سلام دوستان.
می خواستم بدونم لنز مناسب برای عکاسی معماری (داخلی) باید چه مشخصاتی داشته باشه؟
و اگر لطف کنید برای 30d چند لنز پیشنهاد بدید.
مرسی.
Printable View
سلام دوستان.
می خواستم بدونم لنز مناسب برای عکاسی معماری (داخلی) باید چه مشخصاتی داشته باشه؟
و اگر لطف کنید برای 30d چند لنز پیشنهاد بدید.
مرسی.
شما نیاز به یك لنز واید با كیفیت بالا و حداقل اعوجاج دارید.
واقعیتش رو بخواهید شما برای كار حرفه ای معماری ( چه داخلی و چه خارجی) احتیاج به یك لنز واید Tilt & Shift دارید ولی چنین لنزی هیچ گاه برای دوربین های كراپ دار تولید نشده اند و لنز های TS كنن كه خیلی گران هم هستند كمتر از 24 میلیمتر نیستند كه روی 30D می شود 38 كه خیلی برای معماری داخلی مناسب نیست.
در عوض می شود به شما یك لنز 35-16 L یا 40-17 L یا 22-10 رو معرفی كرد.
معماری داخلی و خارجی خیلی فرقی نمی كنه. فرض كنید شما دارید از دكوراسیون داخلی منزلی عكاسی می كنید. اصلن خوش آیند نیست كه خطوط تقاطع دیوارها یا تقاطع سقف و دیوارها منحنی باشند.
البته منظور من از 35-16 تیپ II بود چون دیستورشن تیپ یك خیلی زیاده و از این لحاظ 22-10 خیلی عالیه :
http://www.slrgear.com/reviews/zprod...5/1geodist.gif
http://www.slrgear.com/reviews/zprod...2/1geodist.gif
http://www.slrgear.com/reviews/zprod...8/1geodist.gif
از لحاظ دیستورشن 10-20 سیگما نسبت به 10-22 چه وضعیتی داره؟
از نظر دیستورشن سیگما 20-10 اصلن خوب نیست ولی روی هم رفته از سایر جهات و با توجه به عامل قیمت همه جا توصیه شده:
http://www.slrgear.com/reviews/zprod...6/1geodist.gif
اینم مقایسش با 22-10 :
Compared to the ultrawide zooms from the camera makers, the little Sigma holds up surprisingly well, particularly considering the huge cost disparity between them. Canon's 10-22mm zoom tested very well, slightly edging out the Sigma 10-22mm in places, but getting beaten slightly in others. The Canon also does better in terms of maximum CA, but average CA is quite close to that of the Sigma. Likewise, the Canon lens does better with geometric distortion over most of its range. When it comes to shading though, it's closer to a tossup, with the Sigma better at the shortest focal lengths, and the Canon better at longer ones. When you factor in the Sigma's $450-500 price against the Canon's $700-800 price, the Sigma seems to be a clear winner.
و در پایان :
The bottom line seems to be that the Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM is a real bargain for an ultrawide zoom for sub-frame cameras. If you want to shoot really wide with your DSLR, this lens looks like a good way to go about it.
البته وضع 24-12 نیكور هم خیلی شبیه سیگماست به نحوی كه حتا تست كنندگان شك كرده اند كه ممكن است لنزی كه تست كرده اند ایراد داشته باشد ولی ظاهرن از لحاظ دیستورشن 22-10 كنن در این رده بی نظیره :
http://www.slrgear.com/reviews/zprod...4/1geodist.gif
سلام
در مورد Aperture چه طور؟
نباید لنز سریعی باشه؟
كلا ما در معماري نيازي به دوربين سريع يا لنز سريع نداريم (اگه باشه چه بهتر)
علت اينكه گفتم لنز هاي TS در معماري داخلي كاربرد كمتري داره اينه كه فضاهاي داخلي عموما كوچك هستند و ارتفاع داخلي بنا ها كم .... از اين جهت اون همگرايي خطوط عمودي كمتر خودشونو نشون ميدن
ضمنا قيمت لنز هاي TS رو در نظر داشته باشيد .... لنزهاي گروني هستند
يه چيزي يادم رفت بگم
در عكاسي معماري عموما از سرعت و ايزوي پائين استفاده ميشه (خيلي پايين) و شما رو مجبور مي كنه كه از دياف هاي بسته استفاده كنيد .... پس حواستون باشه كه چه لنزي انتخاب مي كنيد حتي گاهي اوقات مجبور به استفاده از فيلتر خواهيد بود!
