براي بالا بردن دقت نوردهي فلاش در حالت TTL توصيه مي كنم از قفل نوردهي استفاده شود.
Printable View
براي بالا بردن دقت نوردهي فلاش در حالت TTL توصيه مي كنم از قفل نوردهي استفاده شود.
کفشک فلاش مورد بحث در سایت :
فایل پیوست 46681
پایه فلاش مورد بحث در سایت :
فایل پیوست 46682
اگر غیر از این هست دوستان عزیز بفرمایند .در غیر این صورت شما مطالب بنده رو در جای دیگه به اشتباه متوجه شدید و باز اگر مشکل دیگری هست در پ.خ میتونید بفرمایید و جو تاپیک رو به انحراف نکشیم
پیروز باشید/
خواهش میکنم این چه حرفیه. من کلا اونقدر حرفه ای نیستم که بخوام تو حالتی غیر از TTL فعلا استفاده کنم. دلیل رو آوردن به فلاش اکسترنال هم فعلا یکی همین موضوع داغ کردن فلاش سرخود دوربینه و اونیکی هم نور خیلی کم این فلاشها. که فکر میکنم موضوع دوم خیلی تو فلاش اکسترنال به چشم میاد
شما قبلاً من رو راهنمايی کرده بودين که درست صحبت کنم ديدم شما که اينقدر نکته بين هستين حيفه دچار اشتباه بشيدنقل قول:
دوست عزیز مانت یعنی پایه ولی ما اینجا حرف از فلاش داریم میزنیم که بهش میگیم کفشک فلاش پس باید بر اساس سایتمون در مورد اجزا بحث کنیم
(فکر نميکنم من راجع به پایه خود دوربين حرفی زده باشم که شما بگی اشتباه برداشت کردم)
ممنون جناب چگينی
چون شنيده بودم بعضی از فلش ها بيش از حد افت قدرت دارن پرسيدم از يانگنو راضی هستم و يک فلش ديگه با سينک بالا ميخواستم بگيرم اما ديدم که گفته بودن مدل yn500ex
افت قدرت زيادی داره واسه همين دنبال جايگزين مناسب ميگردم
دوستان ممنون که این بحث پایه فلاش را ادامه نمیدهید.زیاد موضوع مهمی نیست.
"کفشک فلاش" کلمه دقیقتری است و کلمه " پایه فلاش" به هیچ وجه غلط نیست. هم برای فلاش و هم برای دوربین من لغت hot shoe را دیده ام و همچنین لغاتی که جناب چگینی نوشتند.ممنون
یه سوال دیگه. فلاش 866 برای کنون و نیکون جداست؟ یا کلا یه مدله که رو همه کار میکنه؟ چون تو سایتش که خوندم بنظر میومد یکیه که روی همه کار میکنه
سلام
فلاش nissin 866 مارک2
2ماه استفاده نکردم حالا باتری فول شارژ میزارم روشن نمیشه/
چکنم؟
دوستان سوال جدید :-D من فعلا درحال تلاش برای خرید یه 866 هستم! دوربینم همه که d90! سوال اینه که برای استفاده از فلاش جدا از دوربین که فکر کنم off camera بهش میگن نیاز به خرید قطعه ای اضافه دارم؟؟؟
فلاش دوربین همزمان با فلاش اکسترنال میزنه اونجوری؟ یا قبل از زدن شات به عنوان دستور یه فلاش میزنه؟
خب اگه بخوام بگیرم چه مارک و مدلی رو پیشنهاد میکنید؟ و قیمتش چنده؟
ممنون میشم من رو هم برای خرید ارزونترین فلاش ممکن راهنمایی کنید.......تنها فاکتوری که برام مهم هست قدرت اوونه.....هیچ امکان دیگه ای از فلاش انتظار ندارم....اگر دست دوم اوون هم موجود باشه برای خرید دست دو اقدام میکنم...........تشکر
نخیر.فلاش اکسترنال همزمان با فلاش دوربین میزنه.در کل این عکل با فوتوسل داخل فلاش اکسترنال انجام میشه که حساس به نور هست.
اگر بخواید از فرستنده و گیرنده های فلاش های استدیویی استفاده کنید که قیمتی از 50 تا 80 داره.ولی اصلا" توصیه نمیکنم
اگر هم بخواید گیرنده و فرستنده ی بهتر بگیرید از حدود 130 به بالا هست.برندهایی مثل گودکس/فوتیکس/هانل رو من شنیدم خوبه.ولی خوب با هیچ کدوم کار نکردم.توصیه میکنم موقع خرید همون جا تست کنید
حمید جان فکر کنم ارزون ترین فلاش موجود Yongnuo SpeedLite YN467 هست.که قیمتش حدود 300 هست.اگر هم بخواید ارزون تر بخرید میتونید به 622 مارک 1 نیسان به صورت دست دو فکر کنید.که حدود 250 یا کمی بالاتر میفروشند.
نخیر همزمان شلیک نمی کند، به صورت Pre Flash و قبل از شلیک فلاش اکسترنال می زنه به نحوی که نور فلاش سرخود دوربین تقریباً هیج تاثیری در عکس ندارد. در واقع فلاش سرخود دوربین قبل از باز شدن شاتر و شلیک فلاش اکسترنال، با یک سری علائم نوری، اطلاعات TTL و فرمان شلیک را به فلاش اکسترنال ارسال می کند.
در بنرند کانن این طور است (و در نیکون هم مشابه است) که در تنظیمات فلاش سر خود دوربین هنگامی که امکان wireless را فعال کنیم، سه گزینه وجود دارد: 1-فقط فلاش اکسترنال تاثیر گذار باشد. در این حالت همانطور که قبلاً توضیح دادم فلاش سر خود فقط به صورت Pre Flash، فلاش اکسترنال را فعال می کند. 2-فلاش سرخود اول به صورت پری فلاش عمل می کن و در عین حال همزمان با فلاش اکسترنال شلیک هم می کند و نور مورد نیاز TTL مجموع نور فلاش اکسترنال و فلاش سر خود است. 3- مثل حالت 2 ولی کل نور مورد نیاز TTL توسط فلاش اکسترنال تامین می شود و نور فلاش سر خود به آن اضافه می شود.
من اون موقع که تريگر نداشتم فلش سر خود دوربين رو روی کمترين قدرت تنظيم ميکردم
يک جعبه خالی دارو که اندازه فلش بود رو هم ميزاشتم روش اما با اين حال باز فلش اکسترنال فلش ميزد و تقريباً نوری به سوژه از سمت دوربين نميخورد
تنها ايراد اين کار اين بود که بعد از چند تا عکس تقريباً هيچ جا رو نميديدم چون مقداری از نور فلش مستقيم به صورت خودم ميخورد
اگر دوربين شما هم قابليت واير لس نداره ميتونيد اين روش رو امتحان کنيد
سلام دوستان من مشکل دارم با استفاده speedlight با استفاده Tf remote
زمانی که متصل میکنم و تنظیمات رو انجام میدم فلاش زده نمیشه ، خواستم بدونم که چه تنظیماتی باید انجام بدم ؟
البته تنظیماتی که رو اعمال کردم فقط تستی بوده و خودم به هیچ عنوان بلد نیستم !
Body : Canon 6D
Speedlight : Nssin MG8000
Remote : hahnel combi tf remote
لینک Remote
سلام
قصد خرید فلاش MG8000 رو دارم .
1- در مقایسه با sb-700 نیکون چطوره ؟
2- قیمتش چند هست توی ایران ؟
3- تهران از کجا تهیه کنم ؟
ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید در اختیارم بزارید زمانم واسه تحقیق خیلی کمه فقط همین امشبو دارم ...
سلام
2روز پیش یک عدد فلش 866 mk2 خریدم, روز اول هم روی دوربین هم بیسیم راحت باهاش کار کردم، اما از دیشب نمیدونم چرا هماهنگ نیست .
چه روی دوربین چه بیسیم فلش میزنه ولی عکسا بدون فلش و تاریک هست .
هم تنظیمات دوربین هم فلش رو ریست کردم ولی نشد ( فقط فلش روی manual اونم جوری که کل عکس رو سفید کنه کار میکنه )
دوربین هم 650D هست .
دوستان قیمت 622 مارک2 و 866 مارک 1 رو دارید ؟
برای مدتی از فلاش nissin 866II استفاده نکرده بودم ! جهت تنظیم وایت بالانس با کارت خاکستری ، چتد شات از کارت گرفتم . در تمام نمونه
ها رنگ کارت کاملا سبز بود ! بالاخره بی خیال کاستوم وایت بالانس شدم و با وایت بالانس فلاش عکاسی کردم .
دیروز دوباره برای این کار اقدام کردم که به نظرم این حالت رفع شده بود . ممکنه با استفاده نکردن از فلاش برای مدت چند ماه، به این صورت در
امده باشد ؟ روش من برای تنظیم به این صورت است که یک شات در مد p از کارت میگیرم (فلو ) و عکس را به عنوان مرجع به دوربین معرفی می
کنم . 6d + 85f1.8 +uv sigma .
اگه من بخوام در حالت اف كمرا از مد تي تي ال 866 استفاده كنم فقط يا بايد كابل تي تي ال بگيرم يا پاكت ويزارد؟ راه ارزون اي نداره كه محدوديت فاصله هم نباشه مثل كابل؟
درود 866 قابلیت وایرلس رو خودش داره و یک فلاش مستر هستش (پاکت ویزارد هم دقیقا همی کار رو میکنه خودش مستر میشه روی دوربین و قسمت گیرندش به فلاش وصل میشه )پس یا باید دوربینتون قابلیت وایرلس رو داشته باشه (ببخشید که نمیدونم دوربینتن چیه )مثل انواع nikon یا دوربین های جدید canon مثل 7D یا اینکه 866 رو مستر کنید و از یک فلاش دیگه مثل 622 مارک2 آف کمرا با قابلیت ارسال TTL استفاده کنید خرید یک پاکت ویزارد خیلی عالیه ولی خیلی گرونه به نظرم اینجوری میشه خیلی ارزونتر کار کرد من معمولا این کار رو میکردم و نتیجه خوبی هم میگرفتم
موفق باشید/
من الان فلاش نیسین را گذاشتم رو مد وایرلس حالت remote
و کانال 1 و گروه A را هم انتخاب کردم
دوربین را هم گذاشتم کامندر مد و گروه A را انتخاب کردم
سوالم این هست
روی فلاش در حالت ریموت باید زوم را بصورت دستی وارد کرد مثلا 24 یا 105 یا 85 یا ....
این چه TTl ای هست که من خودم دستی باید زوم را روی فلاش انجام بدم
این که با حالت مانوال هیچ فرقی نمیکند :::angry:::
دقیقا همینه باید خود فلاش همه چیز رو تنظیم کنه در واقع TTL انقال اطلاعات به فلاش به شکل وایرلس هستش همانند همونی که دوربین به کفشک فلاش روی دوربین ارسال میکنه فقط با این تفاوت که آف کمرا و به شکل وایرلس باشه من با نیکون کار نکردم ولی تفاوتی نمیکنه و باید ارسال اطلاعات از دوربین به فلاش با وایرلس انجام بشه ولی فکر میکنم باید فلاش خود دوربین ( فلاش سرخود )باز باشه یک تست کن
فلاش روی دوربین برای کنترل فلاش اف کمرا بایدباز باشد .
سلام.در حالت TTL آف کمرا معمولا فلاش ریموت به صورت پیش فرض روی 35 میلیمتر زوم قرار میگیرد.مگر آنکه به صورت دستی خودتون تنظیم کنید.
بعد هم این موضوع را در نظر بگیرید زمانیکه فلاش رو از دوربین جدا میکنید دیگه دلیلی بر یکی بودن زوم هد فلاش و زوم دوربین وجود نداره که بخواد اطلاعات زوم هم به صورت وایرلس منتقل بشه.
ضمنا آقا مسعود حالا که شما دارید از نیسین بصورت وایر لس استفاده میکنید یه زحمتی بکشید تغییر قدرتش را هم یه تستی بکنید.یعنی وقتی از روی دوربین 1ev کم میکنید آیا واقعا یک ev از قدرت فلاش اف کمرا نیسین کم میشود یا خیر؟ممنون
من بیشتر اوقات در استفاده از فلاش ها ( nissin + nikon ) در حالت اف کمرا، تنظیمات فلاش را کاملا دستی انجام می دم و کلا تا حالا
حتی یک بار هم از ttl استفاده نکرده ام .
به نظرم تی تی ال زمانی اهمیت دارد که فلاش بر روی دوربین یسته شده باشد و حداقل فاصله اش با سوژه برابر با دوربین باشد .
خوب شما با تکنولوژی پیش نمیری تقصیر بقیه چیه؟lolنقل قول:
حتی یک بار هم از ttl استفاده نکرده ام .
خوبی TTL همین هست که دیگه
نمیخواد هی شات بزنی بعد باز بری فلش را که دور از دوربینه تنظیم کنی باز بیایی شات بزنی و تست کنی (مخصوصا وقتی دست تنها هستی )
ضمنا تو TTL تا جایی که من میدونم بر اساس فاصله فلاش تا سوژه نور را تنظیم میکنه و فرقی نمیکنه فاصله سوژه تا دوربین برابر فاصله فلاش تا سوژه باشه
بله تست کردمنقل قول:
یعنی وقتی از روی دوربین 1ev کم میکنید آیا واقعا یک ev از قدرت فلاش اف کمرا نیسین کم میشود یا خیر؟ممنون
با کم کردن و زیاد کردن EV قدرت فلاش کم و زیاد میشود
حالا نمیدونم فلاش های نیسین این جورین یا همه فلاش های TTL دار به این صورت هستن
چون به نظر من اکثر عکس ها را آندر اکسپوز میده و باید تقریبا اکثر مواقع یک استاپ نوردهی را بیشتر کنیم
بعضی مواقع هم بیشتر از یک استاپ
ولی همین که دیگه نمیخواد هی بری پشت فلاش و تنظیم کنی باز خودش نعمتی هست
ضمنا تا سرعت 640 هم چک کردم وفلاش سینک بود
من فکر میکردم HSS تو این فلاش ها چرت باشه lol
سلام
به نظرم اندازه گيري فاصله كانوني در مد TTL به اين كار مي آيد كه وقتي فلاش روي دوربين است، زاويه شليك نور را با زاويه ديد لنز تا حد امكان يكي كند تا فلاش از قدرت بهينه استفاده كند و بي جهت نواحي اي را كه در تصوير قرار ندارند نوردهي نكند. وقتي فلاش روي دو.ربين نياشد اين امر اصلاً به كار نمي آيد.
محاسبات TTL فلاش هاي نيسين خيلي درست نيست و بهتر است بگويم در همه فلاش ها يكسان نيست. فلاش من در مد TTL در حالت on Camera كم نوردهي مي كند و در مد Off- Camera كمي زيادي نور مي دهد! تعميرگاه مركزي هم نتوانست درستش كند.
در خصوص HSS هم فلاش به خوبي كار مي كند.
خلاصه، هيچ ارزاني بي جهت نيست، فلاش هاي كانن و نيكون بسيار بهتر از نايسين و يانگنو . .... هستند.
ارادت
دو تا فلاش اتلیه ای را چجوری با یک فلاش nissin سینک کنم؟>
اگه از رادیو فلاش استفاده کنم فلاش های اتلیه ای میزنه ولی فلاش نیسین نمیزنه
نیسین 866 مارک II هست
رو حالت ttl که میگذارم و فلاش نیسین میزنه اگرچه فلاش های استودیویی میزنن ولی اصلا نورشون در تصویر نیست با اینکه سرعت 1/80 است
مود را بگذار روی منوآل.هم میتونی:نقل قول:
دو تا فلاش اتلیه ای را چجوری با یک فلاش nissin سینک کنم؟>
از ترکیب رادیو زیر نیسین + فتوسل فلاشهای استودیویی استفاده کنی
یا
کلا از فتو سلهای فلاشها استفاده کن و فرمان رو هم از فلاش سر خود دوربین ( نیکون) بگیر
چه انتظاری داری مسعود جان.فلاش TTL را با غیر TTL ترکیب کردی.خب نمیشه دیگه!نقل قول:
رو حالت ttl که میگذارم و فلاش نیسین میزنه اگرچه فلاش های استودیویی میزنن ولی اصلا نورشون در تصویر نیست با اینکه سرعت 1/80 است.
از مود SF در حالت manual استفاده كنيد. راديو فلاش را روي دوربين بگذاريد تا فلاشهاي استوديويي را تريگر كند. سنسور نوري روي نيسين با مشاهده ي نور فلاش استوديويي ها دستور فلاش را مي دهد.من اين دو مود را به اين شكل ياد گرفتم(نميدونم واقعا مخفف ها درست هستند يا خير):
SD: slave digital در اين حالت preflash اي كه براي نورسنجي در سيستم هاي ttl به كار مي رود ناديده گرفته مي شود.
SF: slave film در اين حالت فلش با ديدن اولين فلاش، تريگر مي شود(هنگام استفاده از فلاشهاي استوديويي)
كلا تركيب كردن اين فلاش di866 ii با فلاش استوديويي بسيار لذت بخش است. يك فلاش پر قدرت با تريگر نوري قوي كه قابليت قرارگيري بر روي سه پايه هاي معمولي را نيز دارد. براي عكاسي صنعتي كه از نور متمركز زياد استفاده مي شود استفاده از اين فلاش به همراه يك گريد، تركيب جالبي را مي سازد. مي توان آنرا بسيار به سوژه نزديك كرد بدون اينكه جلوي دست و پايتان گرفته شود.
من در حالت TTL وAUTO در فلاش 866 در نور عکسها تفاوتی نمیبینم . به عنوان مثال از یک سالن که چراغها خاموش بودند نزدیکهای عصر 2 تا عکس در دو حالت گرفتم اما نتیجه یکی بود و عکسها هردو کم نور . این که مد TTL داره به چه کاری میاد ؟ من سرعت را روی 100 و دیاف را روی 9 گذاشتم . حالت منوال .
دوستان از چه تنظیماتی برای عکاسی در فضای داخلی استفاده میکنند . ( فرض کنید f به میزان 8 یا 9 را اجبارا باید رعایت کنم )؟
در ضمن در حالت auto 2 تا led قرمز جلوی فلاش چشمک میزنه ( یه چیزی شبیه به نور سنجی ) ولی در حالت TTL اون 2 تا چراغ خاموشند
تشکر
من Nissin Di 866 MK II دارم. در مد Auto شما هیچ تغییری در تنظیمات فلاش نمی توانید بدهید ولی در مد TTL می توانید زوم را اتوماتیک یا دستی کنید، مقدار نوردهی را تا 3 استاپ زیاد یا کم کنید و همچنین می توانید از براکتینگ فلاش استفاده کنید.
در عکسی که تیره ثبت شده، فاصله دوربین تا سوژه و فاصله کانونی چقدر بوده است؟
جناب چگینی سلام
با توجه به مطالبی که اخیرا در مورد فلاش 866 نایسین در انجمن ها خوندم سوالم اینه که مثلا اگر شما به عقب برگردید باز هم این فلاش رو انتخاب میکنید یا مثل 480 کانن رو . با توجه به یکسان بودن تقریبی قیمت البته این سوال رو پرسیدم
یعنی قدرت کمتر این فلاش کانن قابل چشم پوشیه ؟
ضمت تشکر از تذکر جنابعالی منظور دقیقا فلاش Canon Speedlite 430EX II بود که به اشتباه 480 نوشته شد.
با سلام..
راستش چندین صفحه مطالب رو خوندم و کمی گیج شدم .. دوربین من کانن 60 دی هستش .. فلاشم هم نایسین 866 مارک II...تا حالا از قابلیت وایرلسش استفاده نکردم ولی الان لازم شده.. منتها نتونستم .. لطفا یه توضیح واضح و قدم به قدمی بفرمایید که واسه استفاده از این فلاش بصورت جدا از دوربین باید چکار کرد؟؟و چه تنظیماتی رو هم روی دوربین و هم روی خود فلاش باید انتخاب کرد؟؟ و تا چه فاصله ای میتونم از این قابلیتش استفاده کنم؟؟
یه سوال دیگه هم دارم.. اون فلاش کوچکتری که روی بدنه فلاش نصب شده رو چجوری باید فعال کرد؟؟ همونی که کارش پر کردن سایه های احتمالی روی صورت بعد از شلیک فلاش اصلی است..
پیشاپیش از از همتون تشکر میکنم..
سلام به دوستان فلش باز
بنده برای نور پردازی داخلی و جبران نور قصد تهیه فلاش دارم
قبلا با کنان 580 کار کردم و با بوجه 1 تومان میشه دست دو تهیه کرد
با جست و جو تو انجمن با برند نیسین آشنا شدم.مدل ام جی 8000 تو بازار حدود 1100 در میاد
با توجه به اختلاف قیمت کم کدام برند از نظر کیفیت و کارایی پیشنهاد میدین؟ کمی هم توضیح بدین اطلاعاتم در این زمینه کم هست
خیلی خیلی متشکر
سلام دوستان
كسي از nissin Di700 استفاده كرده ؟ نسبت به امكانات قيمت خوبي داره. مي خواستم بدونم براي استفاده خارج دوربين گزينه مناسبيه يا نه؟
سلام کدوم مدل فلاش های nissin دارای وایرلس هست و میتونه با 7100 نیکون بصورت وایرلس هماهنگ شه و کارکنه ؟
از نظر کیفیت که صد درصد مثل نیکون نیست در خصوص کارکرد چطورن مشکلی ندارن ؟؟؟؟ جایی خوندم که در ttl مشکل دارن این فلاش ها
یه اپسون ال 800 دارم تقریبا برایم بلا استفادس میخوام بفروشم و جاش فلاش بگیرم نمیخوان پشیمون شم از خریدم در صورت کارکرد بهتر نیکون بیخیال این فلاش میشم
مشکل اینه که یک چیز ثابت نیست. بعضی فلاش ها به درستی کار می کنند بعضی ها با بعضی دوربین ها مشکل دارند و ...
اگر برای استفاده Off Camera می خواهید اهمیتی ندارد زیرا معمولاً از TTL در این حالت استفاده نمی شود)
(نکته جالب اینکه فلاش من در حالت Off Camer و در مد TTL درست کار می کند ولی روی دوربین و در حالت TTL درست کار نمی کند!)
اگر در آينده مي خواهيد جدي تر عكاسي كنيد از برند اصلي بخريد. من كنون di866 ii را دارم. هنگامي كه روي دوربين ازش استفاده مي كنم تا حدودي ناراضي ام. ولي در حالت slave فوق العادست! براي عكاسي مراسم و eventها كه فلاش روي دوربين است و ttl به كار مي آيد برند اصلي پيشنهاد ميشود(اكثر استفاده از اين فلاش ها معمولا همين است).