صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 22

موضوع: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

  1. #11
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2006
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    بنده اين دوربين ها را ندارم ولي اين طور که مطالعه کرده ام و شنيده ام براي کارهاي با کیفیت و تدوين هاي دیجیتالي بايد بروید سراغ minidv ها یا کاملتر و گرانترش dv ها . مع ذالک بسيار تحقيق کنيد از اهل فن و با شتاب عمل نکنيد .

  2. #12
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2005
    نوشته ها
    35
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    75

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pixar
    با سلام خدمت دوستان عزیز

    در مورد خرید یک هندی کم حرفه نیاز به مشاوره داشتم ، یک هندی کم میخوام که بعلاوه کار های شخصی در ساخت فیلم های کوتاه بهم کمک کنه و قابلیت Record به صورت DVD در کنار فورمت های دیگه داشته باشه .

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    با تشکر.
    با سلام، نگاهي هم به لينک ذيل بيندازيد. موفق باشيد.
    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=2024

  3. #13
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    نقل قول نوشته اصلی توسط 2004
    gs400 رو می تونین با 803e مقایسه کنین؟ منظورم از نظر کیفیت تصویر و صداست
    سلام
    والا تا جاییکه من می دونم کیفیت GS400به مراتب بهتر از 803E هست (آخه خودم هم می خوام دوربین بخرم یکم تحقیق کردم) کلا هنوز تکنولوژی DVD ها در اول راهه و خیلی با کیفیت mini dv ها فاصله داره و فعلا توصیه نمی شه (لینک منابع رو هم در اولین فرصت میذارم اینجا)

    موفق و پیروز باشید
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  4. #14
    كاربر فعال Minoosepehr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    640
    تشکر کرده
    1796

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    آریو مینوسپهر

  5. #15
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    این مطالب نقل قول از فروم پرشین تولز و فردی با اسم مستعار cortana میباشد .. چون این سایت فیلتر شده لینکش رو نگذاشتم
    امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگیره:


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    سلام دوست بسيار عزيزم
    خواهش ميکنم اميدوارم مطالب در کمک به شما در انتخاب بهترين گزينه ممکن ياري کند

    پيش از هر چيز ار شما و ساير دوستانم بخاطر اين تاخيري که پيش آمد عذر ميخواهم . سعي ميکنم به سرعت پاسخ تمام سوالات را در حد اطلاعاتم ارائه کنم پيغام شما رو به دو بخش تقسيم کردم . ابتدا اين سوالات که کلي هستند رو پاسخ ميدهم سپس بخش مقايسه دوربينها رو .

    در تمام دنيا بازار دوربين ويدئو بطور عمده در اختيار 4 مارک است . سوني پاناسونيک کنون و جي وي سي . سوني و پاناسونيک توليدکنندگان اصلي هستند و کم و بيش حدود 35 - 55 درصد بازار را مجموعا در اختيار دارند (بين کشورها تفاوت خيلي زياد هست) و بقيه عمدتا در اختيار دو مارک ديگر و سپس بقيه شرکت هاست . در ضمن تغييرات زيادي هر سال در سهم شرکت ها از بازار فروش دوربين هاي خانگي پديد مياد اما بازار دوربينهاي پروفشنال و سينمايي تقريبا معتدل هست و هر دو سال تقريبا تغيير ميکنه . فعاليت عمده من در دوربينهاي نيمه حرفه اي و سطح پايين پروفشنال هست و بطور اخص دوربين هاي فيلمسازان آماتور .

    اما مقايسه سوني و پاناسونيک
    -----------------------------------
    اميدوارم در اين تاپيک به die hard ها برخورد نکنيم من سعي ميکنم با رعايت جانب احتياط توضيح بدم . در زمينه دوربين فيلمبرداري هم همان مطلبي که در مورد دوربينهاي عکاسي ذکر کردم صادق است . هيچوقت يک دوربين را بخاطر مارک آن انتخاب نکنيد . تمام شرکت ها هم محصول خوب دارند و هم بد . بايد شرايط ر در زمان خريد تحليل کنيد
    اين دو شرکت با ديدگاه کلي نگر از نظر کيفيت محصول برابري ميکنند و هردو کيفيتي بالاتر از استانداردهاي اجباري دارند اما رويکرد آنها به بازار کاملا متفاوت است. شرکت ماتسوشيتا الکترونيک (صاحب امتياز برند پاناسونيک) يکي از غولهاي صنعت ژاپن است و فلسفه آن in home production است . در واقع در محصولات آنها تمام قطعات الکترونيک و اپتيک ساخت خود کارخانه است و دليل آن integration است. آنها براي محصول خود چيپ اختصاصي طراحي و توليد ميکنند مزاياي آن امکان رقابت در قيمت ها با حفظ کيفيت کنترل شده و عاليست. شرکت سوني از مدلي مبتني بر outsourcing استفاده ميکند و بيشتر طراحي و ساخت قطعات high tech را انجام ميدهد . مزيت اينکار کيفيت درخشان محصولات است مثلا هيچکس در اين نکته شک ندارد که دوربينهاي سري HC امسال بهترين LCD هاي ممکن را دارند . اين hybrid lcd ها ساخت شارپ هستند . معايب آن وارياسيون نسبتا زياد در کيفيت محصولات و بالا بودن قيمت نهايي است . به عنوان مثال در دوربينهاي فيلمبرداري پاناسونيک شما هميشه ميتوانيد بطور کم و بيش کيفيت آنرا حدس بزنيد اما در مورد سوني بايد حتما از نظرات و تجربيات صاحبان قبلي نيز علاوه بر مشخصات فني دوربين مطلع شويد .