مرسی از کمکتون.
ببینم 17-70 سیگما می تونه برای شروع مناسب باشه؟
سلام
چی فكر می كردیم چی شد :(
می ترسم كار به 55-18 ختم بشه :biggrin:
البته شما باید بفرمایید كه تا چه سطحی از عكاسی معماری داخلی می خواهید پیش بروید ؟ آیا برای مثلن مجله های دكوراسیون و شركت های معتبر عكس تهیه خواهید كرد و یا برای دل خودتان یا مثلن آرشیو كارهای دكوراسیون خودتان ؟
اگر مورد اول باشد كه قطعن باید هزینه ی بیشتری از قیمت یك 70-17 سیگما بكنید.
سلام
ممنونم از نظرتون
البته به صورت حرفه ای معماری داخلی کار نمی کنم ولی به اقتضای رشته ام می خواستم بدونم. گرچه شاید اگر لنز خوب دم دست باشه حرفه ای هم بشه کار کرد.:cool:
آقا فرهاد بد هم نگفتید شاید آخرشم بشه همون 18-55 :::big grin:::نقل قول:
چی فكر می كردیم چی شد
می ترسم كار به 55-18 ختم بشه
تا بودجه چقدر برسه.:(
سلام.ببخشید یه سوالی داشتم درباره لنز 16-35 اف 2.8 تایپ II
من چندین سال عکاسی معماری انجام میدم برای مجلاتی نظیر معمار،طراح،مهراز..
قبلا مجله لنز 14 میلیمتر در اختیار من میذاشت با 5D mrk II..الان میخوام برای کار خودم یه 16-36 بگیرم.دوربینم 50D هست ولی تا یکی 2 سال آینده تصمیم به خرید فول فریم دارم.
با این تفاسیر سوال من اینجاست که 2 تا لنز 16-35 اف 2.8 و اف 4 در عکاسی معماری چه ویژگی ها و چه ضعفهایی داره؟ هرچقدر ریزتر برام توضیح بدید ممنون میشم.
البته سایتهای مختلفی رو گشتم و ویدئو هم زیاد دیدم ولی هم خوب گفتن هم بد.. دوستان متخصص سراپا گوش هستم.
دوست عزیز
ازمزایای لنز با f/4:
1. دیسورشن کمتر که عامل خیلی مهمی برای شما هست.
2.vignetting کمتر.
3. شارپنس بیشتر.
از مزایای لنز با f/2.8 هم می توان به دیافراگم باز اون اشاره کرد که هنگام شب و محیطهای کم نور عامل مثبتی هست.
با توجه به توضیحات بالا من لنز با f/4 رو براتون پیشنهاد میکنم چون f/2.8 در محیط روز کمکی براتون نمیکنه.
درود
در تکمیل فرمایشات عطای عزیز،
در نظر داشته باشید در حین عکاسی معماری معمولا فاصله شما تا سوژه بدلیل وجود حالت پرسپکتیو متغیر بوده (مثل یک گنبد در داخل یک مسجد یا یک ساختمان با دیوار بلند) و ممکنه اختلاف فاصله بین قسمتی از دیوار که به لنز نزدیکه و قسمت های نزدیک سقف بازه بین 3 الی 8 متر شود!
در این شرایط، استفاده از دیافراگم کم باعث می شود بخش هایی که خارش از محدوده عمق میدان هستند دچار تاری شوند و لذا خروجی تصویر در دیاف باز تحت تاثیر قرار گیرد!
باز طرفی اگر کار شما صرفا معماری هست، شارپی و جزئیات طرح برای شما اهمیت خواهد داشت و البته یک نواختی تصویر در کنار رنگ مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود!
همچنین بدلیل نیاز به داشتن خطوط منظم و یکنواخت کم بودن میزان دیستروشن لنز نیز برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت
از طرفی در خصوص ویگنت هم که عطا جان صحب کردند و بنده هم به نیاز به یکنواختی تصویر اشاره کردم!
بنابراین
در مرحله اول پیشنهاد من لنزهای Tilt–shift هستند که اصلا برای همین منظور طراحی شده اند! و در فوکال های متفاوت قابل تهیه هستند اما اگر برای شما تهیه این لنز خوشایند نیست، بنده به جای شما باشم F/4 را بدلیل ویگنت کمتر و البته شارپی بیشتر بیشتر می پسندم!
