آیا برای ساخت چنین تصویری و بخصوص نوشته های فرم دار روی اون از نرم افزار خاصی استفاده شده؟
یا روشی رو سراغ دارید برای اینکار؟
کد:http://oldestfashion.blogspot.com/2007/03/advertising-as-art-5.html
Printable View
آیا برای ساخت چنین تصویری و بخصوص نوشته های فرم دار روی اون از نرم افزار خاصی استفاده شده؟
یا روشی رو سراغ دارید برای اینکار؟
کد:http://oldestfashion.blogspot.com/2007/03/advertising-as-art-5.html
سلام
دلباز جان کاراهای قشنگی داری
پلاگینی که برای دانلود گذاشته بودید erorr میده !!
یه لطفی هم اگه بکنی ممنون میشم
این محو کردن پشت سوژه رو اگه مرحله به مرحله و با اسم و مقدار فیلتر ها بگید خیلی ممنون میشم
هم به صورت دو بعدی و هم به صورت سه بعدی قادر به ساخت چنین جلوه هایی هستید ولی وقت و دقت زیادی میبره . در مورد پلاگین اطلاعی ندارم شاید هم پلاگین یا برنامه ای برای این کار وجود داشته باشه. ولی کلا اگه بتونید مدل رو بر اساس عکستون به صورت سه بعدی در بیارید دیگه کاری نداره و از حالت Melt و یا نگاشت بافت و سایه میتونید به همچین مدل هایی برسید
http://www.esnips.com/nsdoc/9068d04e...c-02a652bc88e9
http://www.esnips.com/nsdoc/7d8b8837...b-7b076138e21a
http://www.esnips.com/nsdoc/818acc25...1-68dc668e19d2
نمیدونم چرا ولی انتظار بی توجهی از شما نداشتم
شاید یه باشه سر کاری خیلی بهتر از بی توجهی بود !
خوشهال میشم اگه بتونم به کسی چیزی یاد بدم یا از کسی چیزی یاد بگیرم ولی متاسفانه مثل اینکه شما دوست ندارید به کسی چیزی یاد بدید !!!
در هر حال باز هم ممنون از اینکه کارهای قشنگتون رو برامون میزارید
اصلا این طوری نیست محمد جان . راستش خندم گرفت وقتی اینا رو خوندم
حقیقتش امتحانام شروع شده و از طرف دیگه من فقط بعد از ظهر ها میتونم به اینترنت یه سری بزنم .
حتما سعی میکنم مخصوصا در مورد مطلبی که خواسته بودی توضیح دقیق و مفصلی بدم
باور کن بعضی وقتا حتی فرصت جواب دادن به ایمیل هام رو هم ندارم . از طرفی کار گرافیک با یه جواب الکی راه نمی افته . من چون خودم خیلی حساسم ترجیح میدم یا جواب ندم یا یه جواب مفصل بدم که حداقل کسی که میاد و نوشتمو میخونه به دردش بخوره
مثلا اگه من بگم از فلان و فلان ابزار استفاده کردم خب این فقط به درد کسی میخوره که خودش تبحری در این موارد داره ولی برای کسی که با اون ابزار ها آشنایی نداره یه توضیح خیلی بدرد نخور میشه. از طرفی آماده کردن عکس ها و بعد آپلود کردن اونها و نوشتن مطلب بر اساس عکس های آپلود شده کار وقت گیریه و این انتظار که درست بعد از پست شما من دقیق توضیح بدم یه کم بی انصافیه مخصوصا اینکه من مطالبمو خودم مینویسم و از جایی برداشت نمیکنم
به هر حال این قسمت اول در مورد پگونگی محو پس زمینه که من اونو دیشب برای شما نوشتم :
برای محو کردن پشت یک سوژه چند نکته باید رعایت بشه
اول اینکه باید سعی کرد تا جائیکه امکان داره سوژه از پس زمینه جدا بشه. بهترین حالت انتخاب یک سوژه اینه که عکس رو تا چهار صد درصد بزرگتر بکنیم و بعد با ابزار کمند چند ضلعی و یا ابزار قلم دور تا دور سوژه رو انتخاب کنیم. اما باز هم نکات ریز تری در اینجا وجود داره . فرض کنید سوژه کاملا لبه های تیزی داره حالا شما که قراره سوژه رو با این روش انتخاب کنید از لبه داخلی سوژه شروع به انتخاب میکنید یا از لبه خارجی اون . اگر هوشمند باشید حتما لبه داخلی رو انتخاب میکنید . منظورم اینه که هیچ وقت نذارید حتی یک باریکه کوچک از پس زمینه در انتخاب شما باقی بمونه
به عکس زیر نگاه کنید . روش صحیح انتخاب کردن در قسمت آ وجود داره و انتخاب در قسمت ب اشتباه بوده چون بعدا همین لبه های به نظر ساده که از پس زمینه انتخاب شده اند موجب یک حاشیه سیاه یا سفید در کار میشه که بدجوری تو ذوق میزنه . پس همیشه اینو به خاطر بسپارید که از لبه داخلی سوژه شروع به انتخاب بکنید
http://www.esnips.com/nsdoc/5597dffd...d-26bd46d26ee3
حالا سوال . آیا بهترین شیوه انتخاب کردن همینه . با اطمینان باید بگم بله .اما همونطور که خودتون حدس میزنید این کار خیلی وقت گیره . اما خوب نتیجه معمولا بسیار عالیست و شما دارای لبه های تیزی خواهید بود و این مهمترین شرط انتخابه
اما قبل از ادامه دقت کنید که چرا من از ابزار قلم برای انتخاب استفاده کردم. چون گاهی پیش میاد که قسمتی که من میخوام انتخاب کنم کاملا شکل دایره یا نیم دایره یا به هر حال شکل قوس منظم داره و وقتی من با ابزار قلم نقطه ابتدا و انتهای این قوس رو نقطه گذاری میکنم بعدا میتونم با ابزارمبدل راس این قوس منظم رو بسیار انعطاف پذیر و خوب دربیارم . از طرفی مسیری که نصب میشه حالت برداری داره و میتونه بعدا به هر اندازه ای بزرگ و کوچیک بشه بدون این که لبه ها یا اطراف اون بره بره بشه به عکس زیر توجه کنید تا دلیل استفاده از این ابزار براتون مشخص بشه
http://www.esnips.com/nsdoc/3100ae85...6-044a2c5f1ea8
تو این عکس من فقط یه بار با ابزار قلم روی نقطه آ و یه بار روی نقطه ب کلیک کردم و بعد با ابزار مبدل راس این قوس رو بوجود آوردم. مشخصه که هیچ ابزاری نمیتونه از این صاف تر و قالبی تر برای من کار انجام بده در ضمن این ابزار در این جور موقعیت ها بسیار سریعه. گاهی پیش میاد که کاری رو به من میدن و من وقتی میبینم سوژه دارای قوس منظمه با خیال راحت اون کار رو می پذیرم چون میدونم انتخاب با ابزار قلم برای قوس های منظم بسیار سریع انجام میشه.البته این ابزار یکی از ابزارهای سخته و مسلط شدن روی اون کمی تمرین می خواد
پس تا اینجا با نحوه انتخاب لبه های صاف کمی آشنا شدیم. اما گاهی پیش میاد که لبه های ما حالت محو داره یا اینکه مثل مو پر از رشته های تار ماننده . خب انتخاب این ها به روش گفته شده میسر نیست مثلا نمیشه دور تا دور یک تار مو رو انتخاب کرد و اگر هم بشه این کار برای یک خروار مو فکر کنم حدودای چند سال طول بکشه
به عکس زیر نگاه کنید. شاید در وحله اول با نگاه کردن به این عکس بخواید از جدا کردن موضوع دست بکشید .
http://www.esnips.com/nsdoc/cf2ed5fd...b-c356d712655d
من به شما حق میدم . جدا کردن این پر های پر شکوه در ابتدا کمی ترسناکه. اما نگران نباشید به شیوه زیر عمل کنید
ابتدا اون قسمتی رو که پر ها در فضا به اهتزار در اومدن رو انتخاب کنید . من تو عکس بالا این قسمت رو انتخاب کردم شما هم همین کار رو بکنید . من با ابزار انتخاب کمند چند ضلعی این کار رو کردم. پس از اینکه فضای مورد نظر رو انتخاب کردید , با زدن دکمه های CTRL + J یک لایه جدا از این انتخابتون بسازید.
وقتی لایه جدید ساخته شده و شما این رو در پالت لایه هاتون میتونید ببینید به مسیر Select / Color Range برید و اونو اجرا کنید تا یک کادر مکالمه باز بشه . این کادر در بالا یک لغزنده داره و اگر در حالتی که این کادر بازه نشانگر ماوس رو روی عکس ببرید یک قطره چکان رو میبینید که برای انتخاب رنگه.
با این قطره چکان روی روشن ترین قسمت عکس که در واقع اون قسمت شماره یک میشه کلیک کنید . چون رنگ پرها درست همرنگ بدن پرنده است بنابراین ما برای انتخاب رنگ از بدن پرنده استفاده کردیم . حالا لغزنده کادر مکالمه رو روی 150 تنظیم کنید . در واقع ما اینجا میخوایم فقط پر ها انتخاب بشن نه آسمان و ابرهای پشت اون.
سپس ok کنید . انتخاب انجام میشه دوباره با زدن دکمه های CTRL + J این قسمت های انتخاب شده رو در یک لایه جدید قرار بدید . حالا شما باید سه لایه داشته باشید . دو لایه پائینی رو خاموش کنید تا فقط لایه بالا فعال باشه تا بتونید پر ها رو ببینید . اگر نمیتونید پر ها رو خوب ببینید زیر این لایه یک لایه جدید بسازید و اونو با رنگ مشکی پر کنید عکس شما باید شبیه عکس زیر باشه
http://www.esnips.com/nsdoc/820dbe45...d-71ef1fcdc323
این یکی از روشهای انتخاب این گونه موضوعات بود. یک روش هم در قسمت های قبل در مورد انتخاب مو وجود داشت که میتونید اون رو هم امتحان کنید
فقط دقت کنید . اینها تنها روشهای انتخاب نیستند و جلوتر که بریم من روش های بهتری هم به شما میگم. مخصوصا برای انتخاب آسمان های سفید شده که در واقع سخت ترین حالت انتخابه
فعلا قسمت اول رو اینجا تموم میکنم . برای تمرین سعی کنید در عکس بالا کل بدن پرنده و پرهای اونو به همرا اون شاخه های سبز رنگ از عکس جدا کنید.
======================
رضا جان با فتوشاپ درست شده. البته شما با دیگر برنامه های ویرایش عکس هم میتونید چنین جلوه هایی بوجود بیارید
ابتدا دور تا دور گل انتخاب شده و در یک لایه جدید کپی شده و از این لایه جدید سه کپی تهیه شده به طوری که دارای چهار لایه بوده که شامل سه لایه از موضوع و یک لایه اصلی بوده
لایه اول یعنی پائین ترین لایه با رنگ مشکی پر شده
لایه دوم از پائین ابتدا یک فیلتر Motion Blur خورده و بعد به مقدار لازم فیلتر Twirl روش اعمال شده تا اون جلوه بوجود بیاد
از پائین لایه سوم دست نخورده باقی مونده
لایه چهارم که در واقع بالاترین لایه بود با تغییر مد آمیختگی به Screen یا Color Dodge یا Linear Dodge که روش انجام شده باعث شده تا عکس روشن تر بشه
دلباز جان در پست های اولت تو همین تاپیک گفتی این محدودیت نمی زاره درست اموزش بدی باید بگم این محدودیت برداشته شده اگه یه زحمت بکشی اموزش ها را کاملا تصویری بزاری ممنون میشیم
مثلا من از آموزش هیچی نمی فهمم
اگه زحمت بکشی یه چند تا اموزش توپ با عکس بزاری تو تاپیک خیلی ممنون میشیمنقل قول:
لايه جدا تهيه كردم
سپس با ابزار هاي
Clone Stamp , Healing Brush
تمام پس زمينه رو از رنگ آبي كاغذ پر كردم
دوباره دور نارنگي ها رو انتخاب كردم و به مقدار صد واحد
Feather
دادم
رنگ هاي آبي دلخواهم رو براي پس زمينه و پيش زمينه انتخاب كردم و با ابزار
ْGradient
و مد
Difference
===
سیدی ات آماده نشود؟؟؟
میخوای من با دوستانم تو سایت مجید انلاین صحبت کنم برات؟؟؟؟(یه جورایی اشنا هستم با مدیرش)
در هر صورت ما منتظریم
من واقعا میدونم عکاس ها چی میخوان . اونا دنبال افکت های راحتی هستند که تاثیر اون رو آنی ببینند. بسیار خب من چند تا افکت خیلی سریع اینجا آماده کردم . میتونید اونها رو در کارهاتون به کارببرید اما دقت کنید که این کارها بیشتر برای ساخت پوستر ها استفاده میشه پس برای عکس های 10 در 15 بهتره از این حالت ها استفاده نکنید
تو عکس های کوچیک سعی کنید همه چیز طبیعی باشه . اما در اندازه های بیست در سی و بزرگتر میتونید از افکت های پوستر استفاه کنید
اولیش آموزش افکت معروفیه که از خیلی قبل تا به حال رواج داشته. قبل از توضیح باید بگم چند وقت پیش من تو تاپیک پرتره دیدم که در مورد رویایی کردن تصویر صحبت میشد و اکثرا دوستان سعی کرده بودند با محو کردن تصویر به اون حالت برسند. خب این روشی که من اینجا میگم سالیان سال توسط گرافیست ها استفاده شده و میتونه در این زمینه کمک بزرگی باشه
گام اول : یک عکس مناسب رو باز کنید . منظورم از یک عکس مناسب عکسیه که سوژه در اون برجسته باشه و مقدار رنگ سفید عکس بر مقدار رنگ سیاه عکس برتری داشته باشه. معمولا پرتره ها بهترین گزینه هستند مخصوصا پرتره خانم ها که لباس سفید در اون پوشیدند . در عکس های عروسی میتونید یکی از عکس های عروس رو با این افکت براش چاپ کنید. من عکس زیر رو انتخاب کردم
http://www.filehigh.com/serve/28144/432672.jpg
گام دوم : از لایه اولیه باید یک کپی تهیه کنیم برای این کار طبق عکس زیر لایه عکس رو با ماوس بکشید و روع آیکنی که در پاین پالت لایه ها ست و در عکس زیر مشخص کردم بیاندازید
http://www.filehigh.com/serve/28144/432673.gif
باید پالت لایه های شما به شکل زیر در اومده باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/432674.gif
گام سوم : در حالیکه لایه بالایی فعاله به مسیر
Filter / Blur / Guassian Blur
برید تا کادر مکالمه اون باز بشه در این کادر یک لغزنده بیشتر وجود نداره . این لغزنده رو روی مقدار 6 پیکسل یا بالاتر بذارید . مقدار این لغزنده بستگی زیادی به اندازه عکس شما داره . قصد ما هم اینه که لبه های عکس کمی محو بشند
http://www.filehigh.com/serve/28144/432676.jpg
گام چهارم : به پالت لایه ها برمیگردیم . به عکس زیر نگاه کنید در قسمتA باید مد آمیختگی عکس رو روی
Overlay
تنظیم کنیم سپس در قسمت B باید مقدار ظرفیت این لایه رو روی تقریبا شصت یا هفتاد در صد تنظیم کنیم
http://www.filehigh.com/serve/28144/432677.gif
خب کار به اتمام میرسه و به افکت مورد نظر که کمی حالت محو به عکس داده اما در عوض تن رنگ قدرتمند تری داره رسیدیم اما دقت کنید که اگر عکس شما سیاه شده یا اینکه میخواید کمی عکستون درخشنده تر باشه میتونید به مسیر
Image / Adjustment / Level
برید و با لغزنده های اون کمی تاریکی یا روشنایی عکستون رو تغییر بدید تا به حالت مورد نظرتون برسید
http://www.filehigh.com/serve/28144/432678.jpg
http://www.filehigh.com/serve/28144/432679.jpg
==============================
افکت بعدی استفاده از ابزار منحنی برای تغییر تن رنگ های گرم به سرد و برعکسه
گاهی ممکنه عکس شما با وجود کادر بندی مناسب کمی سرد به نظر برسه و یا برعکس
خب اکثر دوستان با تغییر رنگ در ابزاری مثل
Hue/Saturation
میخوان این مشکل رو حل کنند ولی راه بهتری هم وجود داره . استفاده از ابزار Curve میتونه بدون آسیب پذیری به عکس شما این تغییر حالت ها رو بوجود بیاره
گام اول : عکس رو در فتوشاپ باز کنید . من عکس زیر رو در نظر گرفتم
http://www.filehigh.com/serve/28144/432680.jpg
گام دوم : به مسیر
Layer > New Adjustment Layer > Curves
برید و کادری رو که باز میشه رو
OK
کنید تا کادر مکالمه منحنی باز بشه
در بالای این کادر باید کانال رنگی خودتون رو انتخاب کنید . به طور پیش فرض معمولا کانال ترکیبی انتخاب شده ولی شما مطالبق شکل زیر کانال قرمز رو انتخاب کنید و سپس با کلیک روی منحنی و کشیدن اون به سمت پائین مقداری از تن رنگ قرمز رو کم کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/432681.gif
حالا مثل شکل زیر در بالا کانال آبی رو انتخاب کنید و منحنی اون رو مثل شکل زیر به سمت بالا ببرید .
http://www.filehigh.com/serve/28144/432682.gif
اکنون با زدن دکمه
OK
کادر روببندید . کار تمام شد و حالا دارای رنگ سر دتری دارید
http://www.filehigh.com/serve/28144/432683.jpg
برای گرم کردن عکس شما باید برعکس عمل کنید.
از رنگ های سرد برای نشان دادن حالت انزوا و از تن گرم برای نمایش تحرک و سر زندگی استفاده میشه
ممنون اقای دلباز این قانونه بلخره بر داشته شد تا یه اموزش بصری هم ببینیم
اگه زحمتی نیست اموزش اون عکسی که فکر کنم در صفحه 6 بود تبدیل به یه نقاشی شده بود را هم بدی ممنون میشیم
دستتان درد نکند عالی بود.