سلام
Printable View
سلام
خواهش میکنم حمید جان
با همین کادر عکس اول با نورسنجی مناسب برای آسمون گرفته میشه . چون نور محیط نور طبیعی هستش معمولا سرعت شاتر رو بیشتر میکنن . باید توجه داشت که در هر دو عکس آپرچر و نقطه فوکوس باید ثابت باشه معمولا برای همچین عکسی فوکوس بصورت دستی انتخاب میشه برای اینکه در عکس دوم بطور اتفاقی دوربین دوباره برای فوکوس تلاشی نداشته باشه و در کل فوکوس عکس اول و دوم بهم نخوره !
خب حالا عکس اول رو گرفتیم آسمون درست و نرمال ثبت شده اما میبینیم پیش زمینه بیش از حد تاریک ثبت شده ! حالا دوباره سرعت شاتر رو تغییر میدیم تا یک عکسی بگیریم که پیش زمینه هم نور خوبی داشته باشه . حالا این دوتا عکس رو در فتوشاپ باهم ترکیب میکنیم از عکس اول فقط آسمون رو نگه میداریم و از عکس دوم پیش زمینه
موفق باشی
سلام
با سلام
فایل پیوست 82493
درود
پاییز امسال
فایل پیوست 82494
4 پست آخر عکسهای خیلی زیبایی هستند از دیدنشون واقعا لذت بردم
سلام
درود دوستان. ای کاش دوستان اگزیف و نوع لنز و فیلتر مورد استفاده خودشون رو هم بیان می کردند.
ممنون
فایل پیوست 82525
روستای برغان کرج
فایل پیوست 82529
سلام مهرداد جان
اگزیف دارد
فیلتر ان دی 1000 نیسی
دوستانی که عکسهایشان به سی لایک میرسد، لطفن عکسهای خود را در تاپیک عکسهای منتخب همان ژانر بارگذاری نمایند به همراه لینک عکس در تاپیک اصلی.
سلام مهرداد جان ،ممنون
والا در حدی نیستم که بخوام در مورد نحوه فوکوس و... اطلاعاتی دقیق و علمی ارایه بدم
نسخه واحدی ندارم ولی اغلب تو لایوویو بازوم صددرصد همه نقاطو چک میکنم و بهترین نقطه فوکوسو انتخاب میکنم بعد فیلتر رو میبندم
البته گاها که پیش زمینه خیلی نزدیک باشه دو یا سه شات رو فوکوس استکینگ میکنم تا بیشترین عمق بدست بیارم
سعی میکنم از دیافراگم خیلی بسته استفاده نکنم و اینکه نوردهی طولانی با فیلتر ان دی ۱۰۰۰هم بی تاتیر نیس
در مورد ویرایش هم شارپ سازی رو اخرین مرحله انجام میدم و برای هر سایز خروجی پس از ریسایز عمل شارپ سازی رو انجام میدم
سال پیش چند تا از حرفه ای ها عکاسی منظره در مورد روش های شارپ سازی راه هایی ارایه داده بودن ببینم اگه پیدا کنم میفرستم براتون.
ارادت
استفاده از فیلتر ND ارتباط مستقیمی با فوکوس ندارد. بلکه عمق میدان دارد که مربوط میشود به اپرچر. هرچه اپرچر بستهتر باشد عمقمیدان بیشتر است. که البته طبیعتا با بستهتر شدن اپرچر، نیاز به سرعت شاتر کمتر ( افزایش زمان نوردهی) است.
البته بستن بیش از حد اپرچر هم روی خروجی تاثیر معکوس دارد. بهترین اپرچر برای لنزها دو استاپ بستهتر از بازترین حالت آن تا ۱۱ و ۱۶ است.
استفاده از هایپرفوکال نیز یکی از راههای افزایش عمق میداناست.
اما مهمتر از همه استفاده از سهپایهاست!
درود
فایل پیوست 82568
پارک ملی بوجاق
عکس حاوی اگزیف است
فایل پیوست 82570
سلام دوباره
همونطور که کورش جان فرمودند فیلتر ان دی رو فوکوس تاثیر نداره منظورم این بود که نوردهی طولانی باعث نورگیری بهتر سنسور میشه و حرکت نور در حال نوردهی باعث میشه سایه ها ملایم تر بشن و جزییات بنطر من بهتر ثبت بشن.
در مورد فوکوس همونطور که قبلا گفتم روش من اینه تو لایویو فوکوسو روی نقاط کلیدی عکسم تنطیم میکنم بعد باز زوم رو سایر نقاط عکس بررسی میکنم که وضعیتشون چطوره اگه خوب نباشه یکم جلو عقب میکنم تا نه سیخ بسوزه نه کباب.
بنظرم بهتره بحثو در جای خودش دنبال کنیم.
با تشکر
ماسوله، گیلان
دوربین: Canon EOS 300X
لنز: Canon EF 28-90mm f/4-5.6 III
فیلم (نگاتیو): AgfaPhoto Vista Plus 400
دوربین: نیکون d750
لنز: نیکون 24-120
فایل پیوست 82597
زمستان 96 تبریز - پارک منظریه
سلام
چرا یه سری از عکس ها باز نمیشه؟؟
دوربین: Canon EOS 300X
لنز: Canon EF 28-90mm f/4-5.6 III
فیلم (نگاتیو): Tudorcolor XLX 200 (تاریخ انقضا: 06.2014)
سلام
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
پست های اخیر این تاپیک حاکی از آنست که بحث ویرایش را کاربر کمتر اهمیت میدهد، و ضمنا برای جبران محدوده پویایی (dynamic range) تصویر میتوان از ادغام آنها با استفاده نرم افزار های Photomatix یا نسخه های اخیر فتوشاپ که قابلیت Merge to Hdr را در قالب acr آورده استفاده کرد (که شخصا استفاده از acr را ترجیح میدهم).
همچنین اضافه کنم که اگر مکانی یا محلی در طبیعت زیباست این دلیل نمیشه که عکاس بهمین بسنده کنه ...
ضمن اینکه کیفیت و کمیت نور در طول ساعات شبانه روز کاملا (تاکید میکنم کاملا ) متفاوت است.
موفق باشید.....
سلام به اقای اقبالی عزیز من متوجه گفته شما نشدم ولی اگر ولی اگه منظورشما ازچند پست اخرپستهای من است خیلی خیلی خوشحال میشم واضحتربیان نمایی تا هم من یادبگیرم وهم اموزشی باشد برای بقیه دوستان .بسیار سپاسگزارو
سلام مجدد
بصورت کلی عرض کردم، نگاهی به پست های سالهای قبل کاربران فروم بیندازید...
منظورم این بود که نوری که در وسط ظهر داریم با نور نزدیک غروب از لحاظ رنگ و سایه و ... متفاوت است و بکارگیری آن میتواند تاثیر متفاوتی بر خروجی بگذارد.
در مورد فتوشاپ هم که جزئی از عکاسی شده و باید اونو فراگرفت ...
در مورد طبیعت زیبا هم خدمتتان عارضم که دوربین، قدرت چشمان شما را ندارد که بتواند به خروجی منتقل کند، لذا برای جبران این مورد میتوان از فتوشاپ، برنامه های کمکی، براکتینگ و ... برای رساندن آنچه در صحنه دیده اید استفاده کرد.
شاد باشید...:oops:
سلام. این عکس برخلاف دیگر عکسهای جناب میری که اکثرشان چشم نواز و روح بخش است شبیه hdr های افراطی و سورآل شده است. که شخصا نظر مثبتی به این سبک ندارم.
به نظر من اکثر چیزها سر جایشان هستند و عکس بسیار خوبی را داریم مشاهده می کنیم. فقط آبی آسمان کمی رنگ غیر طبیعی دارد. میزان اشباع رنگ در قسمتهای مختلف عکس هم فکر می کنم باید مورد بازنگری قرار گیرد. مثلا چپ و راست عکس در saturation رنگ نارنجی با هم تفاوت هایی دارند
درود .
همونطور که دوست عزیزمون گفتن زیر نور روز و شلاق آفتاب عکس دارای سایه ها و هایلایتهای شدید میشه و از زیبایی عکس کم می کنه . عکاسی در نور روز بلدی هایی می خواد تا زیبایی منظره در عکس موجود بشه . مشکل اصلی عکس شما کادر بندیه مشکلی که من هم دارم و البته مشکل ما آماتورهاست .
ببینید عکس نقطه ورود و مسیر رسیدن به سوژه رو نداره سوژه میتونه هر چیزی باشه درخت غروب آفتاب کوه انسان حیوان قایق و ... . عکس دارای المانهای تکرار شونده مناسب نیست . عکس حس بافت رو به بیننده منتقل نمی کنه و مسائلی از این دست که به همه این موارد هنر ترکیب بندی میگن .
اگر دقت کنید دوستان بیشتر در زمان غروب عکس میگیرن چون هم نور طلاییست هم کم زور است هم خورشید در ترکیب بندی جا می گیرد و در وسط آسمان نیست هم رنگ غروب آسمان و طبیعت رو فرا گرفته و گرادیانت زیبای رنگی و نوری از زرد تا آسمان آبی ایجاد می کنه و خلاصه حس و حال زیبایی به عکس میده اگر مقداری ابر هم در اسمان باشه که نور علی نور میشه .
در عکاسی آماتورهایی مثل من شلوغی کادر و در کارهای عکاسان با تجربه تر خلوت بودن کادر اهمیت داره . اضافه کردن و کم کردن هر المان در تصویر باید به لحاظ زیبایی و یا منظور بررسی و تحلیل بشه . بالشخصه اگر در این محلی که شما بودید می بودم و باید حتما در این زمان خورشید عکس می گرفتم اون تک درخت وسط تصویر رو در صورت امکان با آب و مقداری از منطقه نزدیک درخت کادربندی می کردم .
اگر امکان داشت تا غروب صبر کنم با توجه به زاویه تابش خورشید احتمالا غروب در نقطه مقابل قرار میگیره و میشه مسیر آب یا حوضچه های تشکیل دهنده آب رو برای پیش زمینه تا رسیدن به غروب انتخاب کرد.
مضاف بر این آشنایی به لنزها و شرایط اپتیکی و اعوجاجهای اونها دست شما رو برای خلاقیت باز می کنه. ویرایش برای بیرون کشیدن رنگ اصلی و جزییات و بافت و تنظیم روشنایی و سایه ها از قدیمی ترین اقدامات پس از عکس گرفتن در طول تاریخ عکاسی بوده.
به نظر من ابتدا با مشاهده کارهای قوی و صاحب نام عکاسان منظره و ریز شدن در عکسهای انها چشمها رو برای عکاسی منظره تقویت کرد و بعد با مطالعه و بعد تمرین ( و در صورت امکان حضور در کلاسها و کارگاهها) کارهای خود را یک به یک قویتر کرد.
ارادتمند شما
[QUOTE=Nima Sadigh;457188]سلام. این عکس برخلاف دیگر عکسهای جناب میری که اکثرشان چشم نواز و روح بخش است شبیه hdr های افراطی و سورآل شده است. که شخصا نظر مثبتی به این سبک ندارم.
درود
اگر دو سوم را به آسمان می دادند و حجم ابرهای آسمان را به تصویر می کشیدند در این غروب زیبا عکس قوی میشد