شیشه روغن
http://www.akkasee.com/files//galler...MG_3313_up.jpg
Printable View
سلام
يك نور از سمت چپ دوربين به سوژه تابيده شده كه به نظرم قدرت آن مقداري اضافه از حد بوده.
تاثيرش را هم در برقي كه روي حلقه هاي مشكي (بخصوص پاييني) انداخته، اور شدن قسمت سفيد در چپ (كه تقريبا" به پس زمينه پيوسته)، و روشن شدن قسمت خاكستري انجاميده نشان ميدهد.
يك چند قطره اي هم داخل شيشه (در قسمت خالي) به جداره آن چسبيدند كه شايد بهتر بود شيشه را كامل پر ميكرديد.
در كل خيلي بهتر شده. :::happy:::
آرمین عزیز
سلام
اول از همه بهتر است این گونه عکس ها رو در تاپیک عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قرار بدهید.
مشکلات عکس از نظر من:
۱- مواردی که جناب قدیری اشاره کردند.
۲- فکر می کنم که قطعه پلاستیکی دایره مانند (دکمه) روی شیشه باید وسط قرار بگیرد.
۳- در قسمت خالی ظرف پایین بهتر است که کناره های شیشه و نی را با استفاده از فوتوشاپ تیره تر کنید تا با قسمت هایی که روغن در آن است بیشتر هماهنگ شود.
۴- در صورتی که این عکس قرار است دوربری شود. بهتر است از شیشه بر روی سطح سفید عکس بگیرید تا تصویر زمینه زیر در قسمت پایین ظرف حذف شود. و اگر هم نمی خواهید دوربری کنید من این ترکیب بندی را نمی پسندم. بهتر است از زاویه بهتر و در محیط آشپزخانه و یا با المان های مرتبط با آشپزی عکس گرفته شود.
۶- قطره زیر نی را حذف کنید.
۵- عکس کج است.
به امید موفقیت
غوره گرافی!
http://www.pcnet.ir/images/dsc000did.jpg
گیلاس
[IMG]http://www.*******.info/files/10iw51anw6289lxq1qpc.jpg[/IMG]
[IMG]http://www.*******.info/files/fsmjjtw2h6leqgeyoz26.jpg[/IMG]
هلو
[IMG]http://www.*******.info/files/533wfrejax8jybkhebm6.jpg[/IMG]
دوستان ببخشید که مزاحم میشم، ولی لطفا ً از هر چی تو یخچال دارین عکس نگیرین و بذارین اینجا!
اینم از خوراک میگوو
من عکسی که در 2 پست قبلتر آپلود کردم روی پرشین گیگ رو نمیبینم و باید حتماً لینک اش رو در یک صفحه جدید باز کنم تا دیده بشه , بقیه دوستان هم این مشکل را دارند ؟
راه حل چیست ؟ آپلود سنتر خوب با ماندگاری بالا
سلام
با توجه به كيفيت اكثر عكس هايي كه اخيرا در اين تاپيك قرار مي گيره فكر كنم بايد كم كم اسم تاپيك رو عوض كنيم و بذاريم " بدترين عكس ها از خوشمزه ترين خوراكي ها " !
شرمنده:(
جناب ابراهيم عزيز
از من دلگير نشويد. اولا من كلي گفتم و روي صحبتم فقط با شما نبود. باور كنيد يكي از عناصري كه باعث پيشرفت در هر كاري به ويژه كارهاي هنري مي شه انتقاد هاي سازنده و پذيرش اونهاست. دومين چيز در عكاسي ديدن و ديدن و ديدن بعد گرفتن و گرفتن و گرفتنه. اين عكس زياد ديدن حسنش اينه كه آدم انتظاراتش بالا مي ره بعد وقتي مي خواد عكسي رو منتشر كنه اول خودش به ديد انتقادي به كار خودش نگاه مي كنه ببينه حداقل شرايط يك عكس قابل قبول رو كه من اسمشو مي ذارم املاي عكاسي ( نور، رنگ، كنتراست و ... ) داره يا نه و در مرحله ي بعد آيا اين عكس انشاي خوبي هم داره يا نه ( انتخاب سوژه ي مناسب، كادر بندي، استفاده ي صحيح از عمق ميدان و ... ) و بعد از اونه كه مي شه به عنوان يك عكس كامل عرضه اش كرد.
