صفحه 9 از 11 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 101
Like Tree443تشکر

موضوع: Canon EOS 1D Mark IV

  1. #81
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    سلام
    ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربیات خودتون.
    در مورد قسمت نقل قول شده درست متوجه نشدم.
    این بدنه ها فلاش سر خود ندارند که محدودیت سرعت سینک با آن را داشته باشند!با فلاش اکسترنال نیز که نباید محدودیتی در سرعت سینک وجود داشته باشد.
    سلام:

    مسعود جان پرسش و پاسخی در این لینک هست. پیشنهاد میکنم حتما یک مرور به آن داشته باشید.

    فرد پاسخ دهند Chuck Westfall از دست اندرکاران کانن امریکا است.

    کد:
    http://www.digitaljournalist.org/issue0911/tech-tips.html
    Jesmi و M.Mobin تشکر می‌کنند.

  2. #82
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2009
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    25
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    با سلام مجدد و از اينكه دوباره توانستم در جوار شما دوستان عزيز باشم خدا را شكر مي كنم.
    1- درخصوص نقل قول من در زمان پاسخ دادن من بجاي پاسخ به موضوع پاسخ با نقل قول را انتخاب نموده بودم ، كه در اول صحبت هم بيان نمودم كه براي اولين بار است كه در جايي از اين سايت صحبت مي نمايم.
    2- درخصوص سرعت سينك فلاش در دوربين هاي سري 1d يا سريهاي D x نيكون (منظورم از x همان رده هاي پاياني دوربين هاي نيكون است) بهتر است اين نكته را بگويم كه هر فلاش و دوربيني بايد بتوانند با هم همزمان شوند و گر نه فايده اي ندارد كه شما فلاش را زده و ميزان تأثير گذاري آن نور دهي در تصوير شما پايين تر از چيزي باشد كه شما نياز داريد (در فلاش هاي استوديو اي نيز اگر ديتيل detail آنها را نگاه فرمائيد متوجه خواهيد شد كه قدرت تخليه نيز در آنها وجود داشته و چه بسا كه در فلاش هاي گران قيمت ، فلاش توانايي تخليه نور را از زمان گرفتن فرمان از سنسور تا تخليه نور در سرعت هاي بالا تري برخوردار باشد) هر چه زمان تخليه فلاش سريعتر باشد شما نيز در فريز نمودن جسم خود توانا تر.
    در اين دوربين ها نيز كه در بالا اشاره شد قدرت همزماني فلاش نيز همانند دوربين هايي كه فلاش سرخود دارند وجود دارد.
    * حالا كه درخصوص فلاش صحبت شد گفتن اين مورد نيز بد نيست: فلاش در كار خبري اهميت بالايي دارد (البته در هه جا استفاده نخواهد شد) بهتر است فلاشي را كه انتخاب مي نماييد (پيشنهاد من اگر با كانن كار مي نماييد فقط 580exii و اگر با نيكون كار مي نماييد sb900 مي باشد) مشخصات زير را داشته باشد: TTL باشد ، قدرت خروجي بالا داشته باشد ، حالت تخليه (فلاش سريع) بصورت چندين با در ثانيه را داشته باشد ، ميزان پوشش آن در حالت وايد و تله براي استفاده از رنج هاي لنز هاي مورد مصرف شما مناسب باشد.
    * با عرض شرمندگي ميخواستم يك نكته را بگويم من بيشتر مواقع كه برخي از موضوعات را مي خوانم كمي دلسرد مي شوم زيرا تكيه بيشتر دوستان بر خواندن و نگاه نمودن برخي از سمپل هاي سايت هاي مختلف است (كه نمي توان هيج دوربين يا لنز يا ... را به اين صورت بررسي نمود چون شما شرايط گرفتن عكس در آن زمان و موقعيت را نديده ايد) لبته نمي شود هميشه هر فرد تمام تجهيزات را داشته باشد اما بهتر است دوستاني هم كه در زمينه برخي از موضوعات مورد بحث فعاليت دارند و با مشكلات و موانع آن كارها مواجه هستند اظهار نظر هاي تكنيكي را بفرمايند تا كمي مسئله از نقد و بررسي تجهيزات مختلف بر اساس مطالب سايت ها خارج شود.
    * شما با هر دوربيني در كار خبري ميتوانيد عكس بگيريد اما هر چه تجهيزات براي آن كار قويتر باشند شما نيز توانا تر با قدرت مانور بيشتر
    اگر اجازه بفرمائيد ميخواستم به موضوع تاپك برگردم و مواردي را براي استفاده از دوربين هاي كانن و نيكون بگويم
    1- درخصوص كراپ فاكتور 1D MK4 : كانن دو رده محصول در زمينه حرفه اي دارد يكي سري 1D و يكي 1DS
    1DS ها بيشتر براي كارهاي پروفشنال استفاده مي شوند (البته در كار خبري نيز جايگاه خوبي دارند همچون كه آقاي جان مك نلي از دو دوربين 1DS MKII , MKIII استفاده مي نمايد ( كار خبري هميشه سرعت بالاي دوربينها نيست ما در كار خبري پرتره هاي خبري نيز داريم يا كساني كه بيشتر كارهاي پوششي انجام مي دهند كه نياز به سرعت بالا ندارند).
    1D ها بيشتر براي كارهاي ورزشي و خبري مورد استفاده دارند (البته به عنوان يك دوربين خوب در موضوعات ديگر نيز كارايي خوبي دارند)
    شما در كارهاي خبري و بويژه ورزشي نياز به لنز هاي تله داريد (حال اگر تله شما دياف بزرگتري نيز داشته باشد بسيار بسيار بهتر است). براي تله بلند تر و سريعتر نياز به كانورتر پيدا مي نماييد هر چه از كانورتر با ضريب بالاتري استفاده نماييد كيفيت تصوير شما كاهش پيدا كرده و دياف شما نيز بسته تر مي شود . اينجاست كه سري هاي 1D كانن با داشتن كراپ فاكتور كم 1.3 نياز به استفاده از كانورتر 1.4X را از بين برده و بدون تغيير در دياف ، شما را در بدست آوردن يك تصوير سريع در يك صحنه ياري مي نمايند.
    * بازهم يك نكته : كاهش دياف (بسته بودن) براي يك عكاس ورزشي و خبري به هر ميزان ** مرگ ** آن عكاس است زيرا فرد را محدود به بالا بردن ايزو مي كند.
    موضوع ديگر اينكه شما هزينه يك لنز تله بلند تر را با همان دياف باز نمي دهيد. من خود از لنز IS F2.8 300 استفاده مي نمايم پس براي من اين لنز حكم 390 F 2.8 را دارد اما با همان هزينه. و آنقدر نيز سنسور كوچك نيست همانند كراپ هاي 1.6 كه موارد ديگري را بدنبال داشته باشد.
    يكي ديگر از موارد استفاده بيشتر از دوربين هاي كانن در كارهاي خبري و ورزشي از گذشته تاكنون تنوع رنج لنزهاي تله و سوپر تله آن شركت مي باشد كه براي هر نيازي ، لنزي را دارد.
    حال رقيب اين 1D MK4:
    D3s شايد از نظر سرعت درايو 1 فريم كمتر بوده و از نظر سينك فلاش 1/250 باشد اما براي كار خبري همچون كه در پست اولم گفتم حرفهايي براي گفتن دارد همچون 1- نويز كمتر (مصرف براي فريز نمودن در جايي كه دياف لنز، شما را ياري نمي نمايد) 2- ديناميك رنج بالا تر و توانايي ثبت نورهاي شديد با اختلاف زياد و پر كنتراست.

    با هم شرمنده كه ين بار هم زياده گويي نمودم و فعلا خدا حافظ.
    ویرایش توسط fahimi : Thursday 19 August 2010 در ساعت 17:00
    ME، Babak Borhani، usef و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #83
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    ...
    این بدنه ها فلاش سر خود ندارند که محدودیت سرعت سینک با آن را داشته باشند!با فلاش اکسترنال نیز که نباید محدودیتی در سرعت سینک وجود داشته باشد.
    سلام،

