فعلا شمارش معکوسه :confused:
http://www.olympus.com.sg/e_world/
Printable View
فعلا شمارش معکوسه :confused:
http://www.olympus.com.sg/e_world/
10.1Megapixels Live MOS sensor
Viewfinder with 100% FOV/ 1.15 magnification
Live View with 2.5 swirl LCD
In Body image stabilizer, 5EV
60-1/8000 stutter speed, 5 F/S
ISO 100-3200
Dust/Splash proof body
Dust removal sensor based
امیدوارم چیز مهمی رو از قلم نینداخته باشم :biggrin:
شمارش تموم شد :::big grin:::
http://www.dpreview.com/news/0710/e3front-001.jpg
http://www.dpreview.com/news/0710/e3back-001.jpg
کد:http://www.dpreview.com/news/0710/07101603olympuse3.asp
و یک مرور خلاصه:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E3/E3A.HTM
دوربین جذابی یه نظر میرسد. بخصوص اگر قیمتش کمی افت کند.
چند تا لنز هم معرفی شدند که خصوصا Olympus Zuiko Digital ED 14-35mm f2.0 SWD ( معادل 28-70 اف 2) و Olympus Zuiko Digital ED 50-200mm f2.8-3.5 SW معادل 100-400 اف 2.8-3.5 باید چیزهای ارزشمندی باشند.
قیافه ی جذابی هم داره به ویژه از كنار :
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E3/ZGRIPSIDE.JPG
و اون زاویه دار بودن LCD بالایی هم فكر جالبی بوده :
http://www.imaging-resource.com/PROD...TROLSRIGHT.JPGhttp://www.imaging-resource.com/PROD...CDFLIP_300.GIF
فقط به نظرم عدم وجود اون حلقه ی معروف ( كه مود ها رو روش می ذارن و ... ) و همچنین تعبیه ی حلقه ی اصلی تنظیمات، زیر دكمه ی ریلیس شاتر دو تا ضعف باشه.
دكتر برعكس شما
من فكر میكنم شانس زیادی براش نباشه و به قول محمد امداديslr اوليها رو نتونه جذب كنه
فكر كنم اين دوربين تو رده D300 و 40d با شه بخاطر همين ميگم شانس زيادي نداره
بابک جان... بر خلاف نظر شما... این دوربین رو من در کلاس دی۳۰۰ و ۴۰ دی نمیبینم...
این دوربین سنسور کراپ ۲ داره...
و این مساله یه ویژگی تمام عیار به حساب میاد!
حالا نکته کجاست؟ نکته رو آقای روشن گفتن:
f2.8-3.5 SW معادل 100-400 اف 2.8-3.5
من کمی زیاد گرفتارم الان.. نگشتم تصویری از این لنز پیدا کنم...(شاید هم هنوز تصویری رو نت نیومده... اگر هست دوستان بگذارند)
ولی داشتن چنین لنزی روی دوربینهای دیگه فعلا مثل رویا میمونه...
هم از لحاظ دیافراگم و هم از لحاظ سایز... که گمان میکنم کوچک و سبک باشد.
نکته اینکه دوربینهای کراپ ۲ نویز بیشتری نسبت به فول فریمها و کراپ ۱.۵ خواهند داشت... عمق میدان گشاد تر.. اما کمپانیها میتوانند لنزهای تله بلند بسیار سبک تر و با دیافراگم بازتر تولید کنند.(و قیمت کمتر)
تاحالا جای بدنه حرفهای و لنز تله بلند در این سیستم خالی بود... حالا پر شده! و میتونه بسیاری از علاقه مندان به عکاسی ورزشی... عکاسی حیات وحش رو به خودش جلب کنه.
منظور حلقه معروف کانن هست؟نقل قول:
فقط به نظرم عدم وجود اون حلقه ی معروف ( كه مود ها رو روش می ذارن و ... ) و همچنین تعبیه ی حلقه ی اصلی تنظیمات، زیر دكمه ی ریلیس شاتر دو تا ضعف باشه.
در مورد حلقه زیر شاتر ... که گمان میکنم برای تغییر شاتر و یا دیافراگم باشه کاملا به نیکون نزدیک شده و بسیار هم جذاب هست! چرا؟
در دوربین های کانن شما شاتر رو با کدام انگشت فشار میدهید؟
گمانم با انگشت اشاره.
برای تغییر حلقه بالای کلید شاتر حتما باید انگشت اشاره رو از روی شاتر بردارید... برای تغییر حلقه معروف پشت دوربین هم انگشت شصت باید حرکتی آکروباتیک انجام بده....
ولی در دوربینهای نیکون(که این دوربین هم تقریبا از همون سیستم استفاده میکنه...) انگشت اشاره عکاس جاش روی کلید شاتر امن و امانه! و کلید تغییر دیافراگم و شاتر دقیقا در زیر انگشتهای شصت و انگشت میانی قرار میگیرد.
قطعا رقابت با D300 و 40D کار ساده ای نخواهد بود اما این دوربین هم مزایایی رو داره مثل Autofocus و لنز کیت خیلی جزابش که برای یوزرهای 4/3 جای تامل داره.
