سلام
فكر نمیكنم چیز خاصی باشه, كافیه در دوربینی مثل S3 IS هم ایزو رو روی مثلا" 200 بذارید و در مد P عكس بگیرید, حالا میشه تقدم شاتر!!!!!!
اشتباه میكنم؟؟؟ :::confused2:::
Printable View
جناب وحید خان سلام
اینكه كاربرد این مود چیست بنده اطلاعی ندارم اما شاید مزایایی برای این حالت در نظر گرفته باشند كه بودن آن را بر نبودن آن ترجیح داده اند.
در این مورد هم اگر بزرگان و دوستان محبت بفرمایند : (منظور از exposure metering time چیست؟):::blushing:::
ممنون
البته فقط برای دیده شدن و مقایسه
با سلام
در محیطی كه قصد عكس گرفتن داریم چه روشی برای تشخیص بهترین وایت بالانس وجود دارد تا بتوان رنگهایی را ثبت كرد كه واقعا وجود دارند؟
در این دوربین علاوه بر اتو وایت بالانس دوازده حالت دیگر هم وجود دارد. آیا باید همه را امتحان كرد تا حالت مناسب را پیدا كرد یا روش بهتری وجود دارد؟
از دو عكس زیر عكسی كه خط كش در آن است فكر كنم 200 م م و بازترین دیافراگم ممكن بود. برای نشان دادن عمق میدان لنز برای یكی از دوستان. (روی سانتیمتر 11 فكوس شده).
فعلا مشغول ور رفتن با دوربین و شناخت آن در خانه هستم و فرصتی برای هنر آفرینی در محیط باز فراهم نشده
بهترین روش برای یافتن وایت بالانس مناسب استفاده از فرمت Raw است بدون اینکه نگران باشیم که آیا وایت بالانس مناسب انتخاب کرده ایم یا خیر....
سلام
میشه بیشتر توضیح بدید؟
در عكس اسباب بازی پیچهای بنفش رنگ آبی میشد(در حالت اتو وایت بالانس)!بعد از چند بار تغییر دادن وایت بالانس رنگ اصلی بدست آمد(در حالت سایه).وقتی در مورد علت دقت كردم دیدم رنگ آبی پرده ای بوده كه نور خورشید از بین آن عبور می كرد و با جمع كردن پرده مشكل برطرف شد.( در حالت اتو وایت بالانس).
1- حالا اگر در جایی باشیم كه رنگ نور طبیعی نباشد چطور میتوان تشخیص داد؟حتی اگر با چشم نتوان متوجه شد!!
جناب قبادی:
(بهترین روش برای یافتن وایت بالانس مناسب استفاده از فرمت Raw است بدون اینکه نگران باشیم که آیا وایت بالانس مناسب انتخاب کرده ایم یا خیر....)
2- آیا در مود raw تغییر وایت بالانس بر خروجی بی تاثیر است؟!
منظور من این است كه مثلا با تغییر وایت بالانس بتوان از یك گل عكس گرفت و تصویر آن در نور روز و نور لامپ در شب یكسان باشد.
ممنون از توجهتان
سلام كاكو (چون منم شیرازی هستم اینجوری صدات كردما :::big grin2:::)
ما چند نوع روش ذخیره سازی اطلاعات داریم.
1- بدون فشرده سازی (مثل فایلهای تصویری RAW )
2- با فشرده سازی (که این روش خود به دو نوع تقسیم میشود : الف: با از دست دادن داده ها مثل فایلهای JPG ب: بدون از دست دادن داده ها مثل فایلهای TIF که باروشهایی مثل LZW فشرده سازی شدن و یا روش RLE که در فایلهای BMP استفاده میشن و ....)
وارد جزئییات نمیشم و بطور کلی جواب میدم.
معمولا در دوربینها از 2 نوع ذخیره سازی فایل استفاده میشه. یکی فایلهای JPG که واسه کم کردن حجم ، داده های تصویر از بین میرود و فایل حالت فشرده دارد.
