سلام خدمت جناب سعادت همیشه از عکسهاتون لذت میبرم ولی شما خودتون باعکساتون توقع خیلی زیادی در من ایجاد کردید برای همین میخوام به خودم جرات نقد بزرگان این سایت رو هم بدم
من حس میکنم این پیش زمینه ی شلوغ هیچ کمکی به عکس نکرده که بدترشم کرده
با تشکر
Printable View
سلام خدمت جناب سعادت همیشه از عکسهاتون لذت میبرم ولی شما خودتون باعکساتون توقع خیلی زیادی در من ایجاد کردید برای همین میخوام به خودم جرات نقد بزرگان این سایت رو هم بدم
من حس میکنم این پیش زمینه ی شلوغ هیچ کمکی به عکس نکرده که بدترشم کرده
با تشکر
آقای فلاحی نژاد ضمن تشکر از توجه شما ,لطفا از به کار بردن القابی چون .... در مورد حقیر امتنا کنید با وجود اساتید بزرگی چون دکتر روشن ,استاد قبادی ,آقای محبی و... در سایت چنین القابی زیبنده بنده نخواهد...
در مورد پیش زمینه و نقش منفی ان در زیبایی بصری با شما موافقم حتی شرایط زمانی برای انجام یک ثبت موفق به طور کامل فراهم نبوده ولی آنچه بیشتر از هر چیز مد نظر بنده بود به هنگام ثبت این عکس
رسیدن به کادری با بیشترین عمق میدان و شارپنس بالا ,چیزی که در شرایط معمول و با تک شات امکان دستیابی به آن تقریبا غیر ممکن یا بسیار مشکل می بود
همانطور که در توضیحات ضمیمه عکس به آن اشاره کردم خروجی نهایی حاصل ترکیب دو عکس با فوکوس های متفاوت است و دلیل انتخاب این کادر با پیش زمینه ای نا همگون و پیچیده دقیقا به همین دلیل بوده یعنی به چالش کشیدن حداکثری تکنیک....
در ادامه
این ثبت را از جهت دیگری نیز مورد بررسی قرار دادم
موضوع مهم و کلیدی در عکاسی دیجیتال و همینطور عکاسی طبیعت و منظره ,یعنی Shift to the riht
ثبت فوق به صورت براکتینگ سه شات با 2 استاپ اختلاف نوری است
عکس با 2 استاپ نوردهی کمتر از حد معمول
http://up4.iranblog.com/images/09881628423593885301.jpg
عکس با 2 استاپ نوردهی بیشر از حد معمول
http://up4.iranblog.com/images/28721418003602393675.jpg
در هر دو ثبت پس از تنظیمات نور تونالیته روشنایی در تمام هیستوگرام گسترده داده شده و بدون هیچ تغییر دیگری اعم از نویز ریداکشن و شارپ سازی ریسایز و ذخیره شده
همانطور که مشاهده میشود(اگزیف همراه عکس) خروجی حاصل از شاتی با 2 استاپ نور دهی بیشتر از نظر عمق و شفافیت رنگ و همچنین نویز وضعیت بسیار بهتری به نمونه دیگر که دو استاپ کمتر نوردهی شده دارد
و این یکی از رموز رسیدن به شاتهایی با کیفیت بالا همراه با کم ترین نویز با بیشترین انعطاف به هنگام پروسس از قبیل تنظم تونال های روشنایی و یا ایجاد کنتراست و غیره می باشد
کراپ های 100%
از راست به چپ دو استاپ نوردهی بیشتر و برعکس
http://up4.iranblog.com/images/12888060561593841921.jpg
از یالا به پایین دو استاپ نوردهی کمتر و برعکس
http://up4.iranblog.com/images/11999520821270239888.jpg
(وضعیت در مناطق shadows به مراتب بدتر میشود.)
امیدوارم مفید واقع شده باشد.
http://mimopix.persiangig.com/Kish%2.../IMG_0634s.jpg
Canon EOS 500D - Sigma 10-20mm - f/18 - 1.3 sec - iso 100 - tripod
http://mimopix.persiangig.com/Kish%2.../IMG_0191s.jpg
Canon EOS 500D - Sigma 10-20mm - f/11 - 2.5 sec - iso 100 - tripod
ميلاد جان
نتونستم تنها به يك تشكر اكتفا كنم
از ديدن عكسهات لذت بردم
ممنون
سلام
5D MK2+17-40 @36
کج نیست !
شاد باشید.....
http://up4.iranblog.com/images/54783101816359909176.jpg
ارومیه - صفر مرزی(مرز ایران و ترکیه) منطقه مارمیشو