راستي من سال ها پيش در زمان جنگ يك ماهي رو در كنار سد بوكان به عنوان عقبه ي لشگري كه درگير جنگ بود در داخل چادر هاي نظامي گذرونده ام. شهر خوش آب و هوا و قشنگيه :::love2:::
با سلام
من اصلا دلگیر نشدم اتفاقا خوشحال شدم که تذکر دادید.بالاخره شما اینجا به عنوان یک استاد عکاسی تشریف دارید و من اومدم یاد بگیرم.
این مواردی که بالا گفتید خیلی جالب و آموزنده بود.حق با شماست هر عکسی رو نمیشه اینجا گذاشت.
ممنون از تذکرتون
راستی خوشحال میشیم بازم تشریف بیارید.در خدمتیم
http://a.imagehost.org/0196/IMG_9777_copy.jpg
میدونم کادر بندیش خوب نیست ولی اون عکسایی که کادرش بهتر بود فکوس نبود متاسفانه!که با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خیلی امکان وقت گذاشتن نبود!:::big grin2:::
پ ن:اون چتر رو از تو بستنی کش رفتم!
خوشحال می شوم از نظراتتان استفاده کنم.
http://www.libre.ir/blog/wp-content/2009/08/2-3.jpg
http://www.libre.ir/blog/wp-content/2009/08/2-1.jpg
http://www.libre.ir/blog/wp-content/2009/08/2-2.jpg
نیکلاس عزیز سلام
عکسهاتون نور و فوکوس خوبی داره. ولی هیچکدوم از کادرهاش به دلم ننشست. البته کادربندی های نسبتا خوبی دارید.
از نظر من پیتزا جذاب ترین و مشکل ترین غذا جهت عکاسی هست. جذاب از لحاظ جزئیات و ظاهر تزئین شده اش و مشکل به خاطر شکل تخت و گرد اون. از نظر من بهترین کادرهایی که یک پیتزا میتونه داشته باشه یکی کاملا از بالا ولی با ترکیب با المانهای خاص و ایجاد یک چیدمان جذاب که پیتزا هم جزئی از اون باشه. یکی با زاویه عکس وسطتون ولی با کادربندی محدود تر طوری که مثلا یک سوم از سمت چپ پیتزا خارج از کادر و سمت راست بشقاب داخل کادر باشه. البته تو این حالت باز هم بکگراند کار خیلی مهمه که تو این عکس شما زیاد جالب نیست. وجود اون ظرف قرمز خیلی نگاه رو جذب میکنه. برای مواد غذایی بک گراندها و محیط های روشن و سفید بیشتر توصیه میشه و به جذابیت عکس خیلی کمک میکنه. البته حالت های مختلف دیگری هم میشه انتخاب کرد مثلا یک تکه از پیتزا در حال برداشته شدن در حالی که پنیر اون کش میاد و ...
البته یکی از ایرادهای دیگه هم از نظر من قرار گرفتن پیتزا در اون بشقابه که به صورت یک کادر ناهماهنگ عمل میکنه. بهتر بود پیتزا در یک جعبه مقوایی قرار میداشت یا اینکه در ظرفی تقریبا اندازه خود پیتزا قرار میگرفت.
:::happy:::
سلام
خوشحال میشم دوستان نظرشون رو در مورد این عکس هم بفرمایند
مخصوصا در مورد رنگ و زاویه برداشت و اینجور چیزا ( بشخصه بی تجربه ام توی این کارا)
عکس داغه داغه (الان گرفتم) :biggrin:
خیلی خوشگل و خوشمزه به نظر میان :::love2::::biggrin:
اما من به شخصه ظرفش رو نپسندیدم (شاید به این دلیل که داخلش فضای خالی هست شایدم به خاطر طرحهای روش شایدم چون عادت کردم تو این ظرفها فقط شکلات ببینم :دی)
ولی پس زمینه و نور پردازی قشنگ بود
اصلا خود سیب هارو بدون ظرف یا تو یک بشقاب تخت سفید(سرامیکی) امتحان کنید فکر کنم جذاب تر بشه
در مورد پست 92
سلام
در مورد ثبت حضرتعالی
بنده هم با آقا فرشاد در مورد ظرف موافقم
اما در مورد خود سیبها رنگشون رو اصلا مناسب نمیدونم خیلی غیر واقعی شدن نمای جالبی از سیب رو نمایش ندادند( فکر کنم به خاطر ویرایش و غلظت بالای رنگ و همچنین سوق تنالیته رنگ به سمت قرمزی بوده باشه)
برعکس آقا فرشاد پس زمینه رو مناسب نمیدونم
بنده جای شما بودم از یک پس زمینه خاکی رنگ مثلا مثل گونی های کنفی که هم بافت داره هم رنگی گرم داره هم به سیب جلوه بیشتری میده استفاده میکردم.
عرض دیگه ای نیست
دلشاد باشید
یا علی
سیب سرخ ....:::love2:::
سلام علیکم:::happy:::
تقدیم به آقا وحید (مشدی) که امروز تولدشه:
http://propicnet.com/fa/M_Pic/0f81e7...e6491ffc__.jpg
http://masoudm.persiangig.com/document/IMG_1607.jpg
Camera Model: Canon EOS 7D
Image Date: 2009:11:30 14:22:26
Flash Used: No
Focal Length: 16.0mm
Exposure Time: 0.025 s (1/40)
Aperture: f/4.0
Focus Distance: 0.24m
ISO equiv: 500
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: program (Auto
اگر عکس فاقد حداقلها برای نمایش هست ممنون میشم مدیران پست رو پاک کنند.
درود
این عکس رو امروز موقع نهار گرفتم. آن موقع متوجه نشدم که قسمت جلویی ظرف فوکاس نیست و فوکاس روی نیمه عقبی ظرف آش قرار گرفته. متاسفانه وقتی فهمیدم که دیگر کسی حاظر نبود برای اینکه من دوباره عکس بگیرم صبر کند!
http://kimag.es/share/68364971.jpg
خیلی دلم سوخت که وضعیت فوکاس برعکس شد ، فکر میکنید این موضوع به عکس لطمه زده است؟
امروز سه بار خواستم این عکس را بگذارم و منصرف شدم. پیش خودم فکر کردم وقتی خودم به عیب عکس واقفم چرا آنرا بگذارم.
پی نوشت: این عکس اینقدر بزرگ نیست کوچکتر از سایزی است که نمایش داده میشود !
انوش
سلام:
بنظرم حتی اگر قسمت جلویی ظرف در فکوس بود باز هم عکس خوبی نمیشد. بالایی کادر دست چپ خیلی با کل عکس همخوانی ندارد. شاید کادری متفاوت که ظرف با فوکال پلن موازی باشد شاید، دقت بفرمایید شاید مناسب تر بود. و ...
من با عکسهایی که در این تاپیک میبینم احساس میکنم که واقعا عکاسی از غذا کار راحتی نیست. یک عکس در این زمینه حداقل میباید بگونه ای کارگردانی شود که بیننده راغب به خوردن آن غذا شود. یعنی در ذهن بیننده کششی هر چند کم ایجاد شود. البته شاید ایراد از غذاهای ایرانیست که بسختی این حس را ایجاد میکند. یا شاید کارگردانی این نوع عکاسی ( که حتما یک پیشفرض هایی خواهد داشت ) میبایست با نورپردازی، و ظرافت های خاصی همراه باشد ( مخصوصا غذا های ایرانی )، چون کوچکترین ایرادی در اینگونه عکسها ممکن است نتیجه معکوسی بهمراه داشته باشد.
به عنوان یک بیینده فقط حسی که به این عکس داشتم عنوان کردم، نظر دوستانی که بطور اصولی این نوع عکاسی را پیگیری میکنند در این خصوص ارجح خواهد بود
موفق باشید
سلام
تخمهای سیاه رنگ روی غذا اشپیل ماهیه
سلام
با نظرات جناب قشقایی موافقم و دقیقا عکاسی از مواد غذایی کاری تخصصی و نیازمند تجربه و رعایت یک سری اصول مخصوص هست.
چند تا نکته که اکثر دوستان رعایت نمیکنند و در عکاسی مواد غذایی باید رعایت بشه:
انتخاب زاویه: معمولا دوستان عکس ها رو از بالا میگیرند در صورتی که بهترین زاویه عکاسی از کنار و کمی بالاتر از میز می باشد.
انتخاب کادر: اغلب کادر عکس ها رو باز انتخاب میکنند تا کل ظرف در کادر جا بشه. کادرهای بسته با رعایت اصول کادربندی میتونه به بهتر جلوه دادن غذا کمک کنه.
کمبود نور: اغلب عکسهایی که گرفته میشه نور پردازی خاصی روی غذا انجام نشده. نورپردازی جزو مهمترین نکات عکاسی از محصولات و مواد غذاییست. اگر دوستان فلاش ندارند میتونند از نور روز استفاده کنند و عکسها رو کنار پنجره بگیرند.
زاویه نور: با توجه به تجربه شخصی خودم و بررسی عکسهای مواد غذایی معمولا نور رو از پشت سوژه و کمی متمایل به کنار به اون میتابونند. این کار باعث ایجاد سایه های زیبایی در جلوی مواد غذایی رو روشن تر شدن زمینه میشه. البته فراموش نکنید که جلو هم نیاز به نورپردازی داره و باید نور جلو هم به صورت کافی تامین بشه. ولی نور شدید پشت سر معمولا وجود داره.
حس تازگی: نکته دیگه ای که در نورپردازی مواد غذایی لازمه نشون دادن تازگی مواد غذاییست. که معمولا با چرب کردن اونها و نورپردازی دقیق سغی میشه که برخی قسمت ها براق به نظر بیان که حس تازگی رو به بیننده منتقل کنه.
بکگراند: تو خیلی از عکسهای دوستان از جمله همین دو عکس آخر از بک گراندهای تیره استفاده شده. معمولا برای مواد غذایی از بک گراندهای روشن و یا سفید استفاده میشه.
عمق میدان: معمولا در عکاسی از مواد غذایی از عمق میدان های کم استفاده میشه و به صورت کاملا هنرمندانه و حساب شده اشیائی که در پشت سر غذا قرار دارند یا قسمت های عقب غذا کاملا محو میشه و در بوکه قرار میگیره. البته روشن بودن بک گراند و اشیاء زمینه در اینجا خیلی لازمه تا بوکه های زیباتری ایجاد بشه.
چیدمان: البته از همه اینها مهمتر انتخاب ظرف و چیدمان و تزئین خود غذاست که کاری بسیار بسیار هنری تر از عکاسیست! :biggrin:
این اصول عکاسی مواد غذایی بود ولی قوانین قطعی نیست و ممکنه رعایت نکردن هر کدام از اینها در عکسی خاص به زیباتر شدن اون کمک کنه.
پس از خوندن این نکات بهتره یک سری هم به سایت زیر بزنین و این نکات رو در اون عکسها بررسی کنید:
حیف که به علت مشغله کاری که دارم فرصت عکاسی از مواد غذایی رو پیدا نمیکنم وگرنه عکاسی از این موجودات زیبا و دوست داشتنی رو خیلی دوست دارم. lolکد:http://www.foodportfolio.com/food_photography/index.html
http://mmobin.persiangig.com/4/IMG_4654%20copy.JPG
عکس دارای اگزیف می باشد.
سلام آقای مبین علی.
به نظر حقیر، این عکس نسبت به عکسهای قبلی شما در این تاپیک کیفیت بهتری دارد و اصولی را که آقا فرساد به درستی و دقت فومودند بیشتر رعایت شده است.
با اینکه این عکس رو برای نقد نگذاشتید، من سوال برایم پیش آمد:
چرا Iso 1600 و Sutter speed 1/2500 . ؟
البته این موضوع که وضعیت نویز در ایزوی بالا در دوربین شما نسبت به 50D کمی بهتر است (کمی!) شکی نیست.;)
ولی حیف از آن بوکه زیبای عکس که نویزی شده اند! و اینکه فکر می کنم به همین دلیل، بخاطر کاهش نویز ، تصویر تا حدود قابل توجهی سافت شده است. اینطور نیست؟
و یک سوال دیگر: چرا سوژه را در وسط قرار نمی دهید و کادر را هم کمی کج در نظر می گیرید (البته با توجه به دو عکس قبلی تان عرض می کنم. شاید هم من کج میبینم :cool:)
ببخشید زیاد ایراد گرفتم. منظور من، شنیدن توضیحات شما و دوستان و آموختن بیشتر خودم است. ممنون.
:eek:
کاملا با نظر شما مخالفم. عکس غذا دیگه بدتر از این نمیشه! ;) البته شایدم شد! :biggrin:
انتخاب زاویه : فکر میکنم اگه عکس کمی از بالاتر گرفته مبشد بهتر بود
انتخاب کادر: بهتر بود قسمت سمت چپ عکس بیشتر کراپ میشد. از قسمتی که مواد غذایی به سمت بالا متمایل میشوند.
کمبود نور: این که دیگه کاملا مشخصه و نیاز به توضیح نیست. اینقدر نور این عکس کمه که من اول فکر کردم اون سفیدی ها قارچ است. نگو که گوجه بوده که روی اون سس ریختن.
حس تازگی: شما اگه دیدین به من هم بگین :think:;
بکگراند: تیره و خیلی شلوغ است و نگاه رو جذب خودش میکنه
عمق میدان: دیگه بیش از حد کمه.
چیدمان: همه چیز رو روی هم ریختن. یعنی اصولا چیزی به نام چیدمان مواد غذایی وجود نداره.
سلام
تشکر میکنم از دوستانی که وقت گذاشتن و نظر دادن.
در مورد نظرات آقای طالبی
در مورد ایزو به دلیل نور بسیار کم محیط در مود تقدم دیافراگم f1/6 و ایزو 1600 انتخاب شده بود. و 1- بودن ev هم به همراه دیافراگم و ایزو باعث افزایش سرعت شاتر تا اون میزان شده.
در مورد مقایسه نویز این دو دوربین هم تفاوت بسیار بیشتر از چیزی هست که شما میگید!نویز این دوربین تقریبا نصف 40 دی هست (به گفته کسانی با هر دو دوربین کار کردن) 50دی که دیگه جای خود رو داره!
سافت شدن هم به دلیل کاهش نویز نبوده و به خاطر ادیتی هست که در on one انجام گرفته که در جهت کاهش نویز هم نبوده!
این هم عکس اصلی که فقط از raw به jpg تبدیل شده.
http://f.imagehost.org/0828/IMG_4654.jpg
در مورد گذاشتن سوژه در وسط کادر هم اصلا با شما موافق نیستیم چون در اون صورت جای اشیائی که در بوکه قرار میگرفتند بد میشد!سعی شده بود کادر جوری باشه که وسط سوژه در نقطه طلایی نزدیک باشه!
در مورد نظرات فرساد عزیز هم
در گرفتن این عکس بیشتر بوکه مورد نظر بود تا گرفتن یک عکس از مواد غذایی!
ممنون از راهنمایی هاتون. درست می فرمایید. (البته نسبت به عکس قبلی ایشون عرض کردم.)
در مورد نور این عکس می فرمایید باید یک نور پشت اضافه می شد، یا کلا نور ایراد دارد؟
پ.ن. معمولا وقتی می خوام در مورد یک عکس ایرادی بگیرم ، 4 تا تعریف و تعارف "شاه عبدالعظیمی" هم قاطیش می کنم که عکاس شاکی نشه.;) هرچند آقا مسعور رو می شناسم . واقعا خوش اخلاقه و روحیه "ورزشکاری" (همون نقد پذیری) خوبی داره. :cool:
البته آقا مسعود، عکس دوم را که گذاشتید، متوجه شدم که بیشتر توجه شما به بوکه عکس بوده و سعی کردید با افزایش کنتراست، قدری بوکه ایجاد شده را بپردازید. که اینکار کمی به اصل موضوع، یعنی همان سالاد ، لطمه زده است.
ضمناً سوالم این بود که وقتی تا 1/2500 سرعت شاتر دارید، چرا iso 1600 ؟ نمی شد کمش کنید؟
قطعا انتظار ندارید که دید شما با من یا هر کس دیگه یکی باشه!
من هم نمیتونم قبل از ارسال عکس از تمام اعضا نظر سنجی کنم که آیا این عکس از دید اونها زیبا هست یا نه!عکسهای دیگه ای از همون سوژه با تنظیمات دیگر گرفته شده بود!
ولی قطعا نتیجه نهایی این عکس رو دوست داشتم (بدون نظر سنجی عمومی) که اون رو ارسال کردم!طبق روال این فروم هم اگر مدیران عکس رو مناسب نمیدونستن اون رو به تاپیک مناسبش منتقل میکردند!که باز هم جای اعتراضی رو برای من نداشت و نداره!
مثلا نوع نوشتن عباس علی در آی دی شما به چشم من اصلا زیبا که نیست،خیلی هم زشت و پیچیده هست ولی این نظر شخصی من هست و این دلیل نمیشه که شما برین درخواست تغییر اون رو بدید!از دید شما حتما این گونه نوشتن زیبا و جالب بوده که اون رو انتخاب کردید!
من هم هیچ وقت نگفتم و نمیگم که عکسهام مشکل نداشتند و ندارند!که اگر اینطور بود دیگه اینجا نبودم!
در مورد نورپردازی این عکس. این عکس نورپردازی خاصی نشده و مسلما مسعود جان در رستوران شرایطش رو نداشته اند که نورپردازی کنند.
هدف از نورپردازی روشن نمودن تصویر و ایجاد سایه های بجا در جهت نشون دادن حجم اجسام است. در مورد نور از پشت در مورد مواد غذایی در صورتیکه نور جلو کاملا تامین باشد نور شدیدتر از پشت و متمایل به بالای سوژه کمک میکنه که با توجه به شلوغ بودن و تکه تکه بودن مواد غذایی سایه های زیبایی در قسمت جلو ایجاد بشه که به نشون دادن حجم مواد غذایی کمک زیادی میکنه. و البته اگه میزان و زاویه نور خوب کنترل بشه رفلکت های نوری قشنگی رو برای براق شدن و ایجاد بوکه های زیبا ایجاد میکنه. ولی باز هم تاکید میکنم که این مدل نورپردازی به تجربه نتیجه خوبی ایجاد میکنه ولی برای هر غذا و سوژه باید دید که جواب میده یا نورپردازی بهتری میشه انجام داد.
در مورد سئوال دومتون. بله ایشون میتونستند ایزو رو کم کنند تا هم نور کم بشه و هم به نویز کمتری برسند.
احتمالا یا حواسشون نبوده یا مشغول تست ایزو ، دیافراگم و سرعت شاتر در شرایط نوری کم بوده اند! lol
:::happy:::
اولین تجربم تو عکاسی از غذاها , خوشحال میشم دوستان نظراتشونو بگن که بتونم ایراداتمو برطرف کنم :::happy:::
مهمترین مشکل، زاویه و کادر عکس است.
سلام
آقای محمودی
بیننده تصور میکنه گویا عکس قرار بوده کامل باشد.
حذف جزئی جالب نیست. کراپ به نظرم ناقصه یعنی تکلیف بیننده مشخص نیست. یا نباید کراپ کرد یا آنقدر باشد که به کادری جدید و زیبا رسید.
پیروز باشید.
با جناب روشن همزمان شد
بله , کاملا حق با شماست , البته اینو بگم که کادر عکس کاملا صاف بود مثلا اومدم یه کم حالتش رو تغییر بدم زدم بدترش کردم , عکس اصلی رو آپ میکنم :::love2:::
http://e.imagehost.org/0078/DSC_0037.jpg
با سلام
عکس زیبایی شده است اما اگر لبه داخلی (سمت چپ) قبل از عکاسی تمیز میشد به مراتب بهتر میشد.
این حس به مخاطب القا میشه که ظرف برای بار دوم پر شده است.
در کل اگر قرار باشد اینگونه عکسها در مجلات اختصاصی آشپزی یا منوها چاپ شود بهتر است این نکته رعایت شود.
موفق باشید
سلام
يك مسئله ي قديمي در مورد عكاسي از غذاهاي ايراني اين است كه غذاهاي ايراني بر خلاف مزه ي خيلي خوبشان (لا اقل به ذائقه ي ما ايراني ها) ظاهر خوبي ندارند. مثلا شما عكس هوس انگيز ترين خورش هاي ايراني را وقتي مي گيريد از ديد بيننده ي غير ايراني نه تنها ممكن است اشتها بر انگيز نباشد بلكه ممكن است نا خوشايند باشد.
در عكس شما شايد بهتر بود از زاويه ي بالاتري براي عكاسي استفاده شود كه بيشتر روي غذا و تزئينات به چشم بيايد.
مطلب بعدي استفاده از ظرف مناسب غذاست. در عكس شما ظاهرا از يك شكلات خوري براي ريختن غذا (سوپ/آش) استفاده شده كه مناسب نيست.
عكس، اشكالات عمومي مثل فوكوس ناقص و عمق ميدان نامناسب و ... نيز دارد.
منتظر عكسهاي اشتها برانگيز تر شما هستيم :biggrin:
منطور من از زاویه، زاویه دوربین شما نسبت به ظرف غذا بود که فرهاد عزیز آن را تشریح کرد.
سلام.نقل قول:
در عكس شما شايد بهتر بود از زاويه ي بالاتري براي عكاسي استفاده شود كه بيشتر روي غذا و تزئينات به چشم بيايد.
منم با زاویه عکس موافقم :::happy:::یکم به رو سوپ نگاه کنید رنگ ولعاب خوبی داره ولی زیر ظرف مخصوصا که بلور هم هستش حواس بیننده رو پرت میکنه ورنگ ولعاب خوبی هم نداره.
در مورد ظرف هم اگه ظرف استیل مخصوص سوپ بود عکس خوبی در می اومد.مخصوصا با تزئیناتی که روی سوپ انجام شده:launch::launch:
خب باز من اومدم , نخندینا :biggrin:
اون روز که از سوپ عکس گرفتم جای همه دوستان خالی ناهار کوفته تبریزی بود گفتیم بزار یه عکسی هم از اون بگیریم که حاصل کار این شد , البته به نظرم زیاد جالب نشد و خیلی بهتر میتونست کار بشه ولی خب بزارین رو حساب اولین تجریم تو این زمینه و نداشتن امکانات درست حسابی :::blushing:::
خوشحال میشم با نظراتتون از ضعفهام اگاه بشم :::happy:::
نمیدونم چرا بر خلاف طعمشون بد عکس هستن غذاهای ایرانی , آخه چرااااااااااااااااااااااا :think:;
من کوچکتر از اونم که بخوام نظر بدم:::blushing:::،ولی نکاتی که به نظرم رسید اینها هستند:
1.بهتر بود یا در پس زمینه تیره تری استفاده میکردید یا از ظرف غیر بلوری چون سفیدی پس زمینه خیلی تو چشم میزنه.
2.ازنظر من نور پردازی مناسب نیست (نور یکنواخت تر وسافت تر روی کل سوژه بهتر بود)
3.به نظرم اندکی هم فکوس صحیح تر هم لازمه.
باعرض معذرت.
پ.ن: ولی آخ آدم تو این تاپیک و با این عکسا گرسنه میشه ها:launch::launch:
سیامک عزیز از نظر من این عکستون به مراتب از عکس سوپی که قرار دادین بهتره.
واقعا این مورد که غذاهایی ایرانی بدعکس هستند رو قبول دارم. ولی با تزئین حساب شده و در یک چیدمان خوب به نتیجه های خوبی میشه رسید.
یک پوستر تبلیغاتی بود که چند سال پیش از طریق یکی از چاپخانه ها به دستم رسیده بود. عکسی بود از یک کاسه آش در یک چیدمان بسیار زیبا . حیف که پوستر نیست و عکسی ازش پیدا نکردم. وگرنه نمونه کاملی بود از عکاسی از غذاهای ایرانی.
تو عکاسی از غذاهای ایرانی میشه از المان های مختلفی که به فضاسازی ایرانی کمک کنه استفاده کرد. مثلا از ظروف قدیمی و یا سینی های مسی قدیمی و یا استفاده از پارچه های طرح دار ایرانی به جای سفره و ...
البته انتخاب زاویه و نورپردازی هم خیلی مهمه که بتونه شکل و حس غذا رو منتقل کنه. برای عکاسی از کوفته تبریزی من پیشنهادم اینه که در یک چیدمان خیلی حساب شده با المان های ایرانی مثلا یک کوفته در ظرفی به صورت سالم قرار داشته باشه و در کنارش یک نصفه کوفته در حالی که بخار از اون خارج میشه عکس گرفته بشه. روی کوفته ها رو هم کمی روغن بزنید که جلوه و حس بهتری داشته باشه. زاویه هم زاویه معمول برای عکاسی از اجسام که همون ۴۵ درجه از سطح میزه باشه که حجم و کروی بودن کوفته رو به درستی منتقل کنه. البته تزئینات کوفته هم حساب شده تر و خیلی کمتر باشه. الان تو این عکس شما تزئینات غذا بیشتر از خودش به چشم میان و چیدمان خوبی که ندارن هیچ خیلی هم به هم ریخته و شلوغ هستند.
شما تجهیزات نوری تون چیه؟ فکر کنم باید از پرژکتور تنگستن استفاده میکنید. چون تو هر دو عکستون ته رنگ زرد خیلی زیادی دیده میشه. این مورد هم در مورد عکسهاتون نیاز به تصحیح داره.
ببخشید طولانی شد.
اینها چیزایی بود که به ذهنم میرسید.
:::happy:::
والا خدمتتون عرض کنم که نور خیلی شدیده , چون همونطور که فرساد جان عنوان کردن از پرژکتور تنگستن برای نور پردازی استفاده کردم و متاسفانه تجهیزات لازم رو برای کنترل کردنش نداشتم , زیر میز شیشه ای گذاشتمش و دو لایه کاغذ کالک هم زیر میز بود که از شدت نور کم کنه که با این حال باز هم خیلی نور شدیده , در مورد چیدمان هم کاملا قبول دارم ولی خیلی هول هولکی شد و بهتره دوستان برای این قبیل موارد از قبل برنامه ریزی لازم رو برای صحنه عکاسی و نوع چیدمان و ... داشته باشن تا مثل من عجله ای مجبور به عکاسی نباشن چون غذا سرد میشه و اون موقع اس که همه به خونت تشنه میشن و به جای غذا شما رو میل میکنن :biggrin:
در مورد فوکوس هم در شرایط کاملا تخیلی عمود به ظرف غذا شدم و عکس گرفتم که به دلیل نداشتن تعادل کافی فوکوس خوب نشده , اینجور عکسها رو باید با حوصله و با برنامه ریزی دقیق از قبل گرفت چون هر چیز حساب نشده ای واقعا نتیجه زحمات رو به باد میده :)
حالا این عکسها رو من واسه تست و اولین بار گرفتم ولی برای جاهای دیگه اگه قرار باشه عکسی تو این دست موارد گرفته بشه باید خیلی حساب شده کار کرد
سلام
صحبت شکل و شمایل غذا شد, این عکس اشتها برانگیز را که در فلیکر دیده بودم گفتم شما هم ببینید, محتویات بشقاب چیزی نیست جز بادمجان, ریواس,انار و سبزی ... (شاید خیلی هم جذاب نباشه, ولی با توجه به ترکیبات بهتر از این نمیشده)
چند عکس هوس انگیز دیگر هم در مجموعه ای با عنوان Tarkhun (ترخون؟!:::confused2::: ) :
کد:http://www.flickr.com/photos/serjio/sets/72157622821838204/
سلام
راستش نزدیک ترین تاپیک مربوطه به میوه فکر میکنم اینجا باشه ( بالاخره خوراکیه دیگه ) حالا اگه خوش مزه بنظر نمیاد ببخشید .در ضمن با لنز 135 /f3.5 ژوپیتر روی بدنه 7D با مشخصات : دیاف 8 سرعت 250 ایزو 100 و فوکوس و دیاف دستی ( توی اون نور بدون فوکوسینگ اسکرین کراس جدا برای من آماتور مشکل بود ) توی آتلیه با یک فلاش 180 سومیتا و سافت باکس 50*70 و زنبوری نصب شده روش ثبت شده .
http://fahrenhit.persiangig.com/PhotoGr/1sib135-web.jpg
سلام
در ادامه کاری که آقای برنجی انجام دادن ، البته من به گرد پای ایشون نمی رسم
یه سری کار که با چیدمان و برش انگور انجام شده
شیشه ، سه عدد لامپ کم مصرف 50 وات 6400k و 580EXII
http://picturehosting.org/u/245/gevybgmj.6q.jpg
http://picturehosting.org/u/245/gevybf4y.1m.jpg
http://picturehosting.org/u/245/gevybfuz.ek.jpg
سلام جناب کامران نیا
جنابعالی لطف دارین .عکس اولتون فکرمیکنم انگور های برش خورده هستن که خیلی طرح جالبی بود بنظر من .البته اگه یکی از اونا رنگش فرق میکرد ثبت از حالت تکرار یکنواختش در میومد ( باز هم بنظر من !) راستش نتونستم جلوی خودم رو بگیرم .خلاصه ببخشید
http://fahrenhit.persiangig.com/other/gevybgmj.6q.jpg
موفق باشید
بیشتر از یک سال است که از اینجور عکسها میگیرم.
فرصتی نشد که اینجا بگذارم
برای شروع:
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_0384-2.jpg
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_1870-2.jpg
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_1822.jpg
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_2003.jpg
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_1876_1.jpg
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_2572.jpg
بابت آف تاپیک نادمم ولی
پناه بر خدا . الان کاملا روی پوست خود احساس کردم که چرا اساتید کمتر نمونه کار از خودشون میزارند استاد عاشوری نیا با این کارتون عملا این تاپیک را تکمیل کرده و بستید من که فکر نمیکنم دیگه این تاپیک شاهد عکسی از هم فرومی ها باشه واقعا این اختلاف سطح کاری دیگه میشه گفت خطرناکه . خوشحالم که در یک فیلد کاری با شما همکار نیستم و عکاسی یک هابی برای من است .