    سوني: در طيف محصولات سوني آيتم هايي وجود دارند که بي نظير هستند . هيچ فيلمبرداري نيست که با VX2100 (نسخه غير حرفه اي PD170 بدون XLR ) کار کند و مجذوب قدرت خارق العاده اون در فيلمبرداري از تاريکي نشود . اين دوربين بخاطر قيمت خوب و کيفيت عالي پيشنهاد منختب من براي تمام موادي است که نياز به فيلمبرداري عالي در محيط نيمه روشن يا داخل اتاق داريد . يا خود PD170 که دوربين استاندارد براي فيلمبرداري از کنسرت ها و پاپ هاست بخاطر جوابدهي عالي به نور کم و رزولوشن عالي تصوير . FX1 جديد هم جدا از مشکلاتي که ايجاد کرد کيفيتي واقعا زيبا ارائه ميکنه . همچنين دوستاني که با مدلهاي 2003 و قديميتر سر و کار دارند کيفيت سري 900 از TRV ها را ميدانند . راحت خوشدست و با کيفيت و حساسيت عالي به نور کم . البته هنوز هم سوني در رده زير 600 يورو و دوربينهاي point & shoot بيشترين فروش را دارد و دليل آن سيستم easy cam سوني است که باعث ميشه هر کسي حتي يک کودک تصوير عالي از دوربين دريافت کند . متاسفانه دوربينهاي 2004 سوني با اشکالات فوق العاده زيادي همراه بودند . بخصوص HC85 که از بازار جمع آوري ميشود و HC90 جايگزين ميگردد . مدلهاي پايين بخصوص HC40 مشکلات جدي در white balance داشتند که براي محيط آفتابي ساحل اينجا مساوي شد با پس آوردن تمام دوربينها . HC30 رزولوشن بسيار کم با رنگهاي بسيار کم دارد و ... ليست مشکلات اين دوربين ها که بخصوص بخاطر LCD لمسي ( مجبوريد حين کار با دست ديگر روي آن منوها را انتخاب کنيد حتي براي پخش فيلم ) و فوکس کند + زوم اپتيک پايين + WB مسئله دار باعث شده سال گذشته سوني حدود 300 مليون يورو در صنعت دوربين فيلمبرداري ضرر کند که البته ضرر کل صنعت رو چند برابر تخمين زدند (ما بيش از 10 هزار دلار استراليا کيف و فيلتر و لوازم زير آب براي تابستان پيش خريد کرده بوديم ) با منوپولي مخالف هستم اما واقعا تا سال 2003 کسي از منوپولي سوني در سگمنت ارزان قيمت ضرر نکرد .

    پاناسونيک: ميشه سال 2004 رو براي پاناسونيک ويدئو بهترين سال دونست . در واقع سال پيش با دوربينهاي 3ccd بازار 600 تا 1000 رو بطور کلي تغيير داد و 1000 تا 1500 رو کاملا تصاحب کرد . فعلا هيچ رقيبي ندارد و با توجه به اينکه تنها شرکتي است که طيف کامل ccd ها را ميسازد ( از 1/6 تا 2/3) و بخش عمده تجربه شرکت Leica رو در زمينه طراحي و ساخت سيستم اپتيک به کمپاني مادر منتقل کرده (در قالب کارخانه Lumix در خود ژاپن) و خريد بخش عمده سهام شرکت ikegami که طراحي اصلي دوربينهاي panavision هستند که دوربين استاندارد سينمايي در تمام جهان است و استخدام بخش بزرگي از نيروي کار آن نتيجه بسيار خوبي گرفت و در حال حاضر بطور کامل بازار دوربينهاي فيلمسازي ديجيتال را در اختيار دارد و در خيلي مواد تنها سازنده هستند . مثلا تنها دوربين زير 5000 هزار دلار جهان که بصورت progressive و با سرعت 24 يا 25 فريم فيلمبرداري ميکنه يعني dvx100a با لرزشگير اپتيکال فوق العاده الان ديگه در همه جاي دنيا به دوربين استاندارد فيلمسازي و steady cam تبديل شده يا GS250 که اولين دوربين فيلمبرداري جهان که لرزشگير اپتيکال دارد و زير 1000 يوروست . تنها دوربين 3 ccd جهان با 600 يورو يعني gs65 و بهترين دوربين فيلمبرداري فعلي جهان در عکاسي يعني GS400 ... گوشه اي از دستيافته هاي اين شرکت هست که مسيري که از سال 2000 و با سرمايه زياد با لايکا و ikegami شروع کرد و به بار نشسته . سال پيش GS200 فروش فوق العاده اي داشت و GS120 هم که هميشه در ليست ثبت نام بود و مواجه با کمبود موجودي . امسال GS150 مطمئنم موفقه و GS250 با ois فروشش قابل پيش بيني است . هنوز متاسفانه به اينجا بصورت انبوه نرسيده و ثبت نام ميکنيم . با صحبتهايي که در انجمن بود حس ميکنيم مارک lumix در ايران ناشناخته است اما اينجا و انگلستان فوق العاده محبوبه . مدلي 5 مگاپيکلسلي به نام FX7 داره که عليرغم اينکه 130 يورو گرونتر از کنون a95 هست فروشي
    فوق العاده عالي داره . اين سري کوچکترين دوربينهاي دنيا با لرزشگير اپتيکال هستند و کيفيت تصويرشون هم حيرت انگيزه . بازار عرضه و تقاضا قيمت جنس رو تعيين ميکنه و همين قيمت گذاري در مقابل کنون و اونهم پرفروشترين دوربين کمپکت جهان يعني سري a گواه خيلي نکات است و به نظرم همه اينها نشانه موفقيت يک شرکت در جلب رضايت مشتريان و کيفيت بالاست . در حال حاضر از نظر تکنولوژي دوربينها خانگي تمام شرکت ها براي حفظ بازار به ارزان سازي مدلهاي قديمي که با افت کيفيت همراه بوده دست زدند و متاسفانه سال 2005 هم شروع خوبي جز محصولات پاناسونيک نداشت . فکر نميکنم با اين وضعيت تغيير عمده ببينيم مگر HDV جايگزين شه يا بقيه شرکت ها هم از پاناسونيک در 3ccd پيروي کنند .

    از نظر پشتيباني محصول هم پاناسونيک خيلي بهتر عمل ميکنه . طي يکماهه اول فقط بر اساس گفته مشتري و بدون سختگيري زياد در مورد تست مورد شکايت دوربين او تعويض ميشود . کيفيت عالي و ساخت ژاپن بودن که اينحا خيلي مهم است و اين سياست گارانتي باعث موفقيت زياد محصولات شده اما سوني مشکلات زيادي در اين زمينه دارد . محصولات معيوب بايد حتما پست شوند و تقريبا همه موارد هم پاسخ آنها خارج از گارانتي بودن بدليل ضربه و آب ... است که درست هم هست ولي با توجه به وضعيت توريستي اينجا نميتوان انتظار زيادي از مشتري ها داشت و بايد کمي ناديده گرفت . متاسفانه وضعيت سوني از نظر گارانتي چندان جالب نيست .


