نمایش نتایج : از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: راهنمای خرید دوربین فيلمبرداري

  1. #1
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2007
    نوشته ها
    2
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض راهنمای خرید دوربین فيلمبرداري

    لطفا در مورد خرید دوربین با ویژگی های زیر راهنمایی کنید:
    1- مارک خود
    2- کیفیت فیلمبرداری بالا
    3- کیفیت عکاسی بالا
    4- لرزه گیر داشته باشه
    5- حدود 1000 تا حداکثر؛ نهایتا 1500 دلار باشه
    6- مصرف من شخصی و خونگی هست
    7- در نور کن هم خوب فیلمبرداری کنه


    در ضمن من نمی دونم کدومیک از دوربین های هاردی*دی وی دی*یا مینی دی وی دی**و یا همون فیلم کوچک بهترند. (لطفا با دلیل بگید)


    من برای خرید مشکلی ندارم لطفا اگه سایتشم برای خرید اینترنتی داخل ایران که بهتر خارجم باشه مشکلی نداری، معرفی کنید.

    دوستان فقط کمی سریع تر چون فوری هستش.

  2. #2
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2007
    نوشته ها
    2
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: راهنمای خرید دوربین

    ممنون از پاسخ هاتون

  3. #3
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض پاسخ: راهنمای خرید دوربین

    سلام.....

    اااااا چقدرجواب دادن بچه ها.............

    دوست عزیز سوال شما بالای 100 بار پرسیده شده است..بیشتر آرشیو فروم را مطالعه کنید.بحث های بسیار خوب با حضور اساتید انجام شده ، که دیگر نیازی به پاسخ های اشخاص آماتور و کم اطلاعی مثل بنده نیست.اما به هر حال چند جواب تلگرافی. دلیل دیگر اینکه در این فروم بیشتر بر روی دوربین عکاسی بحث میشود تا فیلمبرداری.......

    1- مارک خود
    منظور مارک خوب است؟زیاد به مارک ها توجه نکنید.هرچند در دوربین های فیلمبرداری به سادگی نمیتوان از سونی و پاناسونیک گذشت...

    2- کیفیت فیلمبرداری بالا
    کیفیت معقوله ی بسیارگسترده ای است ، منظور شما چیست؟
    در دنیای دوربین های فیلمبرداری چندین فرمت وجود دارد ، که هرکدام کمپرس کمتری داشته باشند و حجم اطلاعات بیشتر یعنی کیفیت بالاتری دارند...

    3- کیفیت عکاسی بالا
    اکثر دوربین های فیلمبرداری دارای کیفیت عکاسی بسیار نزدیک و شبیه به هم هستند ، در ضمن به این خاصیت آنها توجه نگنید بهتر است ، چرا که کیفیت آنها بسیار پایین است و تنها شاید سرگرمی و دل خوش کنک باشد..

    4- لرزه گیر داشته باشه
    چندین مدل وجود دارد که لزره گیر دارند ، لرزه گیر تقریبا جزئی ثابت شده است

    5- حدود 1000 تا حداکثر؛ نهایتا 1500 دلار باشه
    اغلب دوربین های خانگی در همین حدود هستند ( با کمی بالا و پایین )

    6- مصرف من شخصی و خونگی هست
    با بودجه ی شما هم تنها امکان خرید دوربین خانگی فراهم است

    7- در نور کن هم خوب فیلمبرداری کنه
    با قاطعیت میتوانم بگویم تمامی دوربین ها ( با اختلاف اندکی ) در این مورد ضعیف هستند و نمیتوانید زیاد به آنها اعتماد کنید.....

    در ضمن من نمی دونم کدومیک از دوربین های هاردی*دی وی دی*یا مینی دی وی دی**و یا همون فیلم کوچک بهترند. (لطفا با دلیل بگید)
    فرمتی که کمتر کمپرس شود بهتر است...به نظرم در حال حاضر دوربین های دارای مدیای داخلی ( هاد خور ) بهتر هستند ( البته به نظر بنده ) در این بین سونی و جی وی سی هم دوربین های خوبی دارند...