    چطور؟ هر دوربینی با Focal Plane Shutter در یک سرعتی این مشکل را خواهد داشت، شاترهای عمودی معمولاً حداکثر سرعت‌هایی تا ۱/۶۰ ثانیه و شاترهای افقی (شاتر تمام DSLRهای مدرن) تا همین ۱/۲۵۰ یا ۱/۳۰۰ام ثانیه (و البته یکی دو مدل ۱/۵۰۰ام :) ) حداکثر سرعت سینک‌شان با هر فلشی است. این که بعضی از فلش‌ها مدهای نوردهی طولانی‌تری (البته به قیمتِ شدّتِ کمترِ نورِ تابیده‌شده) دارند داستان جداگانه‌ایست. ایراد کار هم مکانیکی است. شاتر هیچ‌گاه در یک لحظه تمام فریم را نور نمی‌دهد، بلکه یک شیار افقی یا عمودی، با یک حرکتی، سطح سنسور یا فیلم را طی می‌کند. وقتی این حرکت سریع‌تر از یک مقدار معین باشد، احتمالِ این‌که فلاش به‌کل قبل یا بعد از این حرکت نوردهی کند وجود دارد. البته، در شاترهای الکترونیکی این مساله وجود ندارد (چون کل سنسور می‌تواند دقیقاً در لحظه‌ی سینک روشن و سپس خاموش شود) و ماجرای شاترهای Leaf هم که به‌خاطر ماهیت متفاوت مکانیکی‌اشان به‌کل متفاوت است و همیشه سرعت سینک فلش به‌اندازه‌ی حداکثر سرعت شاتر خواهد بود (که البته هیچ‌وقت به اندازه‌ی دیگر انواع شاترها سریع نیستند).

    شاد باشید.
    bfarahanchi، yasin-m، Mashhadi Vahid و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  4. #84
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    ممنون از پاسخ شما کاوه عزیز
    همینطور آقای قشقایی و جناب فهیمی

    منظور من عکاسی با فلاش در حالت های اسپید دوربینهای کنون و اگر اشتباه نکنم FP دوربیهای نیکون بود که فلاش تا حداکثر سرعت شاتر دوربین(مثلا1/8000) نیز با فلاش سینک می شود.
    ویرایش توسط M.Mobin : Thursday 19 August 2010 در ساعت 20:42
    kakooch تشکر می‌کند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  5. #85
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    سلام

    سايت Photography Bay مقايسه اي بين قابليت فوكوس دو دوربين Canon 1D MKIV و Nikon D3s به عمل آورده كه البته هنوز همه ي قسمت هاي اون منتشر نشده و بايد منتظر نتيجه ماند.



    فعلا قسمت هاي اول و دوم اين بررسي را در لينك هاي زير بخوانيد:

    قسمت اول

    قسمت دوم
    Saeed61، Kamal، Canon! و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  6. #86
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ : Canon EOS 1D Mark IV

    An interview with Canon manager Tsunemasa Ohara on developing the 1D Mark IV

    CPN: Some photographers have said that they would have liked the EOS-1D Mark IV to have been a full frame camera because of the relationship between lenses, particularly wideangle, not giving exact focal lengths. Why was the Mark IV not full frame?


    TO: "This camera has a 1.3x APS-H sensor, which is somewhere between full size and APS-C size. The 1.3x magnification means it's very close to full frame and it also has the mobility and usability when handling the camera with longer focal length lenses - 300mm and 400mm for example. That's a key point as to why we kept the APS-H format."
    کد:
    http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/developing_eos_1dIV.do
    shabab، farhad44، Maisam.H و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #87
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها
    سلام

    سايت Photography Bay مقايسه اي بين قابليت فوكوس دو دوربين Canon 1D MKIV و Nikon D3s به عمل آورده كه البته هنوز همه ي قسمت هاي اون منتشر نشده و بايد منتظر نتيجه ماند.



