بالا بردن ايزو درجبران نوردهي موثر است. اگر در كتابهاي عكاسي جستجو كنيد حتما خواهيد يافت.وصد البته كه جزو قواعد عكاسيست.نقل قول:
اول اینکه بالا بردن ایزو یا نبردن اش جزو قواعد نیست که کسی بخواد بابت استفاده کردن یا نکردن از اش توضیحی بده .
در پستي كه من از عكاس سوال كردم موجود هست: كه من عرض كردم جناب اسماعيل زاده دليل خاصي داشته كه ايزوتان را 200 انتخاب كرده ايد. ايشون هم جواب بنده را دادند. شما چرا از اين سوال من ناراحت شديد.
ولي دليل نميشه از آپشن ها در مسير اشتباه استفاده كنيم.نقل قول:
اصولا اگر یک دوربین SLR با دوربینهای کامپکت فرق میکنن به خاطر همین امکانات بیشماری است که در انتخاب آپشن های بیشتر در اختیار هنرمند قرار میده .
البته در تاريخ عكاسي پيدا نميشه ولي در كتابهاي مباني عكاسي به اين اشاره شده كه با بالا بردن ايزو نويز تصوير زياد ميشه.نقل قول:
هیچ جایی از تاریخ عکاسی هم گرینی بودن یا نبودن جزو قواعد لایزال هم محسوب نمیشه .
منظورتان كدوم قواعد بوده كه بنده توليد كرده ام؟نقل قول:
لطفا همینطوری قواعد تولید نکنیم .
يعني همين جوري با تنظيمات دوربين بازي بكنه تا يك اثر خارق العاده ازش در بياد. به نظرتون آيا شدني؟نقل قول:
و سرآخر اینکه خالق اثر هم عینا همه عناصر و معانی عکس رو باید با آگاهی و قصد و اقدام قبلی تولید بکنه ، اصلن ملاک نیست .
مگه ميشه اثري عالي ثبت بشه بدون آگاهي وقصد قبلي؟
ولي ايشون پاسخ داشتند ولطف كردند كه پاسخشون رو هم در اختيار ما گذاشتند تا ما هم يك چيزي ياد بگيريم.نقل قول:
اساسا تفسیر اثر هنری بخشی اش به همین بر میگرده . گاهی خود هنرمند در فرایندی ناخودآگاه به ثبت اثری اقدام میکنه که اگر ازش سوالی بشه در خودآگاهی پاسخی نداره
موفق باشيد.

