بين شارپنس و نورگيري مي رسيم. براي بسياري از كساني كه بودجه محدودي دارند، تقريباً تنها راه رسيدن به شارپنس خوب (عليرغم يكي دو استاپ بستن اپرچر) خريد همين لنز هاي ارزان قيمت 50f/1.8 است.
وضعيت شارپنس و همچنين CA لنزهاي 50 f/1,8 در f/1.8 بسيار بد است و كماكان به نظر من اعلام DxO مبني بر بهترين وضعيت اپتيكي در f/1.8 به عنوان كسي كه چند سال است اين لنز را دارم كاملاً غير قابل قبول و گمراه كننده است.
آف تاپيك: كلاً به نظرم استفاده از سايت هائي مانند The Digital Picture و photozone.de كه به جاي امتيازدهي، بررسي را به صورت مشروح و تفصيلي ارائه مي كنند (و همچنين بخش Lens Image Quality سايت The-Digital-Picture كه مي توان وضعيت خروجي لنز را در فواصل كانوني و اپرچرهاي مختلف به چشم ديد) بسيار مفيدتر و راهگشاتر است و مسلماً به اين نتيجه هم نمي رسيم كه به جاي 15-85 و با يك پنجم قيمت، 18-55 بخريم.
.
نقل قول:
To design DxOMark Scores, we have made choices about our photographic use cases and their associated image quality requirements (such as resolution, distortion, noise, dynamic range, etc.). It is clear that other photography experts may see things differently. We are very open on this site about the choices we have made so that anyone interested in creating a different scoring system can do so based on their own analysis of our DxOMark Scores and Measurement Database
سلام
ماکروخوبی هم ارایه میده
چند سمپل روی 70دی:
فایل پیوست 71784
و
فایل پیوست 71785
دوستان هود مدل معمولی به این می خوره ؟