    لنزهاي لايکا و کارل زايس
    ----------------------------
    دوست عزيز اين مطلب از توان علمي من خارج است و مطمئنم اساتيد گرانقدر فروم يا سايت عکاسي خيلي بهتر ميتوانند نظر دهند اما از نظر تکنيکال نميتوان فقط بر اساس نام نظر داد .
    پاناسونيک دو سري لنز در دوربينهاي ويدئو استفاده ميکند . panasonic video lens در مدلهاي ارزانقيمت و Leica dicomar در مدلهاي گرانقيمت . همچنين سه مدل لنز در دوربيهاي عکاسي سري Lumix استفاده ميکند . Vario-Elemarit , Vario-Elemarit ED و DC Vario-Summicron Lens که اين آخري کاملا حرفه ايست و در دوربين 1600يوروييLC1 بکار گرفته شده .
    panasonic video lens: مشخصات نوري قابل قبول دارد و هدف اصلي آن قيمت است نه کيفيت . در دوربينهاي ويدئو مدل پايينتر بکار رفته و نکته خاصي تا کنون در مورد آنها نخوانده ام.
    Leica DICOMAR: واريان هاي خيلي زيادي دارد مثلا DC , ... همچنين مدلهاي داراي OIS و بدون آن دارد . بعنوان مثال GS400 داراي لرزه گير اپتيکال و GS120 فاقد آنست . نميتوان براي تمام اين گروه نظر کلي داد و مورد به مورد فرق ميکند اما خصوصيات کلي آنها سرعت عالي و barrel distortion کم . کم بودن CA و gop. رزولوشن خيلي خوب و در بيشتر موارد زوم اپتيک با درجات بالاست و 24 عدد ناشايعي نيست که بخاطر BD کم و سرعت بالاي اين لنزها قابل دستيابي است .


    لنزهاي کارل زايس سوني هم در سه دسته هستند .مشخصه لنزهاي زايس کمترين تغيير رنگ و وضوح در تصوير است .
    Vario-Tessar: لنزهاي سايز کوچک سوني . هدف اين لنزها ارزان بودن است و مشخصه آنها سرعت بسيار خوب عليرغم کوچک بودن لنز است. در محصولات اولترا کمپکت سوني بکار ميرود .
    Vario-Sonnar: لنزهاي حد مياني سوني . کيفيت خوبي دارند دارند . ساختار معمولا 8 المان در 7 گروه است اما وارياسيون هم دارد که لنزي کوچک و نه چندان پيچيده ايجاد ميکند . مشخصه آنها وضوح فوق العاده آنهاست . عموما فاقد ED element هستند .
    Varo-Sonnar *T: فقط از لحاظ نام با V-S يکي است . بهترين کيفيت لنز سوني که هم تعداد المان هاي عادي و هم آسفريک بيشتري دارد . مثلا لنز F828 از اين خانواده است که داراي 12 المان در 8 گروه و 3 المان اسفريک است . (تقريبا ساختاري مشابه با لنز Fz5 پاناسونيک) اما از نظر کارکرد اين لنزها داراي لايه هاي پوششي دوگانه antiglare هستند و انعکاس نور در اين لنز در کمترين حد است . تصوير بسيار واضح و رنگ ها کاملا طبيعي هستند . بخصوص روي واقعي بودن رنگها و رفلکسها تاکيد دارم .

    اگر بخواهم مثال بزنم توصيه ميکنم در بخش آخرين عکسها به عکس بسيار زيباي آقايniaz نگاه کنيد (برکه) و آنرا با عکس گوجه فرنگي olympus c-8080 مقايسه کنيد . البته اي کاش هردو در يک درجه تله و نوري بودند اما باز هم مشخص است . اين دو دوربين دقيقا از يک سنسور سوني استفاده ميکنند و با توجه به اينکه آقاي چلبيانلو firmware دوربين خود را آپگريد کرده اند مشکلات کنتراست از بين رفته و با خطاي قابل اغماض ميتوان اختلاف دو لنز را ديد . به وضوح خطوط برق و رفلکس روي آب دقت کنيد . F717 , F828 سوني واقعي ترین رنگها رو ايجاد ميکنند و جزو معدود دوربينهايي هستند که انعکاس نور روي سطوح در آنها از حالت طبيعي خارج نميشه . تصاوير بيشتر دوربينهاي ديگر در اين زمينه اغراق آميز به نظر ميرسد . در مقابل رنگها براقي و جلوه اي که در اوليمپوس دارند را در سوني ندارند . البته قصد نسبت دادن هيچکدام از عکس ها به دوربين نبود . بدون شک ذوق هنري موجود در هردو دلبري ميکنه و همه چيز به پشت چشمان عکاس بستگي دارد و کمتر به آنچه در مقابل چشمان اوست و کمتر از اون به ابزاري که مابين ايندوست . به هردو دوست گرامي و هنرمندم صميمانه تبريک ميگويم .

    پاسخ تمامي سوالات ديگر دوستان رو هم ارسال ميکنم اما اين سوال خيلي کلي بود و سعي کردم در حد معلومات ناچيزم پاسخ قابل قبولي ارائه کنم .

    از دوستان عزيزم بخاطر اطاله کلام عذر ميخواهم مشتاق شنيدن نظرات شما هستم و اگر مطالب طولاني آزار دهنده است بفرماييد و خلاصه خواهم نوشت .

    شاد باشيد




    Quote:

    Originally Posted by buf
    یه سوال هم من دارم: gs400 در نور کم چه طوره؟

    سلام خدمت دوست بسيار عزيزم

    در مورد مشخصات نوري اين دوربين مطمئن هستم سايتها را مرور فرموده ايد و از مشخصات نوري اون زير نور پروژکتور مطلع هستيد . به همين دليل براي جلوگيري از طولاني شدن مطالبم که ميدانم باعث فرار هر خواننده اي خواهد شد به آنها اشاره نميکنم و فقط نتيجه تستي که مدتي پيش روي اين دوربين و چندين مدل ديگه انجام شده رو خدمتتون ارائه ميکنم .

    در اتاقي به مساحت حدود 60 متر مربع با لوازم استاندارد يک اتاق پذيرايي شامل مبلمان و تابلوها و ميز و گلدان و ...4 پروژکتور 100 واتي هالوژن در کنجهاي اتاق روي زمين و به سمت ديوار نصب شده بود و يک پروژکتور کوچک در زير ميز شيشه اي وسط اتاق . اين اتاق محدوده بسيار متغيري از نور داشت . در مرکز اتاق کاملا روشن و روي ديوارها سايه ها از تاريکي بسيار زياد تا نيمه روشن و نور روي صورت افراد هم متاثر از انعکاس نور از سقف ديوار و مرکز اتاق . براي چشم همه چيز قابل رويت هست با تغييرات شديد نوري ولي اين وضعيت براي تمام دوربينها کابوس به شمار ميره .