F2.8 - F4.0, 12 - 60 mm Zuiko Digital SWD ED lens - available in November for $999
http://www.dcresource.com/images/new...60mm_2.8-4.jpg
F2.8 - F3.5, 50 - 200 mm Zuiko Digital SWD ED lens - available in December for $1199
http://www.dcresource.com/images/new...mm_2.8-3.5.jpg
F2.0, 14 - 35 mm Zuiko Digital SWD ED lens - available in Q1 2008 for $2299
http://www.dcresource.com/images/new.../14-35mm_2.jpg
آرش جان الان ریویوی سایت Imaging Resource رو ديدم اوتاهم تقريبا نظر من رو دارن
تنها مزيت اين دوربين همونطور كه آرش گفت كراپشه كه تله هاي سبك و ارزون رو براي علاقمندهاش به ارمغان مياره اما از اونور علاقه مندان به وايد رو عاصي ميكنه بخاطر همين اين ويژگي تمام عيار فقط براي عكاسان حيات و حش و ورزشي امتياز عالي به حساب مياد
ايراد بد ديگش باز هم همون كراپشه تو كنترل عمق ميدان و همونطور كه آرش گفت نويز
من فكر كنم اين كراپ يه چيز بينا بيني مثل كراپ دوربينهاي كنون و نيكون نيست و يك مقداري دارنده هاش رو تو اون دو مورد اذيت كرده هر چند تله شيريني رو براشون به ارمغان مياره يعني نيومده دو طرف رو يكجور ارضا كنه بلكه يكي رو فداي ديگري كرده
من لنز هاي زويكو رو نديدم نميدونم ميشه با اين كراپ به وايد 15 و يا 16 ميليمتر رسيد يا نه
سلام
آرش جان این درست مثل قضیه ی ترمز گرفتن با پای چپه !
حتما می دونید كه راننده های حرفه ای مسابقات برای ترمز گیری از پای چپ استفاده می كنند چون سرعت عمل بالایی نیاز دارند و همون كسری از ثانیه كه برای برداشتن پا از روی پدال گاز و گذاشتن بر روی پدال ترمز نیاز هست براشون حیاتیه. و برای رسیدن به چنین عادتی كلی باید تمرین كنند و این در حالیست كه ترمز كردن با پای چپ برای اغلب ( قریب به اتفاق) رانندگان دیگر كار مشكلی است.
در مورد این حلقه هم وضع دقیقا همینه. یعنی ممكنه شما به عنوان یك عكاس حرفه ای عادت كرده باشید كه در حالی كه انگشت سبابه تون روی كلید شاتره با انگشت میانی تون اون حلقه رو بچرخونید ولی برای من و سایر عكاسان آماتور استفاده از انگشت میانی عذاب الیمه و استفاده ی متناوب از انگشت سبابه برای هردو این اعمال سرعت بیشتری برامون به ارمغان میاره. برای امثال مه كه قراره برای هردو از انگشت سبابه استفاده كنیم حلقه ی بالا مناسب تره.
در مورد اون حلقه ی معروف هم باید بگم چه نیكن و چه كنن با این حلقه های اضافه امكان تنظیمات بیشتری رو به صورت مكانیكی فراهم میارند و برای كارهای خیلی دم دستی دیگه لازم نیست از منو یا LCD كمك بگیرید كه وقت تلف شه و به نظرم اومد كه با اولیمپس تعداد بیشتری از فانكشن ها باید از آن طریق زجرآور تنظیم بشه.
اینم حلقه ی معروف باقلوای شما :biggrin: :
http://a.img-dpreview.com/reviews/Ni...ftcontrols.jpg
البته فرهاد جان حتما میدونی و همونطور كه آرش اشاره كرد نیكون یه Command Dial ديگه هم تعبيه كرده كه با انگشت شصت كار تمومه و حتما نيازي به انگشت سبابه و مياني و يا حركت اكروباتيك انگشت شصت نيست پس نيكون سواران علاوه بر پاي راست و پاي چپ انتخاب ديگه اي هم براي ترمز گرفتن دارن:::confused2:::
بله حالا تو المپيوس با دو پا ميتوني ترمز و كلاج و گاز رو بگيري تو كنون چي فقط با يه پا بايد همه كار كني پاي ديگه رو بايد آويزون گردن كرد تا ببينيم كي استفاده بشه
اشاره آرش هم دقيقا همينه حالا تو اين دوربين المپيوس يه انتخاب بيشتر شده شايد سخت باشه بازهم بهتر از ورداشتم پاي اول از روي گازه اينجوري آدم تو مسابقه عقب ميوفته ها
دوستان نظرات خوبی رو مطرح کردن البته شاید مثل بقیه فرومها که طرفداران کنن و نیکن کمی زیاده روی میکنن شده باشه.