    من برای خرید مشکلی ندارم لطفا اگه سایتشم برای خرید اینترنتی داخل ایران که بهتر خارجم باشه مشکلی نداری، معرفی کنید.من برای خرید مشکلی ندارم لطفا اگه سایتشم برای خرید اینترنتی داخل ایران که بهتر خارجم باشه مشکلی نداری، معرفی کنید.
    پس ایران هستید ؟ کاش ما هم مثل شما مشکلی برای خرید از سایت های خارجکی نداشتیم ، دستتان را بر سر ما بکشید شاید فرجی شد....اما این طور شما انتخاب های بهتر و بیشتری خواهید داشت...



    بنده که زیاد اطلاعاتم درست و حسابی نیست بهتر است از EditorIR که درباره ی دوربین بسیار سر رشته دارند نقل قول کنم....

    هارد دیسک یا نوار ، مسئله این نیست!

    * چقدر خوب که این بحث در اینجا به فارسی باب شده.

    تکنولوژی هارد دیسک برای دوربین در بسیاری از مواقع تکنولوژی کاملا به درد خوری است. اما ببینیم اصلا این چی هست و آیا به درد کاربرد های خانگی می خورد یا نه؟

    1- کیفیت دوربین های هارد دیسک دار:
    بعضی ها فکر می کنند HDD Camcorder ها الزاما کیفیت بهتری از دوربین های نواری دارند ، در حالی که اینطور نیست.
    امروزه ما دو نوع دوربین فیلم برداری داریم. 1- دوربین های Camera-Recorder و 2- دوربین های Camcorder . شما می دانید که کار یک دوربین فیلمبرداری چیست. دوربین ابتدا تصویر (نور) را بوسیله لنز دریافت می کند ، به کمک CCD تبدیل به مغناطیس و الکترسیته می کند ، به وسیله پردازنده تغییرات نوری (شاتر و دیافراگم و GAIN و جلوه های دیگر) را در تصویر اعمال می کند و درنهایت هم روی یک منبع ذخیره می کند. این فرایند دوبخش دارد. یک بخش که مخصوص تبدیل تصویر اپتیک به داده های الکترسیته است و یک بخش هم فقط این داده های را ضبط می کند. اگر به دوربین فیلمبرداریتان هم نگاه کنید می بینید که همیشه لنز و CCD جلوی دوربین و قسمت نوار یا هارد پشت سرش است. در لفظ حرفه ای ، این دو بخش را از هم جدا می بینند. یعنی فرایند و تکنولوژی تبدیل نور به داده هیچ ربطی به ضبط تصویر ندارد.
    دوربین های حرفه ای تلویزیونی ( اصطلاحا به تمام سیستم های تلویزیونی Broadcast می گویند ) همیشه دو تکه اند. تکه اول شامل لنز ، CCD و پردازنده تصویر است که اصطلاحا به آن Camera یا Head (سر) دوربین می گویند. مثلا شما می توانید یک Head با مارک سونی (مثل مدل DXC35p) را داشته باشید. حالا اگر بخواهید این هد تصویر DV ضبط کند ، باید یک مدل Recorder مارک سونی (مدل DSR 1 p ) را بخزید. بعد این دو تکه را بدهید به یک مهندس الکترونیک یا هر آدم وارد دیگری تا او این دو تکه را به هم وصل کند. حالا شما یک دوربین DSR135 دارید. این دوربین دو تکه امروز خیلی در بازار ایران کاربرد دارد و تقریبا همه سریال های تلویزیونی را با این دوربین می سازند.
    حالا فکر کنید می خواهید یک دوربین استودیویی داشته باشید. کافی است Head دوربینتان را به جای اینکه به DSR1 وصل کنید ، به یک مانت استودیویی وصل کنید. دوربین شما تصویر را پردازش می کند و به وسیله این مانت و کابل 26 پینی همراهش به اتاق فرمان می فرستد. می توانید مدل های مختلف با مارک های مختلف هد را به مدل های مختلف با استانمدارد های مختلف وصل کنید (در صورت تطابق) و هر مدل دوربینی که می خواهید بسازید. البته قیمت این دوربینها خیلی گران است. یک دوربین dsr135 با لنز CANON19x حدود 17 میلیون تومان برایتان آب می خورد.