    GS400 در اين اتاق تصويري کاملا واضح ارائه کرد که باور کردني نبود . با حرکت دادن دوربين در گوشه هاي اتاق هيچ وقت به رغم تغيير در روشنايي فوکوس از دست نرفت و مشکلي نداشت . در سايه هاي شديد تصوير grainy ميشد اما فوکوس از دست نميرفت و جالب اينکه رنگ حتي در تصوير تاريک هم تا حد خيلي زيادي حفظ ميشد و فقط نويز بالا ميرفت . با نزديک شدن به نور به سرعت تصوير gain کافي پيدا ميکرد و تصوير بسيار خوبي در محدوده زيادي از نور وجود داشت . با روشن کردن چراغهاي اتاق تصويري به همان وضوح و رنگ محيط بيرون ايجاد کرد . با توجه به وضعيت نوري که در آن اتاق بود ميشه با اطمينان ميشه گفت که در اغلب نورپردازي هاي استاندارد کوچکترين مشکلي وجود نخواهد داشت اما اگر هدف فيلمبرداي از محلهايي است که بخش زيادي از تصوير کاملا تاريک است مثل کلوپ ها بخاطر نويزي که ايجاد ميشه پيشنهاد نميکنم . همچنان VX2100 که در حال حاضر با 2600 يورو قابل تهيه هست بهترين انتخاب براي اون شرايطه . بقيه دوربينهايي که تست شدن که 4 مورد بود همه مايوس کننده بودند .


    اميدوارم پاسخ کافي و کمک کننده باشه .




    Quote:

    Originally Posted by bachemazloom
    یه چیز دیگه : من یکی - دو ماه پیش یه دوربین دیجیتال "نیکونcoolpix 4200 " گرفتم که ازش راضیم و همون چیزیه که میخواستم . با این حال کیفیت عکسی که با camcorder میخوام مسلما با دوربین دیجیتال فرق داره ولی اگه قابل قبول باشه که خیلی خوب میشه.

    راحتی کار با آن( و اینکه امکان تنظیم دستی هم داشته باشه ) / کیفیت صدا که مسلمه /
    کیفیت عکس/ و در خوشدستی در اولویتند.


    بخش مربوط به پيشنهاد دوربين را براي راحتي رفرانس جدا کردم

    دوربين خوبي داريد و رضايت شما بي مورد نيست .
    بهترين دوربين فيلمبرداري فعالي جهان در عکاسي panasonic GS400 هست . که 3ccd است و با pixel shifting عکس هايي با کيفيت 4 مگاپيکسل ايجاد ميکنه . اين اولين دوربين فيلمبرداري است که عکسهاي اون ارزش چاپ کردن داره . اما واقعيت اينه که همين دوربين کيفيت عکسهاش در حد يک دوربين عکاسي 2 مگاپيکسلي است .
    در مورد ساير دوربينهاي فيلمبرداري به استثناي 3ccd هاي پاناسونيک و يکي دو دوربين سوني که متاسفانه توليشون متوقف شده انتظار چيزي حدود 100 هزار پيکسل تصويري رو در يک تصوير vga سيصد هزار پيکسلي داشته باشيد و تقريبا تمام موبايل ها عکسهاي بهتري ميگيرند!! اميدوارم وضعيت فعلي مشخص شده باشه . پس اگر چنين دوربيني ميخواهيد فقط GS400 4 مگاپيکسلي يا GS250 که 3 مگاپيکسلي است رو ميتونيد انتخاب کنيد و ديگه هيچ انتخابي وجود نداره . اما پيشنهاد ميکنم اگر هدف شما خريد دوربين فيلمبرداري با کيفيت عکس عاليست صبر بفرماييد . مدلهاي 5 و 6 مگاپيکسلي پاناسونيک فصل آينده معرفي خواهند شد و اميدوارم بقيه شرکت ها هم در رقابت شرکت کنند.
    GS400از نظر کيفيت صدا هم با electronic zooming microphone در حال حاضر در ميکروفون هاي داخلي بهترين هست وتنها دوربيني است كه زوم ميكروفون و زوم هماهنگ با هم و در محدوده كاملا خوبي است و فقط با افزايش صدا و حذف نويز كه روش مرسوم همه هست اينكار رو انجام نميده .و اگر چيز بهتري ميخواهيد بايد از boom mic استفاده کنيد
    از نظر کيفيت تصوير هم خیلي نزديک به DVC30 نيمه حرفه اي قرار ميگيره که 1000 يورو گرانتر است . در مورد کيفيت تصوير سايتهاي زيادي ميتونيد پيدا کنيد ولي بطور خلاصه هيچ دوربيني حتي تا 2500 يورو هم در تصوير با آن قابل مقايسه نيست . در واقع اگر نظر شخصي من را جويا شويد GS400 زيباترين تصويري را دارد که تا کنون از يک دوربين خانگي ديده ام و اختلاف واقعا حيرت آور است .
    از نظر امکانات دستي کاملا در حد يک دوربين نيمه حرفه است . اين دوربين رينگ فوکوس چند کاربري مشابه DVX100 داره که با يک دکمه عملکرد اون تغيير ميکنه و براي تنظيم فوکوس يا قطر ديافراگم و ... قابل استفاده است . هرچيزي که تنظيم شدني است رو ميتونيد دستي تنظيم کنيد بدون هيچ محدوديت . حتي WB قابل تنظيم کاملا حين مشاهده در ويزور يا مونيتور هست . اگر هم خواستيد دکمه WB را 3 ثانيه نگاه داريد و بطور اتوماتيک برايتان محاسبه ميکند . در اين زمينه فقط دوبينهاي حرفه اي تنظيمات بيشتري دارند .
    لنز Leica بسيار سريع و بزرگ آنهم لرزشگير اپتيکال دارد و باعث ميشه حتي در لرزش شديد هم چيزي در تصوير نبينيد اما برخلاف سوني هيچگونه تاري بخاطر لرزشگير نرم افزاري نداريد .

    اگر ساير موارد هم مد نظرتون بود بفرماييد تا خدمتتون ارائه دهم .



    Quote:

    Originally Posted by amin-moein
    با سلام و تشكر

    cortana عزيز توضيحات شما خيلي كامل ومفيد بود. از شما واقعا متشكرم كه اينقدر بادقت و حوصله دراين مورد براي من توضيح داديد.

    در كلام اخر شما چه مدل دوربين را بين سوني و پاناسونيك(قيمت زير 500 يورو ) پيشنهاد ميكنيد .ضمن اينكه وضعيت گارانتي در ايران در بين اين دو شركت هيچ فرقي نمي كند. نظرتون در مورد دوربين gs-15 چيه اين مدل دوربين چه مزايا ومعايبي دارد.

    نظرتون در مورد hc -15 چيه . ايا اين دوربين كه مدل 2003 است از نظر كيفيت ايا بهتر از مدلهايي مثل hc-20 hc-30 مي باشد (باتوجه به اينكه لنز hc-15 از نوع sonnar هست) ايا مشكل كندي فوكوس كه در دوربين hc-30,40 كه فرموديد در مورد اين دوربين هم صدق مي كند. اين مشكل وايد بالانس(در موردhc-15) خيلي ازار دهنه است ايا با تنضيمات دستي ميتوان درستش كرد.

    بين سوني و پاناسونيك در بين مدلهاي (singel ccd) كدام يكي كيفيت تصوير بهتري دارند.

    ممنون

    سلام دوست عزيزم
    از لطف شما سپاسگزارم و خوشحالم که مطلب رو مفيد و کمک کننده ارزيابي کرديد .
    اگر بخواهم خيلي سريع مقايسه کنم .

    پاناسونيک
    -------------
    GS35 مدل 2005 همان GS15 است که بهبود پيدا کرده و مهمترين ويژگي اون زوم اپتيکال 30 آنس . از نظر تصوير در روشنايي بهبود پيدا کرده اما در نور کم خير GS15 سال پيش بهترين دوربين در نور کم بود که البته نه بخاطر کيفيت خودش بلکه از افت شديد سوني ! GS55 را فراموش کنيد و اگر ميخواهيد اينقدر هزينه بدهيد GS65 بگيريد که 3ccd است و در تاريکي نيز آنقدرها بدتر نيست اما در روز اصلا قابل مقايسه نيست و به مراتب بهتر از تمام تک ccd هاست . GS15 را هم که در GS35 اشاره کردم و با توجه به وجود GS35 در بازار ديگر خريد آن توجيهي ندارد چون 35 واقعا بهتر است .

    سوني
    ---------
    مدلهاي hc15 , hc20 , hc30 از نظر CCD و پروسسور يکسان هستند . hc15 ويزور سياه و سفيد دارد . در مقابل لنز KZ V-Sonnar با barrel = 30mm دارد و زوم اپتيکال 10 . يعني قطر بزرگتر لنز کيفيت بالاتر و سرعت بيشتر . در مقابل hc20 , hc30 از لنز ارزان قيمت KZ V-Tessar با barrel = 25mm و زوم 6x استفاده ميکنند و سرعت اين لنز هم پايينتر هست . يکي از انبوه مواردي بود که يک مدل خوب 2003 به مدلهاي ضعيفي در 2004 بدل شد . نتيجه کيفيت بهتر hc15 در فيلمبرداري در نور کم و همينطور رزولوشن بالاتر تصوير هست . متاسفانه مدل HC از اين دوربين که ويزور رنگي داشته باشد نديده ام و TRV22 هم خيلي قديمي است . در ضمن HC15 مدت طولاني است توزيع نميشود و جزو محصولات خوب و به يادموندني از نسل 2003 سوني هست و اينکه توانستيد يکي از آنها را پيدا کنيد خيلي جالب است .

    در مورد تصوير در نور کم hc15 بسيار بسيار بهتر از HC40 است که در تاريکي نويز قرمز رنگ دارد و به علاوه مشکل WB که در HC40 غير قابل مهار بود به روشي که خواهم گفت ميتونيد برطرف کنيد . تصوير HC15 تيپيک ccd هاي کوچک had سوني است . در حد روشن شدن تصوير و کمرنگ شدن رنگها و از بين رفتن تفکيک رنگها و تمام تصوير زيادي روشن هست . اين مشکل در نور شديد با يک دست فيلتر ND 30mm قابل حل هست و تنها روشي بود که بخوبي جواب گرفتم و حتي hc40 هم تا حد زيادي جواب داد . دليل اونهم HAD سوني است که CCD رو بطور غير عادي به نور حساس کرده و محدوده نور قابل کنترل توسط دوربين به شدت افت پيدا کرده .


    مقايسه تک ccd ها
    ----------------------
    *هر سه مدل پاناسونيکي که ذکر کرديد و GS65 از لنز panasonic video lens استفاده ميکنند که نسبت به مدلهاي ارزان سوني زوم اپتيک بالاتر و سرعت بالاتر با قطر بيشتر برخوردارند که نکته مثبت است .
    *پاناسونيکها در نور کافي تصويري با رنگهاي انحراف کم در تمام کانالها و اشباع خوب و زنده ايجاد ميکنند . رزولوشن افقي خوبي دارند که نکته مثبت در نور کافي است . اما در نور کم عليرغم حفظ رنگها نسب به مدلهاي 2003 سوني تصوير تاريکتري دارند که نکته منفي است . در مقايسه 2004 پاناسونيکها کمي بهترند اما عملا هردو خوب نيستند .
    *در مورد لرزشگير که در اين رنج همگي EIS هستند تاکيد سوني حذف کامل لرزش با ايجاد قبول کمي تاري و افت رزولوشن افقي است اما روش پاناسونيک حفظ حداکثر رزولوشن افقي است و در نتيجه لرزش هاي شديد باقي ميمانند . در اينجا اگر حذف لرزش هدف باشد steady cam سوني برتر است .
    *اناسونيک تقريبا تمامي تنظيمات دستي ممکن را دارد . البته مدلهاي ارزان رينگ فوکوس ندارند ولي تمام پارامترها حتي سرعت شاتر و قطرديافراگم و WB بطور دستي قابل تنظيم است که مثبت است. در سوني بطور سنتي هيچ تنظيم دستي مهمي وجود ندارد و مثلا سرعت شاتر و aperture حتي در رنج 1500 يورو هم ندارد ولي مود اتوماتيک آن خيلي خيلي بهتر است easy cam + spot metering آن مثبت است. در اينجا مقايسه به شما بستگي دارد . در HC15 که سوال فرموده بوديد همانند تمام سوني ها WB فقط از يک منوي 4 گزينه اي قابل انتخاب است و پاسخ شما خير است و مشکل با تنظيم WB قابل برطرف کردن نيست . نياز به فيلتر نور nd داريد اما آنهم فقط در نور کاملا شديد مثل ساحل .
    *سرعت فوکوس سوني در شرايط نوري يکسان است . به اين شکل که وقتي دوربين را حرکت ميدهيد تصوير کمي تار ميشود اما بيننده متوجه نميشود مگر با دقت . به محض توقف روي سوژه بسرعت فوکوس ميکند و تفاوت زيادي در نور کم و زياد وجود ندارد و بدليل يکنواختي جلب نظر نميکند . پاناسونيک هاي تک ccd در نور خوب به سرعت فوکوس ميکنند اما در نور کم خير . نتيجه اينکه در يک اتاق که چراغ روشن است در نواحي روشن به سرعت و در نواحي تاريک با کمي مکث فوکوس ميکند و اين ختلاف جلب نظر ميکند

    پيشنهاد تک ccd
    -------------------
    1. سوني HC65 در روشنايي خيلي بهتر از HC15 است و در تاريکي به همان خوبي .
    2. HC15 بخاطر کيفيت خوب در نور کم و لنز زوم بالاي با کيفيت . مشکل ويزور سياه سفيد است .
    3. GS35 بخاطر کيفيت خوب در نور کافي ولي نه چندان جالب در نور کم .

    اميدوارم کمک کننده باشد .


    Quote:

    Originally Posted by reza13470
    Cortana عزيز سلام
    از اينكه اينهمه وقت ميگذاريد و به سوالات ما با حوصله پاسخ مي گوييد بسيار سپاسگزارم.
    حقيقتا من در انتخاب يك دوربين در حدود يك ميليون تومان قيمت بين مدلهاي سوني و پاناسونيك گيج شده ام. لطفا به اين چند سوال پاسخ دهيد:

    1- نظر شما در مورد مدلهاي هندي كم سوني كه از DVD استفاده مي كنند چيست ؟ آيا كيفيت فيلم آنها از miniDV بهتر است؟ سوني اخيرا در اين گروه چند مدل جديد ارائه كرده است مانند سري 703 و 803

    2- آيا تعداد پيكسلي كه در مشخصات دوربين نوشته مي شود تاثير واقعي بر كيفيت تصوير دارد؟مثلا مدلhc90 سه مگاپيكسلي است.

    3- آيا خدمات پس از فروش سوني و پاناسونيك در داخل ايران هم متفاوتند؟

    4- فروشگاههاي اصلي و معتبر براي سوني و پاناسونيك در كجاي تهران قرار دارند؟


    سلام دوست بسيار عزيزم

    خواهش ميکنم . از لطف و محبت شما سپاسگزارم. اميدوارم کمکي ولو کوچک بتوانم انجام دهم

    1. اصولا در حال حاضر دوربين هاي مبتني بر DVD را توصيه نميکنم و مارک خاصي مطرح نيست . دلايل فراواني هست که خود مطلبي طولاني ميخواهد اما بطور خلاصه بگويم که اين تکنولوژي هنوز در اوايل راه است و تا رسيدن به مرحله اي که mini dv رسيده راه درازي است . بعضي از مشکلات آنهم حل نشدني است . اگر قصد خريد دوربين مبتنني بر mini dvd را داريد به شدت از از اين دو مدل سوني پرهيز کنيد متاسفانه کيفيت بسيار پاييني از نظر تصوير دارند . فعلا بهترين دوربينهاي miniDVD ساخته hitachi هستند که قيمت مناسب و کيفيت بسيار خوبي دارند . پس از آن JVC رو هم ميتونيد مد نظر داشته باشيد ولي کلا با توجه به مشکلات موجود و قيمت mini dvd چندان به صرفه نيست . اگر قصد انتخاب داريد هيتاچي را توصيه ميکنم . اگر تمايل داشتيد در مورد اين مدلها ميتوانم اطلاعات بيشتري ارائه دهم .

    2. آن رزولوشن فقط در مورد عکس است و فيلمبرداري آن 1 مگاپيکسل کمتر است . اصولا فاکتورهاي مقايسه اي دوربينهاي فيلمبرداري بسيار بسيار زياد با دوربين عکاسي تفاوت دارند . در حال حاضر اغلب دوربينهاي فيلمبرداري حرفه اي 3ccd و اغلب هرکدام کمتر از 800k پيکسل هستند ولي چنين دوربيني تصويري کاملا بهتر از يک تک ccd با 3 مگاپيکسل ميدهد يا حتي بهتر از يک 3ccd خانگي با هرکدام 1 مگاپيکسل . کما اينکه سال گذشته HC85 با 1 مگاپيکسل رکورد بالاترين نويز دوربين ويدئو رو به بدست آورد و تمام دارندگان ناراضي در انتظار معاوضه با HC90 با حدود 200 يورو تخفيف ويژه سوني هستند و حتي تصوير HC85 در حد پايينتري از HC40 قرار دارد . براي دوربين هاي خانگي ا حداقل کيفيت قابل قبول را 800 هزار پيکسل تک ccd در نظر بگيريد با 1 مگا پيکسل تک ccd کيفيت به مراتب بهتر است ولي با افزايش آن بهبود چندان مشهود نيست و بايد از تکنولوژي مدرنتري مثل 3ccd استفاده کنيد که تاثير آن در کيفيت تصوير به مراتب بيش از افزايش پيکسل هاست . HC90 هنوز اينجا توزيع نشده و نميتوانم در مورد مشخصات تصويري آن جز 2 مگاپيکسلي بودن و يا مطالب سايت ها يا بروشور سوني نکته اي اضافه کنم.

    3. دوست خوبم متاسفانه اطلاعي ندارم . آنچه نوشتم بر اساس تماس مستقيم با نمايندگي هاي اصلي توزيع و پشتيباني محصولات در استرالياست و در ايران خبري ندارم . اگر وضع به روال سابق باشد گارانتي يعني فقط يک نفر وجود دارد که اگر دوربين خراب شد شايد! آنهم شايد با دريافت هزينه آنرا تعمير کند . اميدوارم وضع بهتر شده باشد .

    4. باز هم متاسفانه کوچکترين اطلاعي ندارم و حرفه قبليم هم در اين زمينه نبوده . فقط ميدانم تمام لوازم لکترونيکي در خيابان جمهوري يافت ميشود و همه شرکت ها هم آنجا نمايندگي داشتند .