دوستان سوای مزایای برش 4/3 فراموش نکنید که بدون وجود الیمپوس شاید کنن و نیکن هرگز نیازی به قرار دادن Live View و یا سیستم ضد خاک که هنوز در سونی، کنن و پنتاکس بیشتر یک کپی بی مصرف بشمار میان نبودن!
باز هم بهتره منتظر یک مرور کاملتر باشیم.
در مورد لنز قبلا هم مطرح شده بود که وایدترین لنز در دنیا ساخت الیمپوس هست په زاویه دید 114 درجه رو داره. آیا دوستان در جریان بودید که اصولا الیمپوس لنز های کم رقیبی داره و با لنزهای جدیدش نظیر 60-12 ، 300-70 و 35-14 باز هم رکوردهای جدیدی رو ثبت خواهد کرد :::big grin2:::
آقا فرهاد متوجه منظور شما از حلقه مد نشده بودم...
و به اشتباه در ورد غربیلک پشت کانن نوشتم...
البته نظرم در مورد حلقههای تغییر شاتر و دیافراگم همچنان ثابت است و گمان میکنم مال کانن تو کوچه علی چپ است!
و مشکل اینه که در دوربینهای حرفهایش هم اینجوریه...
و چرخاندن حلقه نیکون اصلا کار سخت و یا حرفهای نیست... بالاخره ما هم بچه بودیم(الانم زیاد بزرگ نشدیم!)
به سادگی انجام میشه و انگشتان ۶*۸ نمیزنن!
اما حلقه مد!
نیکون هم حلقه مد نداره!
و دقیقا در مدلهای حرفهای حذف شده...(یعنی از دی۲۰۰ به بالا...یعنی اینکه دوربین خودم رو هم قاطی دوربینهای حرفهای کردم!)
و ویژگی حذف این حلقه اینه که با همون دست راست که همه کارها رو انجام میدین میتونین به سادگی و سرعت مد عکاسی رو هم تغییر بدین...
خوب شد یادم افتاد! در بدنه های 1d & 1ds کانن هم این حلقه حذف شده.
با سلام دوربین خوبیه یک رقیب خوبه جدید که برای خریداران عالیه که در بین دوربینهای 1500$ باشه افرین به المپیوس :clap:
در ادامه سخن دوست عزیز مهرداد:
دوستان همگی استاد بنده هستید ولی خدارو خوش نمیاد تایپیکه به این قشنگی رو به جای نقد وبررسی این دوربین تازه واردو تهاجمی با اینهمه مشخصه عالی که جای بررسی موشکافانه داره وکمک زیادی برای یاد گیری من نوعی اماتور داره می کنه برای شناخت المپیوس .با این بحثهای خنده داره انگشت شست و سبابه در دوربینهای کانون و نیکون به انحراف بکشید .راستی اقای عاشورینیا شما که میگفتید برندها میان ومیرن این عکسه که مهمه ولی الان ترمزو کلاج میکشید اون هم در تایپیک مربوط به المپیوس.
بهرنگ جان ممنون از نظرتون. همه ما شاید به وسایل و ابزار کارمون علاقه داشته باشیم اما آیا این علاقه باید باعث بشه که چشمامون رو روی یک سری واقعیات ببندیم؟
من دوستان زیادی رو میشناسم که حتی برای یکبار الیمپوس رو لمس نکردن اما با شهامت راجع به اون صحبت میکنن! بهتره بدونیم همیشه افرادی هستن که از این مطالب استفاده میکنن و چقدر بده که ما اونها رو به اشتباه بیندازیم.
امیدوارم که شاهد نظر دادن همه آقایون باشیم ولی با بار مثبت و واقعییات!
بهرنگ عزیز بحثی كه شما خنده دار تلقی می فرمایید و میان كشیدن آن را باعث انحراف تاپیك می دونید اصلا بحث خنده داری نیست و بحث نیكن و كنن هم نیست.
اگر صحبت ها رو از اول مرور كنید خواهید دید كه اول از جذابیت اولیمپس شروع شد و بنده عرض كردم كه دوربین جذابی است ولی به نظر می رسد جای دكمه ها و چرخك ها و ... مناسب نباشد و تمام بحث ها در پی همین بحث اولیمپس بود و نه انحراف به كنن و نیكن.
در مورد برند ها هم فكر كنم هم من و هم آقای عاشوری نیا تا به حال ثابت كرده ایم كه تعصب چندانی روی برند نداریم و هر كسی دیگر جز شما اگر این حرف رو (اعتراض به تعصب برندی) می زد شاید در مقام جواب بر نمی آمدم .
درست متوجه منظور شما نشدم....!نقل قول:
که هنوز در سونی، کنن و پنتاکس بیشتر یک کپی بی مصرف بشمار میان نبودن
منتظر مقاله ی كاملی در سایت خودمان هم باشید.....
فکر میکنم ترجمه شده این آزمایش در همین سایت رو هم دیدم
http://pixinfo.com/en/articles/ccd-dust-removal/
خوب تیکه اومدن به من مد دیروز و امروز و فرداست.
