نمایش نتایج : از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: فوکوس تصویر

  1. #1
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    16
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض فوکوس تصویر

    فوکوس تصویر
    برنامه فتوشاپ را می توان قدرتمند ترین ابزار کامپیوتری برای طراحی های گرافیکی به شمار آورد . کار با فتوشاپ بسیار جذاب و برخلاف تصور بعضی افراد ، یادگیری آن نیز با اندکی حوصله کار آسانی است. در اینجا قصد دارم یکی از ترفندهای این برنامه موسوم به فوکوس را آموزش دهم که در آن با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین فیلتر blur می توانید تغییراتی روی یک عکس ایجاد کنید تا کانون تمرکز بیننده به یک نقطه از عکس معطوف شود .


    برای شروع بهتر است عکسی را در برنامه فتوشاپ باز کنید ؛ سپس تصویر دیگری را نیز باز کنید . حال اولین کاری که باید انجام دهید این است که قسمتی از عکس را به وسیله ابزار Magnetic Lasso جدا کنید . با فشردن کلید L یا کلیک روی آن می توانید این ابزار را فعال کنید .
    زمانی که اشاره گر ماوس به شکل ابزار مورد نظر تغییر کرد ، روی لبه کناری عکس کلیک کرده و ماوس را به دور محل مورد نظر حرکت دهید . این ابزار از طریق تضاد بین رنگ ها به راحتی اطراف محل مورد نظر را انتخاب می کند .
    بعد از انتخاب ، با فشردن کلیدهای Ctrl+C ، محل انتخاب شده را کپی کرده و روی عکس اول الصاق کنید .
    اکنون عکس کپی شده را کاملا منطبق بر عکس زیری کرده و بخش مورد نظر در عکس قبلی را کاملا بپوشانید . برای این منظور ، کلید V را فشار دهید تا ابزار Move Tools فعال شود و به کمک آن بتوانید عکس مربوطه را جابه جا کنید .
    با استفاده از گزینه Free Transform در منوی Edit ، می توانید تصویر مورد نظر را به خوبی روی عکس منطبق و تمام قسمت ها را به راحتی تغییر دهید . برای دسترسی سریع به این گزینه می توانید کلیدهای Ctrl+T را نیز فشار دهید .
    بعد از تنظیم عکس و منطبق کردن آن حتی می توانید جهت تصویر را نیزعوض کنید . برای این منظور از گزینه های موجود در گزینه Transform منوی Edit استفاده کنید .
    برای فشرده شدن و فرو رفتن لایه ها روی هم ، کلید Ctrl+E را فشار دهید. حال وارد منوی Filter شده و به ترتیب گزینه های Blur و Radial Blur را انتخاب کنید .
    برای تنظیم تاثیر فیلتر روی عکس ، در پنجره باز شده مقدار Amount را روی 22 و Blur Method را روی Zoom و Quality را روی Good قرار دهید و روی دکمه OK کلیک کنید . و تغییرات را ذخیره نمایید.
    آموزش نشان دادن امکان است . آموختن ، برای خویش ممکن ساختن است .
    راز هر پیروزی ، ساده ترین نکته جهان است ؛ بدانیم با آن چه می کنیم .
    همیشه بهترین راه برای پیمودن می بینیم ، اما فقط راهی را می پیماییم که به آن عادت کرده ایم .

  2. #2
    Moderator M.R.Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,098
    تشکر شده
    630
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض پاسخ: فوکوس تصویر

    با تشکر، کاش برای نمایش بهتر نتیجه کار، یک نمونه عکس هم می گذاشتید

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •