سلام
من با قضیه بازتاب نور سافت باکس روی عینک مشکل دارم .
برای رفع این مشکل ، دوستان چه پیشنهادی دارند؟
باسپاس
سلام
من با قضیه بازتاب نور سافت باکس روی عینک مشکل دارم .
برای رفع این مشکل ، دوستان چه پیشنهادی دارند؟
باسپاس
Canon 6D
100mm f/2.8L IS USM Macro
16-35mm f/4L
50f/1.4
این کارا را میشه کرد .دو تای اول را امتحان کردم سومی را شنیدم خوب جواب میده امتحان نکردم ولی 1-استفاده از فتوشاپ و کلون استمپ و لایه و ماسک و... 2 در جهت سافت باکس نباشه عینک 3 استفاده از فیلتر پلاریزه
پلاگین که نداره من بالای عکس یک لایه جدید باز میکنم
بعد با کلون استمپ شروع به لایه برداری از اون بخشی از عینک میکنم که رفلکت روش نیفتاده
اگه خوب وقت بگذاری قشنگ حذف میشه کردش بعد OPACITY لایه بالا را کم میکنم تا یکم از رفلکت بمونه و اون تیکه عینک مصنوعی نشه
مثلا این عکس را که گرفتم ببین
میتونستم OPACITY لایه بالا را کم نکنم تا رفلکت بطور کلی از بین بره ولی گذاشتم یکم بمونه تا خیلی مصنوعی نباشه
البته من از چند نفر شنیدم که با فیلتر پلاریزه میشه رفلکت را بطور کامل از بین برد حالا اگه کسی تجربه داره بگه که ما هم تو فتوشاپ خیلی وقت نگذاریم رو این کارا برسیم به کارای واجب تر
به خاطر آفتابی بودن عینک ، مشکلی پیش نمیاد ولی اگه عینک طبی باشه ، با کلون استامپ ، چشمها خراب میشن.
Canon 6D
100mm f/2.8L IS USM Macro
16-35mm f/4L
50f/1.4
بله
استفاده از فیلتر پلاریزه مناسب تر هستش و باعث حذف انعکاس ها میشه
منظور من ادیت نرم افزاری ه
Canon 6D
100mm f/2.8L IS USM Macro
16-35mm f/4L
50f/1.4
در مورد عینک طبی، اگه الزام باشه که حتما استفاده بشه (مثلا عکس برای گواهی نامه، یا جایی که خود سوژه دوست داره عینک داشته باشه)، استفاده از عینک های بدون شیشه (فریم خالی) راحترین کاره (چون علاوه بر نبود بازتاب، مشکل اعوجاجی که لنز عینک ایجاد میکنه (کوچک شدن قسمت پشت عینک و مثلا ایجاد فرورفتگی در گوشه صورت) رو هم نخواهیم داشت)... خوب البته این روش برای آتلیه ها خوبه، که بتونن چند مدل فریم با مدل ها و سایز های مختلف تو وسایلشون داشته باشن.
اما در مورد ادیت... به نظر من هم یکی از ساده ترین روش ها همون clone کردن یا کپی کردن لایه و استفاده از ماسکه. اما در مورد عینک طبی شاید بهتر باشه که از چشم طرف مقابل که بازتاب روش نیست کپی بگیرید و سعی کنید اون رو (مثلا با فید کردن لبه ها) به جای چشمی که باز تاب داره قرار بدید.
ضمن اینکه اگه زاویه منبع نوری مناسب باشه، پولارویز هم میتونه زحمت رو کمتر کنه
پ.ن۱: اگه روش masoudrejae رو استفاده میکنید بعتره belending mode ابزار رو روی darken بذارید.
پ.ن۲: برای حذف کردن اون اعوجاجی هم که در موردش گفتم، بهترین روش (تو CS5 به بالا) استفاده از content aware Scaleه
سلام
راه هایی که دوستان گفتند خوب هست ، کامل ترش رو می تونید تو D-Town TV: Episode 102 ببینید.
دو روش در اینجا توضیح داده میشه :
عوض کردن زاویه عینک روی صورت سوژه که برای همه مخصوصا آقان با موی کم(!) امکان پذیر نیست .
گرفتن دوعکس با و بدون عینک با حالت تقریبا مشابه و ترکیب کردن دو عکس در فتوشاپ ، (این روش رو من خیلی استفاده می کنم و نتیجه قابل قبولی داره)
روش دیگر در AdoramaTV قسمت 214 توضیح داده شده و اون عوض کردن زاویه نورها برای حذف بازتاب است. این روش کمی اجرای سخت تری دارد.
انتخاب با شماست.
با سلام
من برای حذف انعکاس فلاشها از عینک سوژه اینگونه عمل می کنم که:
در هر حالت و پوزیشنی که سوژه دارد از مکان قرار گرفتن دوربین به سوژه نگاه می کنم و با دیدن انعکاس روی عینک بلا فاصله ارتفاع فلاش ها را کمی بالاتر میبرم تا از ناحیه انعکاس
خارج شود گاهی چراغ ها یا فلاش ها را از هم کمی دورتر میکنم در کل توی یک جمله (فلاش ها را از ناحیه انعکاس خارج می کنم )