ارگونومی یا آرگونومی یا هرچیزی که به هر زبانی تلفظ میشه... مساله خیلی خیلی مهمی است و برای کسی که همه جوره و یا سریع عکاسی میکنه مهم خواهد بود.
برای کسی که دوربینش رو توی کمد میگذاره نه!
برای کسی هم که بیشتر کارش در آتلیه و فضاهای پر از آرامش میگذره... احتمالا قابل گذشت خواهد بود.
و این نو رسیده نیاز به بررسی این چنینی داره...
اما برای اینکه از بحث خارج نشیم دو نکته:
شاید مهم تر از گردگیر سنسور؟ خود سنسور باشه... بسیاری از سنسورها واقعا گرد و خاک رو جذب میکنند... بسیاری واقعا جذب نمیکنند!
برای نمونه s2pro که داشتم شدیدا کثیف میشد... درحالی که دو لنز بیشتر نداشتم و بسیار کم تعویض میکردم...
ولی دی ۲۰۰ با اینکه خیلی از اوقات دارم با لنزهای ثابت عکاسی میکنم و پشت سر هم تعویض میکنم فقط دوبار تمیز شده!
و اصلا تصوری ندارم که مثلا دی ۳۰۰ چجوری خواهد بود... و یا کانن ها چجوری هستن(این وسط از 5d خیلی بد میگن ولی در مورد بقیه چیز خاصی نشنیدم ... گویا کم کثیف میشن)
اما در مورد کراپ ۲
به نظر من نیکون و کانن یه جور خوبی میتونن با این سیستم کل کل کنن!
اونهم ارایه یه لنز تله زوم حسابی با کراپ 1.5 نیکون و یا 1.6 کانن هست.
والا تاحالا به عنوان رکورد! به این قضیه نگاه نکردم...
ولی اگر قرار بر رکوردگیری باشه ۱۲-۲۴ سیگما زاویه ۱۲۲ درجه رو پوشش میده!
البته به طور کلی این مونت و یا این کراپ سنسور مشکل خاصی برای ساخت لنز واید نداره و لنزهای وایدش ساخته شده(در حد معادل ۱۴ مم فول فریم)
و دیگه اینکه نگاهی به لنزهاش کردم و در راستای سوپرتلهگرافی! این لنز هم بسیار جذاب هست:
ZUIKO DIGITAL ED 90-250mm (180-500mm) 1:2.8
http://www.e-fotografija.com/artman/uploads/zuiko_5.jpg
http://www.e-fotografija.com/artman/uploads/ziga1.jpg
http://www.e-fotografija.com/artman/...s/pc114552.jpg
خوب نگاهی دقیقتر به این لنز:
سایز بسیار کوچک و سبک...
شبیه ترین لنزی که در برندهای نیکون و کانن به این لنز میشه نام برد :
۱۰۰-۴۰۰ کانن ۳.۵ -۵.۶
۸۰-۴۰۰ نیکون ۳.۵-۵.۶
که دیافراگم کوچکی دارن..
و دیگه نیکون ۲۰۰-۴۰۰ ۴
این لنز نسبت به اونها بسیار جذاب هست....
اما درست که ما میتوانیم با دیافراگم ۲.۸ در تمام رنج این لنز عکاسی کنیم... اما این دیافراگم عمق میدان ۲.۸ بر روی فول فریم ها و یا کراپ ۱.۵ رو نداره... دقیق عمق میدان بر اساس برش سنسور چجوری تبدیل و محاسبه میشه... ولی میشه فرض کرد با دیافراگم ۵.۶ برابر باشه...
پس این ویژگی میشه فراموش بشه....
مورد بعدی اینکه درست که ما در تمام این رنج با ۲.۸ عکاسی میکنیم... ولی در برندهای دیگه به سادگی میتوانیم ایزو رو یکی دو استپ بالاتر ببریم و عکاسی کنیم... چون به طور محسوس کم نویز تر بودن(البته منتظر مدل جدید هستیم)
اما مساله ای که در برندهای دیگه به هیچ وجه وجود نداره و ویژگی مثبت برش ۲ هست؟(بارها گفتیم)
سایز و وزن این لنزها
احیانا قیمت ارزانتر این لنزها
و دامنه بلند تر لنزهای زوم...
لنزی با این مشخصاتبرای یه دوربین فول فریم فقط روی وانت باید نصب بشه...
آرش جان قیمت رو چك كردم 6000 دلاره :eek:پی لطفا قیمت رو از لیست فوق حذف كن فقط میمونه اندازه و وزننقل قول:
اما مساله ای که در برندهای دیگه به هیچ وجه وجود نداره و ویژگی مثبت برش ۲ هست؟(بارها گفتیم)
سایز و وزن این لنزها
احیانا قیمت ارزانتر این لنزها
و دامنه بلند تر لنزهای زوم...
لنزی با این مشخصاتبرای یه دوربین فول فریم فقط روی وانت باید نصب بشه...
تو یه سایت دیگه 3800 پونده:confused:
فقط هودش 425 پونده
کد:http://www.ephotozineshop.com/?/photo/digicameras/olympuse/lenses.html#90250
کد:http://www.onecall.com/ProductDetails.aspx?id=29650
زیاد موافق نیستم!
