باتشكرفراوان ازدوستان عزيز
متاسفانه آدرسهاي داده شده توسط عزيزان ف ي ل ت ر ميباشد.
دوستان دراصفهان جايي را سراغ دارند كه امكان مشاهده وخريد ماديفايرهاي مورداستفاده براي فلاش سرخودراداشته باشد؟
درضمن هنگام استفاده از ماديفايرهاي فوق ،تنظيم قلاش مي بايست دستي انجام گيرد يا بصورت TTLنيز جواب ميدهد؟
(نوع دوربين: NIKON D3100)
سلام
ببخشید امکانی در تنظیمات فلاش هست که میتوان زمان انفجار نوری را نسبت به لحظه صفر زودتر یا دیرتر برنامه ریزی کرد.
سوالی داشتم که این امکان چه کاربردی داره البته آزمایش هایی انجام دادم ولی کاربرد و شرایط آنرا نمی دانم.
تشکر
حمید رضا خاقانی
زمانی که فلاش و شاتر همزمان فایر میشن به علت نور شدید فلاش از بک گراند چیزی ثبت نمیشه. اگر بخواید علاوه بر سوژه بک گراند مناسبی هم در عکستون داشته باشین باید فلاش رو طوری تنظیم کنید همزمان با آخرین زمان نزدیک به بسته شدن شاتر فایر بشه تا قبل از اون نور مناسب از بک گراند به سنسور برسه و بک گراند هم به شکل مناسبی ثبت بشه.
مقاله زیر را بخوانید ، بخصوص بخش " فلاش دیر هنگام (Second Curtain Flash) "
http://www.akkasee.com/articles/7077
دوست عزیز ؛ مگر شاتر هم فایر میشود ؟ یا مگر شدت نور فلاش در ابتدای باز شدن شاتر با انتهای آن فرق میکند ؟
شما چند مورد را با هم مخلوط کردین و نتیجه نادرستی را تحویل دادید.
ثبت شدن یا ثبت نشدن بکگراند در برابر نور فلاش به تنظیمات سرعت شاتر و دیافراگم برمیگردد که به کمک آنها میتوان بالانس مورد نظر را بین نور لحظه ای فلاش و نور دایمی محیط برقرار کرد .
پرده اول و دوم فلاش بیشتر برای ثبت درست حرکت سوژه های متحرک (رایج ترین مثال : نور چراغهای ماشین) به کار میرود.
جناب مشهدی وحید عزیز. اول اینکه شما استاد ما هستین و ما جسارت می کنیم در حضور شما گاهی حرفی می زنیم. منظورم از فایر برای شاتر رو با کلمه اشتباهی بیان کردم و شما صحیح می فرمائید. اما در مورد بک گراند اصلا مگنه وحود همین rear flash sync برای این نیست که که بعد از اینکه طی مدت زمانی که شاتر باز بوده بدون نور فلاش نور کافی از بک گراند به شاتر رسیده باشه. وگرنه شدت نور فلاش که تغییر نمی کنه. البته اینایی که گفتم برداشتم از کتاب scott kelby بود و قطعا ممکنه من برداشت اشتباهی کرده باشم.
اینم اصل متن:
changing to rear flash sync makes the flash fires at the end of the exposure (rather than the beginning), which lets the camera expose for the natural background light iin the room first, and then at the very last second, it fires the flash to freeze your subject.
(The Digital Photography Book, Volume 2, Location 537 (Kindle Edition))
بازم از جسارت در حضور اساتید عذرخواهی می کنم
ویرایش توسط qorashi : Sunday 11 December 2011 در ساعت 00:51
حذف شود
ببخشید من پیدا نکردم
این حرف از نظر نظری درسته ولی در عمل شما وقتی از پرده دوم در فلش استفاده می کنید که سرعت شاتر پایین باشد (در سرعت شاتر بالا تفاوتی خاصی بین پرده اول و دوم وجود ندارد) پس در عمل فلش پرده دوم به نوعی slow sync هم هست(بیشتر در مد A صدق می کند نه M).در دوربین ها هم وقتی فلش پرده دوم فعال باشد دوربین حداقل سرعت شاتر را نادیده می گیرد و در عمل نور محیطی بیشتری ثبت می شود.
همین طور که در بالا عرض کردم این صحبت در عمل درسته. متاسفانه kelby از این دست سوتی ها زیاد داره.ایشون یک متخصص فوتوشاپه نه عکاسی و برای مباحث تکنیکی عکاسی افراد معتبرتری هم وجود دارند.
"If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"محمدعلی جعفرزادهROBERT CAPA