    جدای این مدل دوربین ها ، دوربین های camcorder هم وجود دارند. مثل همه دوربین هایی که در بازار هستند. این دوربین ها عمل پردازش تصویر و ضبط را در خودشان انجام می دهند. تکنولوژی camcorder (که از تلفیق دو واژه Camera و Recorder درست شده ) الزاما پایین تر از کمرا ریکوردر نیست. از دوربین های خانگی بگیرید تا حرفه ای ترین دوربین های HD و دیجیتال بتاکم ، کم کوردر هستند. اما به هر حال این دو عمل تبدیل تصویر به دیتا یا الکتریسیته و ضبط آن روی نوار یا هر منبع دیگر دو فرایند جدا از همند.


    برای اینکه بدانید یک دوربین (چه نوار و چه هارد) واقعا دوربین خوبی است یا نه ، چند نکته را در نظر بگیرید:

    1- چقدر پول دارید؟
    2- واقعا برای چه کاری می خواهید دوربین بخرید؟
    3- رزلوشن Effective دوربین چقدر است؟
    4- مقدار حداقل نورخوری CCD یا همان Lux چقدر است؟
    5-دهانه لنز دوربین چند است؟
    6- حداقل دیافراگم (IRIS) چند است؟
    7- آیا فوکوس دستی دارد یا نه؟
    8- آیا از درگاه پورت 1394 یا همان Fire Wire و i-Link برخوردار است؟
    9- مقدار مصرف باتری اش چقدر است؟
    10- حداکثر مقدار Gain دوربین چند است؟
    11- حداکثر و حداقل مقدار شاتر چند است؟

    برای مقایسه دوربین ها با هم این عوامل را در نظر بگیرید. برای این کار می توانید از همه سایت های معروف فروش لوازم استفاده کنید. خود من همیشه از دو سایت www.bhphotovideo.com و www.zdnet.com استفاده می کنم. می توانید در این دو سایت مقدار پولتان را معادل دلار بگیرید و فهرست بر اساس قیمت دوربین ها را درخواست کنید. فقط حواستان باشد که خصوصا در سایت BH قیمت ها بر اساس آمریکاست و هر جنسی که با هر قیمتی دیدید ، در ایران حدود 25 درصد ارزان تر است. در ZDnet هم همیشه قیمت پایین ترین فروشگاه را مبنا بگیرید.
    حالا اگر دیدی که مشخصات دوربین هاردی از یک دوربین نواری (در حدود قیمت شما) بهتر است ، این نکته ها را در نظر بگیرید:

    1- مقدار حافظه چقدر است؟
    2- فرمت ضبط تصوایر چیست؟
    3- نرم افزار های تبدیل همراه دوربین ارائه می شوند یا نه؟
    4- اصلا به چه دردم می خورد؟
    5- تصاویر را چه کارش می توانم بکنم؟

    اینکه می گویند دوربین های هاردی می توانند HD ضبط کنند البته درست است. اما اگر یادتان باشد گفتم که نوع فرایند ضبط تصویر ربطی به نوع فرایند تبدیل نور به سیگنال ندارد. البته چند مدل دوربین HD خانگی (HDV) وجود دارند که روی هارد ضبط می کنند ، اما...

