فایل پیوست 41679
اولین عکس سال 92
Printable View
فایل پیوست 41679
اولین عکس سال 92
با تشکر از به اشتراک گذاشتن ثبت تون:
با توجه به جهت و زاویه ای که سر سوژه داره اگه از سوژه میخواستین که بجای اینکه بدنش مستقیم رو به دوربین باشه، با زاویه ای مثلا ۴۵ درجه نسبت به دوربین وایسه و وزنش رو صرفا روی پای راستش بندازه پوز جالبتری میتونست داشته باشه.( نزدیک به پوز s میشد)
سلام ...پرتره یک دوست
فون معمولي هست .نقل قول:
با سلام
از چه بک گراندی استفاده کردید ؟
3-5 طوسي .
به راحتي ميتونيد از بازار تهيه كنيد .
از نظرات دوستان استقبال می شود؛ مخصوصا انتقادات!
در یک هوای سرد بهاری
سلام دوست عزیز ؛
نکاتی که بنده به نظرم رسید را خدمتتان عرض می کنم.
کادربندی : فضای بالای سر سوژه زیاد است ، جا داشت کمی کادرتان را تغییر داده و سوژه به سمت بالاتر می رفت. اینکار باعث میشد چشم های سوژه ( که همیشه نقطه حائز اهمیت در عکاسی پرتره هست ) بیشتر به خط یک سوم کادر نزدیک می شد.
نورسنجی : که متاسفانه در قسمت های سمت راست سوژه اور اکسپوز شده و باعث شده بافت صورت و چهره از بین بره.
حالت سوژه : که همیشه گفتن سلیقه ای هست ، اما به شخصه ترجیح میدادم سر سوژه اندکی به سمت پایین بود تا کاملاً چشم سوژه با لنز دوربین در یک راستا باشد.
رتوش : که جا برای کار زیاد دارد و به خیلی موارد دقت نشده است. از جمله تار موهای اضافی سر سوژه که در اطراف سر سوژه به چشم می خورد و خیلی راحت می توانست برداشته شود و به زیبایی کار کمک کند. یا به عنوان مثال به چشم های سوژه اگر دقت کنیم ، چشم سمت چپ تاریک و سیاه ، در حالیکه چشم سمت راست روشن و دچار همان مشکل نورسنجی سمت راست صورت سوژه شده است.
نکته آخر هم شال سوژه می باشد که در این کادربندی بنده ترجیح می دادم سوژه شالی بر سر نداشت . ( پوشش و لباس در عکاسی پرتره همیشه باید با دقت انجام شود. اگر سوژه شال و روسری بر سر دارد باید ماهرانه در کادربندی جا داده شده و به آن اهمیت داده شود ، نه اینکه صرفاً فقط یه شالی روی سر گذاشته شده و عکس گرفته شود. )
در آخر احیاناً اگر نظری به اشتباه داده شد ، عذرخواهی میکنم.
موفق باشید :::happy:::
با تشکر،
از موارد مثبت عکس که بگذریم، میتوان گفت:
موهای سوژه در سمت چپ تصویر خوابیده و نیاز به اصلاح دارد.
دور بودن منبع نور ( چه فلاش و چه منبع نور طبیعی احتمالی) باعث شده گذر از ناحیه روشن به بخش تاریک دفعتا اتفاق بیافتد و transition یکنواختی نداشته باشیم.
وقتی از سوژه میخواهید به دوربین مستقیما نگاه نکند از او بخواهید چشمهایش را بیشتر از سرش به یک سو نچرخاند چون غیر از ایجاد حالت غیر طبیعی سفیدی چشمها را بیشتر آشکار میسازد.