بله لنز ورژن دوم اتو فوکوس داره.
Printable View
سلام
سمیانگ یا همان روکینون تا به حال هیچ لنز اتو فوکاسی تولید نکرده است.اطلاعات اشاره شده مربوط به وجود چیپ ارسال اطلاعات فاصله(Distance) به بدنه دوربین است که در بعضی مد های خودکار نوردهی و فلاش متری به این اطلاعات نیاز است.همچنین امکان استفاده از range finder دوربین و تایید صحت تنظیم فاصله(فوکاس بودن) با نصب این چیپ وجود دارد،مثل استفاده از لنز اتو فوکاس زمانی که در مد MF قرار دارد. ورژن اول فاقد این چیپ است. وجود این چیپ دقیقا تفاوت لنز های سریAF-D نیکون با سری های قبل از آن است.نقل قول:
نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.sh
اگر اشتباه نکنم و لنزهای سامیانگ برای امریکا با نام های Rokinon و Bower تولید می شن. سؤالم اینجاست که آیا افت کیفی ای نسبت به samyang وجود داره یا نکته ی منفی ای یا صرفاً یک تغییر نام؟
در قسمتی از توضیحات ذیل لنز 14 در سایت rokinon آمده:
There are two Nikon versions; one version is fully manual while the second version features a built-in automatic focus confirm chip to sync and auto-meter with your camera.
یعنی ورژن با چیپ Auto این لنزا بر خلاف لنزای سامیانگ قابلیت انجام Autofocus هم دارن؟ دوستان اگر اطلاعات دقیق و یا تجربه ای دارن ممنون میشم ارائه کنن.
ata_m3:
بله لنز ورژن دوم اتو فوکوس داره.
درود
خروجی این لنز روی فول فریم که خیلی تعریفی بود با توجه به قیمتش
حالا بنظر اساتید این لنز روی کراپ فکتور هم خروجی قابل قبولی داره؟
بنده میخوام این لنز رو برای 700D تهیه کنم. میدونم که واید رو از دست میدم اما فوکال مهم نیست چون اگه خدا بخواد بعد ها فول فریم تهیه میکنم. اما بحث کیفیت نهایی لنز هست
ژانر منظره تو روز و عکاسی از کهکشان در شب مورد نظرمه
کسی این لنز رو پیشنهاد میکنه؟
در مورد کیفیت این لنز مشکل خاصی نداره به شرطی که نمونه خوبش رو پیدا کنید!!
توجه کنید که به علت کنترل کیفی ضعیف سامیانگ، در موقع خرید که حتما باید از نماینده رسمی باشه که با توجه به برخوردی که باهاشون داشتم، پاسخگو هستند و همکاری می کنند، می بایست تمام عملکردهای لنز رو از لحاظ مکانیکی تست کنید و درنهایت هم شرط کنید که لنز رو به شرط تست موفق در عکسبرداری شبانه می پذیرید. بعد در اولین فرصت از آسمان عکس بلندمدت تهیه کنید و فوکوس بودن ستاره ها در چهارگوشه تصویر را چک کنید چون برخی نمونه های این لنز مشکل انحراف المان های اپتیکی دارند.
در کل اگه نمونه خوبی بخرید و با فوکال محدودش مشکل نداشته باشید، این لنز بر روی کراپ هم بسیار خوب خواهد بود.
شاید مهمترین مشکلی که در شب خودش را نشان بدهد و در عکس های روز متوجهش نشوید، ناشی از انحراف المان های اپتیکی داخلی است که به انحراف جزئی صفحه فوکوس منجر می شود. در این حالت به عنوان مثال تصویر آسمان در شب، در ناحیه ای فوکوس بوده (ستاره های نقطه ای) و در ناحیه مقابل، ستاره ها از فوکوس خارج شده اند ( دایره به جای نقطه). تصویر زیر وجود این مشکل را در یک عکس ثبت شده با این لنز از آسمان شب نشان می دهد.
تصویر اصلی:
فایل پیوست 72159
گوشه سمت راست عکس اصلی و گوشه سمت چپ تصویر اصلی به ترتیب از راست به چپ:
فایل پیوست 72158
برای مشاهده مقاله کامل بررسی این لنز و مشکلات احتمالی آن به آدرس زیر مراجعه کنید:
Rokinon 24mm f/1.4 ED AS UMC Review – Lonely Speck
سلام دوستان
قصد خرید این لنز رو دارم در آینده نزدیک!
چه فرقی به دو لنز f/2.8 و t/3.1 وجود داره؟ اصلا لنز سینمایی با لنز عکاسی چه فرقی داره؟
و اینکه از نظر اپتیک کدوم لنز قوی تره؟
من جایی ندیدم که این دو لنز رو باهم مقایسه کرده باشه. شما اگر سراغ دارید ممنون میشم لینک بدید.
با تشکر
تنها تفاوت موجود، امکان تغییر پیوسته دهانه لنز در مدل سینمایی است. در ضمن f/2.8 و t/3.1 معادل هم هستند. اینطور نیست که تصور کنید نمونه سینمایی دهانه بسته تری دارد. صرفا در لنزاهی مخصوص کار سینما، از آنجا که مقدار گذردهی واقعی نور از هر لنز برای تطبیق لنزهای تولیدکنندگان مختلف مورد نیاز فیلم سازان است، از (transmitivity یا گذردهی نور) به جای f استفاده می شود.
خیلی ممنون از جوابتون
پس احتمالا تو ورژن سینمایی کنترل دیافراگم فقط با رینگ دیافراگمه؟ درسته؟
ولی تو ورژن معمولی مثل بقیه لنز ها باید رینگ دیافراگمو بذاریم رو بسته ترین حالت و دیافراگم رو از توی تنظیمات دوربین تنظیم کنیم.
درست میگم؟
(دوربین من نیکونه و با بیلبیلک دیافراگم رو میبنده. سیستم دیافراگم کنون ها رو نمیدونم)