قیمت رو کماکان در لیست نگاه میدارم...
نگاهی به تله های کانن و نیکون هم بینداز...
این لنز ساخت حرفهای هم داره... کیفیت و تشکیلات و المانها هم همینطور...
ممكنه دوستان دوباره به چشم اف تاپيك ببينن ولي نيست بخدا فقط واقعيته
آرش با اين قيمت ميتونيد يه 200-80 با دياف 2.8 و يه 400-200 نيكون واسه فول فريم بخريد فقط با اجازت 400 تا 500 رو كم مياري و اين لنز متاسفانه اصلا تو 500 ميليمتر شارپ نيست نمونه عكسهاشم زياد بوكه عالي مانند كنون و نيكون نداشتن
فقط ميمونه همون دو مورد ديگه حالا باز هم پا فشاري كن ديگه
باشه ما هم قبولميكنيم چكار كنم آرشي ديگه
دوست عزیز...
مارو زیاد اذیت نکن!
چه هنری؟!
آخه چرا نیکون و کانن باید بیان لنز واید برای کراپ ۲ بسازن؟!
در تکمیل صحبت آرش عزیز و برای اینکه دوستان به اشتباه نیافتن دقت کنید که F2.8 روی کراپ 2 معادل 3.5 در کراپ APS-C(1.5 و 5.6 در 35 مم میباشد.
میتونید از این ابزار استفاده کنید:
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
آرش در مورد قیمت بنده هم با شما موافق نیستم...
همین واید ترین لنز كراپ 2 با قیمت نجومی 2900 دلار عرضه می شود.
به نظرم معقول نباشد برای یك لنز 7-14 این قیمت پرداخت شود.
کد:http://www.olympusamerica.com/e1/sys_lens_714mm.asp
و بعد اینكه در مورد ركورد بند هم بی اطلاع هستم...:::confused2:::کد:http://www.shopbot.com.au/p-18786.html
اما لنزی مثل سیگما 12-24 دارای زاویه ای معادل 122 درجه است....
و اما در مورد لنز های تله.
این برند معركه است...معركه....
دوست گرامیکد:تکمیل صحبت آرش عزیز و برای اینکه دوستان به اشتباه نیافتن دقت کنید که F2.8 روی کراپ 2 معادل 3.5 در کراپ Aps-c(1.5 و 5.6 در 35 مم میباشد.
میتونید از این ابزار استفاده کنید:
خواهش میکنم توضیح را طوری بنویسید که دوستانی را که به بحث اشنا نیستند یا مطلب را از اول پستها نخوانده اند دچار سوتفاهم جدی نشوند.
بحث سر عمق میدان است یعنی عمق میدانی که لنزهای با اف مساوی روی کراپ های مختلف دارند متفاوت است والا اف 2.8 همان 2.8 است یعنی میزان نور وارد شده از ان روی کراپها فرقی نمیکند.
جریان این سریعترین اتو فوكوس دنیا،چیه كه اینور و اونور تبلیغ كرده؟
تست نمونه اولیه E3 همراه با اطلاعات كلی:
http://www.popphoto.com/cameras/4701...digital-slr.ht
این قیمت درست نیست، با حدود $1500 میشه این لنز رو خرید :::happy:::
و باز هم عرض میکنم که 24-12 فقط بر روی 35 مم زاویه 122 میده!
دوستان برای آشنایی بیشتر با این لنز به این لینک یه سری بزنن:
http://www.cameralabs.com/reviews/Ol...mm/index.shtml
دوست عزیز...
خوب 1600 یا 1700 دلار!
به نظر شما این لنز واید ارزش خرید دارد؟به نظرم كمی گران قیمت است.زویكو باید لنز های ارزان تری نیز تولید كند تا بتواند در بازار دوام بیاورد.
اما تخصص زویكو در ساخت لنز های دوربین های حرفه ای سینما است.دوربین هایی با قیمت های نجومی واقعا نجومی همگی بالای 100000 دلار...
اما لنز خوبی است.باید دید كه این سیستم در اینده با استقبال مواجه خواهد شد و یا اینكه مثل خیلی از استاندارد هایی كه زمانی مرسوم بودند از یاد خواهد رفت.
اما شركت های بزرگی در پشت این موضوع هستند.بنده به این سیتسم اعتقاد دارم و بسیار هم به آن علاقمند هستم.اما یك جانبه نگاه نمی كنم و ایرادات را هم می بینم.به نظرم علاقمندی بنده به این سیستم اثبات شده است!
موافقم ولی 2900 زیادی بالا بود.
بطور قطع این لنز گرونه و الیمپوس میبایستی لنزهای واید ارزانتری رو تولید کنه. من هم نمیخوام که بگم این برند و این استاندارد بی نقصه اما شک نداشته باشید که در طراهی و ساخت لنز این شرکت رکوردهای فوق الاده ای رو داره و کافی که دوستان نگاهی به بعضی از اینه مقایسه ها بیندازن.
خوبه که همه ما یک جانبه نگاه نکنیم هر چند دوستانی هستند که فقط ایرادات رو میبینن :confused:
والله 2900 دلار رو هم بنده نمی فروختمlol اولین سایتی كه قیمت داده بود رو لینك دادم.سایت هم معتبر بود و قیمت هم جدید.می توانید ملاحظه كنید.
و بعد اینكه ركود در مورد لنز و اینها چیز با ارزشی نیست.خودتان بهتر می دانید.لنز ها را اگر هم طبقه بندی كنند نه بر حسب ركورد است و نه قیمت و نه جنس بدنه.بلكه از روی خواص اپتیكی آنها و همیچنین سرعت فوكوس و مسائلی از این دست یكی را برتر می دانند.والا شما 150 درجه هم زاویه داشته باشید اما وقتی اشكالات و خطا های اپتیكی داشته باشید زیاد با ارزش نیست.
و اما در مورد دیدن ایراد ها.....!
همه مزایا را می بینند.اگر یك نفر هم ایرادات را رصد كند زیاد اشكالی ندارد.محیط خوبی است برای نقد.نقد حتی بهترین ها.نقد باعث پیشرفت می شود.والا با ایراد گرفتن بنده در یك جایی از این دنیای بزرگ كوچك نه چیزی از افتخارات الیمپوس كم می شود و نه چیزی به آن اضافه می شود.
تنها خوبی این موضوع ین است كه فردا روز عزیزی كه این متن را می خواند می تواند ایرادات را ببیند و مسخ و شیفته ی یك سری امكانات نه چندان با ارزش نشود.....
دوست عزیز شاید شما در این پاسخ همانقدر بی دقت عمل کردید که در مقاله 4/3 ،قیمتی را که شما اعلام کردید مربوط به یک سایت استرالیایی بود :)
در مورد رکورد شاید من منظور را خوب نرساندم در واقع منظور من از رکورد همان مشخصات اپتیکی شامل زاویه دید،رزولوشن، Ca و غیره بود. بازهم توصیه میکنم با دقت از منابعی که در اختیار دارید مقایسه ای بین لنزهای الیمپوس و سایرین انجام دهید.
من فکر می کنم اقایان بیشتر معایب را می بینند و مزایا را بی اهمیت جلوه میدهند.برای مثال شما در مقاله 4/3 سیستم ضد غبار الیمپوس را که تنها سیستم موفق از سال 2003تا به حال بوده است را بدون توجه به ریویو ها و نظرات استفاده کنندگان از این سیستم بدون اهمیت جلوه دادید.
دوست عزیز مقاله نوشتن و ترجمه مقالات کار با ارزشی است به شرط اینکه با دقت باشد و در صورتی نظرات شخصی خود را به ان اضافه کنید که ان را بر اساس واقعیات طرح کرده باشید.
بد نیست که گاهی هم سری به فرومهایی که یوزرهای الیمپوس با تجربه رفت و آمد دارن هم بزنید!
چند عكس جالب از E1 و E3 ،در كنار هم:
الیمپوس 2 فلاش جدید هم برای این دوربین و dslr های دیگرش معرفی كرده:
FL-50R به قیمت 499 دلار امریكا و FL-36R به قیمت 299 دلار امریكا،هر دوی این فلاشها از اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود.
head این فلاشها در 4 جهت قابل تنظیم است و ویژگی كنترل بدون سیم چند گروه فلاش E3 را پشتیبانی می كنند.
حتما ! اگر شما تست و یا مقایسه ای دیدید خوشحال خواهم شد ان را ببیینم.اما در شرایط یكسان لنز های الیمپوس نمی توانند رقیب بقیه باشند.موضوع قیمت بسیار مهم است.شاید گاهی برتری یك لنز از نظر اپتیكی به دلیل قیمت ان زیر سوال برود...نقل قول:
در مورد رکورد شاید من منظور را خوب نرساندم در واقع منظور من از رکورد همان مشخصات اپتیکی شامل زاویه دید،رزولوشن، Ca و غیره بود. بازهم توصیه میکنم با دقت از منابعی که در اختیار دارید مقایسه ای بین لنزهای الیمپوس و سایرین انجام دهید
اما تا انجایی كه بنده اطلاع دارم از نظر اپتیك لنزهای الیمپوس كیفیت خوبی دارند و از بسیاری از لنز های برند های دیگر بهتر عمل میكنند.اما نسبت به لنز های عالی نیكون و كنون هنوز مانده تا بتوانند رقابت كنند.یك مشكل آنها قیمت است...یك لنز 6000 دلاری الیمپوس در حد و اندازه های یك لنز 2000 دلاری سایر برند ها است.
اما لنز های كیت و لنز های ارزان قیمت الیمپوس از بهترین ها هستند.
