-
Pentax 645Z medium-format
-
درود
این دوربین دارای سنسور 51.4Mp CMOS ساخت سونی هست
با ابعاد 43.8x32.8mm یعنی 1.7 بار بزرگتر از سنسور فول فریم. و البته فاقد فیلتر Anti-aliasing
به عنوان یک مدیوم فرمت دارای قیمت خوبی هست 8499 دلار برای بدنه خالی.
-
قیمت اعلام شده توسط یکی از شرکت ها در ایران برای این دوربین200.000.000 ریال می باشد.
ظاهرا موجود هم هست!
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
msh2200
قیمت اعلام شده توسط یکی از شرکت ها در ایران برای این دوربین200.000.000 ریال می باشد.
ظاهرا موجود هم هست!
اون شرکت شکر میل فرموده اند. خود کمپانی اعلام کرده این دوربین در ماه June (خردادماه) به بازار خواهد آمد!
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
msh2200
قیمت اعلام شده توسط یکی از شرکت ها در ایران برای این دوربین200.000.000 ریال می باشد.
ظاهرا موجود هم هست!
سلام
احتمالا دوربینی که این شرکت قیمت داده و موجود هم دارند مارکِ D این دوربین است. (645D)
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kurtkavian
سلام
احتمالا دوربینی که این شرکت قیمت داده و موجود هم دارند مارکِ D این دوربین است. (645D)
ببخشید من به حرف آخر توجه نکرده بودم
بله 645D هست!
یک سوال دیگر هم داشتم
دلیل اینکه دوربین های قطع متوسط با عبارت 645 معرفی می شوند چیه؟
مثلا Mamiya 645DF
-
1 فایل پیوست
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
msh2200
یک سوال دیگر هم داشتم
دلیل اینکه دوربین های قطع متوسط با عبارت 645 معرفی می شوند چیه
قدیما مدیوم فرمت های فیلمی از فیلم 120 استفاده می کردند که عرض فیلم 120برابر با 60 میلیمتر بودند. دوربینهایی که سایز عکسشن 60در 45 بود به 645 معروف بودن. در واقع عرض 60 ثابت بود و هر دوربینی یک طول مشخص ضربدر این 60 رو به صورت عکس تولید می کرد، سایز های مرسوم دیگر 60*60 و 60*70 (مثل مامیا RB67) و ... بودند که در جدول زیر ملاحظه می کنید:
(فیلم 220 هم دارای همان عرض 60 میلیمتر است ولی طول رولش 2 برابر 120 است)
فایل پیوست 57842
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farhad44
قدیما مدیوم فرمت های فیلمی از فیلم 120 استفاده می کردند که عرض فیلم 120برابر با 60 میلیمتر بودند. دوربینهایی که سایز عکسشن 60در 45 بود به 645 معروف بودن. در واقع عرض 60 ثابت بود و هر دوربینی یک طول مشخص ضربدر این 60 رو به صورت عکس تولید می کرد، سایز های مرسوم دیگر 60*60 و 60*70 (مثل مامیا RB67) و ... بودند که در جدول زیر ملاحظه می کنید:
(فیلم 220 هم دارای همان عرض 60 میلیمتر است ولی طول رولش 2 برابر 120 است)
فایل پیوست 57842
جناب حسین در ادامه ممکنه درباره سبک های عکاسی که از این دوربین استفاده می شود و دلیل آن و همچنین دلیل قیمت بالای آنها هم توضیحاتی بفرمایید؟
البته خودم که مدتی دنبال مطالب برای این موضوع بودم متوجه شدم اکثر استفاده کنندگان از این سری دوربین می گویند از نظر کیفیت و سایز تصاویر خروجی بسیار قوی هست و البته ماژولار بودن این دوربین ها (قابلیت تغییر و تعویض قطعات دوریین با مقطعات مورد نظر عکاس مثل سنسور و نورسنج و ...) از مهمترین مزایای این سری دوربین ها می باشد!
