:::love2:::با تشکر از همه ی دوستانی که جواب دادند، می خواستم بدونم این لنز70-200 مینولتا کیفیتش در چه حدی است آیا به پای 70-200 سونی می رسد یا 70-200 قدیمی سیگما
اگر من این لنز را گیر بیارم با چه حدود قیمتی بگیرم که ضرر نکنم؟(البته تمیزش را)lol
Printable View
:::love2:::با تشکر از همه ی دوستانی که جواب دادند، می خواستم بدونم این لنز70-200 مینولتا کیفیتش در چه حدی است آیا به پای 70-200 سونی می رسد یا 70-200 قدیمی سیگما
اگر من این لنز را گیر بیارم با چه حدود قیمتی بگیرم که ضرر نکنم؟(البته تمیزش را)lol
سلام
200-70 مینولتا و 200-70 سونی یکی هستند. در واقع پس از اینکه سونی ، کونیکا مینولتا را خرید تعدادی از لنزهای کونیکا مینولتا را گلچین و با برند خودش تولید و عرضه کرد (از جمله همین 200-70) . تولید مابقی مدل ها هم متوقف شده و به تاریخ پیوستند! این روند امروز هم ادامه دارد یعنی به مرور زمان لنز های جدیدی طراحی و جایگزین طراحی های قدیمی تر می شوند.
200-70 سونی به صورت نو و (احیانا) دسته دوم از داخل کشور قابل تهیه است. قیمت را هم از نمایندگی های سونی می توانید بپرسید. تهیه این لنز با برند مینولتا چه در داخل و چه در خارج کشور بسیار مشکل است چون فقط در خلال سالهای 2003 تا 2005 با این برند تولید می شده است و در نتیجه کمیاب می باشد.
کیفیت (اپتیکی و مکانیکی) این لنز ها از 200-70 های سیگما بالاتر می باشد.
مینولتا 200-70 (برای دیدن تصویر بزرگتر روی عکس کلیک کنید)
سونی 200-70 (برای دیدن تصویر بزرگتر روی عکس کلیک کنید)
موفق باشید.
قیمت جهانی لنز70-200 سونی در داخل نزدیک2/750 است اما در خارج1/800 سایت یا جایی در خارج از کشور سراغ دارید که بشه لنز مینولتا را تهیه کرد؟
هنوز هم بعد از گذشت حدود یک دهه از عرضه 70-200 مینولتا /سونی این لنز از نظر شارپنس جز سه لنز اول در 70-200 در تمام برند ها و مونت ها است بدون شک...
اقا من یه لنز minolta 50 mm f 1.7 خریدم.یه لنز ماکرو هم میخوام
یه لنز minolta macro 50 mm هم بهم پیشنهاد شده.ایا لنز خوبی هست؟
بعد یه توضیحی از این لنز هم میخواستم.ممنون میشم
سلام
مینولتا دو مدل لنز ماکرو 50مم داشت:
50f2.8: بزرگنمایی 1:1 دارد و الان هم توسط سونی تولید می شود.
50f3.5: بزرگنمایی 1:2 دارد و از رده تولید خارج شده است.کد:http://www.kurtmunger.com/sony_50mm_f_2_8_macro_reviewid211.html
اینطور که از این ریویو ها برمی آید اولی (f2.8) بهتر از دومی است.کد:http://www.kurtmunger.com/minolta_af_50mm_f_3_5_macroid75.html
متاسفانه قیمت ندارم. در ضمن دقت کنید که یک لنز مینولتا ماکرو منوال فوکوس هم داریم با همین مشخصات (50f3.5) که کلا با این لنز متفاوت است. لنز منوال فوکوس، ماونت SR است و به هیچ وجه قابل استفاده بر روی DSLR های سونی نیست. ولی لنز اتوفوکوس دارای ماونت آلفا است و قابل استفاده بر روی این دوربینها.
هر دوی این لنز ها هم با استفاده از تبدیل مناسب بر روی بدنه های نکس قابل استفاده هستند.
sony lens chart
http://kurtmunger.com/sony_lens_chartid223.html
سلام
من قصد خرید یک لنز ماکرو برای a57 دارم
ممنون میشم دوستان یه لنز مناسب به من پیشنهاد بدند
لنز هایی که در بازار ایران موجود هست(به نقل از تاپیک "آخرین قیمت دوربین های سونی"):
macro 50: 1.050.000
macro 100: 1.400.000
من نظرم بیشتر روی 100mm هست ولی رویوهایی که ازش خوندم یکم از فوکوس کندش و شارپنسش گله داشتند!
سلام
سونی یک لنز ماکرو 30 مم مخصوص دوربین های کراپدار هم دارد که اگر در ایران پیدا بشود ارزان تر از اون دوتا لنز دیگه هستش.
از نمایندگی سیگما هم میتوانید در مورد موجود بودن یا نبودن لنز ماکرو 105 مم سیگما اطلاعاتی بدست آورید:
اگر وجود اتوفوکوس برایتان ضروری نیست به گزینه های دیگری هم میتوانید فکر کنید. (البته اگر خوش شانس باشید و تبدیل آن ماونت به سونی آلفا هم گیرتان بیاید)
موفق باشید.
سلام
دوستان چند تا سوال دارم در مورد لنزهای مینولتا و سونی:
1- لنز مینولتا 70-35 مم f/4 لنز خوبی است یا خیر؟ و همچنین 210-70 مم f/4 ؟
2- آیا لنز 50 مم f1.8 سونی بهتر است یا 50 مم f1.7 مینولتا ؟
سلام
هر دو لنزهای خوبی هستند. پست شماره 70 همین تاپیک را مطالعه فرمائید.
