همون طور که اکثر دوستان میدونند تو کتاب دید خلاقانه در عکاسی ( برایان پترسون ) در مورد کادر بندی نوشته مرز کادر خوب و ایده آل با چند قدم زدن در اطراف سوژه و دیدن کادرهای متفاوت خیلی راحت پیدا شه. من فکر میکنم این مورد در باب این دو عکس صدق داره. به شخصه کادر جناب میری رو بیشتر میپسندم.
البته جسارت به دوست و کاربر عزیز BF نشه، شاید نظر من اشتباه باشه یا ایشون فرصت کادربندی بهتر نداشتن.
سلام جناب کمیلی. از توجه و نقد شما سپاسگزار هستم. من هم کار زیبای آقای میری را دوست دارم و تحسین میکنم. با توجه به اطلاعات اگزیف فکر میکنم آقای میری این عکس را صبح زود و با استفاده از فیلتر ND و سه پایه گرفته باشند. ویرایش بسیار خوبی هم انجام داده اند.
در تکمیل بحث شما خاطره ثبت این عکس را نیز با شما و سایر دوستان به اشتراک میگذارم. خورشید در حال غروب و محو شدن در افق خلیج فارس است. اگر جای من را بخواهید حدود 2-3 متر جلوتر از سنگی است که در عکس آقای میری نزدیکتر به کشتی دیده میشود. متاسفانه سه پایه همراه من نبود (سفر کاری بود و برنامه جمع عوض شد و فرصت برداشتن سه پایه از اقامتگاه از دست رفت). هدف من نشان دادن بافت مرجانی کف دریا در حال هوای غروب جیره کیش بود. همه جزیره برای تماشای این لحظه به آنجا می آیند (اگر به جای تاپیک منظره خاطره سفر بود چند عکس تکمیلی ضمیمه می کردم) . این بود که کفشها را در آورده و به زانوها را بالا زده و جای شما خالی به سمت کادر مورد نظر رفتم. لمس کف ساحل و آب ملایم خلیج فارس در ماه بهمن شیرین ترین قسمت این خاطره است. با استفاده از پلارایزر انعکاس آب را کنترل کردم و با نزدیک کردن دوربین به سطح آب این عکس ثبت شد. همانطور که در اگزیف میبنید دوربین و لنز ترکیب eosm+efm 11-22 هستند و نداشتن سه پایه به بهای بالا بردن ایزو تمام شده است.
ساحل بُنود- دماغه خلیج نایبند
CameraCanon EOS 6D
Focal Length18mm
Shutter Speed2 s
Aperturef/11.0
ISO/Film100
CameraCanon EOS 6D
Focal Length18mm
Shutter Speed2 s
Aperturef/11.0
ISO/Film100
حمید رضا مهری
--------------------
Canon 5D Mark III + Canon 24-70 f4 L + Canon 70-200 f4 IS L + Tamron 85 f1.8