    Quote:

    Originally Posted by buf
    این سوال منم هست البته به صورت کلی تر و اینکه آیا به طور کلی این دوربین ها مزیتی بر مینی دی وی ها دارن یا نه؟ مثلا مدل های سونی و پاناسونیک...

    سلام مجدد دوست خوبم

    در مورد کيفيت نه تنها از min dv بهتر نيست که بدتر نيز هستند . رزولوشن دقيقا مساوي دارند اما mini-dvd از mpg2 استفاده ميکند که loosey compression است ولي dv بر خلاف آن looseless است . تفاوت کيفيت از نظر مفهومي مثل مقايسه JPG است در مقابل compressed TIFF . به همين دلايل ويرايش فيلم بسيار سخت و ويرايش خطي عملا غير ممکن است چون بايد دکمپرس کنيد و ..... اما براي استفاده در خانه شايد انتخاب راحت تري باشند که تنها دليل ادامه فعاليت شرکت ها در زمينه آنهاست و جز مصرف کنندگان خانگي هم مشتري ندارند .

    از نظر مقايسه توليد کنندگان قبلا اشاه کردم اما بطور خلاصه

    Hitachi , JVC ميتوانند از minidvd-rw هم استفاده کنند . عملا ويرايش غير ممکن است اما ميتوانيد از minidvd گرانقيمت پس از پاک کردن مجددا استفاده کنيد . کيفيت تصوير خوبست و در حد تک ccd هاست . فعلا hitachi بهترين ها را از نظر نسبت قيمت به کارايي ميسازد و بيشترين طرفدار را نيز دارند .

    Panasonic امکان استفاده از minidvd-ram دارد که عملا امکان ويرايش dvd را دقيقا همانند يک sd card و در حد يک فريم به شما ميدهد و حتي ميتوانيد کليپ ها را ترکيب و جابجا کنيد و ... از نظر امکانات نيز نسبتا پيشرفته تر از بقيه است اما هم دوربين گران است و هم mini dvd-ram بسيار گران و به هيچ عنوان به صرفه نيست .

    سوني فقط و فقط از minidvd-r استفاده ميکند . چند مدلي که تاکنون معرفي کرده همه مشابه بوده و فقط در امکانات تفاوت دارند . تصاوير خيلي تاريک و حدود 30 دقيقه فيلمبرداري با باتري اصلي جزو مشخصات آنهاست که پيشنهاد نميکنم .


    از اینکه مطالب طولانی شد عذر خواهی میکنم گفتم یه مرجع مطمئنی برای استفاده دوستان فراهم بشه...

    موفق و پیروز باشید
    ویرایش توسط asa_59a : Monday 20 February 2006 در ساعت 23:04
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  6. #16
    Moderator M.R.Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,098
    تشکر شده
    630
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    با تشکر از دوستان و مباحث جالبی که مطرح شد، به عنوان یک تجربه شخصی دو عکس را که از ویدئوی مربوط به کارگاه آموزشی سایت کپچر کرده ام برای مقایسه بین دو دوربین خوب، یکی با تکنولوژی لنز Vario Sonar (سونی TRV22E) و دیگری با تکنولوژی 3CCD (پاناسونیک GS200) اینجا می گذارم.
    با مقایسه ای که خودم بعد از کپچر فیلمها با بالاترین کیفیت ممکن روی کامپیوتر انجام دادم، به نظر می رسید عملکرد دوربین سونی با تکنولوژی واریو سونار در نور کم بهتر است و رنگها را اندکی زنده تر نشان می دهد. از لحاظ نویز هر دو تقریبا در یک سطح هستند. البته هر دو دوربین در مد اتوماتیک بوده اند و ممکن است با تنظیمات دستی بتوان تصاویر بهتری گرفت. از لحاظ فوکوس نیز دوربین سونی به نظرم بهتر عمل می کرد و نیز لرزه گیر آن واقعا موثر بود، در صورتی که لرزه گیر دیجیتال پاناسونیک در آن شرایط روی دست اصلا پاسخگو نبود و تصاویر دارای لرزش زیادی هستند.
    یک مطلب دیگر این است که تصاویر مربوط به پاناسونیک دارای محدوده دینامیک بهتری هستند و در مناطق پر نور طیف سایه بهتری را نشان می دهند. در نور معمولی روز بین دو دوربین مقایسه نکرده ام، ولی با توجه به عملکرد آنها در نور کم، انتظار می رود در نور روز، پاناسونیک بخاطر محدوده دینامیک بهتر، تصاویر کاملتری را ارائه نماید.
    از لحاظ رنگ و تراز سفیدی هر دو دوربین تقریبا مشابه هم هستند و همانطور که در عکسها می بینید تقریبا هر دو یک رنگ از محیط ارائه داده اند
    با توجه به این موارد، من شخصا بخاطر لرزه گیر بهتر دوربینهای سونی، دوربینهای دارای تکنولوژی واریو سونار را نسبت به دوربینهای دارای 3CCD ولی بدون لرزه گیر اپتیکی ترجیح میدهم.
    عکس image1 مربوط به سونی (عکسی که آقای امدادی در آن در حال عکاسی هستند) و image4 مربوط به پاناسونیک است.
    البته چون تصاویر را جهت مقایسه درست بدون ویرایش از فیلم کچپر کرده ام شاید کمی تاریک باشند. ولی می توانید کمی آنها را روشنتر کنید و مقایسه نمایید.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده

  7. #17
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    با تشکر از جناب شهبازی..... با توجه به اینکه panasinic gs250 دارای لرزه گیر اپتیکال هست باز هم سراغ سونی می روید یا....؟
    من خودم می خوام gs400 بخرم فکر میکنم با توجه به ریویوها در نور کم عملکرد خیلی بهتری نسبت به این دو مدل دوربین داشته باشد... نظر شما چیه؟

    موفق و پیروز باشید
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  8. #18
    Moderator M.R.Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,098
    تشکر شده
    630
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    خوب لرزه گیر اپتیکال یک مزیت بزرگ در چنین شرایطی است. ضمن اینکه کیفیت GS400 در نور کم طبق ریویوها بهتر از GS200 است:
    http://www.camcorderinfo.com/content...der-Review.htm
    اما از نظر این سایت، کیفیت نور کم GS400 با TRV22 هر دو یک امتیاز (6) گرفته. امتیاز GS200 5.5 است.
    ولی وجود لرزه گیر اپتیکال، رزولوشن بالا و مزایای دیگر برتری کاملی به GS400 می دهد.
    ضمنا سونی مدل HC3 را به عنوان جایگزین جدید HC1 معرفی نموده که باید دوربین قدری باشد.



    ضمنا دوربین DVD پاناسونیک با 3CCD نیز در راه است: VDR-D300


    GS180 هم جایگزین GS150 معرفی شده است.
    ویرایش توسط M.R.Shahbazi : Tuesday 21 February 2006 در ساعت 14:01

  9. #19
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    نقل قول نوشته اصلی توسط Forum Manager
    اما از نظر این سایت، کیفیت نور کم GS400 با TRV22 هر دو یک امتیاز (6) گرفته. امتیاز GS200 5.5 است.
    .
    به نظر من امتیازات این سایت ها چندان هم قابل اعتماد نیستند به این نقل قول توجه کنید:


    Quote:
    Originally Posted by amin-moein
    تو سایت comcorderinfo امتیاز تصویری که به هر دوشون داده 8.5 است کیفیت تصویر در نور کم هم به هر دو 6 داده
    پس میشه بگین به چه دلیل شما کیفیت gs400 رو بسیار بهتر از hc 1000 میدونید

    در مورد کیفیت ساخت من خودم رشه الکترونیک هستم و دوره کار اموزی خودم رو توی یکی از همین تعمیر گاههای دوربین میگذرونم
    سیستم مکانیکgs 40i میشه گفت که تقریبا شبیه دور بینهای ارزون قیمت پاناسونیک مثل gs35 میباشد که البته این در مورد دوربینهای سونی هم صدق میکنه به عنوان مثال سونی pc1000 و hc 20 دارای مکانیک کاملا شبیه به هم میباشند که البته بسیار هم منطقی چون یک شرکت برای دوربینهای خانگی یک بار متحمل هزینه طراحی میشه

    اما در مورد کیفیت ساخت جای هیچ شکی نیست که مکانیک پاناسونیک مکانیک ضعیفی داره برای مثال هداشون دارای گپهای ضعیفی میباشند گایدهای و همچنین پایه های گاید ضعیفی دارند این مشکل بسیار زیاد توی دوربینهای پاناسونیک دیده شده
    در مورد lcd ها شون هم که این دیگه زبان زد خاص وعام lcd که روی دوربین مثلا hc 20سونی هست کیفیتش بالا تر lcd دوربین gs400 میباشد به عنوان نمونه همین سایت camcorder info امتیازی که به lcd hc20 داده 9 میباشد در صورتی که به lcd gs400 امتیاز 8 داده
    البته من هم با نظر شما موا فق ام hc1000 دوربین موفقی نبود pc1000 هم همین جور واین ناشی از ضعف سونی در مدیریت اش بود ودر مقابل پاناسونیک دارای مدیریت بسیار زیرکانه میباشد




    ممنونم از اطلاعاتي که در اختيارم گذاشتيد

    متاسفانه من سررشته اي در زمينه مکانيک و الکترونيک ندارم و مسلما تجربه و دانش شما بيشتر از من هست. ببينيد دوربين خود من hc1000 هست و اين دوربين رو حدود 7 ماه پيش خريدم 1700 و حدود 20 ساعت هم با اون فيلم گرفتم. توي همون لينکي که دوستمون اشاره کردن يکي از اعضاي سايت gs400 رو پيشنهاد داده بودن که البته من به اون توصيه توجهي نکردم و چون به دوربينهاي سوني اعتقاد داشتم يکي گرفتم با اينکه حدود 150 هم بيشتر پرداختم. همون زمان پسر عموي من gs400 گرفت.تقريبا در تمام مراسم همزمان فيلم گرفتيم و چيزي که در مورد کيفيت تصوير گفتم تفاوتي بود که به عينه ميبينم. دوربين اون تصوير بهتري ميگيره و الان هم دلم نمياد اين دوربين خودمو که حداکثر 600 700 ميخرن بفروشم. اما تفاوت ها
    کيفيت صدا که اصلا در موردش بحثي نيست نميدونم چرا اين سايت مقايسه نکرده ولي gs400 ميکروفون زوم داره و کاراييش عاليه براي hc1000 بايد همين ميکروفون که در اين سايت نشون داده شده رو جدا بخريد که اينجا هم پيدا نميشه. کنترل دستي hc1000 افتضاحه يعني هيچي به معني واقعي هيچي نداره. از يک وايت بالانس مينيمم گرفته يا حتي سرعت شاتر و قطر دياف . زومش هم که عملا پله پله اي ميشه . اون lcd هم نميدونم چقدر براي شما مهمه ولي با اين وضعيت منوهاي سوني بدون هيچ دکمه اي يک فيلم بگيريد و ميبينيد همون lcd بزرگ پاناسونيک بسيار کاراتره . اون حلقه دور لنز پاناسونيک که واقعا کار باهاش راحته همه چيز دست آدمه و مکانيسم فيلمشم از بالاست و مجبور نيستيد دوربينو از سه پايه باز کني واسه عوض کردن فيلم. به هرحال hc1000 دقيقا همونجوري که در اين سايت نوشته يک اسباب بازي گرونقيميته واسه افراد مبتدي که ميخوان يک دوربين داشته باشن که start کنن و فيلم با کيفيت خوب بگيرن. يک قدم بيشتر هم نميتونيد باش بريد.

    اگر واقعا به اين دوربين علاقه داريد و gs400 با زمان کار مساوي و بسيار تميز يا نو داريد با ميل معاوضه ميکنم.

    حق با شماست اگر نوشته بودم "کاراتر" شايد بهتر ميبود به هر حال gs400 بسيار بسيار کاراتر و مقداري در تصوير و و خيلي در صدا باکيفيت تر است. اين هم دقيق دقيق
    http://forum.persiantools.com/showth...t=37189&page=3

    موفق و پیروز باشید
    ویرایش توسط asa_59a : Tuesday 21 February 2006 در ساعت 16:21
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  10. #20
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: راهنمایید برای خرید یک هندی کم کاملا حرفه ای

    افشين خان چه مطلب اساسي و خوبي در اين مورد نقل كرده اي، دست شما درد نكند. لااقل به ما كمك كردي هركسي در مورد دوربين فيلمبرداري سوال كرد، بهش بگيم همون كه آقاهه گفت!
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •