http://www.up.iranblog.com/images/ty...xojdxhh5g5.jpg
Printable View
دربراه این مجسمه از جام جم آنلاین:
مجسمه اميرکبير در پارک ملت
جام جم آنلاين: مجسمه امير کبير که سازندهاش ابوالحسن خان صديقي آن را يوسف گم گشته ناميده بود پس از 32 سال دوري از ايران در پارک ملت نصب شد.
به گزارش مهر مجسمه امير کبير که از ايتاليا به ايران منتقل شده بود عصر امروز 19 مهر در پارک ملت تهران نصب شد.
مجتبي موسوي مدير امور حجم سازمان زيباسازي در ابتداي اين مراسم گفت: امروز براي استقبال اثري جمع شديم که صاحب آن 18 سال منتظر ماند تا به ايران برگردد و شاهد رونمايي آن باشد ولي متاسفانه ابوالحسن خان صديقي در سال 74 دار فاني را وداع گفت و نتوانست شاهد اين رويداد باشد.
وي در مورد نصب اين مجسمه توضيح داد: امروز افتخار نصب اين مجسمه نصيب دست اندرکاران فرهنگي و شهرداري تهران شد که 15 سال پس از درگذشت استاد يگانه اين اثر اتفاق افتاد و بعد از 32 سال گردو غبار غربت از روي مجسمه پاک شد.
موسوي در مورد شخصيت صديقي گفت: او به حق لقب استاد مجسمه سازي نوين را گرفت. در کشور صاحب فرهنگي مثل ايران بايد صدها ابوالحسن خان صديقي داشته باشيم. مجسمه فردوسي واقع در ميدان فردوسي و دو مجسمه ديگر فردوسي در طوس و ايتاليا از ديگر شاهکارهاي وي هستند.
مدير امور حجم سازمان زيباسازي در ادامه به نگراني سازنده اثر امير کبير اشاره کرد و گفت: زماني که صديقي نگران اثر بود چون در ايتاليا نگهداري مي شد و به ايران منتقل نشده بود لورنز و ميکولانژي از دوستان وي اطمينان داد که اگر مجسمه به ايران برنگردد حتما آن را در يکي از ميدان هاي ايتاليا نصب مي کند و نام آن ميدان را امير کبير مي گذارند.
موسوي در مورد نحوه بازگردان مجسمه به ايران گفت: ارديبهشت سال قبل نشستي در مورد ابوالحسن خان صديقي در نگارخانه برگ برگزار شد و در يکي از سندها نامه اي در مورد ارتباط صديقي و ميکولانژي که پيرامون مجسمه اميرکبير بود پيدا شد. جرقه اوليه بازگشت اين مجسمه در همان نشست زده شد.
جواد شوشتري مدير عامل سازمان زيباسازي نيز در بخش ديگري از اين مراسم گفت: امروز اتفاق مهمي افتاد. از دو نفر تجليل شد اول از کسي که اثرش ساخته شده و دوم از کسي که اثر را ساخته است.
وي در مورد شخصيت امير کبير گفت: از اميرکبير هميشه به بزرگي و نيکويي ياد مي شود. در عين حال صديقي نيز در ايران هنرمند نمونهاي بود که متاسفانه جايگزيني براي وي نداريم حتي امروزه هنرمندان بيشماري با آثار شايستهاي فعاليت مي کنند.
شوشتري با بيان اينکه بالغ بر 500 اثر حجمي در شهر تهران نصب شده افزود: نه تنها امير کبير بلکه همه آنهايي که براي اين مملکت زحمت کشيدهاند حق بزرگي بر گردن ما دارند . وظيفه سازمان زيباسازي اين است که از هر کس که در بزرگ کردن ايران نقش داشته قدرداني کند به همين دليل در هفته دفاع مقدس 9 سرديس از 9 سردار شهيد اجرا شد.
وي ادامه داد: مجسمه امير کبير با تدبير شهردار تهران و تلاشهاي آقاي موسوي به ايران بازگردانده شد. چه قبل و چه بعد از انقلاب فعاليت هاي زيادي براي بازگشت اين اثر انجام شده بود که با موفقيت همراه نبود.
همچنين فريدون صديقي مجسمه ساز و فرزند ابوالحسن خان صديقي در ادامه مراسم اظهار داشت: مجسمه اميرکبير آخرين کار پدرم بود . پدر من از دو جهت به اين شخصيت ارادت خاصي داشت دليل اول اين بود که هميشه اميرکبير برايش شخصيتي قابل احترام، بزرگ، پروقار ، متکي به نفس و دلسوز ميهن و ملت بود. دليل دوم علاقه پدرم به امير کبير عاطفي بود چون وقتي امير کبير با ملک زاده خانم ازدواج کرد صاحب دختري به نام اميرزاده خانم شد . اين زن همسر دوم پدر بزرگ من ميرزاباقرخان صديق الدوله بود.
اين مجسمه ساز با بيان اينکه پدرش از روي اسناد مربوط به مادر بزرگ و گفته هاي وي چهره اي از اميرکبير براي خود ترسيم کرده ، گفت: پدرم سه مجسمه از اميرکبير ساخت اولين اثر در مدرسه دارالفنون نصب شد که فکر ميکنم اگر خود امير کبير ظاهر شودو آن را ببيند با واقعيتش هيچ فرقي نمي کند. دومين مجسمه براي سفارت ايران در پاريس ساخته شد و اثر فعلي سومين مجسمه امير کبير بود.
وي در مورد ساخت اين مجسمه گفت: سال 1350 که پدرم به تهران آمده بود براي تسويه حساب مجسمههاي قبلي که ساخت بود به انجمن مفاخر ملي مراجعه کرد. در آنجا عنوان شد که امير کبير نصب شده در دارالفنون متحمل خساراتي شده و بايد مرمت شود و چند روز بعد من و اعضاي هيات مديره انجمن به همراه پدر به دارالفنون رفتيم.
صديقي در مورد سرنوشت مجسمه امير کبير در دارالفنون ابراز کرد: براي اولين اشک پدرم را در آنجا ديدم او بعد از ديدن مجسمه گفت که اين اثر متعلق به من نيست. متاسفانه دو سال بعد هم که به مدرسه دارالفنون رفتيم ديدم نه تنها مجسمه مرمت نشده بلکه صدمات بيشتري هم ديده است. به همين دليل انجمن تصميم گرفت مجسمه ديگري از امير کبير بسازد تا در ميدان ارک تهران نصب شود.
وي ادامه داد: پدرم تصميم گرفت مجسمه را از سنگ کاراکا که خيام و فردوسي را نيز از همان ساخته بود نسازد و برنز را جايگزين آن کند. مجسمه در کارگاهش در ايتاليا ساخته شد اما به دليل شکل گيري جريانهاي مردمي و انقلاب در سال 1357خيلي از انجمن ها منحل شدند و تسويه حساب با پدرم صورت نگرفت و براي همين اثر در ايتاليا ماند.
صديقي از تاسف پدرش نسبت به باز نگردان مجسمه به ايران خبر داد: مجسمه به ايران نيامد ولي غمي هميشگي در دل پدرم ماند. سال 73 با غم و اندوه انگشت خود را روي ميز زد و مي گفت يوسف گمگشته به کنعان باز آيد ابوالحسن خان غم مخور.
وي در پايان سخنانش خطاب به حضار گفت: الان پدرم را در اين بالا مي بينم که روحش نظاره گر است پس لازم مي دانم به نيابت از او و خانواده صديقي از تمامي دست اندرکاران سازمان زيباسازي، شهردار تهران و آقاي چمران براي بازگردان مجسمه تشکر کنم.
عذر خواهی میکنم برای طولانی بودن متن.
منطقه کوهین - قزوین
http://up.vatandownload.com/images/7...a9meno07h4.jpg
فایل پیوست 14197
میانه...
جناب هاروطونیان ممنون از اشتراک این عکس. اما اون پاهایی که در گوشه عکس هستند کمی آزار دهنده هستند و چشم رو از سوژه اصلی منحرف می کنند.البته شاید اگر این پاها به صورت کاملا عمود بر روی زمین قرار می گرفتند حس انتظار رو بیشتر می تونست منتقل کنه، ویا از زاویه ای دورتر توی کادر قرار می گرفت.
ممنون و موفق باشید
تشکر از توجه شما .من از این صحنه عکس دیگری� �اپلود می کنم. البته زاویه عکس تغییری نکرده
فایل پیوست 14272
سلام
اون پاها اتفاقاً عنصر خوبیه
من فقط به مقداری کراپ از سمت چپ معتقدم.
فایل پیوست 14752
حجاب
http://www.up.vatandownload.com/imag...6rc3j1pynd.jpg
جنگل کاج / کلاردشت
------------------
در پناه اورمزد
پست 382 عکس را به قدری سیاه کردید که تمام جزییات را از بین بردید.
این دو مکمل یکدیگه هستن هم تنظیم هم ادیت
توسیه میکنم عکساها رو با فرمت RAW بگیرین که برای ادیت کردن بهتره البته اگه دوربین شما این امکان رو داشته باشه چون به نظر من همون قدر که در عکس گرفتن حرفه ای هستین باید در ادیت کردن هم حرفه ای باشی قدیما ظهور در عکاسی از مهمترین مقوله ها بوده حالا هم که دیجیتال وارد عرصه عکاسی شده ادیت یکی از مهمترین اجزای عکاسی بحساب میاد
موفق باشی دوست من
در مورد 382 . چه شما هنگام ادیت عکس را به این مقدار تاریک کرده باشید و چه هنگام ثبت از دیاف بسته تر یا سرعت شاتر بیشتر استفاده کرده باشید ، مهم هدفی بوده که از ثبت کردن داشته اید و اگر حالا خود شما هم به این بیش از حد سیاه شدن واقف هستید ، چندان صحیح نیست که با نوشتن جمله " هیچ گونه تغییراتی اعمال نشده و دقیقا همانی است که دوربین ثبت کرده " مشکلی از عکس را توجیه کنید یا حتی توضیح دهید . همیشه یادمان باشد دوربین همانی را ثبت می کند که ما میخواهیم نه بلعکس ...
شاد باشید و پیروز .
سلام
لینکش که سالم است ..!
http://www.irfreeup.com/images/97373637908775831551.jpg
[سلام وسپاس از عکس تون.مشکلی که من می بینم کدری و ماتی زیاد عکسه. اگه ماشین درحرکت ایجاد گرد وغبار کرده و باعث ماتی و مردگی عکس شده متاسفانه من برداشت نمی کنم که گرد و غباری هست یعنی عکستون این موضوع رو القا نمی کنه.می تونستید با استفاده از نرم افزار مناسب این ماتی رو که باعث شده کنتراست عکس بیاد پایین از بین ببرید.
در ضمن پرسپکتیو رعایت نشده. درختان سمت راست عکس افتاده تر از نیمه ی دیگه است.البته خیلی به چشم نمیاد.
سپاس
با سلام
اگه این عکس رو در بخش عکس های مفهومی می ذاشتید بهتر بود. قطعا شما حرف هایی دارید. که می تونید حال خود را از قال دیگران بشنوید. صرف سیاه و سفید بودن نباید شما رو وادر کنه که اینجا عکس رو ارائه کنید. البته این نظر منه. جسارت نباشه.
سپاس
با سلام. یک ثبت بسیار تکرار شده.عکاسی از دو چرخه بسیار تکراریست.اشکالی نداره وقتی که شما از زاویه ای متفاوت به این سوژه دلپذیر می نگرید.مثلا اگه نیمی از دوچرخه رو عکاسی می کنید و راهی رو پیش روی اون می ذارید یا بلعکس راه رفته ای رو به دمباله اون اضافه میکنید. از هرجای دو...میتونید برش بزنید:چرخ جلو یا عقب ،از رکاب یا زین.آنگاه می توانید مفاهیم متعددی رو رو ی دوش دو.. بگذارید.البته با فضاهای مناسب.
خاکستری عکس زیاده و اون رو تخت کرده یک عکس سیاه و سفید باید درجه های مختلف سیاهی سفیدی و خاکستری رو داشته باشه تا عکس خوبی بشه.(کنتراست)
سپاس
درودنقل قول:
با سلام. یک ثبت بسیار تکرار شده.عکاسی از دو چرخه بسیار تکراریست.اشکالی نداره وقتی که شما از زاویه ای متفاوت به این سوژه دلپذیر می نگرید.مثلا اگه نیمی از دوچرخه رو عکاسی می کنید و راهی رو پیش روی اون می ذارید یا بلعکس راه رفته ای رو به دمباله اون اضافه میکنید. از هرجای دو...میتونید برش بزنید:چرخ جلو یا عقب ،از رکاب یا زین.آنگاه می توانید مفاهیم متعددی رو رو ی دوش دو.. بگذارید.البته با فضاهای مناسب.
خاکستری عکس زیاده و اون رو تخت کرده یک عکس سیاه و سفید باید درجه های مختلف سیاهی سفیدی و خاکستری رو داشته باشه تا عکس خوبی بشه.(کنتراست)
سپاس
لطفا اشاره کنید موضوع نقد شما کدام اثر است.
موفق باشید.
سلام
پست 402 2 تا لکه داره سمت چپ پایین که احتمالاً ناشی از غبار گرفتن سنسور همراه با دیافراگم بسته است. به سادگی با ادیت رفع می شود اما سنسورتان را غبار روبی کنید.
مهدي عزيز .تصوير درخت و جاده و انتهاي نا مشخص اون فضاي فكر اين روزهاي من هستش .ميتونم بگم خودم رو تو اين جاده ديدم .
كادر بندي و نور عكست رو دوست دارم .
يه چيزي در سمت چپ هست كه انگار وسيله نقليه يا انعكاس سطحي هست كه يه كم اذيت ميكنه .
بافت خشن و زبر كف مسير رو ميشه احساس كرد و سايه اي كه سمت چپ از درخت بلند ايجاد شده خيلي خوبه .
پيشاپيش از كادر ضخيم دور عكس پوزش مي طلبم اما سليقه شخصي ست هر چند كج ...
با سلام.متاسفانه نمی تونم با این عکس ارتباط برقرار کنم.حضور یک عکاس در عمق یک چاه.دوستان لطفا نظراتشون رو ارائه کنن تا از آنها بهره مند شوم. با سپاس
ضمنا چون من هم مثل شما کاربر جدید هستم می خواستم بدونم شما چجوری عکستون رو ارسال کردید. از کجا. لطفا راهنمایی کنید چون خیلی تلاش کردم که راهی رو پیدا کنم اما متاسفانه موفق نشدم.
با سپاس
سلام. همه جای تصویر خاکستریه.از خورشید بالای عکس مشخصه که حوالی ظهر عکس گرفتیدو اگه موقعیت اجازه میداد و حوالی عصر که سایه ها تندتر میشن عکس می گرفتید سایه ها بار عکس شمار و بیشتر می کرد. پیش زمینه عکس که قسمتی از صخره است چشم رو درگیر می کنه واز توجه به قسمت اصلی که همان بنا باشد باز می دارد.اگه کمی زاویه رو تغییر می دادید مقدار بیشتری از بنا رو کادر بندی می کردید بهتر بود.
باسپاس
سلام
خانم آذر اول از همه ورودتون رو به سایت خوش آمد می گم،و دوم اینکه این خیلی خوبه که عکسها رو با دقت نگاه می کنید و نظراتتون رو بیان می کنید.اما این نکته رو در نظر داشته باشید که ممکنه عکسهای زیادی در تاپیک ها باشه که شما نه تنها نمی تونید باهاشون ارتباط برقرار کنید که حتی ممکنه از اونها اصلا خوشتون هم نیاد.بیان این نکته (عدم برقراری ارتباط با یک عکس) باید با دلایل و توضیحات همراه باشه تا اگر نکته ای وجود داره بتونه به بهتر شدن روند عکاسی اون فرد کمک کنه.صرف بیان این موضوع بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی نه کمکی به عکاس می کنه و نه کار پسندیده ای به نظر می رسه.(البته این مورد رو هم بگم که بیان این جمله باز در تاپیک نقد عکس معقول تر هست،هرچند که در اونجا هم باز دوستان سعی می کنند که با دلیل و بررسی جوانب تکنیکی و بعد حسی صحبت کنند)
در مورد ارسال عکس هم شما باید در تاپیک مورد نظر خودتون از طریق گزینه پاسخ به موضوع ،عکس خودتون رو ارسال کنید و در صورت تائید مدیران عکس شما در اون تاپیک قرار خواهد گرفت.برای ارسال هم یا می تونید از طریق ارسال عکس از کامپیوتر،ویا ابتدا آپلود کردن و بعد قرار دادن آدرس اینترنتی عکس آپلود شده اقدام کنید.
موفق و پیروز باشید:)
پوزش که آف تاپیک طولانی شد:::blushing:::
با سپاس از راهنمایی هدا خانم برای نحوه ی ارسال عکس.در مورد تاپیک شماره 401 هدف فقط آگاهی بنده از نظرات دوستان بود نه قصد جسارت. هر چند که نظری ارسال نشد.
و عدم برقراری با یک عکس یا موضوع نمی تونه به منزله توهین به عکس یا عکاس باشه.و حتا نمی توان برای عدم برقراری ارتباط دلیلی آورد .اگر دلیلی بود حتما ارتباطی هم بود.
در پایان سپاس از شما و اگر جسارتی بود پوزش از جنابrainman1061
در دوران كودكي هميشه دلم مي خواست به جاي پرده هاي توري و پارچه اي نازك، يكي از اين حصيرها آويز در اتاقم باشه كه هيچ وقت به آرزوي كودكانه ام نرسيدم. هر وقت يكي از اين حصير ها رو مي بينم ناخودآگاه قسمتي از آرزوهاي دوران كودكيم رو به ياد مي آرم.
در مورد پست 418
ببخشید اینجا اساتید خیلی بیشترن،بعنوان یه بیننده خیلی دوس داشتم کادر از پایینتر بسته میشد،یا مثلا از فوکال بیشتری استفاده میکردید که درختای سمت راست حذف میشدن
http://up.vatandownload.com/images/p...dwnu59q5cr.jpg
Pentax K100D + DA 35mm f/2.4 @ 2.4
تاپیک 425
خب نویز عکس خیلی زیاده. نمی دونم بخاطر پایین اوردن حجم اونه یا موقع عکاسی حساسیت رو بالا بردید.اگهعلت دوم باشه یه ایراد اساسی وارده. چون در شب عکس گرفته اید نالچار از 3پایه باید استفاده می کردید و Iso و سرعت شاتر روپایین می اوردید.
در ضمن سوژهی اصلی یعنی تله کابین وضوح ندارد.
سپاس