صفحه 2 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 31
Like Tree151تشکر

موضوع: عکس شماره ۲۹

  1. #11
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    باعرض سلام
    عکس ساختار زیبایی دارد و یک هارمونی خاصی بین اجزا وجود دارد
    من در این عکس بافت زیبایی رو حس می کنم آرامش خاصی برقرار است اما پر از هیاهو
    در این عکس اجزا در دنیا خود فرو رفته اما فضای عکس بسیار یکپارچه است و تمام زیبایی این عکس در این است
    اجزایی متحرک و پر هیاهو و با جنبش و فارق از دیگری اما فضایی آرام و بافتی زیبا
    شاید تعریفی که میتوان برای این عکس قایل شد جامعه برین باشد
    (البته فارق از بحث شرع و دید مذهبی و دینی)

    به نظر من عکس بسیار زیبا و چشم نوازی است و به عکاس آن تبریک میگم
    و با تشکر از دکتر روشن و خوش آمدید به ایشون

  2. #12
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2011
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    7
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    جسارت بنده را می بخشید و اشتباهات مفهومی وانشایی حقیر را نادیده بگیرید

    فضای گرم ودلپذیر ویکروز دل انگیز که حس شادی وراحتی را القا می کند برداشت ابتدایی از تصویر است
    تقارن بصری جالبی با قرارگیری دالان در وسط ,چمنهای اطراف ودرختان ،چراغ ها و حتی جهت سایه ها وحتی حضور نامنظم انسانها در محیط ایجادشده است.
    در این عکس انسان وطبیعت به خوبی در هم تنیده شده اند طبیعت بستری است برای
    رفت وامد ها وتوقف ها و لحظاتی دوس داشتنی از زندگی پرشتاب امروز.
    nmroshan، ME، Herati و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #13
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    601
    تشکر کرده
    55

    پیش فرض

    اولا خوشحالم که آقای دکتر دوباره این تاپیک رو از سر گرفتند و اما در مورد عکس :

    به نظرم ساختار اصلی اون رو خطوط هندسی متقارن و منظم سنگفرشها تشکیل می ده فرض کنید این خطوط نبودند دیگه تصویر حرفی برای گفتن نداشت . کادر بندی خوب و متفارنی توسط عکاس انجام شده و ارتفاع دوربین در تولید پرسپکتیو مناسب تاثیر زیادی داشته گویی این خطوط تنه درختی است که آدمها به اون وصل شدند . مسئله بعدی پخش مناسب نقاط در ترکیب ( همون انسانها) است که باعث ایجاد بالانس مناسبی در عکس شده همچنین جایگیری مناسب درختان در اون بالای کادر هم خوبه به نظرم ترکیب بندی و فریمینگ بسیار مناسب عکس نقطه برتری اونه و در مرحله بعدی بی خیالی آدمها و اینکه سر هرکی تو لاکه خودشه شاید برای ما ایرانیها جذابیت زیادی داره . کمی سچوره آبی پیراهن های سفید به نظرم مناسب نیست و در نهایت به عکاس این اثر برای ترکیب و فریمینگ خوبش تبریک می گم
    nmroshan، ME، Madjidm و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Nima Moghimi

  4. #14
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    بطن هندسی محیط بیجان در برگیرنده انسانهاییست که پراکنشی نامنظم دارند، گرچه دانشگاه نظم خود را دارد و همه چیز هدف معینی دارد اما انسانها با اهداف متفاوتی در آن گرد آمده اند، یک روز عادی در یک محیط علمی آموزشی را شاهدیم آنچه برای شخص من بیش از همه جلب توجه می کند ارتباطات پیچیده انسانی در این فضاست
    همچنین همه جور فیگور داریم :ایستاده ، نشسته،درازکش، خوابیده، بیدار
    تنها، دونفری، بیشتر
    یک اجتماع کوچک که با همه نزدیکی بازهم تنوع وسیعی دارد، پس یک جامعه جهانی چطورست؟
    برای من جنبه نمایش اجتماعی و ارتباطات انسانی پررنگ تر است

    جناب روشن من هم به نوبه خود مشتاق حضور شما بودم
    سپاس از ادامه بحث های آموزشی
    nmroshan، ME و Miri تشکر می‌کنند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

  5. #15
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض




    نمی‌دانم چه ویژگی در این عکس بود که همان ابتدا مرا به یاد عکاسی Tableau Vivant انداخت. اصلا به همین دلیل هم در این تاپیک قرار دادم. Tableau Vivant به مفهوم نمایش خاصی است که در آن گروهی از هنرمندان/مدل‌ها/هنرپیشه‌ها لباس خاصی پوشیده‌اند، Pose خاصی دارند، نورپردازی دقیقی بر روی آنها صورت می گیرد و در طول نمایش حرکت و صحبت نمی کنند.
    از این روش نمایش بعدا در نقاشی و عکاسی نیز استفاده شد. در عکاسی، تعدادی مدل در یک لوکیشن خاص قرار می‌گیرند، نورپردازی خاص انجام می‌شود، و عکس تهیه می‌شود:







    عکاسان معروفی مانند جف وال و آن هاردی در این زمینه آثار شاخصی دارند.

    این عکس احتمالا بعلت ویژگی‌هایی ذاتی اش چنین حسی در بیننده ایجاد می‌کند. نظم در عین بی‌نظمی، تقارن، تعداد زیاد افراد حاضر، نور خاص صحنه و ویژگی‌های دیگری که در تحلیلهای دوستان اشاره شد.

    در واقع عکاس توانسته است با ترکیب این ویژگی‌ها یک شبه Tableau Vivant ایجاد کند و یا چنین حسی در مخاطب برانگیزد.

    عکاس این اثر، محمد امدادی است. محمد از آن دسته عکاسانی است که یک استایل خاص برای خود دارد. عکس‌هایش در اکثر موارد نشانگر نگاه ویژه او به اشیاء ساده پیرامونش است. به گونه‌ای که همین اشیاء ساده وقتی از فیلتر نگاه و کادر او رد می‌شوند، تبدیل به عکسهای خاص او می‌شوند. با آرزوی موفقیت برای او.


    در مورد Tableau Vivant
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tableau_vivant
    tableau vivant
    Living Pictures: Tableau Vivant Photography by Ryan Schude | Modny73







    Amir Mohebi، ME، Soha.T و 26 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  6. #16
    كاربر همراه kooshanjazayeri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2005
    محل سکونت
    ايران/كرج/
    نوشته ها
    221
    تشکر شده
    602
    تشکر کرده
    338

    پیش فرض

    من نمیدونم چرا وقتی با همچین عکس‌ها و نقد‌هایی مواجه می‌شم بیشتر فکر می‌کنم که اکثر معنی‌ها و نقد‌ها و احساساتی که بیان میشه بیشتر "ساخته" شده است، یعنی این معانی ایجاد شده‌ان، نه اینکه وجود ندارن بلکه اینکه هرکس دنبال چیزی بگرده پیداش میکنه. این سه تا عکس آخر که آقای روشن گذاشتن بنظرم زیبان و زیباییشون جلوی چشمه و میشه بقیه‌اشو رفت. نمیدونم، من غلط فکر میکنم یا اینکه واقعا توهم معنی در یه سری نقد‌ها وجود داره؟

    نمیدونم باید بگم یا نه که من نه فیلسوفم نه منتقدم نه مخالفم نه موافقم، صرفا برای شخص من اینطوریه، ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن
    nmroshan، azarigh و aidin594 تشکر می‌کنند.
    Nikon D700
    Nikon 70-200 2.8 II
    Nikon micro AF-D 60mm

  7. #17
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kooshanjazayeri نمایش پست ها
    من نمیدونم چرا وقتی با همچین عکس‌ها و نقد‌هایی مواجه می‌شم بیشتر فکر می‌کنم که اکثر معنی‌ها و نقد‌ها و احساساتی که بیان میشه بیشتر "ساخته" شده است، یعنی این معانی ایجاد شده‌ان، نه اینکه وجود ندارن بلکه اینکه هرکس دنبال چیزی بگرده پیداش میکنه. این سه تا عکس آخر که آقای روشن گذاشتن بنظرم زیبان و زیباییشون جلوی چشمه و میشه بقیه‌اشو رفت. نمیدونم، من غلط فکر میکنم یا اینکه واقعا توهم معنی در یه سری نقد‌ها وجود داره؟

    نمیدونم باید بگم یا نه که من نه فیلسوفم نه منتقدم نه مخالفم نه موافقم، صرفا برای شخص من اینطوریه، ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن
    با سلام
    جناب جزایری،اصولاً همینطوریه که معنا ساخته میشه...از همین رو میگن نقد اثر گاهی مهمتر از خود اثر هست و گاهی یک منتقد ممکنه معانی ویژه ای به یک اثر بده که ارزشش رو خیلی بالا ببره یا اگر بخواد معکوس کار کنه،ارزشش رو پایین بیاره...
    مخصوصاً در کارهای پست مدرن نقد اثر بشدت مهم میشه و نقشش در اثر بخشی یک اثر هنری چند برابر...برای همین بعضی ها منقدان خبره رو هنرمندانی میدونن که اثری رو باز آفرینی میکنن!
    در مورد همه آثار هنری این ویژگی رو دارن که با نقد بشه بازآفرینیشون کرد بخصوص در مورد آثار متأخرتر که شامل دوره مدرن و پست مدرن میشه!
    پس بواقع کار منتقد "ساختن"معنی برای اثر هنری است

    با تشکر

  8. #18
    كاربر همراه mehran_sh_t آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    132
    تشکر شده
    638
    تشکر کرده
    481

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kooshanjazayeri نمایش پست ها
    من نمیدونم چرا وقتی با همچین عکس‌ها و نقد‌هایی مواجه می‌شم بیشتر فکر می‌کنم که اکثر معنی‌ها و نقد‌ها و احساساتی که بیان میشه بیشتر "ساخته" شده است، یعنی این معانی ایجاد شده‌ان، نه اینکه وجود ندارن بلکه اینکه هرکس دنبال چیزی بگرده پیداش میکنه. این سه تا عکس آخر که آقای روشن گذاشتن بنظرم زیبان و زیباییشون جلوی چشمه و میشه بقیه‌اشو رفت. نمیدونم، من غلط فکر میکنم یا اینکه واقعا توهم معنی در یه سری نقد‌ها وجود داره؟

    نمیدونم باید بگم یا نه که من نه فیلسوفم نه منتقدم نه مخالفم نه موافقم، صرفا برای شخص من اینطوریه، ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن
    سلام.

    فکر می کنم در بین بحث های مربوط به یکی از این عکس ها، راجع به سوالی که شما پرسیدید بحث شد. اگر پیدا کردم و شما پیدا نکرده بودید لینکش رو براتون می ذارم.

    موفق باشید
    kooshanjazayeri تشکر می‌کند.
    Mehran Sheikholeslami

    طراحی وبسایت : Mehran-SH.IR
    گالری

  9. #19
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    با سلام
    00005.jpg

    عکس فوق ساده و خالی از هرگونه اندیشه هنرمندانه ایست . تصویری بی پیرایه از محوطه یک فضای آموزشی که بیش از حد معمولی است . دانشجویانی که در تعداد زیاد،و بی توجه به دوربین عکاسی هر یک مشغول کار خود هستند و هیچ حسی را بر نمی انگیزند . نگاه بشدت گیج است و همه قاب را به دنبال سوژه ای که شاید باید میبود جستجو میکند ، جستجویی بی حاصل . آنگاه در ذهن سوالی نقش میبندد که چرایی ثبت این عکس را تحقیق میکند . سوالی که گویی بی جواب میماند . محوطه ساده و معمولی است ، در یک روز معمولی و آدمهای معمولی و از همه معمولی تر نگاه دوربین است و عکاس ! عکاسانی که آدمهای معمولی و فضاهای معمولی را در ذهن تاریخ عکاسی ثبت نموده اند کم نیستند اما دلیل موفقیت ایشان نگاه ویژه ای است که از پس لنز دوربین ، آن همه ی اتفاقات معمولی را ویژه میبیند و خاص به ثبت میرساند .
    این تصویر شاید مناسب قسمت معرفی دانشگاه در سایت آن باشد ، اما از دیدگاه هنری ، قطعاً عکس مهمی نیست .
    با تشکر

  10. #20
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad.abaee نمایش پست ها
    با سلام
    00005.jpg

    عکس فوق ساده و خالی از هرگونه اندیشه هنرمندانه ایست . تصویری بی پیرایه از محوطه یک فضای آموزشی که بیش از حد معمولی است . دانشجویانی که در تعداد زیاد،و بی توجه به دوربین عکاسی هر یک مشغول کار خود هستند و هیچ حسی را بر نمی انگیزند . نگاه بشدت گیج است و همه قاب را به دنبال سوژه ای که شاید باید میبود جستجو میکند ، جستجویی بی حاصل . آنگاه در ذهن سوالی نقش میبندد که چرایی ثبت این عکس را تحقیق میکند . سوالی که گویی بی جواب میماند . محوطه ساده و معمولی است ، در یک روز معمولی و آدمهای معمولی و از همه معمولی تر نگاه دوربین است و عکاس ! عکاسانی که آدمهای معمولی و فضاهای معمولی را در ذهن تاریخ عکاسی ثبت نموده اند کم نیستند اما دلیل موفقیت ایشان نگاه ویژه ای است که از پس لنز دوربین ، آن همه ی اتفاقات معمولی را ویژه میبیند و خاص به ثبت میرساند .
    این تصویر شاید مناسب قسمت معرفی دانشگاه در سایت آن باشد ، اما از دیدگاه هنری ، قطعاً عکس مهمی نیست .
    با تشکر

    به نظر بنده همین معمولی بودن همه چیزش، یک مقدار به عکس اهمیت می دهد. البته نه اینکه فکر کنید که می خوام بگم شاهکاره! خیر شاهکار نیست. اما عکس بدی هم نیست تا اون اندازه اش که شما فرمودید. حداقل کاری که می کند ما را با یک تیپ زندگی آشنا می کند. فضای دانشگاهی این عکس خارج از واقعیت موجود در جامعه ماست. این تفاوت چه در انسان ها و چه در محیط قابل تامل و درنگ است. تنها چیزی که در این عکس کمی آزار دهنده به چشم می رسد شرایط نوری است. ترجیح میدادم این ترکیب را بدون سایه های تند می دیدم.
    یه نکته دیگه که این عکس برای من دارد این است که عکاسش آقای امدادی است. من همیشه عکس های ایشون رو دنبال می کنم. همان طور که جناب روشن هم فرمودند، نگاه خاصی به سوژه ها دارند.
    nmroshan، ME، mehran_sh_t و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


صفحه 2 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •