چند وقت پیش مطلب قابل توجهی را در سایت PhotographyLife دیدم. خلاصه‌اش این بود که فایل خام دوربینهای مختلف در ACR/Lr از لحاظ قابلیت Highlight Recovery با هم تفاوت دارند. مقداری از این تفاوت به علت تفاوت‌های ساختاری خروجی دوربین ( از لحاظ سیگنال و DR و...) است. اما مقداری از این تفاوت بخاطر آن است که ACR/Lr به صورت پس زمینه ممکن است مقداری Exposure Compensation را به فایل اصلی اعمال کند و سپس آن را به ما نشان دهد. یعنی با وجود اینکه مقادیر sliderها روی نرمال خود قرار دارند اما در پس‌زمینه و قبل از اینکه فایل خام به نمایش در آید، اکسپوژر تغییر کرده باشد و به همین علت ممکن است موقع استفاده از Highlight Recovery جای کمتری برای تغییر برای ما باقی مانده باشد.
این مقدار که در ایزوهای مختلف یک دوربین هم متفاوت است، از لحاظ عناوین استاندارد EXIF با عنوان Baseline Exposure شناخته می‌شود. که می‌توان آن را از نرم‌افزارهای نشانگر EXIF برای هر فایل استخراج کرد.
چند نمونه از این مقدار در دوربینهای نیکون را در جدول زیر مشاهده می کنید:


baseline.jpg


اگر خودتان می‌خواهید وضعیت دوربین‌تان را بررسی کنید ابتدا فایل خام دوربین را با Adobe DNG Converter به DNG تبدیل کنید و سپس با ExifTool متغیر Baseline Exposure را استخراج کنید که بر حسب ایزو دوربین در فایلهای مختلف دوربین نیز متفاوت است.