1 .فرق اين نوع لنزها (f2.8 و F4 يا 5.6) از نظر كاربرد چيه ... و چرا F2.8 ها قيمت بالاتري دارند؟؟
2 .لنزهاي سيگما از نظر كيفيت چطورند؟؟؟
با تشكر
Printable View
1 .فرق اين نوع لنزها (f2.8 و F4 يا 5.6) از نظر كاربرد چيه ... و چرا F2.8 ها قيمت بالاتري دارند؟؟
2 .لنزهاي سيگما از نظر كيفيت چطورند؟؟؟
با تشكر
هر چه عدد f لنز کوچکتر باشد اصطلاحا می گویند لنز سریعتر است. به این مفهوم که دارای قدرت نوری بالاتری است و نسبت به یک لنز کندتر می تواند در شرایط نوری یکسان با شاتر سریعتر یا دیافراگم بسته تر عکس بگیرد. با کوچک شدن عدد F لنز، قیمت آن بصورت تصاعدی بالا می رود. چون باید از عدسی های بزرگتر و با کیفیت بالاتری استفاده شود تا بتوان اندکی قدرت نوری لنز را بالا برد.
لنزهای سیگما هم معمولا لنزهای خوبی هستند، ولی برای انتخاب باید دقیقا مدل لنز مورد نظرتان را بررسی کنید. همه شرکتها در بین محصولات خود بهتر و بدتر دارند.
جناب آقاي شهبازي از شما و از جوابهاي خوبتون بسيار بسيار متشكرم.
يك سوال ديگر!
در صدد خريد يك دوربين Slr هستم كه براي آتليه هم خوب باشه.. البته قيمت هم مهمه ! انتخابهايي كه دارم
canon 20d يا 350d هستن.. به نظر شما با توجه به اين اختلاف قيمت 350d رو با لنزهاي خوب بخرم يا اينكه
20d رو با لنزي كه *فعلا* جواب ميده بخرم ؟؟... در ضمن ميخوام عكاسي جشنهاي عروسي هم انجام بدم!
( انتخاب دوربين خيلي سخته )
البته از نظر خريد از اينترنت مشكلي ندارم چون در سوئد زندگي ميكنم.... .......... متشكرم
دوربین های 300d و 350ِd نسبت به قیمتشان دوربینهای بسیار خوبی هستند. ولی دارای دوام دوربینهای Slr حرفه ای نیستند. بنابر این اگر می خواهید با این دوربینها به عنوان ابزار کار و بصورت حرفه ای کار کنید برای دوام بدنه 20d را توصیه می کنم. ولی اگر در این حجم نمی خواهید از دوربین کار بکشید فکر می کنم 350d با لنزهای خوب ارجح باشد. البته در این مورد قبلا بحثهایی شده بود که بهتر است آنها را هم بخوانید و دوستان دیگر هم نظرشان را بگویند.
موفق باشید
Canon 20D رو انتخاب كردم... ميتونم بدنه خالي رو بخرم يا اينكه كيتش رو با 18-55 بخرم؟؟ با توجه به اينكه 18-55 زياد لنز جالبي نيست ... 28-135 (3.5-5.6)USM اينجور كه معلومه لنز خوبيه و 28-200 (3.5-5.6)USM هم رو ميشه با همون قيمت خريد... اگر شما جاي من بوديد كدوم يكي از موارد زير رو انتخاب ميكرديد؟؟
1.Canon20D+EF18-55+EF55-200
2.Canon20D+EF28-135 USM - IS
3.Canon20D+EF28-200 USM
قيمت همه تقريبا برابره!!...
از راهنماييتون پيشاپيش متشكرم
من اگه باشم کیت لنز رو میخرم با 28-135!
چه اشکالی داره دامنه لنز ها کمی در هم بره؟
چون 28 شما رو خیلی جاها دچار مشکل میکنه... چون واید نیست روی دوربینتون.... کیت لنز خیلی به کارتون میاد...
و 55 -200 هم به گمانم اصلا جذاب نیست...
از لحاظ کیفیت نمیدونم...
ولی حساب این رو باید بکنید که وقتی قراره عکاسی کنی ؟ خانوادگی ؟ عروسی ؟ هر چیزی ؟ چه لنزی باید روی دوربینت باشه؟
28-135 به گمانم انتخاب خوبی میتونه باشه ... البته اگر گمان میکنی که قراره همش با فلاش عکاسی کنی و .... میتونی 28-200 رو انتخاب کنی که برای پرتره ها بیشتر به کارت میاد...
چون 18 شما رو خیلی جاها دچار مشکل میکنه... منظور 28 بود! امروز دیدم اصلاح کردم
خيلي توصيه خوبي بود
علاوه بر اون ميتوني 105-28 f/4.5-3.5 رو انتخاب كني كه هم ارزونتره هم كيفيت اپتيكي اش در يك حد و حدوده با 28-135.
بعد براي كامل كردن رنج لنز هات، يك لنز اولترا وايد سيگما بگيري
خيلي از راهنمائيهاي شما متشكرم...
من هم یه چیزایی بگم! اول اینکه لنز 18-55 اینطور نیست که خیلی بد باشه. مشکلاتی مثل ابیراهی در دو سمت زوم و دیافراگم باز رو خیلی لنزهای دیگه هم دارند (اصولا لنزهای غیر L) ولی من باهاش عکسهای خوبی میگیرم و همینطور هم مردم روی اینترنت. اگه قیمتش رو مقایسه کنید با بقیه لنزها خیلی فرقشه! یک جایی حتی مقایسه بین این لنز و 24-70L رو خوندم که گفته بود درسته که 24-70L خیلی سره ولی به چه قیمتی؟ 12 برابر بیشتر؟؟ و یک نکته دیگه، من فکر میکنم برای استفاده های جدیتر و بیشتری که دارید لنز بهتر بخرید، چون خیلی بیشتر کار عکاسی رو لنزتون انجام میده. من بیشتر کارهام تله بود که با خریدن یک شاهکار به اسم 70-200 f/4L کاملا پرواز میکنم. البته این لنز f/2.8 و همینطور f/2.8 IS هم داره که قیمتاشون دو و سه برابر هستند ولی این لنز با قیمت به کیفیت فوق العادش (تو امریکا $560 روی اینترنت البته! و تو ایران حدود 750 هزار تومان) واقعا لذت فوق العاده ای میده. بدون هیچگونه ابیراهی یا اصولا بدون هیچ مشکلی!
در مورد لنز واید هم من Sigma 12-24 دارم که کاملا لنز خوبیه و آرش میتونه تاییدم کنه در این مورد! ولی حتی با این لنز هم تحت شرایطی مشکل ابیراهی رو دارم ولی خیلی وایده!!! حتی رو ضریب 1.6X دوربین من!! 122.5درجه زاویه دید! فکر کنم حتی جغدها هم دوست داشته باشن از اینا به چشمشون بزنن!!
ولی گذشته از اینها اولا 18-55 اونقدرا بد نیست دوما روی انتخاب لنز خوب فکر کن که چه کاربردی داری و برای همون یک لنز خوب بگیر. لنزهای L کانن شدیدا توصیه میشن اگه میتونی از پس قیمتشون بربیای (Canon 70-200 F/4L رو هم به یاد داشته باش!)
دوستان عزيز من واقعا نميدونم چطوري از شما بخاطر راهنماييهاتون تشكر كنم....
امین جان ما کی باشیم که شما رو تایید کنیم؟!
ایشالا عروس خانوم در همه موارد تائیدتون کنه!
12-24 سیگما واقعا نازنینه! ولی بهتر از اون! اینه که آدم یه مدیوم فرمت داشته باشه! با یه واید درست حسابی!
من زمانی که با مدیوم کار میکردم بچه بودم بیشتر...(نکته:الان بزرگ شدم!)
یعنی حداقل تو عکاسی زیاد وارد نبودم.... اگه بشه وقتشه که در مورد مدیوم فرمت ها هم بحثی راه بندازیم...
امیرخان که احتمالا تجربه عملی خوبی درین مورد دارن...
دوستان دیگه رو نمیدونم...
و درخواست ویژه هم از آقای شهبازی و روشن دارم فکری به حال معلومات تئوریک ما بکنن! با این همه بک دیجیتال که به بازار ما اومده و دوربین های جدید (مدیوم فرمتهای دیجیتال) که قراره این روزها تولید بشه... گمان میکنم بررسی مقایسه ای اونها مفید باشه...
خلاصه ! اینجا نشستن و در مورد لِنگ حرف زدن جذابه!
اين رو من متوجه نشدم . ميشه لطفا توضيح بدين؟(منظور دياف بسته تر)نقل قول:
نوشته اصلی توسط Forum Manager
ببینید.. سرعت شاتر و اندازه دیافراگم با هم نسبت عکس دارند..نقل قول:
نوشته اصلی توسط morytab
سرعت شاتر به دوربین بستگی دارد (حداکثر و حداقل آن) و دیافراگم به لنز. هرچقدر که عدد f کوچکتر باشد دیافراگم شما بازتر است
مثلا از صحنه ای نورسنجی میکنید و میخواهید با سرعت 10 و دیافراگم 4 از آن عکاسی کنید. اگر لنز شما دیافراگم بازتری نداشته باشد، به این معنی که شما نتوانید دیافراگم را روی مثلا 2.8 یا 1.8 بگذارید، چاره ای ندارید که جز اینکه با همین سرعت شاتر عکاسی کنید.که احتمالا سبب محو شدن سوژه متحرک شما خواهد شد. مثل لنز ;Canon 200-70 f/4 ولی همین لنز یک نسخه دیگر دارد: Canon 70-200 f/2.8 که گشادگی دیافراگم آن بیشتر است (2.8) در نتیجه چنانچه این لنز را روی دوربین ببندید و از همان صحنه پیش بخواهید عکس بگیرید میتوانید با انتخاب دیافراگم 2.8 با سرعت بالاتری مثلا 25 یا 30 عکاسی کنید که مشکل محو شدگی تصویر شما را تا حد زیادی از بین خواهد برد.
لنز دوم لنز سریعتر و گرانتری است. ارزش آن نیز در بیشتر بودن گشادگی دیافراگم آنست.
اينها رو ميدونم. پست قبلي من رو بخونين. اون كلمه قرمز از پست آقاي شهبازي به نظرم اشتباه اومد (چون يه لنزي دياف بازتري داره ميشه بيشتر از يه لنز با دياف بسته تر. ديافراگم رو بست؟؟).
منظور ایشان این بود که در محیطهای نوری بد که عکاسی با لنزهای کند بسیار سخته با یه لنز سریع (لنزی که عدد f کوچکتری دارد) میتوان با دیافراگم بسته تر (برای داشتن عمق میدان وضوح بیشتر) عکس گرفت. البته به خاطر این مزیت باید از چند چیز مهم گذشت .اینکه لنزهای کندتر دارای دارای contrast ,sharpness بیشتری هستند.
اوپس....مطمئن هستيد قربان؟نقل قول:
نوشته اصلی توسط andri
Manam hamchin ro in mozoo mashkokama age az manbae movasaghi in harf ro zadid lotfan elam konid ghorbanنقل قول:
نوشته اصلی توسط andri
مثلا لنزهای نرمال 1.4 یا 1.8؟ کم کنتراست و سافت هستن؟نقل قول:
.اینکه لنزهای کندتر دارای دارای contrast ,sharpness بیشتری هستند.
مممم گمانم ایشون از افعال معکوس استفاده کردن!
فکر میکنم منظور آقا یا خانم andri این بوده که لنزها در دیافراگم های بسته تر یعنی اف های بالاتر شارپتر هستند..
وگرنه شارپنس این لنز 50 میلیمتر من با اف 1.4 تا حالا چند بار دستم رو بریده!!
بله
بنده اين موضوع را در مقالات انسل ادامز و كتاب تكنيك عكاسى ديدم
امين جان كلا به همين خاطر لنز فيكس براي استفاده در استوديو نميخرم، چون اونا رو استاپ داون كه بكني، ديگه حتما بايد با دستكش باهاشون كاركني، من هم اصولا آدم بي احتياطي هستم و كار دست خودم ميدم.