آقای حامد عزیز،
با دیدن این عکس ها، "دامنم از دست برفت"!!... :::love2:::
از خود ماکت ها هم اگر shot هایی با کادر باز تر (مطمئنم که کادر باز هم گرفتی) قرار بدهی، خیلی ممنون تر خواهیم شد.:::happy:::
Printable View
آقای حامد عزیز،
با دیدن این عکس ها، "دامنم از دست برفت"!!... :::love2:::
از خود ماکت ها هم اگر shot هایی با کادر باز تر (مطمئنم که کادر باز هم گرفتی) قرار بدهی، خیلی ممنون تر خواهیم شد.:::happy:::
داریوش جان، آقا متاسفانه فقط ۱۷-۵۵ همراهم بود، همه این عکسها رو با همین لنز گرفتم. ولی این نمایشگاه چند ماه دیگه اینجا جا خوش کرده که حتما یه بار دیگه با کوله میرم و واید شات های اساسی از داخل و بیرون و ماکرو های دیتیل از سوییچ ها و دایال ها و غیره میگیرم.
در ضمن، کاکپبت ها ماکت نیست ها ! خود کاکپیت های واقعی رو آورده اند که همونطور که معلومه کار هم میکنه، حتی کاکپیت جیمینی رو هم آورده اند. ولی بدنه ها ماکت هست که حالا بعد از عکاسی سری بعد اگر عمری باشه حتما اینجا میزارم ببینید.
اينم دو تا شات از هليكوپترهاي ارتش انگلستان، مشغول انجام حركات نمايشي براي مردم عادي در يكي از پاركهاي بريستول
http://up.iranblog.com/images/rcrpsute0d5y0teewso.jpg
http://up.iranblog.com/images/6zvvu7hp7924z61hant.jpg
فرودگاه دوبی
The Ilyushin Il-76 NATO name: Candid
http://s1.imgdl.ir/images/csl4rpl0t1jujf5soair.jpg
سلام :::happy:::
با عرض پوزش از غیبت طولانی!
دو عکس تقدیم شما
کاکپیت هواپیمای SP 747 ایران ایر به شماره ثبت EP-IAC در مسیر تهران - کوالالامپور
ISO-500 , 1/2 " , F/4.5 , @10mm , Handheld
http://up.iranblog.com/images/59apzllptg3zld7eglt.jpg
هواپیمای ایرباس A300-600 ماهان در حال فرود - تهران / مهرآباد
ISO-320 , 1/320 , F/8 , @235mm
http://up.iranblog.com/images/ofpza7i9jz3hggey8jod.jpg
شهرام جان نیستی.کم پیدا؟!همیشه در سفر و پرواز خلبان... ( از وقتی دایم پرواز می کنی کمتر سر میزنی )
حداقل ماهی چند تا عکس برایمان ارسال کن.بخصوص از کاکپیت ها و قسمت بار و موتور ....
سلام بر استاد عزیزم :::happy:::
نه بابا ! پرواز از ما دوری میکنه!
چشم حتما بیشتر فعالیت میکنم. من از این انجمن/تالار گفتگو اینقدر چیز یاد گرفتم که .... :::happy:::
فقط خیلی دوست دارم اشکالات کارم هم گفته بشه. مثل سایر تاپیک های نقد عکس.
با احترام
شهرام همین که در ثسمتی که کمتر کسی فعالیت می کند کار می کنی خودش حسن بزرگی است.
با محدودیت ها و مشکلات این نوع عکاسی هم تا حدودی آشنا هستم.
اما اگر شخصا بخواهم بگوییم چه چیز هایی کار را قوی تر می کند یکی کادر های جذاب تر.مثلا بر فراز شهرهای بزرگ و از نمای واید درون کاکپیت ( اگر امکان فنی اش باشد )
دوم کادر های التر واید و یا پانوراما از داخل کاکپیک و حتی قسمت مسافران.
همین طور کنترل دقیق تر و بهتر بر روی WB وایت بالانس
و ...
اما در کل کارهای زیبایی هستند.
ممنون آقای قبادی عزیز.
چشم به این نکات حتما توجه میکنم.
نمای آلترا واید از کاکپیت یکی از دوست داشتنی ترین کادر هاست برای خود من.
نمونه اش همین کاکپیت بوئینگ 727 ایران ایر. B/W هم کردم چون خیلی خیلی کلاسیک و قدیمی هستش این نوع کاکپیت و پنل ها.
http://www.irupload.ir/images/wmebslvi6qe3og83b3.jpg
و نماهای Take off و Landing با پس زمینه های شهری.
این نوع عکاسی خیلی ساده نیست. اون هم اینجا با محدودیت هایی که برای عکاسی از هواپیما وجود داره.
اما کادر هایی شبیه به این وقتی که درمیاد خستگی و استرس شرایط رو جبران میکنه!
بوئینگ 747 سعودی در حال تیک آف از مهرآباد با زمینه ای از نیمه جنوبی شهر.
http://www.irupload.ir/images/2z15bbv3bizlvs0anw6z.jpg
90/7/8 جمعه باند پرواز ترمز آباد
عکس قبلی هلی کوپتر بل است؟
فایل پیوست 21072
هواپیمایی در حال فرود در فرودگاه بین المللی نزدیک سیاتل ( در واقع نزدیک شهر تاکوما در جنوب سیاتل )
بک گراند هم کوه آتشفشانی Mt Rainier
یک کراپ سنگین در حدود 75 درصد
QUOTE
عکس قبلی هلی کوپتر بل است؟[/QUOTE]
سلام آقای میلانی بله هلیکوپتر بل 214 است که از هلیکوپترهای هوانیروز میباشد و ازکارخانه بل هلیکوپتر ایالات متحده میباشد
توضیح اینکه ما توی هوانیروز هلی کوپترهای جت رنجر(206) و همچنین 205 و این هلیکوپتر 214 رو داریم که همه تولید بل هلی کوپتر هستن.کبرا و شینوک رو نمیدونم دقیق مال بل هستن یا نه....
نمایش سالانه گروه Blue Angles در سیاتل -- تابستان گذشته
( بابت کیفیت عکسها عذر میخوام چون تجربه اول من در این جور برنامه ها بود و اینکه هوا غبار داشت )
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Angles_008.JPG
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Angles_043.JPG
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Angles_085.JPG
اگر از دوستان اطلاعات خوبی از این گروه فرشتگان آبی داره لطف کنه مطالبی به اشتراک بگذاره (البته تو نت میشه کلی پیدا کرد ولی اینجا با این عکسها مجموعه خوبی میشه )
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Angles_209.JPG
تو این لینک میتونین کلی اطلاعات راجب این داستان پیدا کنین :
Blue Angels: Frequently Asked Questions
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Angles_484.JPG
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Angles_585.JPG
سلام
فایل پیوست 35672
فایل پیوست 38210
بیچاره خلبان !
دلم براش سوخت
((یه لحظه فکر کرد با تفنگ به طرفش نشونه گرفتم ترسید ))
درود
فرودگاه تبریز...
فایل پیوست 40598
موفق باشید
درود
فایل پیوست 41096
دیروز موقعیتی پیش اومد که سه ساعتی در نزدیک باند فرودگاه آتاتورک استانبول عکاسی کردم. موقعیت طوری هست که چراغ های راهنمای فرود خارج از فرودگاه و در پارکی نزدیک به دریا قرار دارند و هواپیماها کاملا نزدیک هستند. خوشبختانه به طور مداوم هر دو یا سه دقیقه یک هواپیما فرود میاد که امکان تکرار و کادریابی رو زیاد میکنه. البته بسته به نوع هواپیما ، فاصله و چپ دست یا راست دست بودن خلبان! یک مقدار جابجایی هست ولی چون تعداد زیاد بود با تکرار یک کادر میشد به عکس مورد نظر رسید.
5d MIII
EF 35mm f/2 IS USM
@f/14
ISO 640
1/1000sec
تهران - بوستان ولایت (قلعه مرغی سابق) - در این مکان اکثر هواپیماها کاهش ارتفاع داده و آماده ی لندینگ ( به زمین نشستن ) در فرودگاه مهرآباد می شوند. به نظرم محل مناسبی برای عکاسی است چراکه هم از هواپیماهای واقعی می توان عکس گرفت و هم از هواپیما و هلیکوپترهای RC یا همان کنترل از راه دور که در باند پروازی همین مکان به پرواز در می آیند.
7d -Lens 70-300 L f/4-5.6 - f5.6- ISO 160 - 1/1600sec
فایل پیوست 49246
7d -Lens 70-300 L f/4-5.6 - f6.3 - ISO 200 - 1/1600sec
فایل پیوست 49249
5d MIII
EF 35mm f/2 IS USM
@f/9
ISO 800
1/1250sec
سلام
Doha Airport / Qatar Airways
درود
فایل پیوست 53293
فایل پیوست 53294
Virgin Blue Airlines at Melbourne Domestic Airport
نمایش هوایی " Blue Angels "
سیاتل - Aug 2014
فایل پیوست 60538فایل پیوست 60539فایل پیوست 60540فایل پیوست 60541فایل پیوست 60542
فایل پیوست 60567
7D -Lens 15-85 - f10- ISO 160 - 1/400sec
Airbus A380-861
فایل پیوست 74523
با سلام، این عکس رو اولین روزی که DSLR گرفتم ثبت کردم و مسلما ایرادات بیشماری بر آن وارد است و از این بابت پوزش عرض میکنم.
تصویر مربوط به بویینگ 747 ترابری-سوخترسان نهاجا در نمایشگاه هفته دفاع مقدس سال 94 در فرودگاه مهرآباد میباشد.
فایل پیوست 75951
ارتفاع ۳۸.۰۰۰ پا ( حدود ۱۲ کیلومتر )
.
.
فایل پیوست 76392
سلام
عکس هوایی از پل طبیعت مربوط به چند شب پیش
فایل پیوست 76694
فقط "Aerial photography" را هم در گوگل سرچ شود به نتایج قابل توجه ای می رسید
"عکسبرداری هوایی به تکنیک برداشت عکس از زمین از نقاط مرتفع گفته میشود. این اصطلاح اغلب در مورد عکسهایی بهکار میرود که از هوا برداشت شده است. عکس هوایی عبارت است از مجموعه تصاویر واقعی عوارض و خصوصیات ظاهری زمین که توسط هواپیما و با استفاده از دوربین عکسبرداری هوایی از زمین گرفته شدهاست."
هواپیما!!! چرا drone نه؟
الان drone ها با هد لرزهگیر دار کمتر از یک بدنه قیمت دارند.
فایل پیوست 77038
Nikon D5500 l S: 1/800 sec l F: 13 l iso: 200 l 35mm Focal length: 46mm
ارتفاع ۳۳.۰۰۰ پا
.
فایل پیوست 77564
ارتفاع ۳۹.۰۰۰ پا
.
فایل پیوست 77791
ارتفاع ۳۶.۰۰۰ پا
.
فایل پیوست 78083
فاصله افقی بسیار دور و رطوبت بالای هوا اجازه ثبت بهتر نداد متاسفانه.
ارتفاع از سطح دریا ۲۹۰۰۰ پا و فاصله افقی حدود ۱۵ کیلومتر
.
فایل پیوست 78128
مطمئن نیستم که این عکس در دسته عکسهای این تاپیک قرار میگیره یا نه؛ اگر جای اشتباهی رو برای گذاشتنش انتخاب کردم، من رو ببخشید.
توضیحات عکس
نمایی از بزرگراه شهید همت از سکوی دید باز برج میلاد
ارتفاع ۳۸.۰۰۰ پا
.
فایل پیوست 78198
توضیحات عکس
نمایی از شهر تهران
سلام دوست عزیز ممنونم از راهنمایتون اما بحث نرم افزار نیست من منظورم اندازه گیری دقیقه شما می دونی یک هواپیما وقتی از باند بلند می شه بسته به شرایط مختلف و با هماهنگی برج مراقبت ارتفاع را تنظیم می کنه،بله هواپیما ها یک کریدور بین الملی برای پرواز با یک ارتفاع مشخص و سرعت مشخص دارند اما بسته به خیلی از موارد ممکنه تغییر ارتفاع بدهند یا حتی تغییر سرعت و خیلی مطالب دیگری که بحث اش اینجا نیست سوال من اینه که 13 کیلومتر ارتفاع زیادیه و من منظورم اینه که ایا این لنز قادره در چنین ارتفاع ایی چنین عکسی را ثبت کنه به این درشتی(حالا از بحث کیفیت بگذریم).اگر بر اساس حدث و نرم افزار یا اطلاعات کریدری فاصله تا هواپیما بیان می شه من فکر نمی کنم نتیجه درست باشه شاید این هواپیما مثلا در لحظه عکاسی در ارتفاع 2 کیلومتری بوده باشه و در حال صعود کردن. واسه همین می گم اگر ادم از لیزر و فاصله سنج های دقیق برای اندازه گیری استفاده کنه می تونه به صحت اطلاعات اش اطمینان داشته باشه اما براساس اطلاعات ازپیش تعیین شده نه فکر نمی کنم،حالا اگر یک جسمی روی زمین باشه اندازه گیری مسافت تقریبا اسونتره اما در ارتفاع حتما به ابزار دقیق نیاز هست البته بنده قصد جسارت به شما را ندارم چون یک سری تست برای قدرت بزرگنمایی بروی لنز ها و دوربین های شکاری انجام دادم و در سایت ها نتیایج ان را منتشر کردم از این جهت قدرت درشت نمایی و زوم این لنز برام تعجب اوره و می خواستم اطلاعات دقیق از میزان پوشش این لنز در فواصل دوردست داشته باشم
درود بر شما
همون طور که دوستمون هم اشاره کردن نرم افزار flightradar به صورت زنده و آنلاین ارتفاع و سرعت هواپیمارو نشون میده.این مشخصات از تجهیزات ناوبری هواپیما گرفته میشه و میزان خطاش خیلی کم هست.در واقع این همون اطلاعات پروازی است که تمام برج های مراقبت دارن ازش استفاده میکنن.
من مدت زیادی هستش که دارم از این برنامه استفاده میکنم و با اطمینان بهتون میگم اطلاعاتش درسته.البته من نوشتم ۳۸.۰۰۰ پا برای رند شدن وگرنه در اون لحظه ممکنه نرم افزار ۳۷.۹۵۰ نشون داده باشه.
این برنامه امکانات بسیار زیادی داره که اگر خودتون باهاش کار میکنید متوجه میشید.البته از سایتش هم میتونید به صورت انلاین این اطلاعات رو بگیرید.
نمونه اطلاعات سایت:
فایل پیوست 80553
.
.
نمونه اطلاعات اپ:
فایل پیوست 80554
امیدوارم قانع شده باشد :-)
متوجه عرضتون هستم شاید من نتونستم منظورم را درست برسانم خب کمی شرح می دم شاید قضیه روشن بشه یک عکاس با لنز مورد نظر یا بصورت تصادفی از صحنه پرواز هواپیما عکس می گیره که در این صورت اطلاعات پرواز را نداره مگر اینکه با خلبان یا عوامل پرواز درون هواپیما یا برج مراقبت بصورت انلاین در ارتباط باشه یا اینکه از قبل برنامه چیده برای تهیه تصویر و در مکانی مستقر شده وارد سامانه مورد نظر شده منتظر هواپیما شده عکس را گرفته و همان لحظه اطلاعات همان هواپیما و پرواز را بصورت کامل و صحیح از سایت مورد نظر بصورت انلاین دریافت کرده حالا سوال اینه ایا این عکس گرفته شده با برنامه ریزی قبلی بوده و مثلا موقع عکاسی بصورت انلاین هواپیما در نقطه مورد نظر رویت شده و اطلاعات استخراج شده و عکس هم همان لحظه گرفته شده یا اینکه نه عکس گرفته شده و بعدا اطلاعات پرواز را از سامانه استخراج کرده اند چون این دو مقوله کاملا باهم تفاوت دارند در این رابطه اطلاعاتی دارم که عرض می کنم. البته باید عرض کنم اگر اینطور که شما فرمودید و اطلاعات هواپیما بصورت انلاین در اختیار همه کس و همه جا قرار می گیرد این یک ضعف بزرگ امنیتی برای سیستم های هوایی می باشد که خوب جاش اینجا نیست که بحث بشه
پس من می خواستم بدونم عکاس در لحظه ثبت عکس اطلاعات پرواز را انلاین داشته یا نه بعد از گرفتن عکس اطلاعات مسیر را ارتفاع را بدست اورده بازهم ممنونم از پاسختون و اینکه مسئله روشن بشه باعث می شه چیزی به دانش ما افزوده بشه