    امکان دارد دوربین HDD از نظر کیفیت بهتر باشد و بخواهید بخریدش . اول ببینید مقدار حافظه اش چقدر است. مثلا دوربین فیلمبرداریJVC GZ-MG67 با قیمت حدود 600 هزار تومان یک هارد 20 گیگابایتی دارد . این هارد می تواند تا 2ساعت در مدل SP و 30 دقیقه در مدل HD و 5 ساعت هم در مدل LP ضبط کند.
    می بینید که مقدار زمان ضبط در مدل Sp فقط دو ساعت است. یعنی نصف یک میهمانی!. در مدل HD (که حداکثر کیفیت دوربین است ) فقط می تواند 30 دقیقه ضبط کند و مد LP هم کیفیت خوبی ندارد. الیته اگر حدود 250 هزار توامان دیگر هم بسلفید می توانید همین دوربین را با هارد 60 گیگ بخرید که زمان به همین نسبت بیشتر می شود. حالا فکر کنید این دوربین را داشته باشد. شما باید هنگام تصویربرداری حتما یک لپ تاپ یا یک کامپیوتر کنار دستتان باشد تا هارد دوربین را مدام خالی کنید. از طرفی هم وقتی این کار را کردید تازه مصیبت ها شروع می شود. اگر به نرم افزار دوربین وارد باشید یا بتوانید مثلا با پریمر کار کنید ، باید بنشینید و نماهای خوبتان را نتخاب کنید . حالا این کار را هم انجام دادید . شما در این موقع امکان دارد یم تصویر 7 گیگابایتی را از بین 20 گیگابایت انتخاب کرده باشید. بااین 7 گیگابایت چه کار می خواهید بکنید؟! می توانید آن را تبدیل به VCD یا DVD کنید که قطعا زمان زیادی را خواهد گرفت. می توانید کپی روی نوار کنید که لازم است یک ویدئوی DV یا دوربین داشته باشید. یا می توانید در هاردتان نگه دارید که در این صورت بعد از چند بار فیلمبرداری باید یک هارد جدید بخرید. پس می بینید که خیلی به صرفه نیست. این در حالی است که اگر شما یک دوربین نواری داشته باشید ، حتی اگر کیفیت پایین تری نسبت به دوربین هاردی دارد ، حداقل تصاویرتان به درد می خورد. می توانید روی نوار آرشیو کنید و هر وقت خواستید ببینید. هر نوار DV هخم فقط 3 هزار تومان است.
    شخصا پیشنهاد می کنم اگر جذابیت دوربین هاردی جو گیرمان نکرده ، به سراغ یک دوربین نواری برویم.
    بیشترین استفاده دوربین های هاردی خانگی در این دو چیز است : اول) آنهایی که می خواهند تصاویرشان را ایمیل کنند. (با ADSL ) و دوم ) آنهایی که دستگاه DVD Recorder دارند. اگر از نوار خسته شدید ، می توانید به جای یک دوربین هاردی ، یک دوربین DVD بخرید که تصاویر را روی DVD ذخیره می کند. البته در صورتی که کیفیت دوربین DVD خیلی پایین نباشد. دوربین های دی وی دی خوبی در بازار موجود است و شخصا مدل Sony HDR-UX1 را پیشنهاد می کنم. که هم کیفیت خوبی دارد (HD هم ضبط می کند) و هم یک حافظه داخلی دارد که می تواند قبل از فاینالایز کردن DVD نماهای به درد نخور را از روی دوربین حذف کرد. البته از نظر قیمت یک خورده گران است و یک میلیون تومانی آب می خورد. اما باور کنید به یک دوربین هاردی می ارزد. البته مدل های ارزان تر هم تا 700 هزار تومان در بازار موجود است.


    هارد دیسک در دوربین های حرفه ای و Broadcast

    بیشترین استفاده از هارد دیسک در سیستم های حرفه ای در خبرنگاری تلویزیونی است. البته تکنولوژی هارد در سیستم های حرفه ای متفاوت از خانگی است. در این سیستم ها ما دوربین هاردی نداریم. اما دوربین حافظه خور و هارد دیسک ریکوردر چرا.

    دوربین های حافظه خور:

    تنها سیستم حافظه ای حرفه ای در دنیا ، در حال حاظر سیستم P2 پاناسونیک است. پاناسونیک این سیستم را اولین بار در سال 2003 معرفی کرد و یک سال بعد در المپیک آتن به کار گرفت. در حال حاظر سه مدل دوربین P2 تولید شده که دو مدل دوربین های بزرگ و یک مدل هم دوربین کوچک P2 هستند. دوربین های بزرگ حدود 19 میلیون تومان و دوربین HD400 هم حدود 5 میلیون تومان قیمت دارند. روی دوربین های بزرگ 5 اسلات کارت P2 به جای نوار قرار دارد و دوربین HD400 هم می تواند هم با نوار و هم با دو حافظه P2 تصویر ضبط کند.
    کارت های P2 از نظر اندازه و شکل تقریبا مثل کارت تلفن می مانند. (با همان ضخامت و کمی کوچکتر). قرار بود تا سال 2006 کارت های P2 با مقدار 2 و 4 و 8 و 16 و 32 و 128 گیگابایت تولید شود ، اما هنوز فقط 2 کارت 2 و 4 گیگابایتی تولید شده و تازه کارت 8 گیگابایتی در راه است.
    هر کارت 4 گیگابایتی P2 می تواند تا 10 دقیقه در فرمت HD و 1 ساعت در فرمت DVC25 (همان DV خودمان منتها با استاندارد پاناسونیک ) تصویر ضبط کند. یعنی برای یک دوربین بزرگ اگر 5 کارت 4 گیگابایتی در خشاب بگذارید ، می توانید تا 5 ساعت تصویر ضبط کنید. امنیت کارت ها بسیار بالاست و تا 1 میلیون بار ضبط تضمین شده. انتقال تصاویر به دو نوع است : 1- از طریق ویدئوی P2 (که حدود 40 میلیون تومان قیمت دارد و کاملا حرفه ای است) 2- از طریق درگاه P2 (که مثل درایو سی دی در کامپیوتر جا م یخورد و تصاویر را درون کامپیوتر کپی می کند. حدود 2 میلیون است)
    چیزی که این وسط کمی عجیب است قیمت کارتهای P2 است. هر کارت 4 گیگابایتی حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد !. این نکته کوچک باعث شد تا ما سال پیش قید خرید P2 را تا زمان ارزان شدن کارت ها بزنیم. البته واقعا تا وقتی که کارت های 128 گیگابایتی به بازار نیامده ، سیستم بسیار پرزحمتی خواهد بود. اما در کارهای خبری که آرشیو نوار (راش) مهم نیست و زما بسیار اهمیت دارد ، با استفاده از P2 دیگر زحمت کپچر نوار و زمان تلف شده از بین می رود و کیفیت عالی دوربین هم ملاک است. P2 را همه نرم افزارهای تدوین حرفه ای مثل Liquid7 , Avid Studio newscutter و final cut pro به طور مستقیم Import می کنند.

    2- دوربین دیسکی MpegIMX :

    شرکت سونی در سال 2003 سیستم حرفه ای MpegIMX را معرفی کرد و بلافاصله هم 3000 دوربین این مدل را به سرویس جهانی بی بی سی فروخت. IMX سیستم واقعا جالبی است. تصاویر روی دیسک های مخصوص که تقریبا شکل یک دی وی دی هستند همراه با حفاظ ، ضبط می شوند. قیمت هر دیسک حدود 30 هزار تومان است و می شود روی هر کدامشان تا 2 ساعت ضبط کرد. دوربین ها هم بین 12 تا 24 میلیون تومان قیمت دارند. این سیستم هم کاربرد خبری دارد و تصاویر را هم Import می کند و هم با استفاده از ویدئوی مخصوص IMX می توان تصاویر را کپچر کرد یا دید. البته به سرعت P2 نیست اما حداقل اقتصادی تر و فعلا عقلانی تر است!. شبکه العالم انگلیسی (هنوز راه نیفتاده ) 400 دوربین IMX خریده.