اگر اختلاف قیمتشان زیاد نیست سونی را تهیه کنید.
موفق باشید
سلام
پیرو پست شماره 70 همین تاپیک، قصد دارم تا طی چند پست اطلاعات بیشتری را (به همراه عکس و لینک بررسی در صورت وجود) در مورد لنزهای ارزشمند مینولتا در اختیار دوستان بگذارم. لازم به ذکر است که لنزهای معرفی شده در این پست ها فقط شامل لنزهای زوم خواهند بود چون در میان پرایم ها تقریبا لنز بی کیفیتی موجود نمی باشد همچنین سعی شده است تا تقدم و تاخر زمان معرفی لنزها نیز رعایت شود بدین معنی که ابتدا لنزهای قدیمی تر را معرفی و در ادامه سراغ لنزهای جدید تر رفته ام.
ابتدا معرفی چند مرجع در فضای وب که توصیه میشود به جهت آشنایی با مشخصات کامل لنزها و مزایا و معایب آنها قبل از هرگونه خرید مطالعه شوند:
DYXUM.com : Minolta / Sony alpha (a-mount) lens database
MHohner.de : Minolta/Konica Minolta/Sony Alpha lens data
KurtMunger.com : A Mount Lens Reviews
الف : لنزهای نسل اول (Original) - بخش اول
لنزهایی که همزمان با معرفی ماونت A (اولین ماونت اتوفوکوس دنیا) در سالهای 1985 الی 1987 معرفی و تولید شده اند. از جمله لنزهای با ارزش این نسل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
Minolta AF 24-50mm f4 یک لنز جمع و جور با کیفیت اپتیکی خوب و فوکال مناسب روی فول فریم و کراپدار.
لینک بررسی این لنز :
Minolta AF 28-135mm f4-4.5
لنزی با کیفیت تصویر عالی و فاصله کانونی جالب توجه گرچه بر روی کراپدارها واید مناسبی ندارد. لنز نسبتا سنگین است و هود فابریکی برای آن از طرف شرکت سازنده ارائه نشده است. مد ماکرو لنز در فاصله کانونی 28 میلی متری قابل استفاده است (با استفاده از سوئیچ تعبیه شده در بدنه لنز) و فوکوس بصورت دستی انجام میشود که با انجام یکسری دستکاریها در منزل میتوانید اتوفوکوس را هم فعال نمائید. این لنز در بین سونی بازان به Secret Handshake معروف است.
لینک بررسی :
Minolta AF 35-70mm f4
لنز کیت دوربینهای آن زمان بوده است. کیفیت تصویر مشابه لنز 50-24 می باشد ولی دارای مد ماکرو نیز می باشد (در 70 میلی متر). فعال سازی اتوفوکوس نیز مانند لنز 135-28 با یک دستکاری ساده امکانپذیر است. فاصله کانونی بر روی دوربینهای کراپدار معادل 105-52.5 میلی متر می باشد که خیلی جذاب نیست. این لنز بسیار ارزان قیمت بوده و به سادگی قابل تهیه می باشد. این لنز بعدها با لنز AF 70-35 f3.5-4.5 جایگزین شد که این دومی به خوبی مدل قبلی از آب در نیامده است. (علاوه بر تفاوتهای ظاهری لنز جدید تر سوئیچ ماکرو ندارد).
لینک بررسی :
Minolta AF 35-105mm f3.5-4.5
نسبت به 70-35 بلندتر و سنگین تر است و کیفیت تصویر آن نیز تاحدی بهتر است ولی در هر حال پائین تر از 135-28 قرار می گیرد. مشابه اکثر لنزهای این دوره این یکی نیز دارای سوئیچ مد ماکرو می باشد (ماکرو در 105 میلی متر) و فوکوس در مد ماکرو نیز بصورت دستی انجام میشود. این لنز نیز بعدا با لنز دیگری با همین مشخصات ولی با فرمول اپتیکی متفاوت جایگزین شده است. کیفیت لنز جدید پائین تر از مدل قدیمی است ولی در بازار راحت تر پیدا میشود. (علاوه بر تفاوتهای ظاهری لنز جدید تر سوئیچ ماکرو نیز ندارد).
به خواست خداوند ادامه خواهد داشت ...
با سلام مجدد و در ادامه پست قبلی
ب : لنزهای نسل اول (Original) - بخش دوم
Minolta AF 70-210mm f4
معروف به Beercan. این لنز از جمله معروفترین و پر طرفدارترین لنزهای مینولتا است (به خاطر قیمت ارزان ، فاصله کانونی مطلوب و کیفیت خروجی مناسب). تصویر ایجاد شده در f4 از شارپنس خوبی برخوردار است (به جز 210 میلیمتر که مقداری سافت است و نیاز به بستن دیافراگم است) ، بوکه نرم و دلنشینی ایجاد میکند ولی با داشتن وزنی حدود 700 گرم شاید حمل آن برای هرکسی آسان نباشد. کنترل CA در این لنز ضعیف و بعضا در خروجی قابل مشاهده می باشد. جانشینان این لنز در نسل های بعدی لنزهایی با همین فاصله کانونی و با دیافراگم های f3.5-4.5 و f4.5-5.6 هستند که هیچکدام به پای این لنز نمی رسند.
لینک بررسی :
Minolta AF 75-300mm f4.5-5.6
Big Beercan ،همانطور که از این عبارت بر می آید این لنز از لحاظ ظاهر و عملکرد بسیار شبیه لنز قبلی ولی بزرگتر و سنگین تر از آن است. از ویژگیهای آن داشتن یک فوکوس لیمیتر مکانیکی است که باعث کاهش زمان فوکوس میشود. این لنز بعدها با لنز دیگری با همین مشخصات و فرمول اپتیکی ساده تر جایگزین شده است که نسخه جدید تر تا همین چند وقت پیش در خط تولید سونی قرار داشت. به لحاظ کیفیت تصویر تفاوت چندانی میان لنز قدیمی و جدیدتر وجود ندارد (نسخه قدیمی اندکی بهتر است) در عوض نسخه جدیدتر کوچکتر و سبکتر بوده و فاقد فوکوس لیمیتر می باشد.
لینک بررسی :
Minolta AF 80-200mm f2.8 APO
با کیفیت ترین لنز تله زوم در بین لنزهای نسل اول می باشد که از لحاظ کیفیت تصویر چیزی از لنز معروف 200-70 سونی کم ندارد. لنز 200-80 HS APO G که بعدا در قسمت معرفی لنزهای سری G به آن اشاره خواهد شد در حقیقت همین لنز است که سیستم فوکوس آن بهبود یافته است. این لنز نسبتا کمیاب می باشد و نسبت به لنز سری G ارزان تر می باشد.
Minolta AF 100-200mm f4.5
یک لنز ارزان، کوچک و سبک با کارایی تقریبا مشابه لنز 210-70. بوکه چندان خوبی ندارد ولی به عوض مشکل CA نیز در آن چندان مشهود نیست. فاصله کانونی این لنز چندان جالب توجه نیست و حداقل فاصله فوکوس آن حدود 190 سانتی متر است که میتواند مشکل آفرین باشد.
لینک بررسی :
به خواست خداوند ادامه خواهد داشت ...
سلام
یه سوال داشتم.
با فرض قیمت مساوی، کدوم لنز بهتره؟
Minolta 50mm f1.4 دست دوم
Sony DT 50mm f1.8 نو
یه جا توی فروم دی پی ریویو این رو نوشته بود که با این استدلال، برای عکاسی JPEG لنز سونی بهتره.
نظر شما هم همینه؟نقل قول:
The camera you use and whether you shoot RAW or JPEG does have an effect so it's not totally cut and dry which way to go. If you shoot with one of the newer SLTs and you only shoot JPEG then the 50/1.8 is a pretty good choice since that lens is supported by the built in tools for CA, distortion and vignetting. If you shoot RAW exclusively and/or you have an older body, the 50/1.4 definitely gives you almost a full extra stop of light to play with.
ممنون
مشکل فقط اصلاح CA است که کلا تو ذات لنز های اف باز وجود داره و طبیعیه . بنابر این من باشم میرم سمت اف باز تر یعنی 50 اف 1.4
با سلام، با پایان یافتن معرفی لنزهای نسل اول در ادامه بحث به معرفی لنزهای نسل دوم می پردازم:
ج : لنزهای نسل دوم
با معرفی نسل دوم بدنه های AF مینولتا از سال 1988، به موازات معرفی لنزهای جدید، تغییراتی در ساختار برخی لنزهای قبلی نیز ایجاد شد. برخی از مدلها هم از رده تولید خارج و با طراحی های جدیدتری جایگزین شدند. به نظر میرسد هدف عمده این تغییرات کاهش قیمت تمام شده لنزها بوده باشد در نتیجه لنزهای نسل دوم عموما دارای ساختار اپتیکی ساده تری بوده و کیفیت ساخت آنها نیز پائین تر است (استفاده از پلاستیک در این لنزها نمود بیشتری دارد).
این تغییرات در برخی لنز ها (عمدتا پرایم ها) فقط در نمای ظاهری لنز و احیانا تغییر شکل پره های دیافراگم و کوتینگ لنزها بوده و ساختار اپتیکی و مشخصات فنی آنها هیچ تغییری نداشته است. این گروه از لنزها را اصطلاحا لنزهای RS (مخفف ReStyled) می نامند. جالب آنکه حتی برخی از لنزهای نسل دوم نیز مشمول این تغییرات شده اند و از یک لنز، دو مدل با مشخصات یکسان ولی ظاهر متفاوت وجود دارد.
در برخی لنز ها، مشخصات لنز (فاصله کانونی و دیافراگم) بدون تغییر باقی مانده ولی علاوه بر شکل ظاهری، ساختار اپتیکی لنز هم تغییر کرده است. این گروه لنزها به لنزهای N (مخفف New) مشهور هستند.
در ادامه چند نمونه لنز ارزشمند این نسل را معرفی می کنم:
Minolta AF 24-50mm f4 RS
این لنز دقیقا همان لنزی است که قبلا معرفی شد و فقط ظاهر آن تغییر کرده است
Minolta AF 24-85mm f3.5-4.5 / Minolta AF 24-85mm f3.5-4.5 RS
این لنز بعنوان جایگزین لنز 85-28 نسل اول معرفی شد. فاصله کانونی مطلوب (حتی روی کراپدارها) و کیفیت تصویر قابل قبول در تمامی فواصل کانونی دارد. قیمت ، وزن و ابعاد این لنز نیز مناسب است. در 24 میلی متر مشکل دیستورشن وجود دارد که ظاهرا روی کراپدارها هم قدری محسوس است.
Minolta AF 100-300mm f4.5-5.6 APO
نسخه بهبود یافته لنز نسل دومی 300-100 f4.5-5.6 است که با اضافه شدن یک المان Apochromatic به لنز قبلی کیفیت تصویر بهبود چشمگیری یافته است (علی الخصوص در زمینه کنترل CA). از لحاظ وزن و ابعاد نیز کاملا جمع و جور میباشد و هنوز هم اگر قصد زیاد هزینه کردن نداشته باشید یکی از بهترین هاست. لنز 300-100 APO D (از سری لنزهای D که بعدا اشاره خواهد شد) نیز دقیقا همین لنز می باشد.
لینک بررسی این لنز :
Minolta AF 100-400mm f4.5-6.7 APO
یک راه نسبتا ارزان جهت رسیدن به تله 400 میلی متر. دیاف در 400 میلی متر تقریبا بسته است و برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید تا f8 نیز بسته شود. وزن این لنز تنها حدود 930 گرم است.
لینک بررسی این لنز :
نکته : در اوایل دهه 90 میلادی، مینولتا و چند کمپانی دیگر مانند کانن و پنتاکس اقدام به عرضه لنزهایی با قابلیت power zoom کردند. لنزهای مینولتا دارای این قابلیت به لنزهای xi معروف هستند و تقریبا هیچ لنز با کیفیتی در میان آنها وجود ندارد.
به خواست خداوند ادامه خواهد داشت ...
با سلام مجدد، بحث را با معرفی لنزهای نسل سوم ادامه میدهم:
لنزهای نسل سوم
در آغاز هزاره جدید مینولتا اقدام به ارتقاء سیستم فلاش خود نمود. در سیستم فلاش جدید که به اختصار ADI نامیده میشود لازم است تا اطلاعات مربوط به فاصله سوژه تا لنز نیز در اختیار باشد (این اطلاعات توسط لنز محاسبه و برای فلاش ارسال میشود).
به منظور پشتیبانی از سیستم فلاش جدید، مینولتا طی سالهای 2000 الی 2006 اقدام به ارتقاء مدارات الکترونیکی لنزها نمود و علاوه بر آن تعداد پین لنز های A ماونت را نیز از 5 به 8 عدد افزایش داد. این گروه لنزها اصطلاحا به لنز های D (مخفف Distance encoder) معروف هستند. البته مینولتا آنقدر فرصت نیافت تا تمامی لنزهای موجود در خط تولید را ارتقاء دهد و ارتقای برخی لنزها بعدا توسط سونی انجام شد (مثلا 50f1.4) ولی تمامی لنزهای جدیدی که در این دوره معرفی شدند از لنزهای سری D هستند.
اتفاق مهم دیگری که در این برهه از زمان رخ داد ادغام مینولتا و کونیکا در سال 2003 و تشکیل شرکت جدیدی با عنوان کونیکا مینولتا بود که هنوز هم به کار خود ادامه میدهد. پس از فروش واحد تجهیزات عکاسی به سونی در سال 2006 عمده فعالیت این شرکت معطوف به تولید تجهیزات تصویربرداری پزشکی و ماشینهای اداری است.
و اما معرفی چند نمونه از لنزهای ارزشمند این دوره :
Minolta AF 24-105mm f3.5-4.5 D
این لنز به عنوان لنز کیت دوربین موفق Dynax 7 معرفی و جایگرین لنز نسل دومی 85-24 شد و از لحاظ کیفیت تصویر نیز بسیار شبیه لنز مذکور میباشد. لنز سونی 105-24 نیز در حقیقت همین لنز است که حدودا دو سه سال قبل تولید آن متوقف شد.
لینک بررسی نسخه سونی این لنز :
Minolta AF 75-300mm f4.5-5.6 D
نسخه ارتقاء یافته لنز 300-75 که قبلا در مورد آن صحبت شده است.
لینک بررسی نسخه سونی این لنز :
Minolta AF 100-300mm f4.5-5.6 APO D
این لنز هم نسخه ارتقاء یافته لنز 300-100 APO است که در پست قبلی به آن اشاره شده است.
لینک بررسی این لنز :
Konica Minolta AF DT 11-18mm f4.5-5.6 D
پس از معرفی اولین دوربین DSLR کونیکا مینولتا در سال 2004 با نام Dynax 7D، این شرکت اقدام به معرفی تعدادی لنز مخصوص دوربینهای APS-C از جمله همین لنز نمود که اکنون نیز توسط سونی تولید میشود. طراحی این لنز در اصل متعلق به شرکت تامرون است.
لینک بررسی این لنز :
Konica Minolta AF 17-35mm f2.8-4 D
یکی دیگر از محصولات تامرون که توسط کونیکا مینولتا انتخاب و در رده محصولات این شرکت جای گرفت. هدف از معرفی این لنز ارائه یک جایگزین ارزان برای لنز گرانقیمت 35-17 f3.5 سری G بوده است و از لحاظ کارائی تقریبا با لنز مذکور برابری میکند. هر دو لنز مورد اشاره از پروفایل محصولات تولیدی سونی حذف و لنز زایس 35-16 به جای آنها معرفی شده است.
لینک بررسی این لنز :
Konica Minolta AF 28-75mm f2.8 D
این لنز هم مثل دو مورد قبلی محصول شرکت تامرون میباشد که با هدف ارائه یک جایگزین ارزان تر برای لنز گران قیمت 70-28 f2.8 سری G معرفی شد. از لحاظ کارائی نیز تفاوت چندانی با لنز سری G ندارد. لنز سونی 75-28 f2.8 نیز نسخه تغییر یافته همین لنز است که هم اکنون نیز تولید میشود.
لینک بررسی این لنز :
به خواست خداوند ادامه خواهد داشت ...
با سلام، در قسمتهای قبل لنزهای اتوفوکوس تولیدی مینولتا طی سالهای 1985 (معرفی ماونت آلفا) تا 2006 (سال خریداری این شرکت توسط سونی) مورد بررسی اجمالی قرار گرفت. بحث را با معرفی لنزهای سری G در این پست ادامه میدهم.
لنزهای سری G
به عکس کانن که از همان آغاز معرفی ماونت EF و حتی قبل تر از آن در ماونت FDn لنزهای با کیفیت تر خود را با پسوند L مشخص کرده بود مینولتا روش متواضعانه تری را پیش گرفت و وجه تمایزی میان لنزهای با کیفیت تر و گران قیمت خود مانند زومهای 135-28 ، 200-80 ، پرایمهای 35/1.4 ، 85/1.4 ، 100/2 ، 200/2.8 ، 300/2.8 و 600/4 با لنزهای معمولی تر قائل نشد. در اواخر دهه هشتاد و احتمالا بنابه دلایل بازاریابی این روش تغییر کرد و آن دسته از لنزهای با کیفیت بالاتر که هنوز در رده تولید قرار داشتند با یک پسوند G (مخفف Gold) از مابقی لنزها متمایز شدند. البته این عبارت فقط روی جعبه لنزها حک شد و خبری از آن روی دهانه و بدنه لنز نیست. این قاعده برای لنزهای سری G که پس از این تاریخ نیز تولید شدند رعایت شد. این لنزها را میتوان از روی نوار طلائی رنگ دور رینگ فوکوس از سایر لنزها تشخیص داد.
Minolta AF 17-35mm f3.5 G
لنزی با ابعاد نسبتا کوچک و کیفیت ساخت عالی، CA ناچیز و شارپنس خوب در مرکز تصویر. برای شارپ شدن کناره ها باید دیافراگم را تا حدود f8 بست. این لنز توانمندی خوبی در زمینه کنترل فلر ندارد. مشابه سایر لنزهای زوم سری G ، طول این لنز با تغییر فاصله کانونی کم و زیاد نمیشود (زوم داخلی).
جانشین آن، لنز زایس 35-16 است که از همه لحاظ بر این لنز برتری دارد.
لینک بررسی :
Minolta AF 28-70mm f2.8 G
لنزی با شارپنس قابل قبول در f2.8 (به غیر از 70 میلیمتر که مقداری سافت است) و شارپنس خوب در سایر دیافراگمها و فواصل کانونی. از این لحاظ با لنز زایس 70-24 که جانشین آن است خیلی تفاوتی ندارد (قیمت آن نصف زایس است). این لنز نیز در زمینه کنترل فلر ضعیف بوده و هود فابریک آن تقریبا به هیچ دردی نمیخورد.
لینک بررسی لنز :
Minolta AF 80-200mm HS APO G
این لنز دقیقا همان لنز 200-80 است که قبلا معرفی شد. سرعت فوکوس این لنز حدود 33 درصد سریعتر از نسخه قبلی میباشد (HS مخفف High Speed است). همانگونه که ذکر شد کارایی آن تفاوت چندانی با لنز 200-70 که جانشین این لنز شد ندارد.
Minolta AF 70-200mm APO G D SSM
جانشین لنز بالایی. همانگونه که از مخفف ها بر می آید این لنز ADI پشتیبانی می کند و موتور اولتراسونیک هم دارد. لنز سونی 200-70 هم که معرف همه دوستان میباشد در حقیقت همین لنز است.
لینک بررسی لنز :
به خواست خداوند ادامه خواهد داشت ...
سلام
من یه لنز 50مم اف 1.4 مینولتا گرفتم که ظاهرا یک مشکل داره.
لنز رو روی سونی آ37 استفاده میکنم. روی اف1.4 همه چی اوکی هست ولی با بستن اپرچر آروم آروم نور توی عکسها بالا میره. تا جائی که مثلا توی 18 تقریبا دیگه هر عکسی میگیرم سفیده سفیده. اطلاعات exif منطقی هستند مثلا اگه توی اف2.8 شاتر 1/1000 ثانیه باز میمونه، توی اف4 شاتر 1/500 بازه و الی آخر. تنها چیزی که من به ذهنم رسید این بود که اتصالات لنز رو کمی تمیز کنم که نتیجه ای نداد.
کسی در این مورد نظری/تجربه ای داره؟
ممنون
سلام
پره های دیافراگم لنز روغن نزده یا چسبناک نشده اند ؟ در قسمت انتهایی لنز یک زبانه مکانیکی هست با نوک خودکار زبانه را تا انتها بکشید و سپس رها کنید. ببینید پره ها به سرعت به وضعیت اولیه برمیگردند یا نه.
سلام. بهترین کار رجوع به مراکز سرویس معتبر است. در تاپیک زیر سوالتان را مطرح نمائید.
پاسخگویی بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین
سلام
با معرفی لنز های سری G در پست قبل بررسی لنزهای زوم ارزشمند مینولتا به پایان رسید. گرچه همانطور که قبلا ذکر شد در این بررسی ها لنزهای پرایم مد نظر قرار نخواهد گرفت بد ندیدم که به عنوان حسن ختام و بطور اجمالی برخی لنزهای پرایم با ویژگیهای خاص و یا کاربری خاص را معرفی نمایم :
Minolta AF 16mm f2.8 Fish-Eye
اسم این لنز گویای همه چیز درباره آن میباشد. یک لنز فول فریم فیش آی که از همان ابتدای معرفی ماونت آلفا تا به امروز در خط تولید قرار دارد. از نظر کیفیت تصویر نقطه ضعف خاصی در آن وجود ندارد مگر وجود CA در دیافراگمهای باز.
لینک بررسی این لنز :
Minolta AF 100mm f2.8 Soft Focus
این لنز بطور اختصاصی برای پرتره گرافی و کنترل میزان سافتنس بافت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با قرار گرفتن سلکتور سافتنس بر روی عدد 0 لنز به صورت یک لنز 100 معمولی با شارپنس بالا عمل مینماید و با افزایش میزان سافتنس (بین 0 تا 3) از شارپنس تصویر کاسته شده و تصویر سافت تری تولید میشود. با توجه به اینکه این افکتها را امروزه میتوان توسط نرم افزار ایجاد نمود ادامه تولید این لنز فاقد توجیه بوده و سونی آنرا از خط تولید خارج نمود. مشابه این لنز در سایر برندها (مثلا کانن و پنتاکس) نیز وجود دارد.
Minolta 135mm f2.8 [T4.5] STF
اولین چیزی که در اسم این لنز جلب توجه می نماید فقدان عبارت AF در نام لنز است. بنابراین مشخص میشود که با یک لنز ماونت آلفا ولی فاقد فوکوس خودکار مواجه هستیم (این لنز فقط منوال فوکوس است و حتی نشانگر AF Confirmation داخل ویزور هم موقع فوکوس صحیح فعال نمیشود).STF مخفف عبارت Smooth Trans Focus میباشد و نشانگر هدف اصلی از تولید این لنز میباشد (گذار هموار از نواحی داخل فوکوس به نواحی خارج از فوکوس و یا به عبارتی دیگر تولید یک بوکه خوب)
برای تولید بوکه نرم و مطلوب در ساختار این لنز از یک المان Apodization استفاده شده است. این المان در حقیقت یک فیلتر ND است که ضخامت آن در مرکز المان کمترین و در نواحی پیرامونی بیشینه است. لنز دارای دو سری پره دیافراگم میباشد، دیافراگم اصلی 9 پره ای بوده و توسط دوربین کنترل میشود (f2.8)، علاوه بر دیافراگم اصلی یک دیافراگم 10 پره ای در جلوی دیافراگم اصلی قرار دارد که میزان نور گذرا از المان Apodization را کنترل میکند. این دیافراگم بصورت دستی کنترل میشود و مقادیر آن را میتوان بصورت پیوسته تغییر داد (T4.5 الی T6.7)
در مورد میزان موفقیت این لنز در نیل به هدف اصلی طراحی آن فقط به ذکر این جمله از قسمت نتیجه گیری ریویوی این لنز درسایت فوتو زون اشاره میکنم :
این لنز هم اکنون نیز در خط تولید قرار دارد و با به بازار آمدن دوربینهای SLT و بدون آینه NEX دارای قابلیت Focus Peaking استقبال از آن رو به فزونی است. نکته قابل ذکر اینکه مشابه این لنز در هیچ برند دیگری وجود ندارد.نقل قول:
The Sony 135mm f/2.8 [T/4.5] STF remains the ultimate cream machine - also in its native full format scope. Regarding the quality of its bokeh (out-of-focus blur) it outclasses all other lenses tested to date
لینک بررسی این لنز :
Minolta AF 500mm f8 Reflex
یکی دیگر از لنزهای منحصر به فرد ماونت آلفا. تنها لنز آینه ای مجهز به سیستم فوکوس خودکار. از لحاظ کیفیت اصلا قابل مقایسه با لنزهای آینه ای متفرقه نیست ولی به هر حال این هم یک لنز آینه ای است با مزایا و معایب ذاتی این لنزها. لنز 500f8 توسط سونی تا یکی دو سال پیش نیز تولید میشد و پس از آن از رده تولید خارج شد.
لینک بررسی این لنز :
با تشکر از حوصله همه دوستان
پایان
درود
خواستم سپاس گذاری کنم بابت زحمات شما در رابطه با معرفی لنزهای مینولتا و سونی .
مطالب مفید و ارزشمندی رو در اختیار ما گذاشتید و شاید اگر شرایط مهیا بود میتوانستید همین مطالب را با کمی توسعه به صورت کتاب یا کتابچه منتشر کنید . مدتی هست که تجهیزات سونی تهیه کردم و خواننده مطلب شما هستم .
( sony 70-200 , Minolta 500 , Minolta 135mm, Minolta 24mm , Minolta 35-70 , Sony A850 )
با اینکه کاربر نیکون بودم از عکاسی با سونی لذت دوچندانی میبرم رنگهای گرم مینولتا هم حس خاصی دارد .
با استفاده از مطالب شما قصد کامل کردن یا اصلاح تجهیزات عکاسی خودم رو دارم . اگر همین روال رو در مورد لنزهای زایس و سونی ادامه بدهید شاهد مجموعه ارزشمندی خواهیم بود .
برند سونی- مینولتا دارای پتانسیل بالایی برای تحقیق و توجه هست و در آینده هم شاهد کوچ قابل توجهی از عکاسان به این برند خواهیم بود . ازینرو کمبود مطالب به زبان فارسی در این رابطه آزار دهنده است .
سلام جناب محمدی
بسیار مایه خوشحالی است اگر بواسطه نشر این مطلب بتوانم کمکی به شما نمایم . به یقین و بدور از هرگونه تعارف تشکر اصلی را باید از دست اندرکاران و گردانندگان سایت عکاسی داشت که امکان نشر و ارائه محتوای فارسی در این حوزه را به خوبی فراهم کرده اند. آنچه در این پست ها بیان شد حاصل مطالعه مطالب مندرج در مراجع معرفی شده به علاوه تجربیات هر چند اندک شخصی خودم از کار کردن با برخی از این لنزها بوده است. ان شاءا... اگر روزی امکان تجربه شخصی لنزهای سونی یا زایس را بدست آورم حتما تجربیاتم را در اختیار سایر دوستان قرار خواهم داد.
حالا به قولی برای اینکه خیلی هم آف تاپیک نشود اجازه بدهید تا یک مرجع خوب در زمینه سیستم آلفا را معرفی نمایم. با توجه به اینکه ظاهرا در خارج از کشور تشریف دارید شاید امکان تهیه آن را داشته باشید . البته این کتاب به زبان آلمانی نگارش یافته است.
این هم سایت نویسنده کتاب به همراه فایل pdf چند صفحه از کتاب مذکور :
با سلام
مطالبی راجع به لنزهای منوال روی سری نکس خوانده بودم.اخیرا دو لنز minolta 50 f1.7 ,Hoya 135 f2.8 در ناصرخسرو به تورم خورد 150 دونهای خریدم(کلاه سرم رفته؟!)
موضوع اینه که تمام مدت فکر میکردم مونت مینولتا مستقیما روی تبدیل EA1 بسته میشه!
اساتید راهنمایی کنید تبدیل درست را از کجا بگیرم؟ نظرتان در مورد این دو لنز هم آموزنده خواهد بود.
ممنونم.
فکر می کردین که بسته می شه؟ یعنی الان بسته نمی شه؟؟؟؟!!!! تا اونجا که من می دونم مونت A سونی در واقع همون مونت مینولتا هست و تمام لنزهای مینولتا به دی اس ال آر های سونی مستقیماً وصل می شن. و طبیعتاً از طریق همون تبدیلی که گفتین روی سری نکس هم باید با اتوفوکوس متصل بشن...
از اونجا که من هم به دنبال خرید یکی دو لنز مینولتا برای سونی نکس هستم ممنون می شم دوستان توضیح کاملی بدن...
با تشکر
دوستان لنز 18-250 رو با چه قیمتی میتونم گیر بیارم و از کجا؟
سلام دوستان
الان لنز Minolta AF 500mm f8 Reflex گیر میاد؟ قیمت کسی داره؟
من این لنز با ارزش رو پارسال کاملا تصادفی و پیشبینی نشده خریدم . واقعا لنز قابل احترامی هست و هیچ عکاسی بعد از خرید به فکر فروش آن نمیوفته . من به قیمت ۴۸۰۰ کرون یا ۲ میلیون تومن ایران به صورت نو تهیه کردم . پس فردا نمونه عکس این لنز رو میتونید در تاپیک عکاسی خیابانی مشاهده کنید .
سلام
ببخشید نخواستم برای سوالم تاپیک جدا درست کنم.
سوال من در مورد لنز Konica Minolta AF 100-300mm f/4.5-5.6 APO D هست.
خواستم ببینم از دوستان کسی تجربۀ استفاده از این لنز رو داره یا جایی دیده که داشته باشن؟
در کل میخوام از اطلاعات شما دوستان در مورد این لنز استفاده کنم چون شاید بخوام از Ebay بخرم.
با تشکر
سلام
تجربه شخصی که نداشته ام ولی با توجه و ریویوها و نظرات دارندگانش جزو لنزهای خوب حساب میشه. دو سال پیش تو ناصرخسرو دیدمش شاید بازهم بشه گیر آورد.
پست ۹۰ همین تاپیک را هم بخوانید. در مورد خرید از ebay هم یک جای مطمین برای خرید لنزهای مینولتا فروشگاه Matsuiyastore است.
من یک عدد از این لنز Sony 500 F/8 Reflex رو دارم. واقعا لنز فوق العاده با کیفیت و جذایبیه. هر چند خیلی ازش استفاده نکردم. چند نمونه از عکسهای من تو تاپیک طبیعت از پروانه ها ، با همین لنز ثبت شده.
http://www.flickr.com/photos/77821862@N03/
سلام دوستان
بنظرتون لنز Minolta AF 100-300mm f/4.5-5.6 APO چقدر می ارزه؟
اینو ببینید: Minolta AF 100 300mm F 4 5 5 6 APO fot Sony Tele Zoom Lens from Japan JP D71 | eBay
اینو بخوام بخرم برام 832 هزار تومن تموم میشه، بنظرتون می ارزه؟
سلام
چند وقتیه درمورد لنزهای دوربین های بدون آینه تحقیق می کنم،چند تا از لنزهای سونی هم جزو موارد مورد نظرم بود ولی منابع زیادی که ازشون اطلاعات داشته باشن و یا با محصولات دیگه مقایسشون کرده باشن پیدا نکردم و توی انجمن خودمون هم تایپیک نداشتن دیگه گفتم این جا بپرسم
لنز 10-18 سونی(E mount) از لحاظ اپتیکی در چه سطحی قرار می گیره ؟ در حد 11-22 کنون هست ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید چون همین لنزها یکی از موارد تاثیر گذار برای من برای گرفتن دوربین بدون آینه سونی یا کنون هست
یک سوال دیگه هم داشتم تبدیل سونیE به کنونEF چه قیمتی داره ؟ توی ایران پیدا میشه ؟
یکی از دوستان که تازگی NEX-5R گرفته، در مورد کم بودن لنزهای مونت E و مناسب بودن توکینا f2.8 11-16 پیامی داده که این موارد به ذهنم رسید:
متأسفانه سونی در بخش دوربینهای ILCE و SLT و SLR در ایران بسیار بسیار ضعیف عمل کرده (برعکس دوربینهای Compact یا بخش صوتی-تصویری) که شامل تمام لنزها و به خصوص مونت جدیدتر E هم میشه.
این لنز توکینا که اسم بردید، دارای بیشینه دیاف f2.8 هست که چندان برای عکاسی شب جالب نیست، چون شما رو به سمت ایزوهای خیلی بالا و داستان نویزگیری و ویرایشهای سنگین و نویزنینجا ... می بره که در پایان، خروجی کار میشه هنر بازی با نرم افزارها و بیشتر به گرافیک کامپیوتری شبیه میشه تا هنر عکاسی! برای این منظور خاص با بودجه معمولی دنبال f1.4 یا به بهای پذیرش مقداری نویز، دنبال f1.8 یا حداکثر f2.0 و با بودجه فضایی باید دنبال f1.2 یا بیشتر باشید!
تازگیا Samyang که با نامهای Rokinon و Bower هم شناخته میشه، توی سایتهای بررسی لنز رتبه های خوبی گرفته، به خصوص از لحاظ شارپنس و لنز 85mm f1.4 اون برای کسانی که یه لنز روزمره میخوان و نمیخوان مرتب لنز عوض کنن، از تمام جنبه های قیمت، کیفیت و فوکال همه کاره، ایده آله و نمایندگی داخلی هم داره.
برای کار شما در رنج واید 16mm f2.0 با مونت E داره.
اما عیب (یا از دید بعضی عکاسان حسن) لنزهای Samyang اینه که فقط فوکوس دستی دارن و شما از مزایای سیستم فوکوس هایبرید دوربینتون بی بهره میشید و باید دستی زوم کنید.
البته با بستن آداپتورهای LA-EA4 و LA-EA3 سونی میتونید لنزهای عالی زایس مونت A و همچنین سونیهای این مونت رو ببندید. هر دو آداپتور، AE دارن، اما اولی سیستم PDAF رو هم داره و طبعاً گرونتره. (مشخصات اینجا)
اینم جداول سازگاری لنز-دوربین سونی:
1) جدول خلاصه
2) جدول مفصل
با بستن آداپتورهای Metabone یا برندهای دیگه میتونید وارد دنیای بسیار وسیع لنزهای کنن و نیکون هم بشید، اما بسته به سازگاری ترکیب سه تایی دوربین-آداپتور-لنز، ممکنه یک یا چند تا از قابلیتهای Hybrid AF یا AE یا ADI قابل استفاده نباشه. حتی وجود یا عدم وجود این قابلیتها موقع فیلمبرداری میتونه متفاوت از عکسبرداری باشه.
به هر حال برای داشتن تمام قابلیتهای خاص دوربین و لنز و فلاش External، فقط باید دنبال لنزهای Native باشید.
4 لنز جدید سری FE سونی به شرح زیر از 13 اسفند (4 مارچ) با قیمتهای 449 تا 1699 یورو به بازار خواهد آمد که البته یک سالی طول می کشه تا به ایران برسه! :-(
سونی Firmware جدید A7 و همچنین A7S و A7R و A6000 نسخه 1.2 و Firmware لنز کیت 70-28 نسخه 02 رو منتشر کرد.
نسخه 1.2 دوربینها برای سازگاری با لنزهای جدید SEL35F14Z, SEL24240, SEL28F20, SEL90M28G و افزایش سرعت فوکوس در نور کم منتشر شده.
نسخه 02 برای لنز، سرعت راه اندازی دوربین رو افزایش میده.
عکسها در سفر اخیر به شمال از جاده چالوس و جنگل نجارده (نزدیک نوشهر) بدون سه پایه گرفته شده و بدون ویرایش و مستقیم از دوربین، فقط برای ارسال Resize شده اند:
سلام بر دوستان و اساتید
منو ببخشید ولی تو مدتی که عکاسی میکنم اولین باره میخوام لنز بخرم و اطلاعات زیادی ندارم
مخواستم بدونم آیا برای دوربین های سونی میشه از لنز کانن یا نیکون استفاده کرد؟ تا جایی که الان فهمیدم باید حتماً از آداپتور مخصوص استفاده کرد که نتیجه جالبی هم نداره.
سوال دیگه اینکه برای دوربین آلفا 57 لنز تله (ترجیحا 200 میلی متر) قیمت زیر 1 میلیون چه لنزی رو پیشنهاد میکنید؟
سلام
من برای a6000 دنبال 35mm می گردم منتها نمی دونم از کجا تهیه کنم . نیاز به اف خیلی باز هم ندارم. 1.8 می تونه مناسب باشه
متاسفانه لنز های سونی موجود نیست مگر اینکه به فروشگاهی سفارش بدید تا براتون بیاره ،سایت فارسی سونی بعد از مدتها تحریم دوباره باز شده البته هنوز محصولات را داخلش قرار ندادند ، امیدوارم اوضاع بهتر بشه در این مدت فروشندگان آزاد هر کاری خواستند کردند و قیمت سونی را در ایران بیش ار حد بالا بردند. در این شرایط سخت کیفیت ساخت بالای سونی نسبت به قیمتش در مقایسه با فوجی و سایرین ، تنها دلیلی بود که باعث شد به تغییر برند فکر نکنم.
تجهیزات الکترونیکی خانگی و مصرفی سونی : سونی ایران