نمایش نتایج : از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7
Like Tree2تشکر
  • 1 Post By Payam.L
  • 1 Post By alonebaby

موضوع: فيلم اسلايد

  1. #1
    كاربر همراه ehssanehs آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2005
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    185
    تشکر شده
    266
    تشکر کرده
    433

    پیش فرض فيلم اسلايد

    با سلام
    لطفا اگر كسي راجع به عكاسي بر روي اسلايد توسط دوربين slr135 دارد با ذكر تجهيزات و مراحل انجام كار من را راهنمايي كند.
    قبلا از همكاري شما كمال تشكر را دارم.

  2. #2
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2005
    نوشته ها
    10
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: فيلم اسلايد

    باید بگم که بد جایی سوال فرمودید....متاسفانه (یا خوشبختانه؟) فیلم توی این فروم و در کل توی این سایت(عکاسی دات کام) بای نحو کان مغفور و معدوم است... ولی اگه کوچکترین سوالی در مورد لنز Sigma 10.75–537.5 f/1.0 و کلیه مطالب مربوط به "شارپ" و غیره داشتین میتونین به بخش لنزهای با ارزش مراجعه کنین...

    ولی درهر حال عکس گرفتن با فیلم اسلاید هیچ فرقی با فیلم نگاتیو نمیکنه...اگه دوربین 35مم دارین مثل همیشه فیلم رو از تو جعبه در میارین و توی دوربینتون جامیزنین...بعد که عکساتون رو گرفتین و فیلم تموم شد جمعش میکنین و میدین یه لابراتوار خوب براتون ظاهرش کنه (به هر لابراتواری ندین، هر چند بگن که فیلم اسلاید هم ظاهر میکنن). نتیجه ظهور هم یک پزیتیوه که میتونین هر فریمشو قاب کنین یا پروجکتش کنین یا چاپش کنین یا هر کاره دیگه ای که دلتون می خواد...
    برای چاپ اسلاید تنها راهی که توی ایران هست اینه که با یه فیلم-اسکنر خوب اسکنش کنین و بعد فایل دیجیتالی بدست اومده رو پرینت کنین. روش چاپ آنالوگ اسلاید موسوم به روش "ایلفوکروم-کلاسیک" (که نام قدیمی اش "سیبا کروم" هست) رو هم من تا به امروز نشنیدم و ندیدم که کسی یا جایی توی ایران انجام بده.
    فقط برای نتایج بهتر موقعی که با اسلاید عکس میگیرین به نورسنجی تون خوب دقت کنین چون حساسیت اسلاید به یه نورسنجی ناقص و نامناسب بیشتر از فیلم نگاتیوه و ممکنه نتیجه دلخواه و موردنظر رو بدست نده.
    من قبلا در تاپیک مقایسه دیجیتال با نگاتیو یک چیزهایی در مورد اسلاید نوشته بودم اگر علاقمند بودید میتونین اونها رو بخونین... فکر میکنم صفحات آخرش باشه...

    یک پیشنهاد هم داشتم برای مدیران این فروم و این سایت... چطوره اسم این سایت رو به "عکاسی دیجیتال دات کام" تغییر بدید و قسمت دوربینSLR فیلمی رو هم از فروم حذف کنین. اینجوری شاید تکلیف خیلی ها مشخص بشه و روزها منتظر یک خط جواب برای یه سوال ساده در مورد عکاسی با فیلم و مطالب مربوط به اون نشن. در تمام مطالب این سایت (منظورم مطالب خود عکاسی دات کام) کوچکترین مطلبی در مورد فیلم، دوربین فیلمی، نحوه استفادشون و ... نیست. برای من ابزارمهم نیست ولی بیاین صادق باشیم، عکاسی محدود به عکاسی دیجیتال نبوده و نیست.
    arash_janzade تشکر می‌کند.

  3. #3
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: فيلم اسلايد

    پيام عزيز، اول گله از شما به خاطر اين كه كمتر در فورم حاضر هستيد و ما رو از وجود و اطلاعات ارزنده تون محروم مي كنيد.

    بعد هم بايد عرض كنم كه اين يك انتخاب هست كه از بد (يا خوب) حادثه، همه به عكاسي ديجيتال روي آورده اند. البته اين به معني ضعف عكاسي آنالوگ نيست و نبوده. اما دست بر قضا همين آمار عيناً در باقي دنيا برقرار هست.
    من به تعبير خودم، علت اين امر رو تطابق مسائل عكاسي ديجيتال با راحت طلبي، مجال كم و زندگي ماشيني ما ميدانم. والّا شايد روند اين دگرديسي كمي كندتر بود و به ما مجالي مي داد تا از عكاسي فيلم و اسلايد دوباره لذت ببريم.
    شايد عكاسي ديجيتال، فرصت هايي را به همه براي گرفتن عكس داده باشد و به خودي خود قابل مذمت نيست.
    شايد شما از ديدن تعداد بسيار زيادي از افرادي كه بدون صرف هيچ زحمت، و ياد گرفتن اصول اوليّه عكاسي و صرفا با اطلاعات اوليّه بسيار اندك به عكاسي ديجيتال مي پردازند آزرده باشيد - كه بايد بگويم در اين آزردگي تنها هم نيستيد. اما باور كنيد كه اين گناه عكاسي ديجيتال نيست، گناه آن افراد است. منتهي، آن ها در دنياي فيلم شانس گرفتن عكس نداشتند، اما حالا دارند.
    اما هميشه افراد متواضع، با اطلاع، با دقّت و سخت كوشي در اطراف و اكناف اين كره خاكي زندگي مي كنند كه عكاسي ديجيتال به آن ها (و ما ها به عنوان بيننده) اين شانس را داده كه از ديدن كارهايشان انگشت به دهن بمانيم.
    البته باز هم شما حق داريد، زماني عقيده داشتم كه چه خوب است كه ديجيتال ترس فشار دادن شاتر را از آدم مي گيرد و چه خوب كه هر كس دوربين ديجيتالي دارد، شانس اين را پيدا مي كند كه از هرچه مي بيند عكس بگيرد، اما حالا با گذشت چند سال و ديدن نتيجه كار، كمي فكرم تعديل شده، چون در موارد زيادي چيزي به غير از يك بيماري، كه "هرزه گي شاتر" مي ناممش ، به بار نيامده است. كه البته اين هم تقصير ديجيتال نيست و تقصير فرهنگ ما آدم هاست.
    لااقل در دنياي آنالوگ، فرد عكاس چك ليستي داشت در ذهنش و قبل از فشردن شاتر آن را مرور مي كرد و دلش براي عكس مي تپيد و براي نتيجه كار دغدغه داشت. اين را در مذمت ديجيتال نمي گويم، در انتقاد از نوع كاربري رايج آن مي گويم.

    امّا در مورد اين كه چرا مطلب نيست، مگر ما چند تا پيام توي فورم داريم؟ شما هم كه اينقدر كم پيدا هستيد، تشريف بياوريد و اطلاع رساني كنيد، اينجا خانه همه ماست. هرگلي زديد، سر خودتان زده ايد.
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Wednesday 31 May 2006 در ساعت 23:41
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  4. #4
    Moderator M.R.Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,098
    تشکر شده
    630
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض پاسخ: فيلم اسلايد

    جناب محبي همه چيز را گفتند. مديريت فروم و سايت هيچ قصد و تعمدي براي بيان عكاسي فقط بصورت عكاسي ديجيتال ندارد. ولي وقتي هيچ كسي كه در زمينه عكاسي فيلمي فعال و مطلع باشد ، حاضر به تهيه مقاله، شركت در فروم و پاسخگويي به سوالات و فعاليتهاي ديگر نيست، گناه ما چيست؟
    فروم يك جاي عمومي است، يك تالار گفتگوي عمومي كه همه در ساختن آن به يك اندازه سهم دارند و به يك اندازه مسئولند. اگر بخش فيلم و عكاسي نگاتيو در فروم ضعيف است، كساني كه دراين زمينه اطلاعات و علاقمندي دارند مسئولند و از بي حالي يا بي انگيزگي خود آنان ناشي مي شود.
    مديران فروم هيچ نقش و وظيفه اي به جز نگهداري فروم و رسيدگي به مسائل فني و حفظ نظم آن ندارند و تهيه مطالب براي فروم و پاسخگويي به سوالات جزو وظايف آنان نيست.

  5. #5
    كاربر همراه ehssanehs آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2005
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    185
    تشکر شده
    266
    تشکر کرده
    433

    پیش فرض پاسخ: فيلم اسلايد

    خيلي از راهنمايي شما متشكرم.
    من هم اميدوارم به قسمت film slr بيشتر رسيدگي شود و دوستان حضور بيشتري داشته باشند.

  6. #6
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2019
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    سلام!
    شما اطلاع دارین در حال حاضر اسلاید رو کجا بدم برای ظهور؟

  7. #7
    كاربر فعال alonebaby آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2008
    محل سکونت
    در کوچه رندان
    نوشته ها
    744
    تشکر شده
    3063
    تشکر کرده
    5564

    پیش فرض

    آریا

    زمینه فعالیت : عكاسی : آتلیه و لابراتوار عكاسی
    نشانی : تهران - تهران - خ. مطهری - خ. مفتح - بعد از چهارراه زهره - پ. 410
    تلفن : ۸۸۳۰۲۴۸۱, ۸۸۳۱۸۲۶۱
    صندوق پستی : ۱۵۸۸۹
    Ahmad.R.Sanati تشکر می‌کند.
    ساکت که ميماني ميگذارند به حساب جواب نداشتنت !!
    عمرا بفهمند داري جان ميکني تا "حرمت ها" را نگه داري....!!.
    مهدی مرادی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •