-
لطفا راهنمایی ام نمایید
دوربین من 300دی با لنز کیتش 18-55 اما چندان ازش راضی نیستم در حالت نزدیک عکس رو دفورمه میکنه میخواستم یه راهنمایی کنید تویی آتلیه میخوام عکس بگیرم سافت باکس و اسنوت
دارم آیا لنز سیگما 28-135 یا 28-200 برای این دوربین جواب میده یا باید حتما کانن بگیرم
یه دوربین آنالوگ نیکون اف75 با لنز 28-100 نیکون هم دارم آیا لنز سیگما رو میتونم روی این دوربین بکار ببرم
یا کاملا متفاوت هستند لطفا راهنمایی نمایید بیشتر کارم عکس پرسنلی پرتره وعروسی است
یه لنز هم برای فواصل دور میخوام مثل سمینارها که زیاد نمیشه جلو رفت
با تشکر
-
شما احتیاج به یک لنز 135 mm دارید ترجیحا برای پرتره از زوم با قدرت مانور بالا استفاده نکنید .
لنز سیگما رو هم میتونید روی نیکون استفاده کنید.
-
دوست عزيز برا 300دي و يا اف75 ميتوني هر نزي که براي اين دوربينها ساخته شده رو بخري ولي نميتوني لنزي که Canon Mounte هستش روي نيکون بزار و يا بلعکس ولي ميتوني براي کنونت يه لنز سيگما0تامرون و...بخري با Canon Mount (AF Canon) ولي ديگه نميتوني روي اون نيکون بزاري براي همينه که ميگن تمام تجهيزات و اصولا بدنه هاي دوربين رو از يه مارک يا شبه هم بخريد تا دچار مشکل از نظر لنز و... نشيد.
در مورد شيوه عکاسي هم جناب حاجي آبادي راهنمايي کردن و ديگر اساتيد کمکت ميکنن و من در حدي نيستم که کمکت کنم و اصولا عکاسي پرتره نميکنم (البته با همين وسايل اندک يه چيزايي گرفتم ولي خوب نميتونم در سايت بزارم چون بايد اجازه شخص شرط باشه که راضي نيست)
-
آیا برای کار من 28-200 یا 28-135 خوب هست آیا سیگما لنز خوبی هست
-
ترجیحا برای کار پرتره لنز زوم نگیرید ،یک لنز تله سریع احتیاج دارید
-
وقتی توی آتلیه عکاسی میکنید... سریع بودن لنز زیاد مهم نیست...
البته کیفیت لنز بسیار مهمه ... که اصولا لنزهای سریع کیفیت بهتری دارند(البته در دیافراگم های بالا....) و ...
من شخصا استفاده از لنز زوم رو برای کادر بندی صحیح بسیار توصیه میکنم...
با توجه به فضای آتلیه میتونید لنزی بین 50 تا 200 برای کار پرته استفاده کنید... بصورت مکمل لنز خودتون و یا یه لنز زوم بالا بگیرید..
گمانم 28-200 کنون برای شما خیلی خوب باشه...(مخصوصا با موتور Usl)
ساناز هم این لنز رو داشت و اصولا خیلی راضی بود..
توجه کنید که در آتلیه ... لنزهای شما در دیافراگم های طلایی کیفیت خوبی دارن.... حالا هر لنزی باشن...
-
همينطور كه آرش عزيز گفت، شما توي استوديو يك چيز خوب داريد به اسم نور، اونم فت و فراوون
هر لنزي رو هم اگه تا ديافراگم 8 و 11 ببنديد، كيفيت اپتيكي اش توپ ميشه، چه رسد به اينكه كيفيتش به خوب بودن مشهور باشه.
اينه كه اگر فقط براي استوديو لنز ميخواهيد، خيلي انتخابتون راحتتره.
فقط براي لنزهاي غير سريع، دو مشكل خيلي جزيي خواهيد داشت: 1. فوكوس تنبل تر 2. منظره ياب تاريك تر. كه هردو قابل اغماضند.
-
از همه متشکرم
اگه بخوام لنز 28-200 یا 50-200 بگیرم ارزون ترین مکان کجاست دوستان