البته لنز F/2.8 هم مزیت های خودش را داره که دوست عزیزمون اشاره کردند
ارادتمند
نكته جالب اين هست كه ظاهرا در زماني كه پستهاي قبلي اين تاپيك نوشته شده لنز تيلت شيفت Canon TS-E 17mm f/4L توسط كنون معرفي نشده بوده است! اين لنز منحصر به فرد، جزو بهترين لنزهايي است كه هم اكنون روي كره زمين يافت مي شود. فكر مي كنم به كار دوستمون هم مي آيد.
http://www.the-digital-picture.com/I...9_11-58-55.jpg
ممنونم از توضیحات بسیار خوب دوستانم. بله تیلت 17 که واقعا کارامد هست منتهی من بودجه ی 8 ملیونی ندارم برای خرید این لنز وگرنه که برای کار معماری یقینا باید به سراغ یک تیلت واید رفت.
امروز زنگ زدم به چند تا از دوستانم برای قیمت ها..جالب بود که هیچ کدوم موجودی اف 4 ندارن.قیمت 2.8 هم 4،750 بهم دادن.
یک مساله که فرمودید شارپنس و ca در گوشه های کادره. من تک شات کار میکنم و پانوراما نمیگیرم که ویگنت برای من آزار دهنده باشه و مورد دوم این که چون اکثر کارهای من داخلی هستند و فاصله سوژه تا لنز خیلی کمه بیشتر اوقات مجبورم تصحیح دیستورشن انجام بدم که این کار خودش شارپنس رو از بین میبره چون عکس کشیده میشه در گوشه ها( در نبود تیلت چه مکافاتها که نیست). باز هم ممنونم ازینکه خیلی سریع به من جواب دادید.میرم دنبال اف 4.. خدا کنه یافت بشه با توجه به شنیده های 2-3 ساعت پیشی که داشتم.:-(
به نظر من شما دوربينتون رو عوض کنيد يا اينکه لنز های مخصوص کراپ بخريد
16 روی 50 دی انچنان برای معماری داخلی وايد نيست
ميتونيد 5 دی کلاسيک (سری 1 ) رو تقريباً هم قيمت دوربين خودتون تهيه کنيد ، من چند ماهی اين مدل رو داشتم و هيچ مشکل خاصی باهاش نداشتم
5D با 16-35 يا اگر پيدا کنيد ساميانگ 24 تيلت شيفت (کپی کنون زده به خوبی کنون نيست اما به نسبت قيمتش لنز خوبيه)
Samyang 24mm f/3.5 ED AS UMC Tilt-Shift Lens for Nikon SYTS24-N
درود
شاید بتوانید به فکر تهیه Tilt Shift سامیانگ باشید! البته بنده رویویی ازش ندیدم و از کیفیت لنز اطمینان ندارم ولی اگر کیفیتش خوب باشه باید لنز مناسب قیمتی هم باشه.
بنظر می رسه عملکرد بدی نسبت به Tilt Shift 24 کنون نداشته باشه!
این هم یک لینک دیگه برای Review
این هم لینک رویو در سایت The digital Picture
بنظرم قیمت نهایی لنز هم باید با قیمت 35-16 یکی باشه و یا اختلاف کمی داشته باشه!
ارادتمند
جناب niceevil لنز تایپ 2 روی سنسور 5D مارک یک کمی فلو میده..نمیدونم چرا این اتفاق میافته..من این مشکل رو در 30D با لنز 100-400 هم داشتم.. ولی بعد از تعویض دوربین این مشکل حل شد.شاید با تجربه ها دلیل این مساله رو بدونن.
و اما در مورد تیلت سامیانگ.. با یک مشتری در نورنگار هم صحبت شدم که میگفت تیلت سامیانگ داشته و ازش راضی نبوده.دلیل رو که پرسیدم گفت وقتی خروجی 17 تیلت کنون رو روی دوربینم تست کردم تازه متوجه تغییر کنتراست و کیفیت خروجیه عکس شدم.در آخر هم گفت یا 17 کنون بگیر یا اصلا نگیر.. این در حد شنیده ها بود.اگر کسی با سامیانگ تیلت کار کرده اگر نظر بده خیلی عالی میشه.چون شنیدن یک تجربه معیار درستی به آدم نمیده.
من امروز بر اساس راهنمایی رفقا 16-35 اف 4 رو خریدم با یک فیلتر SHD بنرو. حالا باید باهاش کار کرد تا دید اعداد روی کاغذ با عملکرد واقعی لنز چقدر همخوانی دارد