بنده این فرموده ی جناب عالی را به هیچ وجه قبول ندارم و كاملا مخالف ان هستم و به دوستان هم توصیه می كنم در این مورد بهتر و بیشتر تحقیق كنند.چرا كه این فرموده ی جناب عالی اشتباه است.نقل قول:
تنها سیستم موفق از سال 2003تا به حال
شاید بهترین سیستم در سال 2003 اما نه از سال 2003 تا به حال....این دو تا كلی فرق دارد....
همچنین به دوستان توصیه میكنم در مورد سیستم غبارگیر سنسور بیشتر تحقیق كنند تا با درصد تاثیرگذاری ان بهتر و بیتشر آشنا شوند و به دلیل یدك كشیدن این نام دچار توهم نشوند...
در این مورد با شما كاملا موافقم....نقل قول:
دوست عزیز مقاله نوشتن و ترجمه مقالات کار با ارزشی است به شرط اینکه با دقت باشد و در صورتی نظرات شخصی خود را به ان اضافه کنید که ان را بر اساس واقعیات طرح کرده باشید.
بنده به هیچ وجه ادعایی در این مورد ندارم.باور كنید اهل شكسته نفسی و این حرف ها نیستم.اما در تمام مقالات هم به طریقی عنوان كرده ام كه این نظر شخصی بنده است.میتوانید مراجعه كنید و بیشتر و بهتر مطالعه كنید.در جای جای مقالات ذكر شده است كه این نظر شخصی است.بنده كلا به چیزی كه اعتقاد دارم اعتراف كرده و در موردش صحبت میكنم نه موارد و مسایلی كه به نظرم اثبات نشده باشد.
اما از شما عزیز درخواست میكنم اگر متنی و یا ترجمه ای در اختیار دارید به مدیران انتقال دهید حتما از ان استفاده خواهد شد.
بنده هنوز خیلی راه دارم تا ترجمه و یا تالیف....
حتما.خوشحال می شوم.دوست دارم در این محیط ها هم شركت كنم.اما یك مشكل زبان است و دیگری اینكه ممكن است كسانی كه در ان فروم ها هستند شیفته ی ابزارشان شده باشند.كم ندارم در همین فروم و فروم های سونی و نیكون و كنون.كه این باعث می شود نتوان برداشت درستی از بعضی اظهار نظرات كردنقل قول:
بد نیست که گاهی هم سری به فرومهایی که یوزرهای الیمپوس با تجربه رفت و آمد دارن هم بزنید
خوشحال می شوم اشتباهاتم در مقالات را گوشزد كنید تا هم پربار تر باشد و هم تاثیر گذار تر.
البته بدون تعصب چرا كه رگه هایی از تعصب را در سخنان شما می بینم.
تست كامل لنز: olympus zuiko digital 50-200 mm f/2.8-3.5 ED AF
http://http://www.popphoto.com/camer...-35-ed-af.html
قیمت در بازار امریكا 830 دلار اعلام شده ،از نظر اپتیكی ویژگی خاصی نداره،اما قیمتش مناسب به نظر میاد.
قیمت و زمان عرضه 3 لنز جدید و تله كانورتر المپوس،در بازار امریكا:
Zuiko Digital ED 12-60mm f2.8-4.0 SWD: November 2007 for $999.99.
Zuiko Digital ED 50-200mm f2.8-3.5 SWD: December 2007 for $1,199.99
Zuiko Digital ED 14-35mm f2.0 SWD: first quarter of 2008 for $2,299.99
Zuiko Digital 2x Teleconverter EC-20: December 2007 for $479.99
نظرات چند عکاس اروپایی در مورد E3
کد:http://www.biofos.com/esystem/e_3ult.html
تست میدانی E3:
http://www.popphoto.com/cameras/4793...ympus-e-3.html
تست كامل و نتایج لابراتواری E3:
کد:http://www.popphoto.com/cameras/4924/camera-test-olympus-e-3.html
از برتریهای مهم فرمت 3/4 ،لنز فاكتور 2x آن است كه بسیار مناسب تله فوتوگرافی است.
با بستن لنز Zuiko 300mm f/2.8 به همراه مبدلEC-20 2x ، روی E3 ، لنزی معادل 1200mm f/5.6،به همراه لرزه گیر خواهیم داشت،با وزن و حجمی كمتر از لنزتنها با این دامنه!
http://www.popphoto.com/cameras/4984...ympus-e-3.html
مقایسه ابعاد E3+Zuiko 300mm f/2.8+EC-20 2x teleconverter با Eos 40d+300-800 f/5.6 EX APO HSM AF DG :
چه مقایسه ی بی ربطی !نقل قول:
مقایسه ابعاد E3+Zuiko 300mm f/2.8+EC-20 2x teleconverter با Eos 40d+300-800 f/5.6 EX APO HSM AF DG :
خوب می تونست با لنز 400 - f2.8 كنن با كانورتر 2X مقایسه كنه كه فاصله ی كانونی می شد 1280 میلیمتر. طول اون لنز كنن فقط 6.4 سانتیمتر بلند تر از لنز زویكوست ( ابعاد كانورتر ها رو هم نمی دونم ) تازه فكر كنم نتیجه هم بهتر باشه :cool:
سلام
قبل از شروع تجدید ارادت می كنم به بزرگمرد فوروم كاوه قبادی عزیز :::love2:::
بله كاوه جان مسلمه كه لنز های مشابه با كراپ 2 كوتاهتر از كراپ 1.6 باید باشه ولی منظورم این بود كه مقایسه كننده ( جناب ظریف رو عرض نكردم) دولنز معادل رو مقایسه نكرده بود. روی یكی كانورتر بسته بود روی یكی نبسته بود یكی رو فیكس انتخاب كرده بود یكی رو زوم ( همه می دونند در شرایط مساوی لنزهای زوم بلند ترند) من مقایسه رو هم شرایط تر كردم رسیدم به 6 سانت اختلاف كه مربوط به همون تفاوت كراپ می تونه باشه و منطقیه.
