اگر تا چندی پیش هنوز در مورد اهمیت عکاسی موبایل در فتوژورنالیسم مدرن، شکی وجود داشت، در حال حاضر دیگر شبههای وجود ندارد. درواقع به جای برگزاری کارگاه و سخنرانی در مورد فواید و تاثیر این نوع عکاسی، خودِ عکسهایی که در این مدت با این روش تهیه شدند و مشاهده شدت تاثیر و گستره کارآیی آنها، بهترین دلیل برای توجیه اهمیت عملکرد عکاسی با موبایل بود.
هنگامیکه عکسهای موبایلی Ed Kashi از کودکان آواره سوری یا عکسهای Marcus Bleasdale عکاس نشنال جئوگرافیک از درگیریهای آفریقای مرکزی میبینیم که در خبرگزاریهای بزرگ منتشر شدهاند، دیگر برای نادیده گرفتن این نوع عکاسی، خیلی دیر است.
علاوه بر مخاطب عام، یکی از دلایلی که بسیاری از فعالان این نوع عکاسی از آن یاد میکنند، ارتباط با مخاطب خاص اعم از همکاران یا افراد صاحبنظر است. سایر ویژگیهای این رسانه مانند امکان برپاسازی روایتهای موازی از وقایع بزرگ یا گسترده، ارایه عکسهای حاشیهای از وقایع، امکان تعامل با مخاطبین و امکان شاخصگذاری جغرافیایی روی عکسها (که مشخص میکند هر عکس دقیقا در کجا گرفته شده است) همگی باعث شدهاند روز به روز آژانسهای خبری بیشتری به سمت این رسانه روی بیاورند.
سوای مطالب ذکر شده امروزه روز هر کدام از ما موبایلی که دارای دوربین هم باشد به همراه داریم .
از همین روی از مدیران محترم تقاضا میکنم در بخش عکسهای مدیریت شده بخشی رو هم به این امر اختصاص داده لذا این تاپیک رو ایجاد کردم .