    فعلا قسمت هاي اول و دوم اين بررسي را در لينك هاي زير بخوانيد:

    قسمت اول

    قسمت دوم
    قسمت سوم و آخر :
    http://www.photographybay.com/2010/0...rmance-part-3/

    In ordinary AF tracking though, I found the D3S to perform more consistently than the 1D Mark IV. While both cameras missed the mark at times, the 1D Mark IV missed the subject in favor of the background or another nearby subject much more often than the D3S
    و سخن آخر :

    If I were evaluating the 1D Mark IV without ever having used the D3S, my feelings would likely be much different about the camera. It’s not a bad camera – it’s really quite a good one. Each time I went out with the 1D Mark IV, it captured many excellent action sequences with several series of frames in focus. So, don’t get me wrong, I’m not saying that the 1D Mark IV is not an effective camera. I’m just saying that the D3S AF performance is superior and more predictable in most circumstances.

    نه اینکه 1D IV بد باشد ...نه , ولی D3s (در این مورد) بهتر است. ;)
    farhad44، Amin Zarif، Super Oli و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  8. #88
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    سلام:

    یادم نیست این لینک رو تو فروم گذاشتم یا هست... به هر شکل دیدن آنها خالی از لطف نیست

    Canon EOS-1D Mark IV short film shooting


    کد:
    http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Freview%2Fspecial%2F20100325_356558.html
    ==========

    Long Term Test: Nikon D3s vs Canon 1D Mk IV

    Conclusion

    Get the camera that suits your system. If you’re a Nikon user, get the D3s. If you’re a Canon user, the 1D Mk IV is a great option. If you’re thinking of switching systems, remember that both cameras are still different beasts and can do different things. Make sure you know what your needs are before you purchase either one
    کد:
    http://thephoblographer.com/2010/07/22/long-term-test-nikon-d3s-vs-canon-1d-mk-iv/
    ARASH II، farsad، farhad44 و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #89
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    سلام

    توصيه مي كنم دوستان اين فيلم 5 دقيقه اي را كه افشين عزيز لينك داده است (به ويژه قسمت هاي فيلمبرداري شده در نور كم را) حتما ببينند. ضمنا از دو لنز EF 70-200 f/2.8 L IS و EF 24-70 f/2.8 L براي فيلمبرداري استفاده شده است.

    پي نوشت: بد نيست پولهامون رو روي هم بگذاريم و يك شلوار براي اين خانومه بخريم كه طفلك تو برف و سرما پاش كنه ;)
    ویرایش توسط farhad44 : Wednesday 8 September 2010 در ساعت 11:21
    QashQai، Super Oli، Pooyan و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  10. #90
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: Canon EOS 1D Mark IV

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mashhadi Vahid نمایش پست ها
    قسمت سوم و آخر :
    http://www.photographybay.com/2010/0...rmance-part-3/



    و سخن آخر...
    سلام؛
    خوب اينجوري هم ميشه گزينش كرد:

    I believe the reason that the 51 point (3D-tracking) is poor choice for basketball (and likely other team sports) is due to the method in which the D3S stores information for focus tracking. When 3D-tracking is selected and continuous AF is engaged, the D3S stores color information from the area surrounding the focus point and uses that information to aid in tracking your subject as it moves around the frame.

    I suspect that the reason the D3S had difficulty hanging onto my subject while in 3D-tracking mode is due to the fact that everyone on the same team is wearing the same color. As a result, when a player that I was tracking would get close to another player, the camera would often shift to tracking the other player wearing the same color uniform.

    Additionally, because all 51 points are enabled for 3D-tracking, there was simply too much area available in the frame for the D3S to find other players wearing the same color.
    ...You can lose some drive speed with this setting – but never as much as was the case with the D3S. In some situations, the D3S would slow to a crawl when in Focus-priority;
    ...however, using this feature on the 1D Mark IV in high action environments made it an almost essential feature. I sorely missed the orientation linked AF points nearly every time I picked up the D3S. I don’t know if this is a technology that Canon has wrapped up in a patent somewhere, but I hope for the sake of all Nikon users out there that Nikon can put something similar in its future DSLR models as well.
    The 1D Mark IV seemed to edge out the D3S when other players crossed the path of the subject I was tracking. However, I felt that the 1D Mark IV responded a little better to tracking sensitivity adjustments than the D3S. The 1D Mark IV would stay with the subject most of the time when another player would cross in front of him.
    ویرایش توسط Pooyan : Wednesday 8 September 2010 در ساعت 09:16
    Mashhadi Vahid، farhad44، QashQai و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 9 از 11 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •