نمایش نتایج : از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
Like Tree1تشکر
  • 1 Post By kakooch

موضوع: نوع فیلم

  1. #1
    mpk
    mpk آنلاین نیست
    كاربر جديد mpk آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2006
    محل سکونت
    آبادان
    نوشته ها
    19
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض نوع فیلم

    باعرض سلام خدمت اساتید گرامی . نمیدانم سوالم رو جای درستی مطرح میکنم یا نه.
    میخواستم بدونم آیا نوع فیلم تاثیر زیادی روی عکسها داره یانه؟ اگر موثره برای عکاسی از طبیعت یا برای داشتن اشباع رنگ بالا از چه نوع فیلمی باید استفاده کنم؟
    متشکرم

  2. #2
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض پاسخ: نوع فیلم

    سلام دوست عزیز،

    اول اینکه من یه مدتی درگیری داشتم و نبودم توی سایت :) دوم اینکه با اینکه شما خدمت اساتید سوال رو مطرح کرده بودید و من حتی شاگرد هم نیستم به خودم اجازه می*دم که یه چیزی بنویسم در این مورد.

    پاسخ شما یک بله خیلی اساسی و محکم هستش!* بله!*نوع فیلم بی*نهایت موثر هست و بعد از اون نوردهی، پروسه چاپ، حساسیت فیلم، پروسه ظهور و ساختمان لنزتون به ترتیب مهم هستن.
    به طور عمومی عکاسی از طبیعت رو با اسلاید انجام می*دن تا نگاتیو بخاطر دامنه وسیع*تر پاسخش به رنگ . انتخاب نوع اسلاید هم به خود شما بستگی داره و منظره*ای که می*خواهید ازش عکس بگیرید. نوع رنگها و ترکیب اونها و نحوه درهم تنیدگی رنگها. باید خودتون تجربه کنید و ببینید چی رو بیشتر می*پسندید ولی اگه بخواهم عمومی عرض کنم فیلمهایی که خیلی استفاده می*شن تو این زمینه و خیلی از عکسهای معروف طبیعت رو هم روی همینها گرفتن اسلاید معروف فوجی ولویا هست و کداک اکتاکروم E100VS. سری E کداک اسلایدهایی با حساسیت نزدیک به ISO 100 هستن و اون VS ته ماجرا مخفف Vivid Saturation هست که همون چیزیه که شما دنبالش هستید. اگه می*خواهید رنگها رو واقعی ثبت کنید می*تونید از E100G استفاده کنید که بی*نهایت Fine Grain هست و اگه منظره گرم هست (برای مثال پاییز جنگل) می*تونید از E100GX استفاده کنید که یه خورده حساس تر هست به رنگهای گرم. برای طبیعت سبز و آسمون آبی من نمی*تونم چیزی به جز ولویا رو پیشنهاد کنم چون هیچ چیز خوشرنگتری ندیدم و سراغ هم ندارم. در مورد ولویا تو این سایت یک تاپیک وجود داره که می*تونید سری بهش بزنید. خود من هم باید امروز Updateش کنم.

    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=3586

    حالا اگه شما لطف کنید اطلاعات بیشتری در مورد منظره مورد نظر و تجهیزاتی که می*خواهید باهاش کار کنید و نوع خروجی که لازم دارید بدید با تجربیات ناچیز خودم می*تونم خیلی دقیق*تر خدمتتون عرض کنم که چی می*شه گرفت.

    ممنون.
    شاهین اکبری تشکر می‌کند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •