منظور خاصی نداشتم.... نقد فروشی... یا تعداد پریزها من رو یاد تعداد خونه ها و یا هتل ها انداخت توی اون بازی... همین...
Printable View
منظور خاصی نداشتم.... نقد فروشی... یا تعداد پریزها من رو یاد تعداد خونه ها و یا هتل ها انداخت توی اون بازی... همین...
با سلام خدمت دوستان
هدف من :mad: به دوستان عزیز نبوده . بلكه نظر شخص خودم رو در مورد عكسهای این تاپیك گفتم و هدفم هم افزایش سطح پویایی و پیشرفت در دوستان است. از نظر من ویرایش كامپیوتری عكس هم میتونه بخشی از عكاسی تلقی بشه. همونطور كه میدونید در مسابقات عكاسی بین المللی هم بخشی به این نوع عكس ها اختصاص داره. در سایتی هم كه من معرفی كردم علاوه بر عكسهای ویرایش شده در كامپیوتر عكس هایی هم وجود داره كه بدون ویرایش كامپیوتری هست. هدف من نشون دادن نمونه هایی از عكس های خلاق بود. كه بتونه به دوستان در جهت خلاقیت بیشتر در عكاسی كمك كنه. من خودم شدیدا به دنبال افزایش خلاقیت خودم در عكاسی هستم. به همین جهت به این تاپیك مراجعه كردم و عكس هایی رو كه دیدم از نظر من فاقد خلاقیت لازم بود. البته بحث انتخاب عنوان یك مسئله دیگه است كه اون رو قبول دارم.
این هم چند نمونه از عكس های من و برادرم (البته من و برادرم با هم عكاسی می كنیم) كه سعی كردیم در اونها خلاقیت داشته باشیم. امیدوارم كه موفق بوده باشیم. خوشحال می شم نظر دوستان رو بدونم.
http://aks.akkasee.com//files/galler...005082617p.jpg
http://aks.akkasee.com//files/gallery/700557p.jpg
http://aks.akkasee.com//files/gallery/249442p.jpg
:::happy:::
عکس های خیلی خوبی گرفتین . ممنون .
من یه سوال دارم از دوستان شاید بشه عکس های بعضی از دوستان رو در غالب عکس های مفهومی (Conceptual ) یا Abstract دسته بندی کرد ! ایرادی نداره چنین عکس هایی که مسلما مفهوم خلاقیت هم در آن ها هست رو اینجا قرار بدیم ؟
سلام
كف یا دیوار ؟
http://gilmour.persiangig.ir/ata-2.jpg
:::big grin:::دیوار.بخاطر ۲ چیز
چیدمان سنگ موزاییک ها
ویکی دیگه که بعدا میگم
مقبره اتا توركه دیگه ؟
فكر كنم دیوار باشه
با سلام
من قبلا" (پست شماره 22 ) توی همین تاپیک یه چیزای در مورد conceptual نوشتم :
نقل قول:
با سلام
............. . conceptual
بعنوان يه مقدمه بايد بگم:
كسي زندگي رو بي هدف دنبال نميكنه و در جهت يك هدف كارهاشو انجام ميده.
عكس گرفتن براي بالا بردن دقت نگاهمون و نشون دادن خلاقيتمون فقط براي تمرين عكاسي ، ارزش داره .(البته هميشه يه عكاس در جهت بالا بردن قدرت نگاه و دقت به اطرافش و كلا" تكنيكهي عكاسي بايد تمرين كنه و هر چه بيشتر عكس بگيره ، كمه) .ولي عكسي ارزش داره كه هدفمند گرفته شده باشه و بدنبال يك كانسپت اون عكس بدست اومده باشه.
در درجه اول بايد يك هدف به عنوان كانسپت انتخاب بشه و براي رسيدن به هدفمون عكس گرفت، شايد لازم باشه صدها عكس گرفته بشه تا به اون هدفي كه ميخوايم برسيم و مشخص كنه كه عكس داراي يك كانسپت مشخصه.
يكي از تابلوترين كانسپت ها همون " دوچشم و يك دهان " كه در پست اول گذاشتم . يك كانسپت ساده و همون طور كه ديديد چندين عكس به اين اسم گرفته شده بود.
البته به يه مسئله دقت كنيد كه هميشه كانسپت هر عكسي نميتونه اسم اون عكس باشه.چون يه كانسپ ميتونه يه رنگ يه شعر يه مكان يه اسم ...............باشه.
مثلا" يكي از شعرهاي مورد علاقمو به عنوان كانسپت انتخاب ميكنم:
اي پادشه خوبان ،داد از غم تنهاي
دل بي تو به جان آمد وقتست كه بازآيي
در درجه اول بايد يه برداشت كلي از كانسپت داشته باشيم. حالا دور بين به دست بايد دنبال چه سوژه اي چه كادري چه رنگي ....... بگرديم.
(البته بگم شايد براي رسيدن به يه عكس خوب مدتها بايد وقت صرف بشه و دليل نميشه كه عكاس تمام عكسهاي كه ميگيره در جهت يك يا چند كانسپتي كه داره ، باشه و ديگه هيچ عكسي نگيره)
خب بطور مثال : من فكر ميكنم براي گرفتن عكسي كه نشون بده اين شعر حافظ به عنوان يك كانسپت پشتش قرار داره بايد به دنبال يه درخت خاص بگردم كه تك باشه و بشه طوري ازش عكس گرفت كه توي بگراندش در فاصله خيلي دور گوشه اي از طبيعت سبز رو ديد ولي به درخت احساس تنهاي بده و حالت اون درخت و رنگش (كه ميشه با توكل به فوتوشاپ درستش كرد)طوري باشه كه انتظار و غم رو نشون بده.( البته اين فقط يه برداشته).
حالا كادر بندي و تكنيكهاي عكس را در استارت كار " نرمال " حساب كنيد تا بعدا" به يكي ديگه از شاخه هاي خلاقيت يعني " دكانس تراكشن " يا همون " ساختار شكني "برسيم .
خب شايد صدها عكس از ده ها سوژه بايد گرفت تا اون چيزي كه فكر ميكنيم كه كانسپتمون رو ميشه توش بيان كرد رو پيدا كنيم. حالا ديگه اسم عكس هست كه بايد كمي در جهت رسوندن عكس به كانسپت ، كمك كنه و بخاطر همينه كه اسم عكس ميونه اينقدر مهم باشه و داشتن اسم با ارزش..........
............................................
براي اينكه دوستان خودشونو محدود نكنن . فعلا" لازم نيست كه عكسهاي كه ميذارن كانسپتشو مشخص كنن و همون اسم كافيه .
يعني طبق روال قبل عكسهاي كه حس ميكنيد كه با خلاقيت خاصي همراه هست يا عكسهاي كه قبلا" گرفتيد (چه با تغييرات چه بدون تغيير ) خلاقيتون رو نشون ميده با در نظر گرفتن يه اسم ، اينجا بذاريد. تا بيشتر به خلاقيت همديگه آشنا بشيم.
با تشكر از تمام دوستان..........
موفق باشيد......................
شک ندارم دیواره چراکه همونطور که آقا رضا اشاره کرده اگر کف باشه باید سنگهای دیوار در کف جدا کننده حاشیه یا غرنیز داشته باشه . دوم اینکه سنگهای دیوار رو معمولا عمودی کار نمی کنن اگر هم این کار رو انجام بدهند سنگهای با طول بیشتر را در ردیف اول کار می کنند.
ببخشید که نظر دادم آخه من آرشیتکت هستم نتونستم چیزی نگم. :::blushing:::
آقای مهندس .
توی مقبره كه لزوما قرنیز ( بهتره بگیم ازاره ) نمی ذارن.اصولا سنگ ازاره برای جدا كردن مثلا كف سنگی یا پاركت یا ... با دیوار گچی است. وقتی دیوار سنگی باشد دیگر ازاره بی معناست.
این می تونه محوطه ی قبر باشه كه 60-70 سانت از باقی مجموعه پایینتر اجرا شده باشه . نه ؟