و یکی هم استفاده از حالت خام تصویر یا همون RAW که در دوربینهای DSLR وبعضی از انواع like ها (مثل پاناسونیک FZ50 و FZ18 و ....) و حتی کامپکت ها (مثل کانن G6) ازش استفاده میشه. این فرمت بدون هیچگونه فشرده سازی هست و اطلاعات تصویر قفل نشده.
و میشه بعضی از کارهایی که در هنگام عکاسی بخوبی انجام نشده و یا اصلا انجام نشده رو بعدا تصحیح کرد.
یکی از این کارها وایت بالانس تصویر هست. شما میتونی همیشه در حالت وایت بالانس اتوماتیک عکاسی کنی و بعدا با کمک نرم افزارهای ویرایشگر RAW ، اشتباهات دوربین و خودتون رو اصلاح کنید.
از دیگر کارهایی که میشه با RAW انجام داد ، تصحیح نویزها ، کم و زیاد کردن اکسپوز ، تصحیح دیستورشن یا همون اعوجاج لنز ، میزان غلظت رنگها و .......
البته حجم فایلهای RAW زیاد هست و حجم زیادی رو اشغال میکنه. بعنوان مثال در دوربین بنده حجم فایلهای JPG حدود 4 تا 5 مگابایت هست ، در حالیکه حجم فایلهای RAW حدود 20 مگابایت. یعنی 4 تا 5 برابر!!!!
و البته در حالت RAW نمیشه از عکسبرداری پی در پی استفاده کرد (دوربین من که اینجوریه. :redface: از بقیه خبر ندارم :biggrin:)
اینم یك مثال واضح كه تو یك تاپیك دیگه هم گذاشته بودمش:
عکس زیر با مد RAW گرفتم. با استفاده از نرم افزار silkpix كه روی دوربین بود ، ایرادات عکس اول مثل وایت بالانس و گوشه های تاریک و بیحال بودن رنگها رو در زمان خیلی کمی برطرف کردم.
[IMG]http://i30.*******.com/j9o96g.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/2e67ojt.jpg[/IMG]
راستی یک سوال آف تاپیک: چرا وقتی من در بالاترین زوم fz50 که 420 میلیمتر هست عکس میگیریم ، در اگزیف نوشته شده 89 میلیمتر!!!!! یا وقتی که در حالت 35 میلیمتری عکس میگیرم ، فوکال لنت رو نوشته 7 میلیمتر!!!!
میشه یک آدم خیرخواه این موضوع رو بمن تفهیم کنه.
امیر جان سلام و ممنون از توضیحات مفیدت
علت 89 م م در بالاترین زوم, سایز سنسور دوربین شما است كه فكر كنم 1 به 2.5 یا 1 به 8/1باشد(كراپ فاكتور دوربین) و این در مقایسه با دوربینهای 35 میلیمتری یا فول فریم می باشد.همچنین 7 م م در حالت واید كامل.
اگر 89 را بر 7 تقسیم كنید 7/12 بدست می آید كه بزرگنمایی دوربین شماست.
لطفا این چند مورد را هم توضیح بفرمایید:
1- در مورد فكوس چند نقطه ای و مركزی و ...
2- در مورد نورسنجی مولتی سگمنت و نقطه ای و center-weighted
و موارد كابرد آنها
باز هم ممنون
در مورد سوال اول این مقالات را نگاهی بیندازید:
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/007336.php
کلا در فوکوس جند نقطه ای دوربین در نقاط نشان داده شده در ویزور بدنبال فوکوس می گردد و در اولین و نزدیکترین حالتی که شیئی را برای فوکوس پیدا کند روی آن قفل می کند. در فوکوس مرکزی دوربین در نقطه مرکزی کادر دنبال جسمی برای فوکوس می گردد.
و در مورد سوال دوم نورسنجی هم:
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/007083.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/007022.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/007161.php
http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/007085.php