اتفاقا من E3 و سیستم فورتردز رو خیلی جذاب می دونم به خصوص برای تله دوستان.
یه نكته ی دیگه كه شاید اشتباه می كنم اینه كه وقتی داشتم برای لنز 300 زویكو سرچ می كردم كه مقایسه كنم در سایت SlrGear نوشته بود كه این لنز فقط با كانورتر 1.4 سازگاره كه اگه این طور باشه اصلا طرف از پایبست مغرض بوده !
کد:http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/40/cat/all
ما كه از هر منظر نگاه كنید ارادتمند آستان جناب عالی هستیم...خیلی مخلصیم فرهاد خان :::love2:::
در مورد مغرض بودن كه باید عرض شود بلی...یكی میاید و ایرادات رو می پوشاند یكی می آید و مزایا را برجسته می كند.در این دنیای سایبر واقعا چیزهای عجیب و غریب فروان یافت می شود.هرگز هیچ كسی نمی تواند بدون اعمال نظرات شخصی اش مطلبی را آماده كند...
در مورد این تست هم بایدعرض كنم بنده یك تصویر بهتر داشتم اما متاسفانه هرچقدر تلاش میكنم نمی یابم.دو لنز كنار هم با ابعاد تقریبا نصف ( كمی بلند تر از نصف )در این میان استفاده از لنز های فول فریم و كراپ دیجیتال و كراپ 2 هم تاثیر گذار است.انشالله در آینده سعی میكنم یك اینچنین عكسی را پیدا كنم...
سلام
بروشور PDF المپوس E3 :
http://www.olympusamerica.com/files/E3brochure.pdf
حجم: 3.367 مگابایت
امروز با یك فروشنده معتبر لوازم عكاسی ذر مشهد صحبت می كردم،از كیفیت بد Dslr های الیمپوس می گفت.
به گفته ایشان ،تعداد زیادی از بدنه های E 410 و E 510 فروخته شده،به دلیل مشكلات فنی ،برای استفاده از گارانتی،برگردانده شده اند.در ضمن ایشان تاكید میكرد كه این بدنه ها ساخت چین هستند.
من چند روز پیش E-510 رو توی دستم گرفتم (البته باهاش عکس نگرفتم!) در مقایسه با Canon 400D که به داشتن بدنه ضعیف و پلاستیکی معروفه، بدنه ضعیفتری داره و سبکتر هم هست.
لنز 42-14 که همراه دوربین بود خیلی شبیه اسباببازی بود! ولی کیفیت ساخت لنز 150-40 خیلی بهتر بود. زیر دوربین هم خیلی روشن و واضح نوشته بود: Made in Japan
نه اقای مشهدی من هم حتی یکبار هم خواستم با دوربینم عوض کنم .e510 رو عرض می کنم .نه e3 رو .چون میگن باز این دوربینو برد بالا .دوربینو دستم گرفتم .اون وقت 1.20 تومان بود.ولی مثل یک اسباب بازی عین مواد درجه دو پلاستیکی .رنگ بد .ولی اینو بهتون قول می دم واقعا در بدنه به گرد پاناسونیک نمی رسه .حالا ادم میفهمه که مثلا چرا l10 بدون لرزه گیر این قدر گرونه .البته لنز لایکا هم کیفیتش عالی ومی تونه یکی از دلایل باشه.ولی مطمعن باشید بدون تردید مواد استفاده شده درجه یکه.ولی باز قیمتش زیاده :mad: .من در سال 87 حتما دوربین slr میخرم.
1. المپیوس e3 البته اگه قیمتش متعادلتر بشه.
2.اگه پاناسونیک دوربین بهتری بده در محدوده e3
3.در غیر این صورت فقط d300 تا اون زمان با همه شما دوستان مشورت خواهم کرد.
تا اون وقت هم خودم در مورد لنز ها اطلاعاتمو زیاد میکنم.
ولی 4/3 انتخاب اولمه.
در تایپیک slr سامسونگ در مورد لنزهای اشنایدر هم سوال کردم .اگه ادرسی دارید بزارید .لطف کنید در اون تایپیک بزارید.تا این تایپیک با ارزشو منحرف نکرده باشم.ممنون.:)