ولی مسئله ای که برای من سوال شده این هست که ظاهرا از قطع متوسط کمتر در ایران استفاده می شود و اگر هم استفاده شود برای عکاسی تبلیغاتی و آتلیه کاربرد دارد و کمتر در طبیعت و .... دیده شده از این دوربین ها استفاده گردد. (البته جناب آقای اشین ذاکاریان از یک قطع متوسط پلارید برای عکاسی از مناظر و آسمان شب استفاده می کنند و بسیار هم در مورد تفاوت کیفیت تصویر خروجی این دوربین در برابر دوربین 5D خودشون ثابت قدم هستند!!) آیا دلیل خاصی در این باره وجود دارد یا صرفا سلیقه شخصی عکاسان باعث این امر شده است؟
-
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
msh2200
جناب حسین در ادامه ممکنه درباره سبک های عکاسی که از این دوربین استفاده می شود و دلیل آن و همچنین دلیل قیمت بالای آنها هم توضیحاتی بفرمایید؟
البته خودم که مدتی دنبال مطالب برای این موضوع بودم متوجه شدم اکثر استفاده کنندگان از این سری دوربین می گویند از نظر کیفیت و سایز تصاویر خروجی بسیار قوی هست و البته ماژولار بودن این دوربین ها (قابلیت تغییر و تعویض قطعات دوریین با مقطعات مورد نظر عکاس مثل سنسور و نورسنج و ...) از مهمترین مزایای این سری دوربین ها می باشد!
ولی مسئله ای که برای من سوال شده این هست که ظاهرا از قطع متوسط کمتر در ایران استفاده می شود و اگر هم استفاده شود برای عکاسی تبلیغاتی و آتلیه کاربرد دارد و کمتر در طبیعت و .... دیده شده از این دوربین ها استفاده گردد. (البته جناب آقای اشین ذاکاریان از یک قطع متوسط پلارید برای عکاسی از مناظر و آسمان شب استفاده می کنند و بسیار هم در مورد تفاوت کیفیت تصویر خروجی این دوربین در برابر دوربین 5D خودشون ثابت قدم هستند!!) آیا دلیل خاصی در این باره وجود دارد یا صرفا سلیقه شخصی عکاسان باعث این امر شده است؟
ولله در مورد دلایل کیفیت بالا و قیمت زیاد خودتون فرمودید، هرچه سنسور بزرگتر باشد نیاز به تکنولوژی بالاتری برای تولید دارد و به همین دلیل قیمت تمام شده ی آن بیشتر است. در مورد عکاسی با این دوربین ها باید عرض کنم که عکاسی منظره و outdoor حتا با لارج فرمت هم دیده ایم چه برسد به مدیوم فرمت ولی دلیل استقاده ی کمتر این است که این دوربین ها مثل دوربین های قطع 35 کوچک و سبک و پرتابل نبودند و تنظیمات زمان گیر و نیاز به سه پایه و ... آنها را بیشتر به دوربینهای آتلیه بدل کرده بود ولی با پیشرفت تکنولوژی و بالارفتن کیفیت دوربینهای دیجیتال همانگونه که می دانید دیگر در آتلیه ها نیز کمتر استفاده می شود که البته یکی از دلایلش کاهش سلیقه ی عمومی و رضایت دادن به کیفیت پایین عکسهای آتلیه ای توسط قاطبه ی مردم است!
-
البته از رشد تکنولوژی ساخت و بهره دوربینهای دیجیتال امروز هم نباید غافل شد که در این پنج تا هفت سال گذشته ، کیفیت دوربینهای فول فریم و حتی کراپدار ، به دلیل تکنولوژی ساخت سنسور و بدنه ، چنان رشدی داشته که کیفیت مطلوبی را به دست میدهند ...
اما به هر حال ، این مورد رشد ، بیشک در تکنولوژی ساخت سنسور مدیوم فرمتها هم رخ داده که به هر حال فاصله را همچنان حفظ میکنند ...
.
اما در ایران ، اقبال کمتر به مدیوم فرمتها یا لارجفرمتها را باید در توجیه اقتصادی جستجو کرد ...
و اینکه در بسیاری از موارد درآمد ، کفاف هزینه ها را نمیدهد ...
و دوم اینکه همانطور که جناب حسینی گفتند ، مشتری ( حالا چه صنعتیها و چه شرکتیها و چه شخصیها ) به کیفیت بهای واقعی نمیدهند و بیشتر دنبال هزینه پایین هستند !!