    هارد دیسک ریکوردر:

    این واقعا چیز خوبی است و امتحانش را به خوبی پیش خودم پس داده!. ماجرا خیلی ساده است : از طریق خروجی I-link دوربین (هر مدلی که باشد) یک کابل وصل می کنید به دستگاه هارد ریکوردر. این دستگاه (که مدل های مختلفش هم تولید شده) کاملا پرتابل است و تقریبا مثل یک Ipod می ماند. می توانید دستگاه را به کمربندتان ببندید. مدلی که خودم دارم می توانید تا 150 گیگابایت ضبط کند. یعنی حدود 11 ساعت در فرمت DV طریقه کارش هم خیلی راحت است : دکمه Rec روی هارد را می زنید و هارد تصویر را ضبط می کند. هر بار که دکمه را بزنید ، یک فایل جدید می سازد. در نهایت هم کابل را با USB2 یا fireWire به کامپیوتر وصب می کنید و فایل های با فرمت AVI را کپی می کنید در کامپیوتر . دیگر زحمت کپچر نوار و ریختگی احتمالی و این دنگ و فنگ ها را ندارید. دستگاه 5 ساعته شارژ می شود و تا 30 ساعت روشن می ماند. قیمتش از 700 هزار تومان شروع می شود و تا 1.5 میلیون تومان می رسد
    HDD camera های خانگی یک مزیت خوبی دارند که انسان را کمی قلقلک می دهد : بعضی از آن ها می توانند در فرمت Mpeg2 تصاویر را ضبط کنند. این یعنی مثلا یک دوربین هارد دار با 20 گیگابایت می تواند تا حدود 36 ساعت تصویر (با کیفیت DVD ضبط کند). فقط حواسمان باشد که در این مد ضبط ، تصاویر به صورت SP ضبط نمی شوند و کیفیت تصاویر به نحو قابل ملاحظه ای پایین تر از کیفیت اصلی دوربین است. اما به هر حال یک چیزی ضبط می کند!

    اما پاسخ های عکاس باشی :

    1- به این صورت که دوربین به عنوان یک درایو جدید تعریف شود ، فکر نمی کنم. اما نرم افزار های همراه دوربین می توانند فایل ها را مستقیم در سیستم کپی کنند. با USB2 (داخل خود نرم افزار) علاوه بر این می توانید با استفاده از کابل S-video یا کامپوزیت تصاویرتان را در تلویزیون ببینید. اما برای کپی کردن فایل ها حتما باید نرم افزار دوربین را نصب کنید. حواسمان باشد که نمی توانیم با USB2 کپچر کنیم.

    2- من در کل مطلب قبلی ( بخش های اولش خصوصا) داشتم اینهمه آسمان ریسمان می بافتم که ثابت کنم کیفیت ربطی به رسانه ذخیره ساز ندارد!. اگر می توانی یک بار دیگر بخش اولش را بخوان . من هم دقیقا نظر خودت را دارم. حالا نمی دانم چطور مخالف این استنباط کرده ای؟!

    3- کیفیت HD با کیفیت HDV فرق می کند. HDV همان فرمت DV است منتها با کادر بزرگتر تصویر. هر ساعت تصویر DV به طور استاندارد در فرمت استاندارد (AVI یا DIF ) حدود 12 گیگابایت می شود. هر ساعت تصویر HDV (چه 1080i و چه 720p) هم در شرایط استاندارد و با فرمت استاندارد (M2V) 12 گیگابایت خواهد بود. (در این مورد بعدا به تفصیل صحبت خواهم کرد و کل ماجرای HDV را توضیح خواهم داد.)
    تکنولوژی هارد واقعا یک تکنولوژی فانتزی نیست. فقط فکر می کنم نباید به صرف هارد دار بودنش تاییدش کنیم. فقط گاهی اوقات می توان با همان مقدار پول یک دوربین هازد دیسکی (که به خاطر تازه بودن تکنولوژی اش گران است) ، یک دوربین نواری DV با کیفیت لنز و CCD بهتر خرید. البته در هر خریدی آنچه که برای خریدار مهم است ، خرید بهترین جنس با بهترین کارایی است و آنچه که برای فروشنده و سازنده مهم است ، فروش کامل است. باور کنید در سیستم های ویدئو ، گاهی اوقات بد جنس می اندازند. حتی دیده ام در کاتالوگ هایشان هم بعضی وقت ها اطلاعات غیر واقعی می دهند و اغراق می کنند
    و از جناب شهبازی.....


    پارامترهاي مهم در انتخاب دوربين


    براي انتخاب يك دوربين ديجيتال فيلمبرداري بايد چه پارامترهايي را مد نظر قرار داد. قبلا در مورد دوربين عكاسي ديجيتال بحثهاي زيادي شده و اين اصول مشخص شده است . بهتر است در مورد دوربينهاي فيلم برداري نيز قبل از اينكه انجمن وارد بحث مدلهاي مختلف دوربين شود، اصول انتخاب و مقايسه دوربينها را بررسي نماييم تا بتوانيم روي دوربين هاي مختلف بر اساس اين اصول اظهار نظر كنيم.
    به نظر من پارامترهاي مهم در دوربينهاي فيلمبرداري به دو دسته مشخصات مهم براي عموم و براي حرفه ايها تقسيم مي شود. مشخصات عمومي مهم يك دوربين ديجيتال عبارتند از:
    1- كيفيت رنگي و رنگهاي واقعي در نور روز
    2- كيفيت رنگي و نوري مناسب در نور كم ( لازم به ذكر است كه از لحاظ فني نور اتاق معمولي نور كم محسوب مي شود)
    3- راحتي كار با دكمه ها و خوش دست بودن و سبكي دوربين
    4- عملكردهاي اتوماتيك دقيق و سريع
    5- لرزه گير خوب

    از لحاظ كساني كه كمي حرفهاي تر به موضوع نگاه مي كنند پارامترهاي ديگري نيز ممكن است مهم باشند كه بعضي از آنها عبارتند از:

    1- داشتن امكان كنترل دستي (منوال) خوب بر روي فوكوس، تنظيم نور، تراز سفيدي و غيره
    2- داشتن پورتهاي خروجي و ورودي لازم (مثل خروجي/ورودي DV يا بقول دوربين هاي سوني
    I-Link يا IEEE1394 )
    3- مبدل آنالوگ به ديجيتال

    پارامترهاي ديگري نيز ممكن است براي بعضي افراد مهم باشد، مثل مقدار رزولوشن كل دوربين يا امكانات گرفتن عكس ديجيتال و يا ميزان زوم اپتيكال
    در كل اصول كلي حاكم بر دوربين هاي ويديويي ديجيتال مثل دوربينهاي عكاسي مي باشد، ولي در بعضي موارد تفاوت دارند. مثلا بحث رزولوشن در دوربينهاي فيلمبرداري پيچيده تر از دوربينهاي عكاسي است. چون هر چه هم رزولوشن يك دوربين بالاتر باشد براي ضبط فيلم به فرمت هاي استاندارد براي نمايش در تلويزيون يا ضبط بصورت VCD يا نهايتا DVD يك حداكثر مقدار رزولوشن استانداردي وجود دارد كه رزولوشن بالاتر از آن ديگر بدرد فيلمبرداري نمي خورد و فقط در كيفيت عكسي كه دوربين مي گيرد موثر است. در بقيه موارد هم تفاوتهاي اين چنيني وجود دارد

    به نظرم به جواب رسیده باشید....
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  4. #4
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2010
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: راهنمای خرید دوربین

    درود
    ميخواستم چندتا دوربين معرفی کنيد براي فردی که کلاس های خبرنگاری ميره و بعدها هم به دردش بخوره يعنی دوربين خوبی باشه
    مشخصات و قيمت و ...اگه بگيد ممنون ميشام

  5. #5
    vahidshah
    Guest

    پیش فرض

    دوربن خوب تا 2 میولیون واسه کارای شرکت و فیلمبرداری از مجالس و وسایلو این کارا .بهتر نیس رو نوار ضبط کنه؟

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •