البته این بحث قیمت و تصویری که از یک برند در ذهن مصرف کننده هست و میزان رضایت از خرید محصول که لزوما در ارتباط کامل با نحوه کارکرد آن و جایگاه و کارکرد محصولی با کارکرد مشابه اما برندساری متفاوت بحثی بی پایان است چون ارزش گذاری مشتری ها برای پول پرداختی و آنچه که دریافت میکنند متفاوت است. بازار هدف لایکا هم با بازار هدف نیکون و کنون متفاوت است و لزوما چون هر دو سازنده محصولی برای ثبت تصویر را می سازند در یک صحنه رقابت نمیکنند هر چند بخشی از صحنه نبرد مشترک است و هر دو میکوشند مشتریان طرف مقابل را جلب کنند. تاکید هر کدام هم بر نقطه قوت خودشان است. لایکا ادعا میکند که علاوه بر دوربین کلاس و تصویری از یک عکاس لایکا به دست هم به شما میدهد که نیکون یا کنون آن را ارایه نمیدهند. این سوال را میشه به تمامی صنایع و محصولات بسط داد. آیا خودروی پورشه پانامرا یه اندازه 8 تا تویوتا کرولا می ارزد؟ خوب برای یکی بله برای دیگری خیر. همانطور که پورشه و تویوتا در کار خودشان موفقند لایکا و کنون هم بوده اند. چرا تویوتا برند لکسوس را راه میندازه ؟ چون میخواد بخشی از سهم بازاری که پورشه در آن میجنگد را به چنگ بیاره. حالا لایکا هم میاد محصولی کمی ارزانتر میدهد تا کسی که توانایی پرداخت ده هزار دلار برای سری ام را ندارد اما دوست دارد لایکا دست بگیرد را به سمت خودش جلب کنه. من شخصا حاضر نیستم برای چنین محصولی پول بدم اما مطمئنم کسانی هستند که منتظر چنین محصولی با برند لایکا بودند.