فایل پیوست 81438
دشت لار
Printable View
فایل پیوست 81438
دشت لار
سلام دوست من ممنون از لطفتون بله حق با شماست این عکس تقریبا جز اولین پانوراماهایی بود که با لنز 50 م.م گرفتم خیلی ذوق داشتم :-D اون زمان اشکالاتش به چشمم نیومد ( سواد و تجربه م کمتر از الان بود :oops: ) . به جز تراز نبودن عکس ، کم کردن بیش از حد هایلایتها باعث شده سفید کثیف بوجود بیاد که خوشایند نیست ! iهمینطور به نظرم عکس به فورگراند بیشتری هم نیاز داره که البته بخاطر وجود بدنه پل طبیعت و نور پروژکتورهای اطرافش این یه مورد قابل اصلاح نیست. حتما در آینده به این موارد بیشتر توجه میکنم
درود
فایل پیوست 81599
درود
فایل پیوست 82045
12 شات عمودی با لایتروم:;)
مسجد جامع اصفهان
فایل پیوست 82345
عکس ترکیبی از 17 شات عمودیست
Canon 60D + Sigma 18 - 35
Focal : 18mm
Shutter speed : 1/25s
ISO : 100
Aperture : 3.5
Edited in photoshop CC
اول از هر چیز خیلی متشکرم از شما که لطف کردید و وقت گذاشتید
به جز مورد اشکال در ترکیب بندی که نمیدونم به چه شکلی زیباتر میشد در بقیه موارد کاملا با شما موافق هستم .
شما بهتر از من میدونید وقتی عکاسی قرار منظره ای رو ثبت کنه میتونه با تغییر فاکتورهای مختلفی مثل تغییر فاصله تا سوژه و ... بهترین حالت ممکنه از نگاه خودش رو پیدا و ثبت کنه اما گاهی وقت ها شما در شرایطی قرار میگیرید که دست و بال شما تقریبا بستس . برای مثال این سایه بزرگ رو تحت هیچ شرایطی نمیشد حذف کرد حتی در پردازش هم امکان اینکه این قسمت رو سلکت کنم و با تغییر اکسپوژر اونو از بین ببرم یا اثرش رو کمتر کنم وجود نداشت ! نور پردازی همچین فضای زیبایی به بدترین شکل ممکن بود ! فقط یک پروژکتور بخار سدیم با CRI بسیار پایین نه تنها محیط رو به اندازه کافی روشن نکرده بود بلکه زیبایی رنگ های به کار رفته رو هم بشدت از بین برده بود ! اینجا در هر ساعتی از روز متاسفانه خیلی تاریکه . خب حالا شما یک کنن 60D دارید ، در چنین شرایطی چطور میشد یه عکس ( عکسهایی ) با اسکپوژر صحیح ثبت کرد ؟ ریسک نویز از یک طرف و لرزش و تاری بیش از حد از طرف دیگه اجازه نمیداد چیزی رو غیر از این انتخاب کنم . حالا قسمت های اور شده رو با شما موافقم در ادیت یکم زیاده روی کردم و میشه مقدارش رو کمی کمتر کرد.
خیلی خوشحال میشم اگر در مورد ترکیب بندی زیباتر بنده رو راهنمایی کنید :::love2:::
در چنین عکسهایی که هم سقف و هم دیوراهای بنا را میخواهید ثبت کنید ترکیب بندی کار راحتی نیست.به نظر من مشکل اصلی در قطع شدن قسمت پایین کادر از جای نا مناسب می باشد.وجود افراد در عکس هم که از سر و نیمه بالایی بدن مشکل را تشدید کرده است.
با توجه به عکس و استفاده از ایزو 100 به احتمال بسیار زیاد عکس را روی سه پایه گرفته اید.در چنین شرایطی بد نوری باید حتما HDR عکاس میکردید. هر کادر سه یا 5 شات.در مورد سایه روی سقف هم در ویرایش تا حد زیادی میتوانستید با روشن کردن سایه ها یا ویرایش همان قسمت اختلاف را کمتر کنید ولی ویرایش شما سایه را تشدید کرده است.
برای ساختن پاناروما HDR هم از نرم افزاری مثل kolor autopano giga میتوان استفاده کرد.در این نرم افزار هم میتوان یک خروجی HDR از نرم افزار گرفت و هم میتوان به تعداد اکسپوزهای مختلف عکس پاناروما خروجی گرفت و به روش دلخواه HDR ساخت.
با یک روش Belending دیگر به نام Exposure fusion هم میتوان خروجی گرفت که بر مبنای best exposed pixels می باشد و خروجی بسیار طبیعی دارد.
در کل برای ساخت پاناروما (از هر نوع)این نرم افزار بسیار عالی است.
در بعضی از لوکیشنها هم شرایط برای عکاسی آنقدر بد است که بهتر است فقط از دیدن موقعیت لذت برد.:-)
اول هدفم حذف کردن آدمها بود بعد فکر کردم برای نشون دادن عظمت بنا به وجود این آدمها نیاز دارم منتها قسمت های کف بنا به قدری تاریک بود که با این دوربین عملا چیزی ثبت نمیشد ! حتی امکان ریکاوری شادوها هم وحود نداشت در نتیحه دیگه انگیزه ای برای ثبت یک ردیف پایین تر نداشتم . در مورد سه پایه عرض کنم عکسها همه بصورت هند هلد گرفته شده . به قدری از نویز ترس و نفرت دارم که حاضر نیستم ایزو رو از 100 بالاتر ببرم هرچند گاهی وقتا انسان مجبور میشه تن به این کار بده lol از طرف دیگه شما بهتر میدونید در کشور ما چه حساسیت شدیدی برای حمل سه پایه وجود داره به جز برج میلاد به طرز عجیبی مجاز هستش بقیه جاها جرات نمیکنم با خودم ببرم :::angry:::
اتفاقا من در اکثر موارد برای ساخت پانوراما از همین نرم افزار ورژن 4.4 استفاده میکنم مخصوصا برای همچین محیطی که اعوجاج زیادی هم بوجود میاد و فتوشاپ توانایی هضم همچین چیزی رو نداره ولی قسمت HDR این برنامه یک اشکالی داره و اونم این که در بعضی قسمتهای یکنواخت مثلا یک دیوار ساده اکسپوژرهای متفاوتی ( از ترکیب عکسهای مختلف ) ایجاد میکنه که خوشایند نیست البته اعتراف میکنم به این قسمت ها آشنایی کافی ندارم ( من خودم این قسمت رو همیشه در حالت NONE قرار میدم که بعدا در فتوشاپ تغییرات لازم رو انجام بدم) ولی با توجه به راهنمایی شما حتما بیشتر پیگیر میشم . در مورد گرفتن HDR در این مکان من همینجوری 17 شات رو نرکیب کردم اگر بنا باشه HDR میگرفتم شاید حدود 50 60 عکس میشد ( با این فوکال ) در این صورت امکان استیچ کردن اینهمه عکس در برنامه وجود نداره فکر میکنم ماکزیمم 30 عکس رو قبول میکنه .
متاسفانه قسمت دردناکه قضیه همینه کاملا موافقمنقل قول:
در بعضی از لوکیشنها هم شرایط برای عکاسی آنقدر بد است که بهتر است فقط از دیدن موقعیت لذت برد
این هم یه تکه از پازل تقدیم دوستان
فقط فایل خام رو به jpg تبدیل کردم تغییر دیگه ای انجام نشده
فایل پیوست 82357
الان بیشتر دوربین های جدید تا ایززو 400 نویز کمی و خوبی میدن
با اینکه عکس اول رو دوست دارم و آقای مبین چند ماه اینجا با بن کردن منو مورد لطف قرار داده ولی با حرفاش موافقم
میتونست کار خیلی بهتری بشه به عنوان یک منتقد ساده میگم اگه من رو عکاس پیشرفته حساب نکنید
من میگم یک ماسک بنداز اون زیر گنبد که سایه داره میتونی بگیریش
از طرفی من برنامه قدرتمند capture one pro رو به شما پیشنهاد میکنم
علاوه بر خیلی ویژگی های لایت روم ابزارهای ویرایش Raw قدرتمند تری داره
همینطور نویز رداکشن برای استفاده راحت تر از ISO البته لایت روم هم این ویژگی داره
کلیسای وانک - اصفهان
فایل پیوست 82397
عکس حاصل ترکیب 4 شات عمودیست
canon 60D + Sigma 18 - 35
Focal length : 18mm
Aperture : 1.8
ISO : 500
Shutter speed : 1/60s
Edited in photoshop CC
عکسها بصورت هندهلد گرفته شده
مایلم نظر و نقد دوستان هنرمندم رو مخصوصا در مورد کادربندی بدونم .
یک نکته هم عرض کنم و اون اینکه این عکس و عکس قبلی رو در یک سفر گرفتم و ممکنه از نظر ترکیب بندی اشکال عکس قبلی رو داشته باشه . حتما از راهنمایی شما در عکس های جدیدم استفاده خواهم کرد
بهتر بود درجهی تون مپینگ رو کمتر قرار میدادید تا این حالت آبرنگی ایجاد نشود.
ضمن اینکه در عکاسی معماری، ترجیحا یا دیوارها باید صاف باشند یا کلن معوج چیزی شبیه به فیش آی ( البته مقداری کمتر ) باشند. حالت میانه و اندک کجی دیوارها احساس نامتعادل و سستی و احساس ناخوشایندی را ایجاد میکند.
به قول استاد طیاب، مستندساز بزرگ ایران، در کار تصویربرداری یا عکاسی از بنا، باید تمام خطوط و فرم بنا را درک کرد. همانگونه که مهندسان و یا معماران هنگام ساخت در نظر داشتند. درک فضا و خطوط و حرکتها و فرمها....
سپاس کوروش جان
این حالت آبرنگی رو من عمدا در فتوشاپ با استفاده از فیلتر gaussian blur و تغییر blend mode به overlay یا hard light و کمی بازی با curves ایجاد میکنم . در خیلی از کارام از این روش استفاده میکنم ظاهری شبیه نقاشی ایجاد میکنه . احتمالا طبق نظر شما در این عکس یا بیش از حد بوده یا کلا از زیبایی عکس کم کرده .
خب به جز تیلت شیفت ها چطور میشه ( یا بهتر بگم اصلا میشه ) با لنز واید معمولی پرسپکتیو رو کنترل کرد ؟نقل قول:
ضمن اینکه در عکاسی معماری، ترجیحا یا دیوارها باید صاف باشند یا کلن معوج چیزی شبیه به فیش آی ( البته مقداری کمتر ) باشند. حالت میانه و اندک کجی دیوارها احساس نامتعادل و سستی و احساس ناخوشایندی را ایجاد میکند.
سلام دوستان ایا کسی با مشکل smiely face در برنامه ptgui برخورد داشته و تونستین اون رو در ویندوز 10 رقع کنید ؟